Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Hev du deg på denne greia, før eller etter å ha sett over oppfølgingsdialogen?

Jeg så deg liste opp pedagoger og advokater, ikke akkurat yrkesgrupper som har sitt fagfelt innen å foreta etterforskning på best mulig måte. Våre beste etterforskere har sin erfaring fra politiet og det er derfra de bør hentes. Selvsagt med ekstra fokus på personer med integritet. En politimann som er mistenkt fortjener like kompetente folk til å etterforske saken man er involvert i som en som ikke er politi.

Så du kaller deg Superman?

Nei. Kun folk som misforstår min avatar tror det. Som kongen så fint sa det på nyttårsaften, la oss alle forsøke å misforstå hverandre minst mulig. :)

Jeg mener den servile holdningen til både andres, og ikke minst egen fornuft minner om et brekende, og lettrøkt sauehode, servert med dertilegnet drikke som har til hensikt å fjerne usmaken.

Jeg har både av erfaring, og av pedagoiske tilnærminger oppdaget at flest muliges fornuft skal synliggjøres før man beslutter. Rendyrking av en type kompetanse har sin begrensning ved at den ikke får føle/forholde seg til adekvat motvekt.

La oss likevel enes om et rungende Hurra, for vår kjære majestet! Hipp Hipp Hurra! :new_woot: Hipp Hipp Hurra!! :new_woot::new_woot: Hipp Hipp Hurra!!! :new_woot::new_woot::new_woot:

Såså, ro dere så ned, kjære frøkener ... :love:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg mener den servile holdningen til både andres, og ikke minst egen fornuft minner om et brekende, og lettrøkt sauehode, servert med dertilegnet drikke som har til hensikt å fjerne usmaken.

Om det er mine holdnigner (ikke alltid lett å vite hva du skriver) så skriver jeg ikke fordi jeg bryr meg om hva du eller andre mener om de, ei heller lar jeg meg selv tie av fremmedes synsing. Ei heller er mitt mål å bli likt, for det kommer kun i veien for å gjøre det som er riktig. Slike kommentarer bryr meg kun når det kommer fra personer som kjenner meg, de er de eneste jeg lar meg bli dømt av. Jeg vet lite om din og andres kunnskap (ei heller bryr jeg meg nevneverdig), men jeg vet såpass at du ikke har peiling på mine holdninger før du har sittet deg ned og delt en øl eller to med meg. :)

Om jeg har misforstått deg så skal jeg ringe kongen og be om forlatelse.

Jeg har både av erfaring, og av pedagoiske tilnærminger oppdaget at flest muliges fornuft skal synliggjøres før man beslutter. Rendyrking av en type kompetanse har sin begrensning ved at den ikke får føle/forholde seg til adekvat motvekt.

For å sikre rettssikkerheten trengs det mer enn en type kompetanse. Det er den man streber etter at etterforskere skal besitte, noe som gjør de med den erfaringen til de som er best egnet til å etterforske.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Om det er mine holdnigner (ikke alltid lett å vite hva du skriver) så skriver jeg ikke fordi jeg bryr meg om hva du eller andre mener om de, ei heller lar jeg meg selv tie av fremmedes synsing. Ei heller er mitt mål å bli likt, for det kommer kun i veien for å gjøre det som er riktig. Slike kommentarer bryr meg kun når det kommer fra personer som kjenner meg, de er de eneste jeg lar meg bli dømt av. Jeg vet lite om din og andres kunnskap (ei heller bryr jeg meg nevneverdig), men jeg vet såpass at du ikke har peiling på mine holdninger før du har sittet deg ned og delt en øl eller to med meg. :)

Om jeg har misforstått deg så skal jeg ringe kongen og be om forlatelse.

For å sikre rettssikkerheten trengs det mer enn en type kompetanse. Det er den man streber etter at etterforskere skal besitte, noe som gjør de med den erfaringen til de som er best egnet til å etterforske.

Cola over hele tastauret, ja, og hele kjøkkenbordet med ... :!:

Ganske helt i orden at du tror at du ikke har effekt på andre enn de du velger å slippe inn på deg selv. Da betyr det jo samtidig at det betyr nada det du skriver på dette forumet?

mvh

Certified lunatic

Lenke til kommentar

Jeg må bare påpeke at Diskusjon.no v/Edda Digital ikke kan stilles økonomisk ansvarlig for de skader du måtte påføre tastatur og kjøkkenbord når du leser mine innlegg. Om du er uenig, så klag til Jarmo. Hans ord er som kjent lov.

Ganske helt i orden at du tror at du ikke har effekt på andre enn de du velger å slippe inn på deg selv. Da betyr det jo samtidig at det betyr nada det du skriver på dette forumet?

Mitt intellektuelle nivå er ikke på høyt nok nivå til å følge resonementet ditt. Jeg tror colaspruten har gjort at du forveksler noen "du" og "jeg", eller hva det nå skal være :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg må bare påpeke at Diskusjon.no v/Edda Digital ikke kan stilles økonomisk ansvarlig for de skader du måtte påføre tastatur og kjøkkenbord når du leser mine innlegg. Om du er uenig, så klag til Jarmo. Hans ord er som kjent lov.

Mitt intellektuelle nivå er ikke på høyt nok nivå til å følge resonementet ditt. Jeg tror colaspruten har gjort at du forveksler noen "du" og "jeg", eller hva det nå skal være :)

Dårlig gjort å nevne den unevnelige :mad: Mye verre enn Dawkins jo ... :nei: Tenk å true med den satans finnluggen ... :p

Lenke til kommentar

Jeg lurte litt på hvordan den foreslåtte graderte egenandelen skulle fungere. F.eks hvilken instans som betaler det som ikke er egenandel. Hvis f.eks en helseregion tar kostnaden så ser de en større økonomisk gevinst av å behandle de som betaler større egenandel. Slik at de rikeste blir mer attraktive å operere/behandle. Altså et potensielt klasseskille i helsekøer og fritt sykehusvalg.

Også lurer jeg på hvilke kriterier som skal ligge til grunn for egenandelen? 3 år gamle skatteoppgjør? Denne månedens inntekt eller formue? Ektefelles inntekt og formue? osv.

Jeg ser en rekke problemer og økt byråkrati og lite vettug gevinst av høyres forslag. Nå har ikke høyre tradisjonelt vært for økte skatter og avgifter men hvis de først skal vende om på det punktet så synes jeg de bør plukke andre områder å beskatte eller avgiftsbelegge. Noe som skaper langt mindre byråkrati og problemer.

Lenke til kommentar

SV er jo vanlige folks verste fiende. Med de nye skattereglene er det enda enklere å snike seg unna for de styrtrike. Samtidig økes skattepresset på vanlige folk, som må finansiere festen:

http://www.bt.no/na24/article468576.ece

Tar du med LO blir det enda verre:

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article329268.ece

De som liksom skal representere oss vanlige arbeidere vil altså ha enda trangere kår for oss, samtidig som de rikeste skatter mindre enn noen gang.

Lenke til kommentar

Skattesystemet er helt absurd. Jeg betalte mer i skatt det året jeg tjente 200.000 enn det året jeg tjente 450.000. Jeg bryr meg ikke særlig over hvor mye skattenivået er, men jeg bryr meg om hvordan felleskassen brukes. Den spres for mye rundt til alt for mange poster. Konsentrer det offentlige på færre poster. Offentlig støtte til anti-abort klinikker, syklubber og gudene vite hva annet like greit slutte med. Gi meg en politiker som vil prioritere mer og kanalisere pengene til helse, eldreomsorg, skole osv fremfor å love smuler til absolutt alle.

Lenke til kommentar
Skattesystemet er helt absurd. Jeg betalte mer i skatt det året jeg tjente 200.000 enn det året jeg tjente 450.000.

[...]

Gi meg en politiker som vil prioritere mer og kanalisere pengene til helse, eldreomsorg, skole osv fremfor å love smuler til absolutt alle.

Var alt annet likt de to årene mht din privatøkonomi?

Om du blir fornøyd så vet vi at alle andre ikke blir det. Ikke noe krast ment med det, eksempel for Ludvig Nessa, som anser abort likt drap, er nok anti-abort klinikker det som virkelig gjelder.

Sikkert viktigere enn at eldre skal ha enerom, de blir trossalt ikke drept i hans øyne.

Sammen med mange andre saker, som forøvring ikke er så marginalisert så blir det mange små kakestykker.

Lenke til kommentar
Man skal oppgi annen inntekt når man får pensjon fra NAV i Norge. Det har hun ikke gjort, afaik.

Det stemmer det.

Her er hennes versjon

Via sin personlige presserådgiver, Jon Mørland, opplyser Gro at hun i juni 2007 mottok et skjema fra Nav, men at hun ikke var sikker på hvordan dette skulle fylles ut.

– Gro ville gjerne vite hva skjemaet egentlig dreide seg om, siden hun jo har full pensjon som tidligere statsminister, skriver Mørland i en e-post.

«Hun følte seg heller ikke sikker på hva som regnes som 'arbeid' og 'arbeidsforhold', slik det står i skjemaet, og tok derfor kontakt med Nav per telefon», skriver han.

Ifølge Brundtland, fikk hun i denne samtalen klarsignal til å droppe rapporteringen.

– Saksbehandleren som svarte kunne ikke forklare hvorfor skjemaet var sendt, skriver Mørland på vegne av sin klient.

Link

NB; ikke mine uthevinger

Muligens det er jeg som bare er blåøyd for landsmoderen, men jeg tror henne.

Kan ikke fatte å begripe at en person i hennes posisjon vil satse sitt omdømme, da hun uansett ikke vil tape på å innrapportere forholdene.

Lenke til kommentar
Muligens det er jeg som bare er blåøyd for landsmoderen, men jeg tror henne.

Kan ikke fatte å begripe at en person i hennes posisjon vil satse sitt omdømme, da hun uansett ikke vil tape på å innrapportere forholdene.

Jeg har ingen problemer med å ta det hun sier for god fisk. Uskyldig inntil det motsatte er bevist, osv. Men hvis selv fru Brundtland ikke skjønner det offentliges skjemaer, så er det kanskje en mulighet for at de er litt for kompliserte.....

Lenke til kommentar
Men hvis selv fru Brundtland ikke skjønner det offentliges skjemaer, så er det kanskje en mulighet for at de er litt for kompliserte.....

Å tilnærme seg et offentligkontor uten 'papirerfaring' er som å drite i buksa sålenge jakken passer.

Folk med høyere akademinsk utdannelse får gjerne oftere gjennomslag i offentlige instanser enn de uten flere år på skolebenken, nettopp fordi de mestrer å lese regelverket.

Og det var vel kanskje det at fru B faktisk vet viktigheten av begrepsdefinisjoner som faktisk har fått henne i medias søkelys denne gangen, da hun stilte spørsmål om begrepene 'arbeid' og 'arbeidsforhold' og tok kontakt med NAV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...