Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Bekrefter ukultur i AP-ledelsen:

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle2067932.ece

 

"En uke etter at Karita Bekkemellem måtte gå som barne- og likestillingsminister tar hun et oppgjør med maktkulturen i Ap.

..

Kilder Adresseavisen har pratet med mener en viktig grunn til at det ble akkurat Karita Bekkemellem som måtte gå, var at hun ikke hadde noe skikkelig nettverk å sette inn når posisjonen ble truet, i motsetning til for eksempel Trond Giske.

 

– Det er en type makt som brukes. Det er en del av spillet som byr meg veldig imot. Det å sitte med telefonen og styre med nettverkene sine og lage allianser med andre for å sikre seg en maktbase."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Er ikke nettverksbygging det som er in for tiden? At Karitas nettverk tilfeldigvis var litt mere puslete enn motstanderens, har vel ingen betydning, annet enn for den tapende part som etterpå sutrer over "urettferdigheten". Jeg gråter akkurat like mye for Karita, som jeg etter mye strev såvidt klarte å presse ut en støvete krokodilletåre for lille Vlla/Yssen-budeiene. :thumbup:

Lenke til kommentar
Er ikke nettverksbygging det som er in for tiden? At Karitas nettverk tilfeldigvis var litt mere puslete enn motstanderens, har vel ingen betydning, annet enn for den tapende part som etterpå sutrer over "urettferdigheten". Jeg gråter akkurat like mye for Karita, som jeg etter mye strev såvidt klarte å presse ut en støvete krokodilletåre for lille Vlla/Yssen-budeiene.

Gråter nei - jeg bruker bare sjansen til å sende et sleivspark mot ukulturen i AP. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det visste jeg vel! :p

 

Det var derfor jeg bare så vidt klart å holde meg fra å ta kvelertak, unnskyld, mente venneligsinnet halsgrep på tendenser til ukultur i det partiet vi kjenner så altfor vel. :yes:

Lenke til kommentar

post-3851-1193430765_thumb.jpg

 

Nå har jeg ikke fulgt ekstremt godt med i Valla-saken men det slår meg hvor lite fintfølende den dama er, ikke bare en eller to eller ti ganger men hele tida. Bitter, bisk, mannevond, mobbende og ondskapsfull. Jeg er glad jeg ikke kjenner henne personlig, eller ennå verre, bor i samme hus som henne. Grøss!

Lenke til kommentar
post-3851-1193430765_thumb.jpg

 

Nå har jeg ikke fulgt ekstremt godt med i Valla-saken men det slår meg hvor lite fintfølende den dama er, ikke bare en eller to eller ti ganger men hele tida. Bitter, bisk, mannevond, mobbende og ondskapsfull. Jeg er glad jeg ikke kjenner henne personlig, eller ennå verre, bor i samme hus som henne. Grøss!

 

Fælt så stigmatiserende. Man blir da ikke alt dette bare fordi kvinnen mangler selvinnsikt? :)

Lenke til kommentar

Regjeringen nektet Mohn å bedre satsing på utdanning i Bergen, sa nei til 300 millioner kroner.

 

Denne mannen er i Bergen kjent som karen som har gjort mer for miljø og spesielt ungdommen enn hva Bergen kommune er i nærheten av. Bygget bøttevis med fotballbaner, utbedret grusbaner til gress, investert i andre tiltak og strengt talt gjort en enorm innsats. Men fikk her nei, fordi man fryktet press på økonomien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Det låter jo helt søkt. Er det noe man hyler om på venstresiden, er det at de rikeste må "bidra mer" - men når Mohn tilbyr et kjempebidrag, tar man ikke i mot. Mer moro å bruke folks skattepenger, kanskje.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Nytt havari med Dash-8

 

Ifølge København-politiet måtte flyet nødlande i et teppe av skum etter problemer med landingsstellet. Landingsstellet skal ha kollapset under nødlandingen, og flyet ligger nå på høyre side, ifølge Jyllandsposten.

Jeg har alltid avfeid flyfobi som irrasjonelt, men det må innrømmes at jeg nå hadde vært meget skeptisk til å fly med Dash-8...

Lenke til kommentar

Det er trist at Fremskrittspartiet skal rammes av så mange medarbeidere med dårlig dømmekraft.

- Runking på offentlig sted

- Videofilming av seansen og utlegging på Youtube(?)

