Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Viktigere å diskutere at innvandrere er voldsmenn enn at alt for mange kvinner blir drept av sine menn?

Menn er forsåvidt overrepresentert med ∞x. På tide å kaste ut alle oss menn?

Usaklig hersketeknikk..

At det var?

Du kommer med retoriske spørsmål som ikke har noe med saken å gjøre, i et forsøk på å latterliggjøre problemstillingen. "På tide å kaste ut alle oss menn?" ?? Nei, selvsagt ikke. Hva har dette med saken å gjøre? INGENTING. Bare et forsøk på avsporing.

Lenke til kommentar
Selvsagt har det noe med saken å gjøre. Eller er det slik at det bare er innvandrere som kan være overrepresentert? Er det ikke rimelig drøyt at menn er overrepresentert med ∞x?

Det er ikke noen problemstilling at menn er overrepresentert i en sak som dreier seg om at menn dreper sine koner. Det er helt selvsagt at alle er menn, det er jo slik saken er vinklet!

Lenke til kommentar

Nå viser det seg at den skadde soldaten ikke i utgangspunktet vil få noen erstatning for staten:

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/11/14/518184.html

 

Hvordan i all verden vill de tro at de vil få soldater til tjeneste når de ikke vil få erstatning når de blir skadet i tjenesten.

 

Utgiftene kan fort bli dyre hvis man mister et lem, eller får psykologiske problemer.

 

Personlig synes jeg det er dårlig behandling av soldatene våre som vil gjøre en tjeneste for landet sitt, det er skammelig at de må vurdere å gå til sak for i det hele tatt å få sjangs på litt erstatning.

Endret av KVTL
Lenke til kommentar
Viktigere å diskutere at innvandrere er voldsmenn enn at alt for mange kvinner blir drept av sine menn? Menn er forsåvidt overrepresentert med ∞x. På tide å kaste ut alle oss menn?
Usaklig hersketeknikk..
At det var?
Du kommer med retoriske spørsmål som ikke har noe med saken å gjøre, i et forsøk på å latterliggjøre problemstillingen. "På tide å kaste ut alle oss menn?" ?? Nei, selvsagt ikke. Hva har dette med saken å gjøre? INGENTING. Bare et forsøk på avsporing.

Jeg ser poenget selv om eksemplet ikke var godt. Man kan sikkert finne andre samfunnsgrupper som er overrepresentert på de samme statistikkene. F.eks

- Menn som bruker anabole stereoider

- Menn med psykiske problemer

- Menn som er arbeidsledige

- Menn som er i lavtlønte yrker

- Menn med økonomiske problemer

- Menn som ofte ble slått når de var barn

osv.

 

Slik kan man stigmatisere grupper i det uendelige. Løsningen er som mange før her har sagt ikke nødvendigvis å flytte de overrepresenterte gruppene, f.eks arbeidsledige ut av landet (noe som kanskje bare forverrer situasjonen for mennene og familien) men å prøve å løse deres underliggende problemer på en bedre måte. Altså ikke å skyve problemet over grensa/under teppet, men å ta tak i de underliggende problemene. Å flytte risikogruppene ut av landet løser ikke problemer, det er bare ansvarsfraskrivelse og forflytting av problemet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Nå viser det seg at den skadde soldaten ikke i utgangspunktet vil få noen erstatning for staten:

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/11/14/518184.html

 

Hvordan i all verden vill de tro at de vil få soldater til tjeneste når de ikke vil få erstatning når de blir skadet i tjenesten.

 

Utgiftene kan fort bli dyre hvis man mister et lem, eller får psykologiske problemer.

 

Personlig synes jeg det er dårlig behandling av soldatene våre som vil gjøre en tjeneste for landet sitt, det er skammelig at de må vurdere å gå til sak for i det hele tatt å få sjangs på litt erstatning.

Historien gjentar seg, dessverre. Trodde at staten hadde nok innsikt, og ikke synes det er så festelig å måtte gå ut i ettertid med unnskyldninger? Jeg tenker da på behandlingen av soldater/etterlatte etter andre verdenskrig.

Lenke til kommentar
Synes det skal bli ulovlig å poste reklame til folk som ikke selv har bedt om det. Men posten går nok ikke med på det, dem trener jo stoooore penger på det

Det er Stortinget som bestemmer når ny markedsføringslov skal vedtas i 2008. Du kan vise hve du mener ved å gi din underskrift til neitakk.no.

