Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er bra at Frp tar opp klimaspørsmålet fra en uvant vinkel fra politikere. Det gir en reell debatt fremfor dagens situasjon der man nærmest blir verbalt lynsjet om man er kritisk til deler av klimadebatten. Men jeg lurer på om ikke Frp tar det opp på en litt feil måte. (Det vil jo vise seg i media fremover) Jeg håper de tar opp debatten på et saklig nivå der de prøver å rydde opp i forutinntatte holdninger og heller prøver å søke vitenskapelige og nyanserte svar. Men jeg frykter altså at de tar det opp på feil måte. Dvs. fornekter all sammenheng mellom menneskelig aktivitet og global oppvarming for en hver pris som et slags støtteargument for kampsaken å få ned bilavgifter og drivstoffavgifter.

I den grad klimapolitikken er en konspirasjon, så er den konstruert av vestlige ledere for å få befolkningen til å enes mot en felles fiende. På denne måten får man befolkningen til å søke beskyttelse hos myndighetene. Jeg vil understreke at jeg ikke forsvarer et slikt synspunkt, men synes det er en interessant tanke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Derfor virker FRP ikke troverdige. De velger elendighet og forsøker å profitere på den uten og ta den inn over seg.

Ok, så når Frp diskuterer politikk så er det "profitering"? Men når RV diskuterer politikk så er det "god politisk debatt"? Dere Frp-hatere er ikke sanne...

Jeg skjønner jo at folk som er Frp tilhengere gjerne ikke er dem som bryr seg mest om miljøet. Men uavhengig av dette så hadde en miljøkonferanse uten miljøforskere hørtes ekstremt rart ut i mine ører. Jeg liker jo å tro at man ikke mister sin intelligens og logiske sans selv om man stemmer Frp. Hadde vært spennende å høre noen forsvare dette.

Forsvare hva? Venstrevridde mediers vinkling når det gjelder Frp?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Argumentet om FRP-hateren kommer like sikkert som amen i kirken.

Jeg har ikke uttalt meg om annet enn FRP i denne konkrete saken. 

Når RV blir aktuelle så kan du være sikker på at de skal få den samme æren. 

Lenke til kommentar
I den grad klimapolitikken er en konspirasjon, så er den konstruert av vestlige ledere for å få befolkningen til å enes mot en felles fiende. På denne måten får man befolkningen til å søke beskyttelse hos myndighetene. Jeg vil understreke at jeg ikke forsvarer et slikt synspunkt, men synes det er en interessant tanke.

Det trenger ikke være en konspirasjon engang for at vi kan si at den kommer påfallende beleilig nå som Sovjet ikke er skummelt lenger, Saddam er dau og vesten blir mer og mer sekulær. Klimaet er den nye religionen, og i samme slengen kan vi se stygt på kineserne som kommer til å smoge til hele atmosfæren hvis de får det som de vil. Hvem er det som ikke støtter den nye religionen? Jo, Frp-erne, som fremdeles er for opptatt med å være redde for muslimene.

Lenke til kommentar
Skal si det ikke er langt unna før lusekofte er like obligatorisk i norske rettssaler som "parykken" er i britiske....

Hvis jeg skulle havne på tiltalebenken så vet jeg i hvert fall hvilket plagg jeg ikke ville brukt. Jeg vil jo ikke bli sammenlignet med NOKAS-ranet eller terrorhandlinger. Nei, takke meg til bunad :p

Lenke til kommentar
Derfor virker FRP ikke troverdige. De velger elendighet og forsøker å profitere på den uten og ta den inn over seg.

Ok, så når Frp diskuterer politikk så er det "profitering"? Men når RV diskuterer politikk så er det "god politisk debatt"? Dere Frp-hatere er ikke sanne...

Jeg skjønner jo at folk som er Frp tilhengere gjerne ikke er dem som bryr seg mest om miljøet. Men uavhengig av dette så hadde en miljøkonferanse uten miljøforskere hørtes ekstremt rart ut i mine ører. Jeg liker jo å tro at man ikke mister sin intelligens og logiske sans selv om man stemmer Frp. Hadde vært spennende å høre noen forsvare dette.

