b-real Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Rådmannen i Flakstad kommune i Lofoten. Vil si opp alle ansatte i kommunen Budsjettet i Flakstad kommune er kommet ut med blodrøde tall. Rådmann Egil Heitmann mener kuren er å si opp alle kommunens ansatte. 140 ansatte i Flakstad kommune i Lofoten står i fare for å miste jobben. I 2007 fikk kommunen et underskudd på 4,2 millioner kroner. Kommunens rådmann, Egil Heitmann, mener løsningen på budsjettkrisen er å si opp alle kommuneansatte. -Vi vil bruke masseoppsigelser for å dimensjonere opp organisasjonen på nytt igjen, og hjemler det i arbeidsmiljølovens paragraf 15, sier Heitmann til NRK. Rådmannen mener kommunestaben må reduseres med ti årsverk for å imøtekomme de økonomiske utfordringene framover, da spesielt lønnsoppgjøret med påfølgende pensjonsberegning i 2008. Heitmann mener rundt 10 prosent av driftsbudsjettet må justeres. Rådmannen får støtte fra Flakstads ordfører Stein Iversen. -Når du har et budsjett som skal ned med 10-12 prosent, så skjønner vi at det ikke går an å spare på frimerker og binderser, sier han til NRK. Forslaget om å si opp alle ansatte skal behandles av kommunepolitikerne 8. april. Trange kår gitt Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Vil slette kriminelles gjeld Slik trodde jeg en god stund det fungerte, det føltes rett og slett selvfølgelig og fornuftig. Ta en mann som Pål Enger, som skylder mer erstatningspenger enn han noensinne kommer til å få betalt tilbake. Hver gang han tjener ei hvit krone, kommer Staten og tar den. Det er ikke mulig for folk som lever sånn å motivere seg til å bli normale borgere igjen, og man kan spørre seg hva slags samfunnsnytte en slik dobbelstraff har. Det er ikke mye som skiller et slikt liv fra en livstidsdom i fengsel. Dessuten er det slik i dag at folk som blir idømt erstatning ofte aldri får pengene fordi det er opptil den dømte å dekke beløpet. Staten burde betale. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Vil slette kriminelles gjeld Slik trodde jeg en god stund det fungerte, det føltes rett og slett selvfølgelig og fornuftig. Ta en mann som Pål Enger, som skylder mer erstatningspenger enn han noensinne kommer til å få betalt tilbake. Hver gang han tjener ei hvit krone, kommer Staten og tar den. Det er ikke mulig for folk som lever sånn å motivere seg til å bli normale borgere igjen, og man kan spørre seg hva slags samfunnsnytte en slik dobbelstraff har. Det er ikke mye som skiller et slikt liv fra en livstidsdom i fengsel. Dessuten er det slik i dag at folk som blir idømt erstatning ofte aldri får pengene fordi det er opptil den dømte å dekke beløpet. Staten burde betale. Hva med tvangsarbeid mens man sitter i fengsel? Da får man brukt kroppen/sinnet mens man sitter inne samtidig som skattebetalerne sparer penger. I tillegg kan de som personen skylder penger få noe tilbake. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Hva med tvangsarbeid mens man sitter i fengsel? Da får man brukt kroppen/sinnet mens man sitter inne samtidig som skattebetalerne sparer penger. I tillegg kan de som personen skylder penger få noe tilbake. De plukker jo søppel. Men dette tilbudet går det kanskje ann å utvide? Endret 12. mars 2008 av roberteh Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hva med tvangsarbeid mens man sitter i fengsel? Da får man brukt kroppen/sinnet mens man sitter inne samtidig som skattebetalerne sparer penger. I tillegg kan de som personen skylder penger få noe tilbake. Ja, det må bli noe sånt. Uansett kan det aldri bli noe annet enn symbolsk arbeid for de som skylder flere millioner, men det går jo hånd i hånd med fengsel, som er en symbolsk straff. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Likte denne jeg: Daniel Franck skjeller ut vestkantfruene Du skulle sett noen av mødrene på Sophies skole, de lever gjennom barna sine. Sikkert fordi de kjeder vettet av seg. De skriver lange rapporter til rektor om den minste lille filleting. Men å stille på sommeravslutning, det har de ikke tid til. Da sender de filippinske damer for å passe på barna. Hvorfor i helvete har disse menneskene barn i det hele tatt? sier han i Henne-intervjuet. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=503211 Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hva med tvangsarbeid mens man sitter i fengsel? Da får man brukt kroppen/sinnet mens man sitter inne samtidig som skattebetalerne sparer penger. I tillegg kan de som personen skylder penger få noe tilbake. For det vil mest sannsynlig øke gjengangerkriminaliteten, noe som på lang sikt vil koste staten mer. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Det er allerede tvangsarbeid i fengsel. Eller, hvor mye tvang det er vet jeg ikke, men de fleste gjør jobben sin fordi det er kjedeligere å sitte å stirre ut i lufta enn å spikre paller. På Bastøy Fengsel driver de innsatte omtrent fengselet. De gjør forfallende arbeid, driver med husdyrhold og i det hele tatt, men dette er ikke et helt ordinært fengsel da. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Det er allerede tvangsarbeid i fengsel. Eller, hvor mye tvang det er vet jeg ikke, men de fleste gjør jobben sin fordi det er kjedeligere å sitte å stirre ut i lufta enn å spikre paller. På Bastøy Fengsel driver de innsatte omtrent fengselet. De gjør forfallende arbeid, driver med husdyrhold og i det hele tatt, men dette er ikke et helt ordinært fengsel da. Funker det da? