thomasr Skrevet 18. september 2005 Rapporter Del Skrevet 18. september 2005 Ap, SV og alle andre partier som i utgangspunktet legger opp til at staten skal drive alle tjenestene den gjør i dag? Klientifisering kan eksistere på mange nivåer; det kan handle om hvem som utbetaler trygden du er nødt til å få i 40 år, eller det kan handle om hvem du ringer til når du trenger antibiotika fordi du har halsbetennelse. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 18. september 2005 Rapporter Del Skrevet 18. september 2005 Ap, SV og alle andre partier som i utgangspunktet legger opp til at staten skal drive alle tjenestene den gjør i dag? Klientifisering kan eksistere på mange nivåer; det kan handle om hvem som utbetaler trygden du er nødt til å få i 40 år, eller det kan handle om hvem du ringer til når du trenger antibiotika fordi du har halsbetennelse. Jeg ser ikke logikken din. Hvordan går du fra at staten skal tilby tjenester til de som faller utenfor til at de samme som ønsker at et flertall skal basere seg på "et liv som klient"? Logisk rekke: Premiss1: AP og SV ønsker staten skal ta seg av ulike tjenester Premiss2: ? Konklusjon: AP og SV ønsker et flertall skal basere seg på "et liv som klient". Før du avslører det mystiske mellomleddet i din tankerekke er det vanskelig å være enig med deg. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 18. september 2005 Rapporter Del Skrevet 18. september 2005 Gjorde gutt blind - ble dømt til samfunnstjeneste. Straffen ble 177 000 kr i erstatningskrav og 300 timer samfunstjeneste. Latterlig lav mener jeg. Håper forbryterspiren betaler hele beløpet selv, kanskje det vil få ham til å innse diverse ting. Hva syntes dere ? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 18. september 2005 Rapporter Del Skrevet 18. september 2005 16-åringen svingte beltet som en slynge med den tunge beltespennen som lodd. Gutten, som hadde ryggen til, ble truffet i hodet, og beltespennen klasket inn i ansiktet hans med voldsom kraft. En pigg i spennen slo inn i guttens øye og ødela synet for alltid. Ifølge en øyelege, er det sannsynlig at gutten må fjerne øyeeplet. Da gutten ble liggende blødende på bakken, kom en av kameratene hans løpende og spurte hvorfor 16-åringen hadde gjort som han gjorde. 16-åringen svarte med å kyle albuen i ansiktet hans så han mistet bevisstheten. Jævla idiot... Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 18. september 2005 Rapporter Del Skrevet 18. september 2005 Hva syntes dere ? Jeg finner ikke ord. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. september 2005 Rapporter Del Skrevet 18. september 2005 *Finne frem partiprogrammene og søke etter "vold +høyere +straff"* Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 18. september 2005 Rapporter Del Skrevet 18. september 2005 *Finne frem partiprogrammene og søke etter "vold +høyere +straff"* FrP? Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 18. september 2005 Rapporter Del Skrevet 18. september 2005 Jeg ser ikke logikken din. Hvordan går du fra at staten skal tilby tjenester til de som faller utenfor til at de samme som ønsker at et flertall skal basere seg på "et liv som klient"? Logisk rekke: Premiss1: AP og SV ønsker staten skal ta seg av ulike tjenester Premiss2: ? Konklusjon: AP og SV ønsker et flertall skal basere seg på "et liv som klient". Før du avslører det mystiske mellomleddet i din tankerekke er det vanskelig å være enig med deg. Premiss 2: Alle vil i varierende grad ha bruk for lignende tjenester, men dette impliserer ikke at alle vil ha mest nytte av at disse er offentlig drevet. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 20. september 2005 Rapporter Del Skrevet 20. september 2005 Nokas-ranerne må gå med fotlenke i retten, og det er uverdig. Dakar små mordere og ransmenn. Se, jeg gråter i sympati med deres smerte. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. september 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. september 2005 Nå er det vel ikke ranerne som har funnet på at de skal beklage seg over lenkene, men deres forsvarere. Og det er nå liksom en del av jobben deres. Forsvarernes argument er vel at fotlenkene gir folk en følelse av at de som bærer dem er spesielt farlige. Med andre ord at det stigmatiserer de tiltalte allerede før de er funnet skyldige og dømt. Geir Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 20. september 2005 Rapporter Del Skrevet 20. september 2005 Dakar små advokater hvis jobb tvinger dem til å drite seg ut på den måten. Jeg gråter for dere også. Sorry Geir, klarer liksom ikke helt å engasjere meg... Lenke til kommentar