Forsvare hva? Venstrevridde mediers vinkling når det gjelder Frp?

Sist jeg sjekket finnes det flere partiet enn Rv og Frp. Jeg kan fint kritisere Frp uten å være noe Rv tilhenger. Utrolig tåpelig argument som du vinner lite på dessverre.

Lenke til kommentar

Topplederne bevilget seg selv en lønnsøkning på ca 1 million hver, nå foreslår Høyre at de skal få inntil 200 000 i skattelette for å leie hushjelp,gartner  el.

Ja stakkars de må vel ha det også, for ingen vanelig mann får nyte godt av denne skattelettelsen, vi har ikke råd til å leie inn hjelp .

Samtidig maner NHO til moderasjon i lønnsoppgjøret for vanlige lønnsmottakere.

Eier ikke høyresiden skrupler i det hele tatt :cry:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Jeg har forstått at det er flere enn meg selv som morer seg over DB's "kreative" overskrifter så jeg tenkte jeg skulle dele denne godbiten med dere: "Bilsportkonge i nazisex-video med fem prostituerte".

Herlig. :love:

For ikke å snakke om innholdet. "She needs more of ze punishment!" :!: Måtte le flere ganger når jeg leste artikkelen. Dagbladet fornekter seg ikke.

Lenke til kommentar
Jeg har forstått at det er flere enn meg selv som morer seg over DB's "kreative" overskrifter så jeg tenkte jeg skulle dele denne godbiten med dere: "Bilsportkonge i nazisex-video med fem prostituerte".

Herlig. :love:

For ikke å snakke om innholdet. "She needs more of ze punishment!" :!: Måtte le flere ganger når jeg leste artikkelen. Dagbladet fornekter seg ikke.

Holdt selv på å falle av stolen da jeg leste akkurat det, ja.

Men midt i det komiske kan man jo også stille spørsmålstegn rundt det etiske aspektet ved å publisere en sak som dette. Med forutsetningen at prostitusjon er lovlig i Storbritannia er det jo strengt tatt ikke begått en forbrytelse? Den stakkars mannen fikk jo sine innerste fantasier brettet ut i avisene for mange millioner mennesker? Selv om man kan argumentere for at disse fantasiene hører hjemme mer i den bisarre enden av spekteret har jo mannen fortsatt krav på privatliv.

Lenke til kommentar
Topplederne bevilget seg selv en lønnsøkning på ca 1 million hver, nå foreslår Høyre at de skal få inntil 200 000 i skattelette for å leie hushjelp,gartner  el.

Ja stakkars de må vel ha det også, for ingen vanelig mann får nyte godt av denne skattelettelsen, vi har ikke råd til å leie inn hjelp .

Jeg synes begge deler er uttrykk for en grådighetskultur, men synes det er mer oversiktlig å holde sakene atskilt. De som bevilger seg selv masse lønn er ledere og styrer, Norges nye overklasse. At Høyre synes at hushjelper bør få skattelette fordi de jobber svart ellers, synes jeg virker noe lite gjennomtenkt.

Lenke til kommentar

Jeg synes begge deler er uttrykk for en grådighetskultur, men synes det er mer oversiktlig å holde sakene atskilt. De som bevilger seg selv masse lønn er ledere og styrer, Norges nye overklasse. At Høyre synes at hushjelper bør få skattelette fordi de jobber svart ellers, synes jeg virker noe lite gjennomtenkt.

Det er jo ikke hushjelpene som skal få det,men de som ansetter dem,altså de med penger nok fra før,de som stemmer Høyre .

Tanken er at de skal gi pampene skattelette slik at det ikke skal bli dyrere for dem å ha disse ansatt enn det i dag er for dem å ha dem til svartarbeide, dermed får pampene enda mindre skatt og hushjelpene kan skattes .

Kjent Høyrestil det der, stjel fra de fattige og gi til de rike .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...