Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Journalism killed by global warming

En liten artikkel som tar opp et viktig problem.

 

Selv vil jeg uttrykke frustrasjon over NRKs politiske agenda. De liker å fremstå som objektiviteten selv men vi vet jo hvordan de tidligere har vært israel-vennlige og nå er veldig Al Gore-vennlige, Norsk Tipping-vennlige, Trond Giske-vennlige og sikkert flere ting jeg ikke kommer på i farta. Når ~99% av det NRK sier om klima og CO2 er smisking med Al Gore så blir jeg irritert. Gleder meg til den dagen de klarer å vinkle klimadebatten fra begge sider sånn at folk kan få tenke litt selv før de gjør seg opp en mening.

Lenke til kommentar

Vårt mål er å komme oss ut av dette uten tap sier nordlandskommunene som har satset lånte penger i høyrisikoaksjer, og de mener Terra må ta ansvaret.

 

Ærlig talt, det er da en grunn til at det kalles "høyrisiko"?

Tror nesten jeg også skal satse store summer lånte penger på slikt. Hvis det skulle gå galt, kan jeg jo bare skylde på terra?

Endret av cp-nilsen
Lenke til kommentar
Vårt mål er å komme oss ut av dette uten tap sier nordlandskommunene som har satset lånte penger i høyrisikoaksjer, og de mener Terra må ta ansvaret.

 

Ærlig talt, det er da en grunn til at det kalles "høyrisiko"?

Tror nesten jeg også skal satse store summer lånte penger på slikt. Hvis det skulle gå galt, kan jeg jo bare skylde på terra?

Jeg er enig i at kommunene skulle vært mer skeptisk til produktet som ble tilbudt, men nå har det kommet frem at Terra ikke informerte om risikoen i det hele tatt slik de skulle ha gjort (og slik Citibank selv gjorde til kundene sine), så Terra må nok ta en del av skylden også her.

Lenke til kommentar
Det er da allmenn viten at mulighet for stor gevinst = risiko.

Ja, det er riktig. Men nå synes jeg det virker som de kommuneansatte som har hatt ansvaret for økonomien har vært naive, eventuelt bondefanget av Terra (noe som folk med litt peiling på økonomi ikke ville blitt), så forhåpentligvis fører dette til at kommuner ser mer på hvem som har ansvaret for økonomien og blir flinkere til å konsultere uavhengige økonomi-eksperter.

Lenke til kommentar
Det er da allmenn viten at mulighet for stor gevinst = risiko.

Ja, det er riktig. Men nå synes jeg det virker som de kommuneansatte som har hatt ansvaret for økonomien har vært naive, eventuelt bondefanget av Terra (noe som folk med litt peiling på økonomi ikke ville blitt), så forhåpentligvis fører dette til at kommuner ser mer på hvem som har ansvaret for økonomien og blir flinkere til å konsultere uavhengige økonomi-eksperter.

Njå, produktene terra her har solgt har vært rimelig kompliserte. Om folk med økonomisk sans hadde backet ut så var det nok pga strukturen nettopp var innviklet og ikke at produktet nødvendigvis var dårlig.

 

Men det virker jo som at Terra ikke har spilt helt åpent om hvilke risiko som var forbundet med CDO. Og når fagfolk utdanner seg i flere år for å lære seg slike produkter så hviler det kanskje særlig høy info-plikt på den som formidler det til "lekfolk".

Lenke til kommentar

Å fyttihelsike

Har nylig vært vitne til kulturmord og helligbrøde på the groveste!

 

Her har vi Snoop Dogg som koser seg med å kåvre Metallicas Sad But True

http://youtube.com/watch?v=3xcub7YxI98

 

Celine Dion og Anastasia har mage til å fremføre You Shook Me All Night Long av selveste AC/DC

http://youtube.com/watch?v=FONt47Z0KZg

 

Shania Twain....

 

Denne er nesten for grov til å postes

http://youtube.com/watch?v=kYQCTML5VX8&feature=related

 

Hva faen!?

Endret av Bholle
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Israelvennelige ja! Men det må man endel år tilbake i tid for å finne. Tror noe b le endret etter Sabra/Shatila, på begynnelsen av 80-tallet.

:)

 

Husker også at mange såkalte "raddiser" reiste nedover og jobbet gratis for staten Israel.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Kanskje det var den gang jeg selv var en glad og kunnskapsløs sosialist og ikke la merke til hvordan statskanalen holdt på? :)

 

Hvorfor skulle raddisene til Israel? Hva endret seg?

 

Tviler litt på det du ... :!:

Jeg snakker nå om tiden frem til 80-tallet, og da tror jeg knapt nok du var påtenkt ...?

Jeg hadde flere venner som sikkert kunne passe i den båsen (raddis), og de dro ned til disse Kibbutzene, hvor de jobbet for føden, for å hjelpe staten Israel opp.

 

Men som sagt før, så tror jeg noe endret seg etter massakrene i disse flyktningeleirene.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Synes nesten den Terra saken minner litt om amerikanerne som saksøkte McDonalds fordi de hadde blitt feite av å spise der.

Minner vel mer om hvordan 'Chapter 9' av Orange County gikk konkurs i 1994 etter å ha blitt lurt med på sinnsyke investeringsprosjekter av velvillige konsulenter... De tapte vel nærmere 1,5 milliard dollar. Det er skrevet bøker om hvordan de ble lurt trill rundt av sleske finanskonsulenter, helt sikkert lest av idiotene i Terra.

Lenke til kommentar
Å fyttihelsike

Har nylig vært vitne til kulturmord og helligbrøde på the groveste!

Neida, dette er så koselig så ;)

Her har vi Snoop Dogg som koser seg med å kåvre Metallicas Sad But True

http://youtube.com/watch?v=3xcub7YxI98

Ikke akkurat et gyldent øyeblikk nei.
Celine Dion og Anastasia har mage til å fremføre You Shook Me All Night Long av selveste AC/DC

http://youtube.com/watch?v=FONt47Z0KZg

Shania Twain....

Det er mange andre som også har covret denne låten. Celine Dions tolkning var kanskje ikke den heldigste - men festlig er det.

 

Denne er nesten for grov til å postes

http://youtube.com/watch?v=kYQCTML5VX8&feature=related

Digget rhodes introen på den låten. Om ikke annet så tilfører jo kompet låten noe nytt, hva gjelder Shakira derimot...

 

Hva faen!?

Har en følelse av at du kommer til å elske Hayseed Dixie.

Disse guttene har vandalisert alt som er av klassiske rockelåter. Fornøyelig :p

Smakebit:

Se filmen hos Youtube

 

Og for de som ikke husker walk this way - her er en av fjorårets landeplager i ny og frisk innpakning:

Endret av KRZT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...