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Det er allerede tvangsarbeid i fengsel. Eller, hvor mye tvang det er vet jeg ikke, men de fleste gjør jobben sin fordi det er kjedeligere å sitte å stirre ut i lufta enn å spikre paller. På Bastøy Fengsel driver de innsatte omtrent fengselet. De gjør forfallende arbeid, driver med husdyrhold og i det hele tatt, men dette er ikke et helt ordinært fengsel da. Funker det da? Lønna er ikke stor nok til å betale noe gjeld regner jeg med Bastøy Fengsel funker rimelig greit om jeg har forstått det riktig. De innsatte der har rimelig lav tilbakefallsprosent om jeg husker riktig. http://www.bastoyfengsel.no/ Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Det er allerede tvangsarbeid i fengsel. Eller, hvor mye tvang det er vet jeg ikke, men de fleste gjør jobben sin fordi det er kjedeligere å sitte å stirre ut i lufta enn å spikre paller. På Bastøy Fengsel driver de innsatte omtrent fengselet. De gjør forfallende arbeid, driver med husdyrhold og i det hele tatt, men dette er ikke et helt ordinært fengsel da. Funker det da? Lønna er ikke stor nok til å betale noe gjeld regner jeg med Bastøy Fengsel funker rimelig greit om jeg har forstått det riktig. De innsatte der har rimelig lav tilbakefallsprosent om jeg husker riktig. http://www.bastoyfengsel.no/ Er ikke det fengselet som Michael Moore besøkte i filmen Sicko? Endret 12. mars 2008 av Feltherre Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Rådmannen i Flakstad kommune i Lofoten. Vil si opp alle ansatte i kommunenBudsjettet i Flakstad kommune er kommet ut med blodrøde tall. Rådmann Egil Heitmann mener kuren er å si opp alle kommunens ansatte. 140 ansatte i Flakstad kommune i Lofoten står i fare for å miste jobben. I 2007 fikk kommunen et underskudd på 4,2 millioner kroner. Kommunens rådmann, Egil Heitmann, mener løsningen på budsjettkrisen er å si opp alle kommuneansatte. -Vi vil bruke masseoppsigelser for å dimensjonere opp organisasjonen på nytt igjen, og hjemler det i arbeidsmiljølovens paragraf 15, sier Heitmann til NRK. Rådmannen mener kommunestaben må reduseres med ti årsverk for å imøtekomme de økonomiske utfordringene framover, da spesielt lønnsoppgjøret med påfølgende pensjonsberegning i 2008. Heitmann mener rundt 10 prosent av driftsbudsjettet må justeres. Rådmannen får støtte fra Flakstads ordfører Stein Iversen. -Når du har et budsjett som skal ned med 10-12 prosent, så skjønner vi at det ikke går an å spare på frimerker og binderser, sier han til NRK. Forslaget om å si opp alle ansatte skal behandles av kommunepolitikerne 8. april. Trange kår gitt La oss si forslaget om masseoppsigelse ble satt ut i livet, og alle kommune-ansatte sagt opp. I et slikt scenario regner selvsagt rådmannen med at alle vil søke jobb på nytt i kommunen. Men hva om ingen gjorde det (i protest) og kommunen med alle service-funksjoner (skole, barnehager, sosialtjeneste, omsorgsboliger, sykehjem, etc.) ble lagt brakk? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Det er allerede tvangsarbeid i fengsel. Eller, hvor mye tvang det er vet jeg ikke, men de fleste gjør jobben sin fordi det er kjedeligere å sitte å stirre ut i lufta enn å spikre paller. På Bastøy Fengsel driver de innsatte omtrent fengselet. De gjør forfallende arbeid, driver med husdyrhold og i det hele tatt, men dette er ikke et helt ordinært fengsel da. Funker det da? Lønna er ikke stor nok til å betale noe gjeld regner jeg med Og hva slags ringvirninger har det på livet utenfor murene senere, egentlig? Er det faktisk terapeutisk? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Og hva slags ringvirninger har det på livet utenfor murene senere, egentlig? Er det faktisk terapeutisk? Etter en stund bak murene, men også andre lukkete anstalter, så blir man noe institusjonalisert. Man venner seg faktisk til livet der inne, for samtidig som man blir fratatt rettigheter/mulighetre så mister man også farer/utfordringer som lurer utenfor. Med å sone på åpen anstalt hvor man i større grad bidrar til driften og får mer ansvar så tilvennes man et liv etter oppholdet også. Mange som blir satt inn på lengre dommer er gjerne rundt 20-årene når de blir dømt. Når de da kommer ut 10-15 år senere har de mistet mye av fundamentet som skapes i et voksent liv. Rett og slett en repitisjon/opplæring av livet i samfunnet og i den grad terapeutisk i form av rehablitering. Lenke til kommentar
operg Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Argument for å begrense ytringsfriheten: http://sirlancelot.weblogg.no/ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Blir ikke kvitt reklame. Regjeringen setter foten ned. Jeg vil bare tipse om trdåden: Snu prinsippet om uadressert reklame! Min mening om saken kommer klart frem der. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Argument for å begrense ytringsfriheten: http://sirlancelot.weblogg.no/ Ingen grunn til å begrense ytringsfriheten. Men wow, han hadde noen sprøe teorier. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Når du sier ordet Knight (på engelsk), så er "K" stum, men om du tar den med så får du K-night, og DET er ingen tilfeldighet (Kainanitt==Kaananitt), for lignelsen til figuren Cain, som har et mangfold av lignelser i seg, er systemet deres; systemet deres blir satt i lignelser i alle former gjennom religion, slik at de selv forstår den, mens eliten tilber det esoteriske. Å herrejemini, dette skal jeg kose meg med i morgen! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Sikker på at det der ikke er Thure Erik Lund? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå