Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Er det bare meg, eller presenterer SU.no alltid et forvrengt bilde av sannheten på sine nettsider? For eksempel refser de Inge Lønning for hans forslag til progressivt høyere egenandeler til helsetjenester som er lavt prioriterte. Altså, "kan" tjenestene og ikke "bør" tjenestene, som Dagens Medisin sier i sin artikkel:

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/2001/0...deler/index.xml

På sine nettsteder hevder de at dette vil ramme de som "trenger det mest". Er ikke egenandelene pekt mot de som trenger det "minst"...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står at de ønsker å fjerne egenandelen helt. Helt OK og mene akkurat det, men ganske så uærlig å hevde at Inge Lønning bare er ute etter å ta inn mer penger. (Dvs. unnlate å si at han faktisk ønsker å gi de svakeste en fordel)

Ser at de også har andre interessante synspunkter:

- De ønsker å stoppe arbeidsinnvandring (arbeidsinnvandring er til fordel for både nordmenn og arbeiderne fra utlandet)

- Det støtter streikende i Frankrike og Tyskland, uten å nevne at i Frankrike streiker de for å beholde en utdatert og urettferdig ordning.

Var det ikke SU som mente at man burde mobbe de som tjenestegjorde i Afghanistan slik at tjenesten ble mindre populær? En gjeng med fanatikere.

Lenke til kommentar
Bare synd at nesten alle lærerne på skolen min (videregående) ikke har gått lærerskolen. Og heller ikke råder noen av elevene til å gjøre det.

Såvidt jeg vet kreves det vel en mastergrad og et år ekstra med pedagogikk fra universitet for å bli lektor? De som går på lærerskolen kan vel ikke undervise høyere enn ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=509514

YEs! Go Fyhn. Endelig. Jeg gleder meg hemningsløst til å ringe politiet på disse. Her om dagen så jeg en spille på noe gammel plast med en pinne i samspill med en annen på trekkspill. Dagens gladnyhet.

Hmm, jeg vet ikke om politi og forbud er riktig vei å gå.

I parkene er det skilt som sier "ikke mat duene" og "ikke mat måsene". Kunne man ikke hatt noe tilsvarende skilt for trekspillere? "Ikke betal for å holde kattemusikken i live". Samt lokale opplysningskampanjer i avisa, radio og på TV. Uten penger i kassen forsvinner de fort. Ingen gidder å stå der for å fryse og høre på sin egen kattemusikk for 10 kroner timen.

Duer og måser er ikke noe problem lengre i Tromsø sentrum etter at næringsgrunnlaget deres forsvant derfra. Det burde gå an å få til med trekkspillpesten også.

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=509514

YEs! Go Fyhn. Endelig. Jeg gleder meg hemningsløst til å ringe politiet på disse. Her om dagen så jeg en spille på noe gammel plast med en pinne i samspill med en annen på trekkspill. Dagens gladnyhet.

Hmm, jeg vet ikke om politi og forbud er riktig vei å gå.

I parkene er det skilt som sier "ikke mat duene" og "ikke mat måsene". Kunne man ikke hatt noe tilsvarende skilt for trekspillere? "Ikke betal for å holde kattemusikken i live". Samt lokale opplysningskampanjer i avisa, radio og på TV. Uten penger i kassen forsvinner de fort. Ingen gidder å stå der for å fryse og høre på sin egen kattemusikk for 10 kroner timen.

Duer og måser er ikke noe problem lengre i Tromsø sentrum etter at næringsgrunnlaget deres forsvant derfra. Det burde gå an å få til med trekkspillpesten også.

Er alltid folk som vil gi penger, er ikke lenge til de henger rundt Jekta og pyramiden også hvis de drives ut av sentrum. Jeg ser mer nytte i muligheten til å ringe politiet, da skjønner de fort tegningen og drar til Bodø eller Finnsnes.

Måsene er nok tilbake til sommeren skal du se, flere folk som oppholder seg lengre i gatene å mer søppel. Kl 5 på natten er det livsfarlig i gatene når måsene tar helt overhånd.

Lenke til kommentar
Måsene er nok tilbake til sommeren skal du se, flere folk som oppholder seg lengre i gatene å mer søppel. Kl 5 på natten er det livsfarlig i gatene når måsene tar helt overhånd.

Søppelryddere fjerner det meste av kebabrester og annet innen kl 05 i helgene. Festmåltidet varer altså bare noen timer per uke og det gjør at måseproblemet er langt mindre nå enn for få år siden.

En opplysningskampanje på lokal-TV, radio og Nordlys kan gjøre at trekkspillplagen får dårlige kår og forsvinner fra hele fylket.

Lenke til kommentar

Raja er ikke akkurat en kar jeg mener er kjent for reflekterte utspill, men er mye enig i han her. Som påpekt:

Samtidig mener han at det ikke er mulig å etterforske uten politiets kompetanse,

Men om en dommer skal lede gruppen som etterforsker er jeg ikke sikker på er det beste, mtp. de påståtte køene for å få sakene sine oppe for retten (vet ikke om de eksisterer lenger). Det må vel måles opp mot hvor god dekning man har av kompetente dommere.

Lenke til kommentar

Jeg liker forslaget, men liker forslaget om samarbeid med nabolandene bedre. Selv om det kanskje er naturlig å anta, så vet jeg ikke om det nødvendigvis er slik at eventuelle køer vil bli lengre om dommerne skal begynne å etterforske internsaker i politiet. Vil uansett gå ut ifra at en slik ordning ikke vil komme på plass før man finner det forsvarlig.

Uten at det nødvendigvis er noen garanti for at alle andre vil være enig. :)

Lenke til kommentar

Hacke Boing 787 Dreamliner

Pc-en som styrer passasjerenes internettadgang og annen underholdning er nemlig komblet sammen med flyets hoved-pc på en måte som gjør at svært teknisk flinke passasjerer i teorien vil kunne skaffe seg adgang til og kontroll over de systemene som styrer navigasjonen, kommunikasjonen og styreverktøyet.

Bakseteflyning?

Tenk på en litt gretten pilotkone på tur...

Lenke til kommentar

Jeg regner med det er en god brannmur på den sammenkoblinga, men er enig i at systemene burde vært fysisk adskilte når det er såpass mye som står på spill. Sammenkoblinga er trolig gjort for å kunne oppdatere flypassasjerene med løpende info om flyets ferd. F.eks temperatur, hastighet, høyde, GPS-posisjon etc.

Lenke til kommentar
Hacke Boing 787 Dreamliner
Pc-en som styrer passasjerenes internettadgang og annen underholdning er nemlig komblet sammen med flyets hoved-pc på en måte som gjør at svært teknisk flinke passasjerer i teorien vil kunne skaffe seg adgang til og kontroll over de systemene som styrer navigasjonen, kommunikasjonen og styreverktøyet.

Bakseteflyning?

Tenk på en litt gretten pilotkone på tur...

Er det ikke storartet at de legger litt Hollywood-potensiale inn i hverdagen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...