Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Siv Jensen syntes jeg så langt har skuffet. Hun begynner å miste litt kontroll på imaget sitt og hun serverer et par lite gjennomtenkte og unyanserte uttalelser som man også fant fra Hagen i sin tid. Men Hagen var en dyktigere retoriker i så måte, eller i det minste fremstod litt mer behersket og rolig.

Men Siv Jensen kan jo trøste seg med at det er medlemmer av regjeringen som dummer seg langt mer ut, noe som også har resultert i at et par av dem ikke er å finne i regjering lenger. Men Halvorsen syntes jeg blir et problem for de rød-grønne, da hun fremstår så til de grader likt som Siv Jensen for tiden. Forskjellige budskap, men med like vaklende avlevering og oppførsel.

En mann som Gahr Støre fremstår så til de grader mer profesjonell. Nå tenker jeg ikke på hans politiske standpunkt eller eventuelle løftebrudd, men på måten han oppfører seg. Det er langt mer behersket og selvsikkert, får følelsen av at han i større grad enn andre føler at han faktisk har peiling på det han sier. Selv om også hans image ikke er helt det samme som den gode starten han fikk.

Jeg tror "trynefaktoren" vil ha endel å si. De som kommer gjennom tv-skjermen som sinte og bitre, eller eventuelt vaklende, vil tape på det uansett hva budskapet deres er. Det er for mye "kjekling" og veldig mange av de mest fremtredende politikerne fremstår som amatører og mindre imponerende enn den jevne nabo. De har ikke samme klasse som folk som den "forrige generasjon" politikere. I mine øyne :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå burde det nå være nedfelt i lov at skoler skal lære bort kunnskap og ikke drive forkynne. Altså, gjerne fortelle hva religionen mener om emner, men ikke trøkke ned over elevene at det er fakta og eksempelvis gi feil på prøver om man skriver at homofili er naturlig, eller at Gud ikke eksisterer.

Klarer man ikke holde forkynning vekke fra skolen så bør de så absolutt ikke få statsstøtte. I det hele tatt burde det stilles spørsmålstegn til om man bør få love å drive skole. Det er tross alt en skole og ikke en synagoge eller kirke.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Det er jo en veldig enkel sak i mine øyne. Staten kan ikke stille seg bak diskriminering og kan dermed heller ikke støtte slike "skoler" hverken økonomisk eller gjennom godkjenning som skole.

Kristne skoler kan altså beholde homohetsen sin om de gjør skolene om til selvfinansierte hobbysentre som har åpningstider utenom da barna skal være på en skikkelig skole.

Det skulle da bare mangle at AP ønsker at det offentlige skal ha kontrollen over en offentlig tjeneste som skoleverket er.

Hvilke fritidsopplegg kristne foreldre ønsker å utsette barna sine for, får være opp til dem. (Innen lovens øvrige begrensninger om f.eks mishandling)

Sørfonn (Krf) skyter seg selv i foten når han sier at likestillingsministerens uttalelse går ut over trosfrihet og foreldreretten. Tvert i mot. Om en offentlig skole skal forkynne og lære barn å diskriminere så går det nettopp ut over trosfriheten til barna. Foreldreretten berøres ikke da det fortsatt får være opp til foreldrene å styre barnas fritid. F.eks forkynning, opplæring i rasehat, homohat, kvinneundertrykkelse, rekruttering av selvmordsbombere og annet religiøst søl. En ting bør i hvert fall være bombesikkert: Den offentlige skolen bør ikke drive med slikt.

Lenke til kommentar
PS: skal du fortsatte invalidere beruset-påstanden med at 'eksperter' (fhi på generelt grunnlag) har beregnet at han kan ha vært for full til å kjøre bil?

Hva babler du om?

"Ekspertene" du henviser til (Dagbladets forespørsel til fhi er det eneste som var fremme i media) beregnet alkoholnivået til å kunne være på 0.3 promille, på generelt grunnlag. Det er over promillegrensen for bilkjøring.

Lenke til kommentar
Det riktige er at de regnet ut at hans promille "trolig var godt under 0,3" - på generelt grunnlag.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/12/14/486068.html

Jeg har for ordens skyld vanskelig for å tro at han veier 90 kilo :wee:

FHI beregnet den til å ligge mellom 0-0,3 på generelt grunnlag, mao leser av en tabell. Det er Dagbladet som påstår den ligger godt under 0,3. En måte å snu på det er jo å spørre seg selv om man ville våget å sette seg bak rattet på en bil med familien i baksetet etter et alkoholinntak på 3 akevitt og en øl. Med mindre man uomtvistelig svarer ja har man et lite forklaringsproblem om man hevder det ikke medfører beruselse.

