Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Banken har fått klager fra muslimer som ikke synes det er kult at barna deres får sparegriser, banken tar konsekvensen av det og fjerner sparegrisen. Ser ikke helt det store problemet her. Om banken ønsker å ikke støte enkelte av kundene sine er da opp til banken selv?

 

En muslim bør ikke blir støtt av at en nederlender får en sparegris. De kan tross alt bare si nei.

 

Om de begynner med å fortelle om "de tre små hundene" i barnehagen til ungen min fordi man ikke vil potensielt fornærme en trangsynt forelder så vil jeg bli dypt fornærmet. Jeg er lite lysten til å fortelle min 5 år gamle sønn at de endrer historien fordi terroren til ekstreme muslimer har gjort at man omskriver fortellinger, innfører strengere sensur og fjerner sparegriser. It's all about the bigger picture.

 

Til syvende og sist så ville aldri endringene som her nevnt funnet sted om det ikke var for terroren ekstreme muslimer kommer med. Feigheten tar overhånd, sparegrisene er ikke annet enn symbolsk for systemet som er satt igang.

Lenke til kommentar
En muslim bør ikke blir støtt av at en nederlender får en sparegris. De kan tross alt bare si nei.

Eller finne en annen bank. Da mister banken kunder.

 

Om de begynner med å fortelle om "de tre små hundene" i barnehagen til ungen min fordi man ikke vil potensielt fornærme en trangsynt forelder så vil jeg bli dypt fornærmet. Jeg er lite lysten til å fortelle min 5 år gamle sønn at de endrer historien fordi terroren til ekstreme muslimer har gjort at man omskriver fortellinger, innfører strengere sensur og fjerner sparegriser. It's all about the bigger picture.

Er det på grunn av terroren eller fordi man vil ta hensyn til andre at man eventuellt ville forandret historien? Jeg ser ikke noe problem i at barnehager med barn av muslimer tar hensyn til det og unnlater å fortelle historier om griser eller hva det nå enn er, så lenge det ikke er forbudt å fortelle historier om griser. Du tar det for gitt at om man forandrer på noe så er det fordi man er redd for terror, ikke at man ønsker å ta hensyn.

 

Til syvende og sist så ville aldri endringene som her nevnt funnet sted om det ikke var for terroren ekstreme muslimer kommer med. Feigheten tar overhånd, sparegrisene er ikke annet enn symbolsk for systemet som er satt igang.

Hvordan vet du det?

 

Jeg synes religiøse dogmer er like tullete som du gjør, men jeg har da ingen problemer med at man tar hensyn til andre menneskers irrasjonelle dogmer innen rimelighetens grenser.

Lenke til kommentar
Banken har fått klager fra muslimer som ikke synes det er kult at barna deres får sparegriser, banken tar konsekvensen av det og fjerner sparegrisen. Ser ikke helt det store problemet her.

Problemet her er knefall for religiøse fundamentalister. Noe jeg antar at du ville skreket opp om hvis det var snakk om at kristne gjorde noe tilsvarende. Hvorfor la muslimene diktere?

Lenke til kommentar

Dette handler ikke om fundamentalisme. Det er ikke noe i veien med at folk, selv de som tar skriften litt vel bokstavelig, sier fra når de ikke liker ting, problemet er at banken det dreier seg om har overvurdert viktigheten av misnøyen.

En bedrift skal tross alt rette seg etter sine kunder, de må jo tjene penger. Det de kanskje skulle gjort var å gi faen en stund før de gjorde noe, sannsynligvis hadde det ordnet seg.

 

Uansett sier jo den ene bankansatte i artikkelen at det dreier seg om et produkt som skulle fases ut likevel. Hvorfor ikke da gå over til noe som garantert ikke støter noen?

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Banken har fått klager fra muslimer som ikke synes det er kult at barna deres får sparegriser, banken tar konsekvensen av det og fjerner sparegrisen. Ser ikke helt det store problemet her.

Problemet her er knefall for religiøse fundamentalister. Noe jeg antar at du ville skreket opp om hvis det var snakk om at kristne gjorde noe tilsvarende. Hvorfor la muslimene diktere?