 

Her er en lengere tråd om forslaget:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=843747

Lenke til kommentar

MItt nye parti: Norsk Elektronisk Direkte og Deliberativ Demokratisk Parti

 

Prinsipper

 

-Alle medlemmer, har lik / horisontal stemmerett på alle vedtak.

 

-Kun medlemskap er nødvendig. Medlemmer må ha Norsk statsborgerskap, og må ha fyllt atten. De under atten vil kun ha mulighet til å delta i åpne debatter, og evt. stemme i et fremtidig ungdomsparti.

 

Navnet vil bli stemt fram etterhvert, men har gjort opp noen forslag:

 

Norsk elektronisk, direkte og deliberativt demokratisk parti

HVITT (En åpenbar RØDT parodi, med tanke på at Norge ikke bare er rødt og blått, men også hvitt.)

Norsk (direkte, deliberativt, e-) Demokratisk Parti

 

http://demokratia.proboards59.com/index.cgi

 

PS. Navnet "Hvitt", har IKKE noe med hudfarge å gjøre, så alle dere nazi svin, kan holde dere unna dette partiet, da det åpenbart er i strid med deres rasistiske holdninger. Alle med norsk statsborgerskap kan stemme uavhening av etnisk opphav.

 

Jeg ser forresten også at posten mitt har blitt flyttetpå av fascistregimet her på forumet.

Endret av person
Lenke til kommentar
Flott å se at Saudi-Arabia fortsatt støtter USA i kampen mot islamisme og terrorisme!

 

http://www.breitbart.com/article.php?id=07...;show_article=1

Paradokset blir jo når USA har prestert å tråkket Saudi skikkelig på tærne med en eller annen form for utidig innblanding, gjerne omkring litt olje, så vil slike ekstrimister reagere med terrorisme mot USA. Og vestens krig mot terror blir en krig mot USAs gamle militære utstyr og systemer. Og så vil man bombe seg til verdensfreden, og jeg må regne med å måtte bruke syv-åtte timer på å komme meg med fly fra Bergen til Stavanger fordi jeg må sikkerhetssjekkes når jeg skal inn i taxi'en, inn på flyplassen, inn på gate-område, og så inn på flyet, så av flyet osv.

 

Joda, veldig satt på spissen, men det blir litt twist reklame over det uansett - plukk dine venner med omhu!

Lenke til kommentar
Er dette et forsøk på å si at journalisten egentlig er skap-FRP'er, uten å egentlig si det?

 

Hehe, det hadde vært noe. :wee:

 

Min tidligere nabo ble knivstukket av partneren. Kjøkkenkniv rett i ryggen. Det var kvinnen som stod for angrepet. Han var utro, hun drakk vin og fant frem kjøkkenkniven som hun da kjørte inn i ryggen på sin mann gjennom over 20 år. Han overlevde så vidt, hun fikk noen måneder i fengsel. Et par år etterpå traff de hverandre igjen på sin felles ferieplass (fra tiden de var gift). De giftet seg igjen og har vært gift i 15 år siden dette skjedde.

 

Men det er ingen aviser som ber kvinner skjerpe seg. Av en eller annen grunn så fortjener visst ikke menn som blir offer for drapsforsøk eller som blir drept av sine kvinnelige partnere oppmerksomhet. Menn er i en minoritet når det gjelder å være offer for grov vold, men dette forsvarer ikke at de neglisjeres. Spesielt ikke av media.

 

Kvinner slår minst like ofte

 

Det hadde vært fint med media som kan fokusere på alle som blir offer og ikke eliminere noen ofre som mindre verdt fordi de har "feil" kjønn. Og nå venter jeg på bortforklaring fra brukere som mener det er viktigere å fokusere på kvinner som blir offer for overgrep i forhold til menn som blir det.

 

 

 

Hvis vi har et facistregime her, hva skal vi kalle oss brukere da?

 

Undersåtter? Slaver? Jeg aner ikke. Jeg må si det er en flott gjeng å være en fascistleder for. Jeg var ikke helt klar over at jeg faktisk var det, lurer på om det vil ta seg godt ut på CV'en? Vil jeg gå ned i historiebøkene som en forumtyran? Vil bildet mitt bli avbildet i fremtidens lærebøker med beskrivelse av hvordan denne fryktelige fascisten ødela world wide web? Interessant tanke :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...