Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Æsj, vi har da så mange fjell vi kan løpe opp i når vannet stiger. Null stress. Skjønner godt at paddetyskland skjelver i buksene, men egentlig burde vel Nederland strengt tatt ligget på topp.

Ser på lista over de 20 største byene i Norge, nesten samtlige av dem ligger jo ved en fjord eller havet og ville bli sterkt berørt av en havstigning. Kort sagt, det aller meste Norge har av befolkning bor ved kysten eller fjorder, og ville blitt sterkt berørt av en stigning i havnivået. Slik terrenget og erosjonen er er vi nesten tvunget til å bo på denne måten.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Antiintellektualisme råder i samfunnet; politikere, udugelige TV programmer og fokus på det kollektive, sosiale individet - det er rett og slett utrolig hvor lite visdom det er som blir tilbudt den alminnelige borger gjennom massemediene. Skepsis synes, i tillegg, å være ikke-eksisterende.

Lenke til kommentar
Hmm tenk hvor bortkastet melkøya anlegget og ormen lange vil være når gassmotakene står under vann...

Gjør da ingenting. Norge er da verdensledende når det gjelder subseamoduler

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
litt snikreklame må til siden faren min jobber med subseamoduler :p
Lenke til kommentar

At vi har et befolknignsproblem i verden er jo velkjent, men utspillet høres veldig lite gjennomtenkt ut. Det nevnes at fattige land bør få slippe denne avgiften fordi de er så fattige. Men hvor i verden er befolkningseksplosjonen størst? Jo, nettopp i de fattige landene. I rike land har vi jo fødselstønad, betalt fødselspermisjon og mer velferd som mer enn kompenserer for den foreslåtte avgiften. I tillegg så tror jeg det kan bli vanskelig å få gjennomslag fra å føre en barnefamilievennlig politikk til en barnefamiliefiendtlig politikk.

 

Andre momenter er at folk allerede betaler en rekke klimaavgifter gjennom livet sitt. Dette kommer altså som en ekstra avgift oppå alle de andre avgiftene. Da synes jeg det er mer fornuftig å heller øke andre avgifter og droppe denne dobbeltavgiften.

 

I tillegg blir det en forskjellsbehandling uten sidestykke om man skal gi forskjellige avgifter til ellers like søsken. (F.eks tvillinger).

 

Justering av avgiften individuelt i forhold til miljøbelastning er også svært vanskelig å gjøre særlig rettferdig uten et enormt ineffektivt byråkrati.

 

Nei, det er noe av det minst gjennomtenkte jeg har lest på lenge. Professor Barry Walters i de Australske helsemyndigheter har i det minste klart å stille seg selv i et meget dårlig lys etter min mening. Klovnen Crusty og den tidligere Irakiske informasjonsministeren blir til sammen tatt mer seriøst av meg enn professoren etter forslaget.

 

Crusty.jpg_39039093_sahhaf_203bodyap.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Håper at ondet nå tas ved roten. Og det kan hende at vi kommer til å bli sjokkerte over hvor alminnelig naskekulturen er i forsvaret ...?

 

Toppen av isfjellet

Generalsekretær Jan Borgen i Transparency International Norge uttaler i dag at han mener korrupsjonen i Forsvaret har større omgang enn det som er kommet fram til nå.

 

- Jeg tror vi bare har sett toppen av isfjellet, og at det vil dukke opp flere korrupsjonssaker i Forsvaret. I slike saker er det min erfaring at man gjerne begynner på toppen og så jobber seg nedover i systemet, sier Borgen til Nettavisen.

 

Borgen mener at tilliten til Forsvaret er svekket etter at det er kommet fram at Økokrim har gått ut med 15 siktelser for korrupsjon med tilknytning til Forsvaret.- En skikkelig opprydding i denne og i andre saker som jeg gjetter vil dukke opp, er veldig viktig for styrke tilliten til Forsvaret, sier Borgen ifølge NTB.

Link

Lenke til kommentar

Min bror er nettopp kommet hjem fra studietur i Iran, som blant annet involverte julebord på den norske ambassade. Folk elsket USA og hadde sine smug-paraboler hvor Seinfeld var spesielt populært. De skjønte ikke helt hvilket land man snakket om når Iran kom på nyhetene, for det bildet kjente man rett og slett ikke igjen. Presidenten sin hatet (og fryktet) man og få som trodde han ville gå til angrep på andre land. Man fryktet mer han ville gå til angrep på egen befolkning. De gamle konservative prestene bare lo man av og jentene var veldig nysgjerrig på hvor de høye blonde karene kom fra.