Banken må få ta den vurderingen selv. Jeg antar at det er snakk om markedsmakt og ikke trusler. Dersom det skulle skje noe lignende her til lands kan du jo svare med samme mynt; ha pengene i en bank som ikke begår slike knefall.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Denne gav meg dagens, og se ikke bort fra ukens gode latter. :new_woot:

 

Hunden var jo riktig så flink, fordi her kommer det et gjeng med snille onkler på døra, og de oppfører seg nokså likt "pappa" når han har glemt hvor stæsjet er lagret. Så hvorfor ikke være menneskets beste venn? Voff Voff!! Hadde jeg vært onkel så kunne jeg bli fristet til å la pappa slippe unna, forutsatt at hunden ble inndratt. Ferdig opplært narko-loppesirkus.  :yes:

 

P4 (Kristiansand): Var ikke sin eiers beste venn.Lyd Rapport fra reporter

 

Les mer... Nyheter

 

 

 

Politiet i Arendal fikk i dag uventet hjelp da de skulle ransake boligen til en mann som var pågrepet for narkotikakriminalitet.

 

 

I døra ble politiet møtt av mannens hund som hadde marihuana i munnen, melder NRK. Den logrende hunden slapp stoffet foran bena til politifolkene.

 

 

Etterpå viste den vei til 100 gram hasj. Det var tydelig gøy å hjelpe politiet, for hunden fant velvillig også fram en pose med 50 blå valium.

 

Operasjonsleder Arne Arnesen er imponert over hundens ferdigheter.

 

- Om de har trent den opp til dette selv er litt usikkert, men i så tilfelle var det ikke så veldig lurt av dem, sier Arnesen til P4.

 

 

- Er dette en hund som kunne være aktuell for politiet?

 

 

- Den har i hvert fall gjort en god jobb i dag, så vi må jo vurdere om vi kan få kjøpt hunden, fleiper Arnesen.

 

 

Han har aldri tidligere opplevd å få slik god hjelp av siktedes hund. Hundeeieren og tre andre er pågrepet i saken.

Lenke til kommentar
Om de begynner med å fortelle om "de tre små hundene" i barnehagen til ungen min fordi man ikke vil potensielt fornærme en trangsynt forelder så vil jeg bli dypt fornærmet.

Jeg måtte bare pirke: Muslimer anser også hunder for å være urene dyr.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Banken har fått klager fra muslimer som ikke synes det er kult at barna deres får sparegriser, banken tar konsekvensen av det og fjerner sparegrisen. Ser ikke helt det store problemet her. Om banken ønsker å ikke støte enkelte av kundene sine er da opp til banken selv?

Når jeg tenker meg om så er det største problemet egentlig at foreldrene hjernevasker barna med bullshit fra fødselen av, slik at barna ikke velger selv hva de vil tro på og om de liker gris eller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Banken har fått klager fra muslimer som ikke synes det er kult at barna deres får sparegriser, banken tar konsekvensen av det og fjerner sparegrisen. Ser ikke helt det store problemet her. Om banken ønsker å ikke støte enkelte av kundene sine er da opp til banken selv?

Når jeg tenker meg om så er det største problemet egentlig at foreldrene hjernevasker barna med bullshit fra fødselen av, slik at barna ikke velger selv hva de vil tro på og om de liker gris eller ikke.

 

Burde ikke være ett problem, fordi det betyr ganske enkelt mere svinekoteletter på deg.

:)

Lenke til kommentar
Banken har fått klager fra muslimer som ikke synes det er kult at barna deres får sparegriser, banken tar konsekvensen av det og fjerner sparegrisen. Ser ikke helt det store problemet her. Om banken ønsker å ikke støte enkelte av kundene sine er da opp til banken selv?

Når jeg tenker meg om så er det største problemet egentlig at foreldrene hjernevasker barna med bullshit fra fødselen av, slik at barna ikke velger selv hva de vil tro på og om de liker gris eller ikke.

 

Burde ikke være ett problem, fordi det betyr ganske enkelt mere svinekoteletter på deg.

:)

Hehe, ja, men også mer ergring over hvor tilbakestående det er mulig å være. Man kan bli sprø av mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...