Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er en helt latterlig sak som media grafser til seg og krisemaksimerer deluxe. Fysj!

Synes du at saken er latterlig, eller fremstillingen i media?

Fremstillingen media gir av saken er helt på bærtur. Jeg satt igjen med inntrykket av at media vinkler saken til at her har ikke vekterselskapene gjort jobben sin, siden de har vektere med rulleblad. Står det noe i artikkelen om at de faktisk ikke har lov til å sjekke rulleblad? Kan ikke se det, nei.

Lenke til kommentar
Fremstillingen media gir av saken er helt på bærtur. Jeg satt igjen med inntrykket av at media vinkler saken til at her har ikke vekterselskapene gjort jobben sin, siden de har vektere med rulleblad. Står det noe i artikkelen om at de faktisk ikke har lov til å sjekke rulleblad? Kan ikke se det, nei.

Det er vel veldig sjelden media fremstiller noe som helst objektivt og grundig da, og i den sammenheng så kan saken også sammenlignes med Gro saken.

Man koker sensasjoner på spiker (!)

Lenke til kommentar
Nazisme er vell i seg selv nasjonalorrientert fremfor rase, er vell heller noe som har blitt dratt inn. Er vell strengt tatt to sider av samme sak da følgene blir de samme.

Nope, fordi nazismen ser bare rase. Ikke nasjonalisme, derfor Norge ble behandlet så bra. Fordi vi var ariere, ikke fordi vi var norske.

Nasjonalisme ser vi selvfølgelig også. Men rase er punkt 1-10 for å si det mildt.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Når jeg tenker litt etter så har du vell egentlig helt rett her, beklager. Men mener fortsatt at nazismen og kommunismen samt de andre ekstremistiske ideologiene blir samme ulla i praksis og at nazistiske ytringer ikke burde forbys så lenge vi skal ha ett samfunn der alle meninger skal godtas.

Lenke til kommentar

Nja, det er vel mildt sagt en forskjell på den "jøder styrer og ødelegger verden, slavere burde være slaver for herrefolket" og frihet, likhet og rettigheter for alle?

Kommunismen vil vel ærlig talt utrydde kapitalister og forskjeller. Radikalt ja, men det er ikke noe som oppfordrer til direkte hat av andre pga. deres etnisitet.

Lenke til kommentar

nei, men man ser at de venstreradikale i mye større grad enn de på motsatt side benytter seg av vold og slikt så vil nesten si at det går opp i opp. Mulig ideologien ikke oppfordrer til hat i seg selv men hatet er jo noe av det mest sentrale hos de mest radikale, som er ett mye større miljø enn nazistene ser det ut til. Derav er jo ytringene like farlige for samfunnet og folket.

Lenke til kommentar

Vel, de sosialistblitzerkidsa som løper rundt og tuller. Vel, jeg har diskutert med ordentlige kommunister. Og de blitzerkidsa er langt unna det.

Men ideologi blir som religion. Ofte misbrukt for å få makt, eller som unnskyldning for å utøve vold. Sikkert ett par tullinger i den gården også. Men kommunismen/anarkismen/fascismen er langt unna rasismehatet til nazismen. Som var poenget :)

Lenke til kommentar
Nja, det er vel mildt sagt en forskjell på den "jøder styrer og ødelegger verden, slavere burde være slaver for herrefolket" og frihet, likhet og rettigheter for alle?

Så det er en forskjell på å være slave av en privat leder, og å være slave av staten også nå? :)

Lenke til kommentar

Så det er en forskjell på å være slave av en privat leder, og å være slave av staten også nå? :)

Den tok jeg ikke helt?

Lenke til kommentar

Den tok jeg ikke helt?

Dersom man lever i en kommunistisk stat, vil man få det man trenger av mat og hus av staten, i bytte mot jobb. Ergo, man er avhengig av staten, og man jobber under den. Se definisjonen på slave og livegen under..

ufri, livegen person, trell fangene ble solgt som s-r
livegen a5 (etter ty. leibeigen, eg 'som tilhører noen med kroppen') om leilending el. jordarbeider: som hele livet er bundet til et gods el. en jordherre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...