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar

Handler dette om å kjøre bil nå? Jeg ville nå uansett ikke sittet på med Per Sandberg, edru eller ikke. Jeg trenger tillit til min sjåfør.

Det ble også slått fast at Sandberg var synlig beruset, mener å huske at en avis faktisk skrev dette som en konklusjon (men kan være minnet er på bærtur). I følge politiet trenger man visst normalt en promille på 0,8 for å vise synlig beruselse. Eller, minst 0, hvis man er Per Sandberg :)

Lenke til kommentar

Jeg tar opp dette her, isteden for i 17.mai flagg tråden. Fordi det ikke er pro/aut flagg men reaksjonen til Keshvari som er til jubel!

Anyhow:

Bystyrerepresentant Mazyar Keshvari (Frp) trekker seg fra 17.mai-komitéen i Oslo etter at ordfører Fabian Stang i dag overrasket alle ved å tillate alle type flagg i barnetoget på 17. mai.

- Det er en stor jobb å arrangere 17.mai-feiringen i Oslo. Når Fabian Stang nå står fram som den store helten, synes jeg han kan ta over resten av arbeidet med dagen selv

.........

- Jeg har overhodet ikke noe behov for å ha med meg det iranske flagget på 17.mai, sier Frp-representanten Mazyar Keshvari

Linky

Om han ikke har behov for å ta med flagget, så er ikke en åpning sidestilt med tvarng så den er jo grei.

Og om man blir helt av å åpne for andre flagg, så hvorfor ikke gjøre det selv med engang.

For blir man helt så må det jo være noe riktig i det da?

Lenke til kommentar

Den mannen der har ikke skjønt et kvidder. Å trekke seg fordi ordføreren i praksis påpeker at en komite ikke kan nekte noen å bære hvilket nasjonalflagg man selv ønsker er idioti. Feiringen skjer på offentlig sted og da kan ikke komiteen overprøve norsk lov. Jeg vet ikke om det er populisme eller ignoranse som styrer hans beslutning.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg vet ikke om det er populisme eller ignoranse som styrer hans beslutning.

Akkuratt det går gjerne hånd i hånd

:dontgetit:

Lenke til kommentar

FBI vil overvåke nettbruken din

Rimelig paradoksalt at USA skal ofre en av grunnverdiene landet er tuftet på for å sikre landets sikkerhet. Personvernet er da garantert gjennom Bill of Rights. Dessuten sender det signaleffekten om at landets verdier ikke lenger er gyldige når trusselbildet endrer seg, og når man har så lite tiltro til disse verdiene, er de da verdt å krige for? The Founding Fathers hadde nok snudd seg i graven om de hadde fått nyss om den siste tidens utviklinger i amerikansk politikk.

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/04/24/533578.html

Faen meg på tide. Håper de får ut resten av tullingene også etter hvert. Da jeg var litt aktiv på ytre venstre var Tjen Folket mest som en kuriositet å regne, de skrev litt om Mao på debattlistene og var møteplagere i lokallagene sine. Da AKP og RV slo seg sammen fikk Tjen Folket et lite oppsving, desillusjonerte marxist-leninist-maoister strømmet til taxipartiet og frekvensen innlegg på debattlistene økte. Nå i det siste har det tatt helt av.

Lenke til kommentar
Er ikke overassket over at FBi vill dette. Jeg tror dessverre at det er retningen mange land går.

Men det er intressant å se hvor overvåket de forskjellige landene er.

Det overassker meg at Norge kommer så høyt opp.

map.jpg

Vel, i håp om at NSM ikke kommer og kidnapper meg, etter å ha jobbet noen år i forsvaret så er det ikke særlig overraskende.

Blir så oppgitt når folk kommer med floskelen "den som ikke har noe å skjule har ingenting å frykte". Skulle gjerne likt å vite hvem som fant opp den idiotiske frasen.

Lenke til kommentar
Blir så oppgitt når folk kommer med floskelen "den som ikke har noe å skjule har ingenting å frykte". Skulle gjerne likt å vite hvem som fant opp den idiotiske frasen.

Det var sikkert en som ikke ville at andre skulle vite at han faktisk hadde noe som han greide å skjule. ;)

Og nei, det kommer ikke som noen overrasking at vi kommer dårlig ut når det gjelder overvåking og beskyttelse av privatlivet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...