 

Tror vi må arrangere studietur til Iran for endel folk her inne på forumet. Kanskje man lærer seg noe :)

Lenke til kommentar
Min bror er nettopp kommet hjem fra studietur i Iran, som blant annet involverte julebord på den norske ambassade. Folk elsket USA og hadde sine smug-paraboler hvor Seinfeld var spesielt populært. De skjønte ikke helt hvilket land man snakket om når Iran kom på nyhetene, for det bildet kjente man rett og slett ikke igjen. Presidenten sin hatet (og fryktet) man og få som trodde han ville gå til angrep på andre land. Man fryktet mer han ville gå til angrep på egen befolkning. De gamle konservative prestene bare lo man av og jentene var veldig nysgjerrig på hvor de høye blonde karene kom fra.

wow!

må selv si at det stider mot mitt inntrykk av landet. sier vel kanskje endel om hvordan ting blir formidlet, og hvor lite kritisk vi faktisk forholder oss til den info'n vi får.

men når jeg nikker annerkjennen til medias vinkling og antar det er sant, så er det jo godt mulig at journalistene faktisk selv mener tilstanden er slik og ikke bevist går inn for å fordreie sannheten de også...

 

Tror vi må arrangere studietur til Iran for endel folk her inne på forumet. Kanskje man lærer seg noe :)

TG i Teheran!

BF mot Bagdad klanen?

Lenke til kommentar
Min bror er nettopp kommet hjem fra studietur i Iran, som blant annet involverte julebord på den norske ambassade. Folk elsket USA og hadde sine smug-paraboler hvor Seinfeld var spesielt populært. De skjønte ikke helt hvilket land man snakket om når Iran kom på nyhetene, for det bildet kjente man rett og slett ikke igjen. Presidenten sin hatet (og fryktet) man og få som trodde han ville gå til angrep på andre land. Man fryktet mer han ville gå til angrep på egen befolkning. De gamle konservative prestene bare lo man av og jentene var veldig nysgjerrig på hvor de høye blonde karene kom fra.

wow!

må selv si at det stider mot mitt inntrykk av landet. sier vel kanskje endel om hvordan ting blir formidlet, og hvor lite kritisk vi faktisk forholder oss til den info'n vi får.

men når jeg nikker annerkjennen til medias vinkling og antar det er sant, så er det jo godt mulig at journalistene faktisk selv mener tilstanden er slik og ikke bevist går inn for å fordreie sannheten de også...

 

Enig med du. Merker jo at når det gjelder Iran har jeg slukt alt som har kommet gjennom media rått og hemningsløst.

Nå er det vanskelig å si noe om journalister fordreier sannheten eller rett og slett ikke vet bedre. Men det som er sikkert er vel at en beskrivelse som den Dotten kommer med neppe selger like bra som "det iranske folk er ekstreme terrorister som vil utslette Israel med atommakt". Det kan jo hende det ligger noe der :hmm:

Lenke til kommentar
Enig med du. Merker jo at når det gjelder Iran har jeg slukt alt som har kommet gjennom media rått og hemningsløst.

Nå er det vanskelig å si noe om journalister fordreier sannheten eller rett og slett ikke vet bedre. Men det som er sikkert er vel at en beskrivelse som den Dotten kommer med neppe selger like bra som "det iranske folk er ekstreme terrorister som vil utslette Israel med atommakt". Det kan jo hende det ligger noe der :hmm:

 

Det jeg mener er at det over tid oppstår sannheter om ulike objekter, dette tilfellet Iran.

Husk at jouranlister i stor grad er oppvokst med det samme verdensbilde som alle andre, og Iran har tilsynelatende ikke vært noen good guy de siste ti-årene.

Og at skribentene selv tar det forgitt hva de skriver fordi det "sant" tror jeg lett.

Dessuten så har det vel med hva som blir rapportert til mediene også.

Får NTB etc solgt historiene sine om de lager noen om familielykke på iranske landsbygden? Vet ikke jeg, men får man ensidig info så blir den jo sannheten til slutt.

Og det til å kunne utelate nyheter er vel kanskje den farligste sensuren som finnes for den blir heller ikke implisitt uttrykt fra noen hold.

Lenke til kommentar

Karlsvik ble overraskende frikjent for bedrageri etter rettssaken i mai. skriver VG i sin artikkel. Overaskende for hvem? Journalisten? Hvorfor i all verden formulerer han seg slik? Er han snurt fordi VG sin egen kampanje i saken (som virket politisk motivert grunnet Devold) ikke førte frem og domstolen frikjente Karlsvik?

 

Jeg blir småkvalm av journalist Anne Vinding. Syntes fint lite om en slik formulering.

Lenke til kommentar
Min bror er nettopp kommet hjem fra studietur i Iran, som blant annet involverte julebord på den norske ambassade. Folk elsket USA og hadde sine smug-paraboler hvor Seinfeld var spesielt populært. De skjønte ikke helt hvilket land man snakket om når Iran kom på nyhetene, for det bildet kjente man rett og slett ikke igjen. Presidenten sin hatet (og fryktet) man og få som trodde han ville gå til angrep på andre land. Man fryktet mer han ville gå til angrep på egen befolkning. De gamle konservative prestene bare lo man av og jentene var veldig nysgjerrig på hvor de høye blonde karene kom fra.

