Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Penger kan ikke kjøpe alt!

Nei, åpenbart ikke. F.eks. sunn fornuft og langsiktig planlegging virker det som om det er vanskelig å oppdrive.

 

Enig. Har du noen gode eksempler på la oss si politiske partier som utmerker seg på de områdene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bare meg, eller er det kanskje noe i overkant drøyt å skylde på FrP for noe de kommunalt ansatte bedriver? Kommunen tok jo nettopp ansvar og avskjediget denne personen. Er det det som er galt? Eller var innlegget rett og slett ikke ment ironisk, men som en berettiget hyllest?

 

Penger kan ikke kjøpe alt!

Nei, åpenbart ikke. F.eks. sunn fornuft og langsiktig planlegging virker det som om det er vanskelig å oppdrive.

 

Enig. Har du noen gode eksempler på la oss si politiske partier som utmerker seg på de områdene?

Ikke som alle her vil si seg enige i. ;)

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er det kanskje noe i overkant drøyt å skylde på FrP for noe de kommunalt ansatte bedriver? Kommunen tok jo nettopp ansvar og avskjediget denne personen. Er det det som er galt? Eller var innlegget rett og slett ikke ment ironisk, men som en berettiget hyllest?

Saken som gjelder er at en kommuneansatt har blitt avskjediget pga surfing på lettkledde kvinner i arbeidstiden. Samtidig har en annen ansatt sendt ut mail til flere i kommunen, den såkalte "fredagsdamer" følgjetongen, også i arbeidtiden.

Så det er vel forskjellsbehandlingen som er i fokus her.

Samtidig så vil det kanskje være innlysende at siden har flere sider enn hva som kommer frem i media idag, så avskjedigelsen kan mer enn gjerne være gyldig til tross for nettopp overnevnte.

Lenke til kommentar
Det er ganske idiotisk å kalle det verdens rikeste land bare fordi vi har størst nasjonalbudsjett per innbygger. Vi kunne jo samtidig ha lagt til at vi er verdens dyreste land og er dermed ikke det landet i verden med best råd.

 

Dette er forøvrig justert for i GDP (PPP) per capita i motsetning til GDP (nominal) per capita som vanligvis henvises til i diskusjoner. Se http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_count...P%29_per_capita. Her er Norge på 3. plass etter Luxembourg og Irland, mot 2. plass etter Luxembourg på den vanlige listen.

Lenke til kommentar

"Han synes det er Kristin Halvorsen (SV) og de andre statsrådene som har størst grunn til å juble. Medlemmene av regjeringen får et lønnsløft på 62000 kroner årlig - til 969000 kroner i årslønn. Statsministeren går opp 76000 kroner til 1191000 kroner."

 

Føler det nesten litt som et hån mot den vanlige arbeidsgiver. Det var ikke derfor jeg stemte grønt.

 

"Lars Sponheim husker med gru tilbake til tiden da han tjente litt i overkant av 200 000 kroner i året på Stortinget. - Vi fortjener nok dagens nivå bedre, sier han."

 

Hvilke andre yrkesgrupper har hatt en slik lønnsøkning?

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Jeg mener lønn bør være en av gulrøttene for å få dyktige folk til å velge høye politiske jobber fremfor næringslivsjobber. Jeg synes ikke det er hånlig men at lønningene til landets øverste ledere har vært skammelig lave alt for lenge. Det er bare rett og rimelig at de skal tjene mer enn folk med mindre betydningsfulle jobber.

 

På den andre siden kan man si at de burde vært så idealistiske at de ikke brydde seg om lønn i det hele tatt, men å kreve sånn idealisme er nok å bite seg selv i halen. Det vil straffe hele Norge om vi har dårlige ledere.

 

Når det er sagt så mener jeg at mange næringslivsledere tjener alt for godt, men det er fint lite vi kan gjøre med det her hjemme grunnet trusselen om juridisk flytting fra Norge. Man bør heller prate skatteparadisene til å sette opp skattesatsene til et mer internasjonalt rettferdig nivå.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg mener lønn bør være en av gulrøttene for å få dyktige folk til å velge høye politiske jobber fremfor næringslivsjobber. Jeg synes ikke det er hånlig men at lønningene til landets øverste ledere har vært skammelig lave alt for lenge. Det er bare rett og rimelig at de skal tjene mer enn folk med mindre betydningsfulle jobber.

 

På den andre siden kan man si at de burde vært så idealistiske at de ikke brydde seg om lønn i det hele tatt, men å kreve sånn idealisme er nok å bite seg selv i halen. Det vil straffe hele Norge om vi har dårlige ledere.

 

Når det er sagt så mener jeg at mange næringslivsledere tjener alt for godt, men det er fint lite vi kan gjøre med det her hjemme grunnet trusselen om juridisk flytting fra Norge. Man bør heller prate skatteparadisene til å sette opp skattesatsene til et mer internasjonalt rettferdig nivå.

 

Jeg synes lønnen til "vanlige" politikere gjerne må være i samme leie som "flest folk" har. Så mener jeg at de som er i posisjon gjerne kan belønnes for resultatene. De kan jo eks. knyttes til gjennomføringen av de løftene som brakte dem i posisjon.

 

jeg mener at vi ikke bør fremelske ledere som kun har lønn som det viktigste incentivet, fordi det vil trekke bare en type mennesker til politisk arbeid. Tror vi vil ende opp med å tape i lengden. Det finnes faktisk de som synes lønnen er underordnet trivsel, utviklingsmuligheter og godt lederskap/medarbeiderskap. Mener å huske fra undersøkelser at "folk flest" plassere lønn fra nr. 3, og nedover på skalaen for hva som er viktigest ved jobben. Politikerne kan jo forholde seg til slik statistikk, før de hyler i kor på fordeler. Tror heller ikke deres virke er noe mere slitsomt enn den gjennomsnittelige bussjåfør har. Da snakker jeg ikke om de som innehar de pressede posisjonene.

