Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke ofte jeg synes gutta fra Gatas Parlament er mye å samle på, men dette var bra

 

http://www.dagbladet.no/kultur/2007/11/20/518747.html

De vil at folk ikke skal bruke mye penger på møbler? Jo dyrere produkter folk kjøper, jo færre har de råd til. Fra et miljømessig perspektiv er jo designmøbler til 10 000 mye bedre enn billigmøbler fra IKEA som man kan få for en tidel av prisen. Men de tenker kanskje heller på fattigdomsbekjempelse?

 

Ikke noe godt innlegg i min bok. Spesielt ikke når han mannen til høyre gestikulerte så mye at budskapet deres druknet i spasmene hans.

Endret av Kalinken
Lenke til kommentar
De vil at folk ikke skal bruke mye penger på møbler? Jo dyrere produkter folk kjøper, jo færre har de råd til. Fra et miljømessig perspektiv er jo designmøbler til 10 000 mye bedre enn billigmøbler fra IKEA som man kan få for en tidel av prisen. Men de tenker kanskje heller på fattigdomsbekjempelse?

Hehe, sant nok! Heller fire stoler enn 25 Klippan Sofa til 40k.

Men meningen deres var vel at man kunne kjøpe rimeligere møbler og støttet ....... (det som du føler er viktig for samfunnet) med resten?

Lenke til kommentar

Grei leseside om hvordan Islam utarter seg i Norge og ellers i verden.

 

http://antijihadnorge.blogspot.com

 

De som kaller seg muslim, men sier at det som skrives på denne linken er løgn, er ikke muslim, men kaller seg muslim for å redde sitt eget skinn.

 

”Uttrykket 'Moderat Islam' er stygt og fornærmende. Det finnes intet moderat islam. Islam er islam”.

Disse ordene stammer fra Reichkommisar (offisielt titulert som ”statsminister”) Erdogan i det okkuperte Bysants, også kjent som den illegitime terrorstaten Tyrkia.

http://antijihadnorge.blogspot.com/2007/09...fornrmende.html

Endret av Oxygen07
Lenke til kommentar
De vil at folk ikke skal bruke mye penger på møbler?

Nå er jo saken at statsministerfruen syter over "interiørtyranniet", og klager på at alle har de samme dyre merkene. Men så viser det seg at hun bare vil forsterke "interiørtyranniet".

 

Fra et miljømessig perspektiv er jo designmøbler til 10 000 mye bedre enn billigmøbler fra IKEA som man kan få for en tidel av prisen.

Ikke hvis man kjøper samme mengde møbler. Jeg vet ikke med deg, men jeg har et visst antall møbler jeg har plass til.

Lenke til kommentar

http://www.ta.no/nyheter/grenland/article3139792.ece

^^Her er beviset. Man trenger ikke penger for skaffe seg materielle goder

 

Liste over hva disse svindlerne fikk tak i:

Styrketreningsutstyr, pyntegjenstander og smykker, en beitepusser, en batteritruck, en minirundballepresse, fire vedovner, diverse gulvbelegg, en traktor/dumper-henger, en rundballepakkemaskin, en steinrive, to rundballeløftere, en hjullaster, en traktorslåmaskin, en traktor, en traktortilhenger, en rotorrive, en traktortilhenger, en badestamp, en dieseltank, et 400 meter langt galvanisert gjerde og en campingvogn.

Men hva faen er en beitepusser?

Lenke til kommentar
Ikke hvis man kjøper samme mengde møbler. Jeg vet ikke med deg, men jeg har et visst antall møbler jeg har plass til.

Men når noe er billig kjøper man ofte mer. Det er jo et velkjent fenomen.

 

Og det at du har et visst antall møbler du har plass til er noe relativt, fordi det er forskjellig hva man anser som for dårlig plass. Noen ville kanskje satt inn 2 ekstra stoler i et rom som andre hadde tenkt var overfylt allerede.

 

Dessuten, hvis man ikke bruker det på møbler vil ihvertfall deler av overskuddet sannsynligvis gå over på annet personlig forbruk, og da er man like langt.

Lenke til kommentar

Jeg tror vel hovedpoenget her er snobberiet til statsministerens kone. Det var ikke faktum at rikfolk sløser unødig mye på møbler som opptok henne, men at alle gjorde det likt. Og så er tydeligvis 80% av omgangskretsen hennes (og da implisitt også Jens?) rikfolk og snobber. Å gå ut i media på denne måten når du er kona til statsministeren i en regjering som stadig vekk messer om utjeving mellom fattig og rik er kanskje det de (og jeg) reagerer mest på.

 

Vel faktisk reagerer jeg mest på at dette er førstesideoppslag. Men det passer vel sånn sett med profilen til interiørmagasinet Dagbladet :p

 

For øvrig er jeg ikke uenig Kalinken. Selv kjøper jeg forholdsvis dyre møbler og klær, men så kjøper jeg det tilsvarende sjelden.

Endret av Leviath
Lenke til kommentar

Båt kolliderte med leilighet.

 

 

Der har vi et emne jeg aldri trodde jeg skulle komme over....

 

Noen andre enn meg som ble overasket over at Dagbladet skulle kutte i faktaavdelingen sin? Som i; Har de en faktaavdeling? De opprettholder mengden skriverier, men kutter på kvalitetssjekken. De burde vel heller økt faktaavdelingen sin og trimmet ned antall journalister...

Lenke til kommentar
Grei leseside om hvordan Islam utarter seg i Norge og ellers i verden.

 

http://antijihadnorge.blogspot.com

 

De som kaller seg muslim, men sier at det som skrives på denne linken er løgn, er ikke muslim, men kaller seg muslim for å redde sitt eget skinn.

 

”Uttrykket 'Moderat Islam' er stygt og fornærmende. Det finnes intet moderat islam. Islam er islam”.

Disse ordene stammer fra Reichkommisar (offisielt titulert som ”statsminister”) Erdogan i det okkuperte Bysants, også kjent som den illegitime terrorstaten Tyrkia.

http://antijihadnorge.blogspot.com/2007/09...fornrmende.html

Bysants ble vel okkupert omtrent i vikingtida. Om du hadde kunnet noe mer historie enn du har lest på nazistsider, så hadde du visst at det har eksistert utrolig mange land som ikke fins i dag. Tyrkia er ikke mindre legitim enn Russland, USA, Kina, England...the list goes on. Norge ble også samlet ved erobring. Vær så snill å ikke post fler slike idiotsider.

Lenke til kommentar
Samtidig er det interessant at de som roper høyest om vern av rovdyr er de som sitter trygt i byleiligheten sin og aldri har sett en levende ku ;)

Er det ikke bare bra å høre noen nøytrale* synspunkter på det?

 

* Nøytral i form av at man ikke har et nært romantisk forhold til hverken rovdyrene eller husdyrene.

Njaa,, det er jo lett for en byfis og bable i vei om at ulv og bjørn er ufarlig..

Men det er jo ikke farlig å bo i seg bygdene i seg selv.

 

Det er vel når man går på tur det er farligst, ikke når man sitter i bilen på vei til Samvirkelaget. Mitt inntrykk er at mange av de som bor i tettbygde strøk og byer, er vel så glad i å gå på tur som de som bor på bondelandet. Altså utsetter "byfisene" også seg for "fare".

 

De bøndene jeg kjenner til kjører til tippekiosken og går aldri på tur uten at det er jakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...