 

Tror vi må arrangere studietur til Iran for endel folk her inne på forumet. Kanskje man lærer seg noe :)

Jeg har hatt en messenger-venn fra Teheran og hun ga det samme inntrykket. Særlig den yngre delen av befolkningen er i mot prestestyret og de gammelmodige holdningene. Studentmiljøene har flere ganger laget opprør med titusenvis av mennesker i store demonstrasjoner som har vart i dager og uker. Jeg gir landet en halv generasjon med tid på seg før det blir regimeskifte over til et ekte demokrati med lite religiøsitet og mye vestlig tankegang. Særlig film og TV har endret folkets måte å tenke på. Internett kommer med full styrke i tillegg til det.

Lenke til kommentar
Enig med du. Merker jo at når det gjelder Iran har jeg slukt alt som har kommet gjennom media rått og hemningsløst.

Nå er det vanskelig å si noe om journalister fordreier sannheten eller rett og slett ikke vet bedre. Men det som er sikkert er vel at en beskrivelse som den Dotten kommer med neppe selger like bra som "det iranske folk er ekstreme terrorister som vil utslette Israel med atommakt". Det kan jo hende det ligger noe der :hmm:

Selvsagt selger det ikke, folk leser jo det ikke. Noe du er et godt eksempel på!

 

Jeg er over hode ikke overrasket over det Dotten forteller, uten at jeg har satt min fot i Iran. Hvor ellers har jeg fått inntrykkene mine fra enn gjennom media? Nå skal det legges til at jeg leser litt mer enn kun overskrifter, og liker godt å lese litt lengre temaartikler om andre land. Også på TV kan man lære ganske mye, dersom man ser mer enn kun nyhetene.

Lenke til kommentar

Men jeg må legge til at iranske kjeks nok er skapt som et ledd i kampen mot ytringsfrihet. Det limte rett og slett tennene mine sammen (min bror hadde tatt med seg hjem et utvalg). Så nå slipper folk å høre på meg, men desverre for brukerne så har jeg fortsatt mulighet til å poste :green:

 

 

Merkverdig at Tabloid i dag kjørte overskriften "Korrupsjon i forsvaret". Ser ut som ordene "mistanke om" falt vekk. Men så er det jo Tabloid det er snakk om. Ser at Holmgang skal ha debatt rundt kvinner og førstegangstjenste. Om det kan kalles debatt når det er snakk om Holmgang.

 

Og fysj jeg er blitt gammal og grinebitter. Grumpy old men - starring Dotten.

Lenke til kommentar
Ser at Holmgang skal ha debatt rundt kvinner og førstegangstjenste.

 

Synes du at det er greit at unge jenter skal inn i et mannsdominert institusjon med store mørketall omkring sexuelle overgrep sammen med muslimer kun for å blø og dø for distriktsnorge? JA eller NEI

 

edit; eller

Hører kvinner kun hjemme på kjøkkenbenken, eller skal de kunne få de samme mulighetene som våre sterke menn får. Tilsvarende som muslimene? JA eller NEI
Endret av Montgomery
Lenke til kommentar
Men jeg må legge til at iranske kjeks nok er skapt som et ledd i kampen mot ytringsfrihet. Det limte rett og slett tennene mine sammen (min bror hadde tatt med seg hjem et utvalg). Så nå slipper folk å høre på meg, men dessverre for brukerne så har jeg fortsatt mulighet til å poste :green:

Så broren din har vært i Iran og alt han greier å få meg seg er noen tørre kjekt. Han skulle heller tatt med seg noen iranske pistasjnøtter. Det er saker det :thumbup:

 

Interessant at ting faktisk er forskjellig fra det vi får servert gjennom mediene. Skal til Iran i februar en gang så får sjekket det ut selv da. Blir i hvert fall en spennende tur uansett.

Lenke til kommentar
Men jeg må legge til at iranske kjeks nok er skapt som et ledd i kampen mot ytringsfrihet. Det limte rett og slett tennene mine sammen (min bror hadde tatt med seg hjem et utvalg). Så nå slipper folk å høre på meg, men dessverre for brukerne så har jeg fortsatt mulighet til å poste :green:

Så broren din har vært i Iran og alt han greier å få meg seg er noen tørre kjekt. Han skulle heller tatt med seg noen iranske pistasjnøtter. Det er saker det :thumbup:

 

Hehe, de nøttene i noe hvitt kliss-klass er snopet for "overklassen". Ikke så hakkendes gale, selv om madammen mente det hadde en ettersmak av såpe....

 

Merkelig konsistens. Men jeg er altetende når det kommer til snop. Men det tar nok et par år å skrape vekk restene av karamellkjeks, eller hva det nå var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...