howzer Skrevet 20. september 2005 Rapporter Del Skrevet 20. september 2005 Er de ikke spesielt farlige, altså? Men det er sant som du sier, det er forsvarsadvokatenes jobb å syte over slikt. Det er jobben deres å passe på rettighetene til klientene sine. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 20. september 2005 Rapporter Del Skrevet 20. september 2005 (endret) :!: Så enig, så enig! Dette minner meg om han sikkerhetsansvarlige på et stor butikk på Lørenskog (Mega?) som stadig fikk beskyldninger om "ærekrenkelse" når han tok folk på fersk gjerning. Hans svar var å spørre: "Hvilken ære har jeg krenket? Folk som både juger og stjeler har ingen ære!" Edit: Howzer snek seg innimellom her, dette var et svar til JBlack. Endret 20. september 2005 av hilram Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 20. september 2005 Rapporter Del Skrevet 20. september 2005 Nå har vi jo dette prinsippet om at folk er uskyldige til motsatt er bevist. Derfor har folk krav på ordentlig behandling frem til de er dømt. (Uten at jeg synes de har så mye å hyle for i dette tilfellet) Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. september 2005 Rapporter Del Skrevet 20. september 2005 Det er bare teit at de folka klager over fotlenker. De burde lese litt om andre menneskers uverdige situasjoner. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. september 2005 Rapporter Del Skrevet 20. september 2005 LO-leder Gerd-Liv Valla og Stein Erik Hagen Sammen om 6-timersdagen :-) http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=290791 Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. september 2005 Rapporter Del Skrevet 20. september 2005 Gud av meg. JoachimR for 12-timersdagen! Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 20. september 2005 Rapporter Del Skrevet 20. september 2005 Hvorfor tvinge folk til å bare jobbe 6 timer om de ønsker å jobbe 10 ? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. september 2005 Rapporter Del Skrevet 20. september 2005 Jeg synes arbeidstid bør være noe man velger selv. (forresten, hvis sekstimersdagen er så fint... Hvorfor er da deltid så slemt?) I "de frie yrkene" tror jeg det er MAAANGE som jobber langt mer enn åtte timer per dag... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. september 2005 Rapporter Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Hvorfor tvinge folk til å bare jobbe 6 timer om de ønsker å jobbe 10 ? Hovedargumentet er vel at ALLE skal få muligheten til å komme i arbeide, med forslag som enkelte her hevder "ja ttil 12 timersdag" vil jo føre til ferre i arbeid, de som har jobb vil i liten utstrekning ha tid til sine barn, de blir heller "lakkeier" for sin arbeidsgiver som samtidig vill tjene stort på dette Personelig er jeg for 6 timers dag men samtidig at enhver har et valg mellom 6 t og 7,5 som i dag. 6 timersdag kan vere ypperlig for foreldre med små barn som ønsker å vise ektra omsorg for disse, det samme kan vere når en begynner å dra på årene, isteden for førtidspensjon/uføretygd som koster staten millioner kan dette vere med på å holde folk lengre i jobben. Det er viktig at en ikke bare har et ensidig syn der kun arbedsgiver er i fokus, slik enkelte ønsker å forfekte Hvorfor er da deltid så slemt? Vel en av grunnene er den kyniske utnyttelsen som for eksempel kommunesektoren driver med her, spesielt i kvinedominerte yrker som helsesektoren. Her driver kommunene og deler opp stillinger i alt fra 8% til 100%, de fleste stillingene er 35 eller 60%. Dette gjøres bevist fordi de da kan sjalte og valte fritt med de annsatte samtidig som de vet at ansatte ikke kan leve på slike lønninger o dermed har de disse til å ta ekstravakter etter som det passer kommunen. dermed har kommunen full kontroll over annsatte samtidig som de annsatte lever i en stor usikerhet ang inntekten hver mnd,da denne er avhengig av ekstravakter, de annsatte taper også stort på dette med tanke på pensjonspoeng,da disse kun regnes ut fra den faste delen, dvs at en som er fast annsatt i 30% stilling men i snitt jobber 90% stilling bare får pensjonspoeng for de 30% Endret 20. september 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå