Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Kan ikke se at noen her har skrevet om nyskapningen innefor fjernsyndebatter ...?

Nyskapningen har fått navnet; "Carl I Kveld", og morgendagens tema er oljerike Norge, som ikke har penger til å gi alle en verdig behandling.

 

Tror dette kan bli riktig så morsomt, og tror Carl kommer til å vise enda flere sider ved seg selv.

 

Antar at klilleng, med haleheng, stiller opp med nybarberte legger, og passe brekende heiarop ... :p

Lenke til kommentar
Kan ikke se at noen her har skrevet om nyskapningen innefor fjernsyndebatter ...?

Nyskapningen har fått navnet; "Carl I Kveld", og morgendagens tema er oljerike Norge, som ikke har penger til å gi alle en verdig behandling.

Tror dette kan bli riktig så morsomt, og tror Carl kommer til å vise enda flere sider ved seg selv.

Antar at klilleng, med haleheng, stiller opp med nybarberte legger, og passe brekende heiarop ... :p

Herlig frekt. :p

 

Faktisk ble det vel diskutert litt da det ble kjent at han skulle være gjesteprogramleder.

 

Personlig kommer jeg neppe til å se/høre debatten (Radio eller TV?).

Det er ikke Carl I. som person som gjør liberalisme interessant, og politiske debatter er jeg egentlig grundig lei av. Hva er vitsen når alle har bestemt seg på forhånd uansett.

 

Så du får nyte showet uten meg, bæææh bæh!

 

Edit: Dvs, politisk "debatt" som å sitte og høre på en gjeng politikere messe ut om det samme gamle..

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

Ålgård FK ønsker å knytte til seg Ole Gunnar Solskjær.

 

Pressemelding sendt fra sportslig leder Kjell Ove Sivertsen.

"Ålgård har kontaktet Ole Gunnar Solskjærs agent Jim Solbakken i Solution AS med tanke på en overgang for Ole Gunnar Solskjær til Ålgård FK.

 

Når Ole Gunnar Solskjær returnerer til Norge, kan Rogaland være et aktuelt sted å slå seg ned.

 

Ålgård FK vil først og fremst bruke Solskjær som spiller, men andre oppgaver i klubben kan også diskuteres. Vi skaffer bolig og har allerede kontakt angående barnehageplass.

 

Dersom Solskjær kommer til Ålgård, vil han få et trygt sted å bo for seg selv, kona og ungene. Han vil også spille for en klubb som kommer til å legge alt til rette for han.

 

Forespørselen vil bli sendt Solskjær via hans agent Jim Solbakken".

Fantastisk bra pågangsmot! :new_woot:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Sånt kan man bare like! :new_woot:

 

Ålgård FK vil først og fremst bruke Solskjær som spiller, men andre oppgaver i klubben kan også diskuteres. Vi skaffer bolig og har allerede kontakt angående barnehageplass.

 

Kan hende det blir noe vasking, og annet forefallent rask også ... :p

Lenke til kommentar
Reagerer på toppløsbilde av datteren
Da det ble holdt lanseringsfest for boka på Fotogalleriet i Oslo i forrige uke, tok faren til en av de avbildede jentene ordet og opplyste forsamlingen om at Tomter ikke hadde fått lov til å mangfoldiggjøre et bilde der to jenter framstår toppløse.

 

 

Blåst opp på invitasjon

– Min datter framstår toppløs og i et lite heldig lys på bildet, som er det mest kompromitterende i hele boka. Det var dessuten dette bildet som på spekulativt vis ble blåst opp i A2-format og brukt på invitasjonen til lanseringsfesten. Denne invitasjonen ble spredd til en rekke norske reklamebyråer i Oslo og London, sier han til Dagbladet.no.

 

Datteren var forøvrig over 18 når bildet ble tatt..og er over 18 nå og..men den aktuelle faren nekter fotografen å møte eller å prate med datteren - som om hun ikke skulle vært myndig eller noe som helst :).

 

Jeg mener fotografen har sitt på det tørre her...og at faren burde oppdratt sin datter bedre om dette var så viktig for han!

 

– Men jeg tilbrakte en hel dag sammen med dem og mener jeg har vært svært påpasselig med at alle visste hva jeg jobbet med, og at alle ga sitt samtykke. Det er ikke akkurat sånn at jeg har ligget i skjul med kameraet, sier Tomter.

 

 

Får ikke snakke med datteren

Han viser til at han ikke har mottatt noen innvendinger fra den avbildede jenta, som var myndig da bildet ble tatt, bare faren hennes.

 

– Jeg har forsøkt å komme i kontakt med jenta selv, men det ønsker ikke faren. En venninne på den samme russebussen bekrefter imidlertid at alle ga sitt samtykke til fotograferingen, sier fotografen.

 

– Jeg forstår at faren ikke er enig i det datteren har gjort, men jeg forholder meg til dem som myndige mennesker og mener jeg har opptrådt ryddig, sier han.

Jepp, helt enig. Noe får meg til å lure på om det er snakk om en pakistansk/muslimsk far/familie og ordene ære og æresdrap svirrer rundt i det senteret av hjernen som aktiveres når jeg leser artikkelen. Muslimsk eller aktivt kristent går forresten for å være samme ulla i den samme hjernelappen.

Lenke til kommentar

 

Jeg er ikke overrasket. Iranske myndigheter har jo hele tiden sagt at atomprogrammet deres kun er myntet på kraftproduksjon og til tross for all FUD fra amerikanske media så har jeg trodd mer på Irans versjon av historien.

 

____________________

 

Ellers så er det nokså komisk å lese rørende historier om "å gjøre alt" for å redde 800 norske ulønnsomme arbeidsplasser med subsidier og trusler om nedleggelse når næringslivet aldri har manglet så mange arbeidstagere før. Nå er det oppe i 132 000 ubesatte stillinger. Det måtte jo vært kjempepositivt om 800 personer hadde gått fra en ulønnsom og subsidiert bedrift til en lønnsom og usubsidiert bedrift, men nå er det vel ikke alle som liker forandringer. "Sånn har jeg gjort det i alle år og vil fortsette med det til jeg dør, koste hva det koste vil".

 

Billig og miljøvennlig strøm til industrien er positivt for industrien, lokalsamfunnet og miljøet. Kall det gjerne subsidier og tro at markedet alltid finner den beste løsningen. Personlig så har jeg absolutt ingen tro på at markedet alltid har rett.

Jeg er helt uenig. Dette er kun positivt for den nevnte bedriften, ikke for industrien generelt. Dette kan i beste fall være positivt for enkelte lokalmiljø men slett ikke på generell basis. En lønnsom arbeidsplass er alltid bedre enn en ulønnsom som andre må spleise på. For miljøet er det slett ikke positivt med subsidiering av kraft. Jo billigere kraft er jo mer oppfordres det til å bruke den og jo mindre lønnsomt blir det å gjøre energieffektiviserende tiltak. Subsidiering av kraft er å sy puter under armene på kraftkrevende industri. Jepp, jeg kaller det subsidier, akkurat som jeg kaller en spade for en spade. Jeg har heller ikke noen tro på at at et fullstendig fritt marked alltid har rett, tvert i mot, men det får da være grenser for statlig innblanding i saker som man kan resonnere seg til at markedet løser best selv.

 

Når det er sagt, Norske Skogs utspill er nok et ledd i at kraftavtalen skal reforhandles snart. Ved å true med nedleggelse og nedflagging så får de antakeligvis en bedre avtale, eller de kan lett komme seg unna med en utflagging. Det er selvsagt billigere å produsere papir i Kina eller Polen enn i Norge.

Jepp, dette er et typisk eksempel på at det lyser dollartegn i øynene på enkelte når de ser muligheten for å stikke et sugerør i statskassa. Uten å ta hensyn til at et pengesluk nødvendigvis må gå ut over andre grupper. Det er når man veier opp fordelene for denne ene bedriften mot ulempene ved å ta fra andre grupper i samfunnet man først får en god skålvekt på hva som er best for samfunnet som helhet.

 

Utflagging er bare positivt så lenge det er snakk om ulønnsomme arbeidsplasser og arbeiderne er etterspurt til tomme lønnsomme arbeidsplasser. Det er positivt for Norge og positivt for det landet som får økt papirproduksjon.

 

Men at Norske Skog flagger ut hele produksjonen (som jeg innbiller meg at jeg spådde de ville gjøre når Union-saken pågikk for fullt) ville vært veldig synd. Vi har mye miljøvennlig kraft i dette landet, vi har masse skog som bør utnyttes og mange lokalsamfunn er avhengig av Norske Skogs maskiner. Det ville vært synd å bare skylle alt dette ned i dass :(

Det er kraftmangel i landet, blant annet fordi lønnsom ikkesubsidiert kraftkrevende industri etterspør vil utvide. Dette er også industri som har et godt miljøregnskap nettopp på grunn av at kraften er vannbasert. Den miljøvennlige kraften kommer altså til nytte andre steder som det gir like mye miljøgevinst. Med et økende nettverk for elektrisk kraft så blir det også bedre utnyttelse av kraften der behovet er størst og miljøgevinstene størst. Jo mer internasjonalisering det blir av både kraftproduktene og selve kraften jo høyere blir strømprisene, særlig om CO2-avgifter på kullkraft økes. Økte priser vil gi flere effektiviseringstiltak og mer bevisst energibruk. Økte priser vil også gjøre det mer lønnsomt å satse på fornybare energikilder i hele verden. (fordi kraftproduktene konkurrerer internasjonalt).

 

Det er "lønnsomt" for ett lokalsamfunn om alle slapp å betale skatt og heller fikk subsidier, men samfunnsøkonomisk smart er det på ingen måte. Det er lønnsomt for enkeltbedrifter å få kunstig gode konkurransevilkår fordi de får penger i lomma av staten, men det er hverken godt for sunn internasjonal konkurranse eller samfunnsøkonomisk lønnsomt.

 

Subsidier er en egoistisk og selvsentrert måte å løse egne problemer på. Her står venstresiden i politikken på barrikadene for å egoistiske og selvsentrerte løsninger, løsninger som ikke er gjennomtenkt på et høyere samfunnsøkonomisk plan.

Lenke til kommentar
Reagerer på toppløsbilde av datteren
Da det ble holdt lanseringsfest for boka på Fotogalleriet i Oslo i forrige uke, tok faren til en av de avbildede jentene ordet og opplyste forsamlingen om at Tomter ikke hadde fått lov til å mangfoldiggjøre et bilde der to jenter framstår toppløse.

 

 

Blåst opp på invitasjon

– Min datter framstår toppløs og i et lite heldig lys på bildet, som er det mest kompromitterende i hele boka. Det var dessuten dette bildet som på spekulativt vis ble blåst opp i A2-format og brukt på invitasjonen til lanseringsfesten. Denne invitasjonen ble spredd til en rekke norske reklamebyråer i Oslo og London, sier han til Dagbladet.no.

 

Datteren var forøvrig over 18 når bildet ble tatt..og er over 18 nå og..men den aktuelle faren nekter fotografen å møte eller å prate med datteren - som om hun ikke skulle vært myndig eller noe som helst :).

 

Jeg mener fotografen har sitt på det tørre her...og at faren burde oppdratt sin datter bedre om dette var så viktig for han!

 

– Men jeg tilbrakte en hel dag sammen med dem og mener jeg har vært svært påpasselig med at alle visste hva jeg jobbet med, og at alle ga sitt samtykke. Det er ikke akkurat sånn at jeg har ligget i skjul med kameraet, sier Tomter.

 

 

Får ikke snakke med datteren

Han viser til at han ikke har mottatt noen innvendinger fra den avbildede jenta, som var myndig da bildet ble tatt, bare faren hennes.

 

– Jeg har forsøkt å komme i kontakt med jenta selv, men det ønsker ikke faren. En venninne på den samme russebussen bekrefter imidlertid at alle ga sitt samtykke til fotograferingen, sier fotografen.

 

– Jeg forstår at faren ikke er enig i det datteren har gjort, men jeg forholder meg til dem som myndige mennesker og mener jeg har opptrådt ryddig, sier han.

Jepp, helt enig. Noe får meg til å lure på om det er snakk om en pakistansk/muslimsk far/familie og ordene ære og æresdrap svirrer rundt i det senteret av hjernen som aktiveres når jeg leser artikkelen. Muslimsk eller aktivt kristent går forresten for å være samme ulla i den samme hjernelappen.

 

Tviler sterkt på dette - hadde det vært en slik far hadde det garantert blitt slått opp i avisene rimelig stort, så denne faren er nok etnisk norsk.

Lenke til kommentar

http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/artic...l=article_title

 

Børsens styreleder trekker seg etter lovbrudd.

 

Det var Stenstadvold selv som valgte å trekke seg etter at det ble avdekket at han hadde brutt forskrift om børsansattes og tillitsvalgtes egenhandel ved at han meldte en aksjehandel for sent, ifølge en pressemelding.

 

Forholdet knytter seg til da Stenstadvold 1. august 2007 solgte 15.000 aksjer i Orkla og ikke rapporterte det inn før 19. september. Han skulle i henhold til forskriften ha rapportert salget umiddelbart til børsen.

 

"Kredittilsynet ser lovbruddet som så alvorlig, at Oslo Børs bes vurdere om dets styreleder fortsatt oppfyller vilkårene i lov om regulerte markeder", heter det i et brev fra Kredittilsynet fra Oslo Børs.

Lenke til kommentar
http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/artic...l=article_title

 

Børsens styreleder trekker seg etter lovbrudd.

 

Det var Stenstadvold selv som valgte å trekke seg etter at det ble avdekket at han hadde brutt forskrift om børsansattes og tillitsvalgtes egenhandel ved at han meldte en aksjehandel for sent, ifølge en pressemelding.

 

Forholdet knytter seg til da Stenstadvold 1. august 2007 solgte 15.000 aksjer i Orkla og ikke rapporterte det inn før 19. september. Han skulle i henhold til forskriften ha rapportert salget umiddelbart til børsen.

 

"Kredittilsynet ser lovbruddet som så alvorlig, at Oslo Børs bes vurdere om dets styreleder fortsatt oppfyller vilkårene i lov om regulerte markeder", heter det i et brev fra Kredittilsynet fra Oslo Børs.

 

Så viste det seg at handelen faktisk var rapportert inn likevel - automatisk. Pinlig sak for administrasjonen..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, og likevel fant han det for godt å legge inn årene. Kan det være at den lille fornærmelsen kanskje utløser et krav om en ikke ubetydelig sum penger, sånn for tort og svie ...?

:)

Lenke til kommentar

Fy så flaut det var å se debatten på NRK rundt om kvinner bør ha obligatorisk førstegangstjeneste på lik linje med gutta. Dvs at landsplikten ikke skulle være avhengig av kjønn, men lik for alle.

 

Der satt eldre kvinnelige politikere som hadde null peiling. Jeg har sjeldent sett så mye vrøvl og inkompetanse komme ut av kjeften på noen og det er skremmende at de i det hele tatt skal ha noe å si i denne sammenhengen. Refererer til representantene fra AP (to personer), en fra Venstre og en fra Høyre. Jeg var mildt sagt sjokkert. Det hele toppet seg at samtlige av dem fikk regelrett juling av en ung jente fra Sosialistisk Ungdom. En jeg er uenig i om det meste innen forsvar, men hun hadde virkelig skjønt det. De som er tilhenger av at kun men skal avtjene førstegangstjeneste er i praksis tilhenger av å sementere og befeste kjønnsrollemønsteret som sier at kvinner skal oppdra barn, mens menn skal forsvare landet. Hun traff virkelig spikeren og de kaklende hønsene fra de andre partiene liret av seg vrøvl der denne unge jenta mørbanket de så til de grader. Var en kar fra SP der som også var ganske oppadgående, men han kom sjelden til ordet blant kaklingen til de inkompetente gamle røyene som snakket om noe de ikke hadde satt seg skikkelig inn i. Det er alltid artig å se feminister og "likestillingsforkjempere" plutselig argumentere mot likestilling.

 

Kudos til Kirsti Bergstø. Du taler som regel tull og tøys, men du viste å sette på plass de utdaterte holdningene til de gamle kaklende hønsene.

 

(Nå er jeg selv ikke noen sterk tilhenger av verneplikten, men skal den absolutt være der så er det best for både forsvaret og samfunnet at plikten ikke er kjønnsavhengig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...