Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De flesste,vi får ta dem fortløpende når de kommer i regering.

Kan du ikke komme med et par konkrete eksempler på hva du snakker om da? Det blir litt vanskelig å forholde seg til det du skriver når du ikke kan være litt mer konkret.

Når har jeg sagt at Frp er feilfri? Jeg har kun stilt deg spørsmål om merkelige utsagn fra deg som ikke ser ut til å ha noe med det jeg skriver å gjøre.

Les hva jeg skrev, "selv om du tror" det er basert på ditt bombastiske forsvar av FRP og alt rundt dem samtidig som du ikke nøler med å kritisere andre, derfor tror jeg at du tror dem er feilfri .

Hva med "selv om du tror"? Dette er en påstand om hva jeg tror. At jeg forsvarer Frp når jeg mener at de blir urettmessig angrepet betyr ikke at jeg forsvarer Frp i absolutt alt. Prøv å utvise et minimum av saklighet da, Snekker'n.

Når ble synsingen din fakta?

Når en skriver fakta så er det fakta , at dog enkelte oppfatter det som anngrep ja se det er man blitt vandt med.

La oss ta en titt på hva du anser so fakta igjen:

"Faktum 2. jeg tror frp sitter i neste regering og svelger kameler i veldig mange saker ."

Her fremsetter du altså din egen synsing ("jeg tror") som fakta...

Lenke til kommentar

Angående Frp og kameler så sier det seg egentlig litt selv.

Sett at Frp kommer i regjeringposisjon så;

Frp kommer ikke til å få stortingsflertall uansett med neste valg = kameler uansett

I en koalisjonsregjering så betyr det kompromiss med andre = kameler som SVs nato standpunkt

Regjering alene, uten flertall = kameler som APs Jagland I, Stoltenberg I etc.

Implementeringen til borgerlig styre tar tid = kameler, som SVs fortsatt manglende barnehage dekning

Å sitte i oposisjon og krevet er noe helt annet enn å sitte å handle. Rett og slett et kamel-paradigme. ;)

Lenke til kommentar

Det er vel ingen hemmelighet at alle regjeringer som ikke sitter alene med over 50 % avmandatene på Stortinget må svelge kameler før eller senere.

Et annet spørsmål er hvor store disse kamelene skal bli, før de blir uspiselige selv for en regjering. for Bondevik 1 var dette gasskraftsaken.

SV har tydeligvis svelget mange store kameler, slik at det synes ikke at de har en grense.

Lenke til kommentar

Jeg synes dte er horribelt at en slik gjeng med miljøsyndere får lov til å pøse ut med reklamen sin.

Og "nei til reklame" merket virker heller ikke mot blant annet reklame- innstikk i aviser.

Man hadde helt sikkert spart en del papir hvis man hadde gjennomført en slik prosess der alle mottagerne måtte aktivt godkjenne.

Men det viser også nok en gang at regjeringen snakker lett om forurensning i debatter og når det gjelder innføring av nye avgifter eller økning på disse. Når det er snakk om en aktiv handling som å godkjenne et slikt forbud, så nekter man.

Det blir akkurat det samme som at man har en nullvisjon i trafikken når det gjelder antall drepte, når det gjelder handling så blir ting fort litt værre.

Lenke til kommentar
Og "nei til reklame" merket virker heller ikke mot blant annet reklame- innstikk i aviser.

I tillegg går det heller ikke an å reservere seg mot uadressert reklame hvis man er bedrift.

Ser papirdunken på det lokale postkontoret er stappfull av "glanspapir" fra postboksene hver eneste dag..

Påbudt sløseri, med andre ord. :ermm:

Lenke til kommentar

At reklame gir mye ekstra papir er en ting, men noe jeg synes det klages lite på er alle gratistidsskriftene det florerer med her i landet. Hvis man skal plukke med seg Natt&Dag, PlanB, Gamereactor, Filmmagasinet og alle de andre blir det en del kilo cellulose i måneden. For ikke å snakke om alle institutt- og fakultetsbladene med mer som formelig flyter rundt på alle høyere utdannelsesinstitusjoner. Skulle forresten ikke forundre meg om en innskrenking på reklame i postkassen ville ført til en oppblomstring av enda flere gratismagasiner.

Lenke til kommentar
De flesste,vi får ta dem fortløpende når de kommer i regering.

Kan du ikke komme med et par konkrete eksempler på hva du snakker om da? Det blir litt vanskelig å forholde seg til det du skriver når du ikke kan være litt mer konkret.

Når har jeg sagt at Frp er feilfri? Jeg har kun stilt deg spørsmål om merkelige utsagn fra deg som ikke ser ut til å ha noe med det jeg skriver å gjøre.

Les hva jeg skrev, "selv om du tror" det er basert på ditt bombastiske forsvar av FRP og alt rundt dem samtidig som du ikke nøler med å kritisere andre, derfor tror jeg at du tror dem er feilfri .

Hva med "selv om du tror"? Dette er en påstand om hva jeg tror. At jeg forsvarer Frp når jeg mener at de blir urettmessig angrepet betyr ikke at jeg forsvarer Frp i absolutt alt. Prøv å utvise et minimum av saklighet da, Snekker'n.

Når ble synsingen din fakta?

Når en skriver fakta så er det fakta , at dog enkelte oppfatter det som anngrep ja se det er man blitt vandt med.

La oss ta en titt på hva du anser so fakta igjen:

"Faktum 2. jeg tror frp sitter i neste regering og svelger kameler i veldig mange saker ."

FrP vil stramme kraftig inn på asyl- og flyktningpolitikken, slik at bare de som har et reelt behov for beskyttelse i henhold til Flyktningkonvensjonen får bli i Norge. Dette vil føre til at langt færre får opphold i Norge.

FrP vil at Norge i fremtiden skal føre en asylpolitikk der en streng fortolkning av Flyktningkonvensjonen legges til grunn. Dette betyr at ordningen med opphold på såkalt humanitært grunnlag faller bort.

FrP vil innføre lukkede mottak for ID-løse asylsøkere, asylsøkere som vurderes å utgjøre en sikkerhetsrisiko, og asylsøkere som har fått avslag på sine asylsøknader inntil utvisning er effektuert.

FrP vil at flyselskaper som bringer asylsøkere uten identitetspapirer til Norge, bøtelegges og pålegges å returnere asylsøkerne.

FrP vil sette en stopper for tvangsekteskap og redusere antall årlige familieinnvandringer gjennom effektive tiltak som 24-årsgrense, tilknytningskrav, økte krav til forsørgerevne og gjeninnføring av forbud mot ekteskap mellom søskenbarn.

Her er et lite knippe der jeg tror FRP får problemer og må svelge kameler, det er dermed ikke sagt at alt er ille akkurat som dagens regering må svelge kameler selv om ikke alt er ille .

Ja er det ikke fakta at jeg tror, er det en illusjon :roll:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Jeg synes dte er horribelt at en slik gjeng med miljøsyndere får lov til å pøse ut med reklamen sin.

Nei det virker definitivt ikke! Jeg bruker aldri denne katalogen... og det er det mange som ikke gjør. De over 60 bruker den vist flittig :D

Lenke til kommentar
Irak-invasjon på feil grunnlag.

En undersøkelse sponset av pentagon og utarbeidet av tenketanken Institute for Defense Analyses skal ha konkludert med at det ikke var kontakt mellom Saddam Hussein og Osama bin Ladens Al Qaida allikevel, skriver avisgruppen McClatchy skriver i dag.

Undersøkelsen vil bli offentliggjort senere denne uken. :)

Wow... Det verden visste for fem år siden oppdager de i dag. Ikke rart USA er det ypperste av det ypperste vi mennesker klarer å lage.

Lenke til kommentar
Angående Frp og kameler så sier det seg egentlig litt selv.

Når man sitter i regjering med andre partier sier det selv at hvert enkelt parti ikke kan få hele sin politikk gjennomført. Det betyr ikke at de svelger kameler. Når man svelger en kamel så er det noe som er helt grunnleggende for partiet som blir rokket ved. Som f.eks. NATO og SV. Eller Afghanistan og SV.

Sett at Frp kommer i regjeringposisjon så;

Frp kommer ikke til å få stortingsflertall uansett med neste valg = kameler uansett

Hvilke kameler da? Som sagt, at et parti ikke får gjennomført programmet sitt fordi de samarbeider med andre betyr ikke automatisk at de må svelge kameler. Hvor mange kameler har AP svelget?

Her er et lite knippe der jeg tror FRP får problemer og må svelge kameler

Vil Høyre motsette seg alt dette? Legger Frp prestisje i alt dette, slik at å ikke få gjennomført dette vil være et stort tap? Eller er dette ting Frp kan forhandle om og vil se på i et lengre perspektiv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...