- Han pedofile antasteren i Østfold

- Tidligere voldtektsmistenkte Søviknes

- Rarrykjøreren som "løser" politiske spørsmål med knyttnevene

- Jan Simonsen, sistnevnte var med på strippeklubb med TV-team på slep. Forsåvidt ikke noen skandale men det var nå en smule harry

- Vidar Kleppes kamp mot innvandring

- Øystein Hedstrøm som deltok på rasistisk samling om innvandringsstopp

- Carl I Hagens hets mot muslimer

 

Ikke at andre partier er dårlige eksempler de heller, men det virker som Frp har hatt spesielt mange harry flauser.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
FrP var opprinnelig et liberalistisk parti med sterke libertarianske innslag. Men Hagens livsdrøm var å bygge det nye arbeiderpartiet, og de velgerne er ikke liberale. Legalisering av "victimless crimes" (legalisering av narkotika for eksempel) er ikke vinnersaker. Ja til homofilt partnerskap var heller ikke noen stemmesanker den gangen. Det er om mulig enda færre libertarianere i Norge enn det er venstresosialister. Så han gjorde kort prosess med de liberale. Wibe, Vara, Christiansen, Snoen og en rekke andre ble sparket eller forsvant mer eller mindre frivillig. Veien mot det politiske sentrum lå åpen. Nå manglet bare fanesakene: Innvandringsmotstand med mere...

 

Lånte denne fra en tråd hvor TWFA svarte.

 

For meg er det ikke så rart at vi har i friskt minne alle utskuddene som spratt frem ifm. utviklingen av et stort parti, fordi det har skjedd bare i løpet av en mannsalder. Jeg tror vi kunne funnet mange snaddereksempler fra alle andre partier som har en mye lengre historie.

Lenke til kommentar
Nytt havari med Dash-8

 

Ifølge København-politiet måtte flyet nødlande i et teppe av skum etter problemer med landingsstellet. Landingsstellet skal ha kollapset under nødlandingen, og flyet ligger nå på høyre side, ifølge Jyllandsposten.

Jeg har alltid avfeid flyfobi som irrasjonelt, men det må innrømmes at jeg nå hadde vært meget skeptisk til å fly med Dash-8...

Ikke spesielt overraskende. Kjenner en tekniker i SAS og det har vært kjent i over 13 år at understellene på disse flyene er dårlig. Det er en grunn til at flyet går under navnet Pingvinen internt i SAS (har vinger, men kan ikke fly).

 

Plassen de pleier å stå på blir forøvring også kalt Antarktis.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Og med det bildet så forsvant matlysten for resten av dagen... :(

 

Dømte utlendinger skal hjem å sone

 

^^ Dette synes jeg er på tide. Tror en del øst-europeere vil tenke seg om en gang ekstra før de drar på raid i Norge om det viser seg at de må sone i hjemlandet

Jaja, godt å se at den "uansvarlige" FRP-politkken omsider omsettes i praksis av rævdilterne AP. :)

Lenke til kommentar
Regjeringen nektet Mohn å bedre satsing på utdanning i Bergen, sa nei til 300 millioner kroner.

 

Denne mannen er i Bergen kjent som karen som har gjort mer for miljø og spesielt ungdommen enn hva Bergen kommune er i nærheten av. Bygget bøttevis med fotballbaner, utbedret grusbaner til gress, investert i andre tiltak og strengt talt gjort en enorm innsats. Men fikk her nei, fordi man fryktet press på økonomien.

 

De tar vistnok imot tilbudet alikevel,men kan ikke si noe konkret om byggestart .

Lenke til kommentar
Gråter nei - jeg bruker bare sjansen til å sende et sleivspark mot ukulturen i AP. :)

Det er visst ikke bare AP som har ukultur innad i partiet.

Dette er jo to helt ulike typer saker. Men det var nå en morsom nyhet, likevel. :lol:

 

Var det? En politiker som runker foran en gjeng russ, hva forteller ikke det oss om manglene dømmekraft/impulskontroll.

 

- Det hele var uskyldig moro, og vi har ledd mye av opptaket, sier Gruben til Glåmdalen. Han er kasserer i Nord-Odal Frp, og innrømmer at det ikke er første gang han lar buksene falle i offentlighet.

 

Han mener at privatliv og karriren som poliker må skilles.

 

Tåpelig. Selvsagt skal vi ikke skille på det. Man er samme menneske/karakter 24/7 og må stå til ansvar for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...