Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

On second thought. Jeg tror trivselen i disse rabalderstrøkene tilhører en forgangen, eller rettere sagt forglemt tid ... :cool:

 

 

Jeg er enig i at de gjerne kan få alle horer, hallikere og narkomane inn i mere ordnede former. Da kan man enten ansette enda flere vektere, øke tilskuddene til ordensmakten, eller ganske enkelt akseptere at rikdom tiltrekker seg "uønskede elementer", og derfor legalisere handlingene. Jeg for min del heller til den siste løsningen.

 

:)

 

BTW: Ser at du skriver Carl Johan, når det heter Karl Johan. Forsøk på en snikende navneendring? :p

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er enig i at de gjerne kan få alle horer, hallikere og narkomane inn i mere ordnede former. Da kan man enten ansette enda flere vektere, øke tilskuddene til ordensmakten, eller ganske enkelt akseptere at rikdom tiltrekker seg "uønskede elementer", og derfor legalisere handlingene. Jeg for min del heller til den siste løsningen.

Jeg óg. Men nå er det jo engang slik at de "rødgrønne" åpenbart går for kriminaliseringsløsningen. Uten at de følger opp med ressurser og virkemidler. :thumbdown:

 

BTW: Ser at du skriver Carl Johan, når det heter Karl Johan. Forsøk på en snikende navneendring?

Tja, det er jo litt mer schwung over Carl enn Karl, er det ikke?

Nei, det var nok bare en liten ubevisst glipp. ;)

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=191518

 

"Mens tusenvis av mennesker venter i kø på Gardermoen for å komme seg hjem til jul, tar SAS av med flere halvfulle fly."

 

 

SAS:

"- I dag har vi hatt av gårde ca. 25 fly, men belegget på flyene kjenner jeg ikke til.

...

- Terminalen er ikke bygget for så mange mennesker, sier Midteide."

 

 

NORWEGIAN:

"Norwegian opplyser at de foreløpig klarer å fylle opp flyene sine.

...

- Vi har full kontroll så langt. Flyene letter så fulle som bare det. Vi har folk ute på gulvet som roper opp avganger og får folk gjennom sikkerhetskontrollen, sier informasjonssjef Anne Grete Ellingsen i Norwegian til VG Nett."

 

 

I tillegg til de ørten tusen personalkonfliktene i SAS bør man virkelig spørre seg om denne offentlig eide mastodonten har livets rett. I det minste bør de nordiske landene overlate eierflertall til noen som faktisk kan drive et flyselskap.

Lenke til kommentar

Ennå verre er det at Nord-Norge fra Fauske og nordover ikke har alternativer når flytrafikken på Østlandet ikke fungerer. Både streikene til personale, flygeledere, bakkemannskap og værforhold gjør det umulig for oss å reise mellom nord og sør i landet. Hadde bare Nord-Norge-banen vært på plass så kunne vi sikret oss med alternativer samt reist mye mer miljøvennlig. Bil er et uaktuelt alternativ. Det tar like lang tid å kjøre fra Oslo til Tromsø som det tar fra Oslo til Italia.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, det tar akkurat 24 timer å kjøre den distansen.

 

Ingen alternativer? Hørt om fast window?

 

Er ikke akkurat for at Gokkvennene våre skal ha sin egen lille jernbane, bare for å komme seg hjem til jul. Ellers i året vil det knapt nok være passasjerer nok til å fylle en T-banevogn.

 

Subsidiert i hue og ræva, bør være en passert tidsalder. Noe som ble begravd med kraftsosialismen, forhåpentligvis.

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Ingen alternativer? Hørt om fast window?

Det tar faktisk to døgn å reise fra feks. Trondheim til Tromsø med Hurtigruten. Jeg regnet ut et prisoverslag, og med sovelugar av laveste standard og skikkelig kost (maten ombord er dyr!) så kom prisen opp i underkant av 4000 kroner. Ikke bra hvis man bare skal en svipptur til familien for å feire jul! Til Bergen blir det enda verre/dyrere.

 

Og, de fleste som reiser til/fra Nord-Norge reiser til Oslo, men dit går ikke Hurtigruten ikke i det hele tatt!

 

De som påstår at det finnes alternativ til fly (i alle fall når en tar i betrakning komfort og pris) når man reiser til/fra Nord-Norge nord for Fauske, har rett og slett ikke noe særlig kunnskap on Norges-geografien, og/eller har ikke opplevd hvor dårlig kommunikasjonene i nord faktisk er! Og selv opp til Bodø/Fauske er det bare forsåvidt at tog er et brukbart alternativ, fordi togene på Nordlandsbanen er den klart dårligste langdistanse-banen her til lands når det gjelder reisetid og komfort (spesielt på dagtogene).

 

Er ikke akkurat for at Gokkvennene våre skal ha sin egen lille jernbane, bare for å komme seg hjem til jul. Ellers i året vil det knapt nok være passasjerer nok til å fylle en T-banevogn.

Jeg er for at banen skal bygges videre opp til Narvik i alle fall, men da først og fremst med tanke på godstrafikk. Passasjertrafikken er for liten, og reisetidene ville vært for lange, til at det ville vært samfunnsøkonomisk lønnsomt med passasjertog helt til Tromsø etter det jeg forstår (men hvis noen har gode argumenter mot det jeg påstår, lytter jeg gjerne).

Lenke til kommentar
Ja, det tar akkurat 24 timer å kjøre den distansen.

Ingen alternativer? Hørt om fast window?

It went on reason with black country. (dechiffrer den du :p )

 

Men "seriøst": Jeg regner med det tar ca 3-4 uker å gå fra Østlandet med trillekofferten og julegavene til nærmeste stoppested for Hurtigruta. Derfra tar det bare 4 døgn til Tromsø. Også skal man jo normalt tilbake også. Da er man klar til å feire jul i løpet av januar en gang og tilbake på jobben før skuddårsdagen. Prisen er latterlig lave (fra) 5200 kr t/r per pers + mat i restauranten ca 3-4 måltider per døgn * 8 døgn. Enkelt, kjapt og billig alternativ :thumbup:

 

Er ikke akkurat for at Gokkvennene våre skal ha sin egen lille jernbane, bare for å komme seg hjem til jul. Ellers i året vil det knapt nok være passasjerer nok til å fylle en T-banevogn.

Man trenger ikke kjøre togene med et kvarters mellomrom. Med 5-10 avganger per dag kan det bli ganske mange vogner med folk. Bare Tromsø Lufthavn har en passasjertrafikk som tilsvarer ca 100 fulle busser om dagen. Med stoppesteder gjennom hele Troms fylke tipper jeg det potensielle passasjertallet for tog kan bli 2-4 ganger større enn det. I tillegg har man godstransporten. Regjeringa vil jo vise sitt miljøinitiativ i mange andre saker så hvorfor ikke i denne saken også?

Lenke til kommentar
Man trenger jo ikke kjøre togene med et kvarters mellomrom. Med 5-10 avganger per dag kan det bli ganske mange vogner med folk. Bare Tromsø Lufthavn har en passasjertrafikk som tilsvarer ca 100 fulle busser om dagen. Med stoppesteder gjennom hele Troms fylke tipper jeg det potensielle passasjertallet for tog kan bli 2-4 ganger større enn det. I tillegg har man godstransporten. Regjeringa vil jo vise sitt miljøinitiativ i mange andre saker så hvorfor ikke i denne saken også?

Og hva er det som gjør at du tror at alle kommer til å ta toget så lenge man har flyet? Selv med høyhastighetstog blir reisetiden for tog ca. dobbelt så lang som reisetiden for fly på strekningen Tromsø-Oslo (som er strekningen hvor de fleste reiser). Og mye av trafikken fra Tromsø er vel regionalfly til Troms og Finnmark fylke?

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Broren til Obiora er litt sinna.

 

Familien ble nemlig forsørget fra Norge. Med norske trygdekroner?

 

Broren, som bor i Nigeria med resten av familien, utbryter:

 

"Vi ønsker at Nigeria presser Norge til å gjøre noe med denne saken"

 

Kanskje Nigeria skal gjøre noe med sine egne problemer, som 411/Nigeria-scammerne før de prøver å presse Norge på noe som helst?

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke at toget vil overta alle passasjerene men jeg tror at det vil ta en viss andel og da hovedsaklig fra de regionale passasjerene. Tromsø er knutepunktet for all flytrafikk i Troms og Finnmark. Dersom noen skal fra en av de mange mindre trafikkerte flyplassene i Troms og Finnmark og sørover så må de innom Tromsø. Med tog som alternativ kunne mange reist til og fra Langnes med tog i stedet for fly. I tillegg er det ikke alle som har stresskoffert og skal på et formiddagsmøte på andre kanten av landet. Det er mange som vil hjem til jul eller reise på ferie og har litt mer tid å ta av. Eller mer reisegods. F.eks studenter som skal studere i Tromsø eller sørpå. Siden IKEA ennå ikke har etablert seg her er det mange som ønsker å ta med seg store ting derfra på vei nordover. Nærmeste IKEA ligger over på svensk side i Haparanda og det er togforbindelse derfra til Narvik allerede. Vi trenger altså bare forlenge traseen gjennom et dalføre, langs en fjord og over til Tromsø. Samt en avstikker mot Finnsnes.

Lenke til kommentar
Hva blir det neste? kvotering av mørkhudede for å unngå rasediskriminering? Minst 10% mørkhudede og vice verca om hvite? Deretter minst 20% overvektige og 20% undervektige for de kan jo heller ikke diskrimineres. Deretter minst 30% over 50 år og 20% under 25 år så det ikke aldersdiskrimineres heller. Til slutt må det vel være minst 5% homofile og 5% lesbiske i alle styrer og offentlige stillinger.

 

Da kan vi vel ende opp med stillingsannonser som:

"Pilot søkes, må være lesbisk muslim over 50 år og undervektig." eller bare

"Undervektig lesbisk muslim over 50 år søkes. Instruksjoner om hva stillingen går ut på fås senere"

Skjønte jeg det ikke! Nå hørte jeg nettopp på radioen at regjeringa ville kvotere inn innvandrere i statlige jobber. Det er vel bare et spørsmål om tid før resten av innlegget mitt går i oppfyllelse.

Lenke til kommentar
Men altså... er det greit å gå på trygd her i Norge, for så å sende trygdepengene tilbake til Nigeria?

 

Om du jobber i Norge og ødelegger ryggen din og blir uføretrygdet, skal du da tvinges til å måtte bo i Norge for resten av livet ditt?

 

For min del er dette helt og holdent avhengig av hvilken trygd det er snakk om. Og trygdepenger bør man nå være fristilt til å bruke som man selv ønsker. Hvor smålig skal vi bli? "Her er trygdepengene dine, men for all del bruk den kun på familie du har i vårt land og ikke utlandet."

Lenke til kommentar

Lurer på et par ting:

 

Hvilken partier var for at det skulle være forbudt å ta inn utenlandske kanaler frem til 80-tallet? Og hvem var for å få det fjernet?

Hvilken partier var tilhengere av statens filmtilsyn, som satte forbud mot en rekke filmer frem til det ble avviklet i 2004 (erstattet med medietilsynet)?

Hvem var motstander av at NRK skulle miste sitt monopol?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...