 

Selv er jeg i et yrke hvor lønnen er nesten latterlig i forhold til samfunnsnytte, og krav til personlig egnethet. Men jeg kunne likevel ikke tenke meg noe annet.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Om folk ønsker å være styreleder for Telenor fremfor å være statsminister fordi de får en million mer i lønn, vel så er landet bedre tjent med ikke å ha vedkommende som statsminister.

 

De som virkelig ønsker å stå på for å bedre samfunnet vil ikke få mer motivasjon fordi lønnen går fra 700.000 til 1.100.000 (da er ikke engang alle de uendelige frynsegodene tatt med).

 

Det er ikke rart politikere mister bakkekontakten.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Good riddance!

 

Om folk ønsker å være styreleder for Telenor fremfor å være statsminister fordi de får en million mer i lønn, vel så er landet bedre tjent med ikke å ha vedkommende som statsminister.

 

De som virkelig ønsker å stå på for å bedre samfunnet vil ikke få mer motivasjon fordi lønnen går fra 700.000 til 1.100.000 (da er ikke engang alle de uendelige frynsegodene tatt med).

 

Det er ikke rart politikere mister bakkekontakten.

 

Skulle ønske at politikken tiltrakk seg flere grundersjeler, fremfor pose og sekk fjomper.

Lenke til kommentar

Mr. Smith goes to Washington og 12 Angry Men burde være obligatorisk for enhver politiker å se minst en gang i året.

 

De burde også spe på med filmer som Crash, Magnolia og Cool hand Luke når de har litt fritid. La Haine er også noe å få med seg. Og så kan mannen av stål lære dem litt om å ikke misbruke den enorme makten man har :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
-Glad for å bli kvitt søpla

De seksuelle tilnærmelsene fortsatte mot kvinnen og andre kvinnelige ansatte.

 

- Han skrøt blant annet av at han hadde tre ringer i ørene - et for hver hundrede kvinne han har hatt sex med og at han nå ventet på den fjerde.

 

Etter at saksøkeren skal ha blitt presset til å signere sin oppsigelse, uttrykte lederen glede over at hun var borte.

 

- Han sa rett ut at han var glad for å bli kvitt søpla, at hun var syk i hodet, forteller vitnet.

 

Når skal vi få en form for sertifisering av ledere, før de får lov til å slippe seg løs på omverdenen?

Lurer på hvor høye sykefraværstall vi hadde hatt da?

:hmm:

Artikkel

Lenke til kommentar
I dag går den samiske artisten Mattis Hætta hardt ut mot TV3, som han mener burde anmeldes for samehets. Årsaken er den verbale diskrimineringen «Robinson»-deltakeren Alice Balto (27) fra Alta har blitt utsatt for. Hun er av samisk opprinnelse, noe en annen deltaker har omtalt i svært negative ordelag .... Balto har blitt kalt både «satans samekjerring» og «samejævel» på TV3-programmet.

 

Herregud. Når skal folk slutte å være så sinnsykt hårsåre? Jeg tror ikke det er en eneste person som ikke har opplevd å få høre det for noe de ikke kan noe for. Er det noe verre å bli kalt "samejævel" enn å bli kalt "rødhårete jævel"?

Endret av Kalinken
Lenke til kommentar
"Han synes det er Kristin Halvorsen (SV) og de andre statsrådene som har størst grunn til å juble. Medlemmene av regjeringen får et lønnsløft på 62000 kroner årlig - til 969000 kroner i årslønn. Statsministeren går opp 76000 kroner til 1191000 kroner."

 

Føler det nesten litt som et hån mot den vanlige arbeidsgiver. Det var ikke derfor jeg stemte grønt.

 

Trygve Hegnar:

 

– At statsminister Jens Stoltenberg er grovt underbetalt når vi ser på antall arbeidstimer og ansvar, er det liten tvil om. 1,2 million er dårlig betalt. Lønnen til statsrådene må også betegnes som lav, arbeid og ansvar tatt i betraktning. For statsminister og statsråder finnes ikke fritid, sier Hegnar.

 

Har den vanlige arbeidstaker kanskje litt mer fritid og litt mindre ansvar enn de folkevalgte?

Lenke til kommentar
I dag går den samiske artisten Mattis Hætta hardt ut mot TV3, som han mener burde anmeldes for samehets. Årsaken er den verbale diskrimineringen «Robinson»-deltakeren Alice Balto (27) fra Alta har blitt utsatt for. Hun er av samisk opprinnelse, noe en annen deltaker har omtalt i svært negative ordelag .... Balto har blitt kalt både «satans samekjerring» og «samejævel» på TV3-programmet.

 

Herregud. Når skal folk slutte å være så sinnsykt hårsåre? Jeg tror ikke det er en eneste person som ikke har opplevd å få høre det for noe de ikke kan noe for. Er det noe verre å bli kalt "samejævel" enn å bli kalt "rødhårete jævel"?

Ja det er det.

 

Den rasismen Balto ble utsatt for var rimelig ekstrem. Det er helt på sin plass å påpeke det. Hvorvidt TV3 bude bli anmeldt for rasisme har jeg ingen formeninger om, men jeg kan forstå at Hætta mener at de burde det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...