Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Til NRK sier Jensen at hun ikke er ute etter Ramin-Osmundsen personlig, men at hun ønsker å ta vare på rettsstatens prinsipper.
Siv Jensen sa: "Kan vi ikke bare snakke om kommunepolitikk" etter diskusjonen om Ditlev-Simonsens hemmelige konto.

Et vel så veldig viktig rettsstatsprinsipp er at alle er lik for loven, også gamle hvite menn med penger.

 

Siv Jensen mener Stortingets kontrollkomité må sjekke om alle lover ble fulgt da Manuela Ramin-Osmundsen ble utnevnt til minister.
Etter ett års gransking av mulig skattesnusk i Frps stortingsgruppe, har Oslo ligningskontor nå sendt sin endelige bokettersynsrapport til Frp.(...) Men Frp-formann Siv Jensen nekter å offentliggjøre innholdet.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Okay, utfordring da ...?

Betrakt nøye bildet, og fortell meg hvem som ser ut som en utfordrende humorist, og hvem som ser ut som en pretensiøs blondinebimbo?

Du har helt rett, PencilCase.

 

Hårfargen sier alt om en person, den sier faktisk mye mer om en person enn trivielle ting som oppførsel og respekt for medmennesker.

Lenke til kommentar

kvalmende å se hvor fort rasismekortet kommer frem ang den nye integreringsministeren, jeg synes det er helt sykt at det for knapt et år siden var snakk om mulig politianmeldelse, avskjed i unåde omtrent og jeg vet ikke hva..og nå får hun jaggu ministerjobb! Før dere skriker om hvor rasistisk jeg er, så ville jeg funnet Trygve Nordby som valg like sykt.

Saera Kahn ville vært et like godt valg, hvis det gjaldt å finne en med innvandrerbakgrunn, hun har jo tilogmed den flerkulturelle bakgrunnen..

Endret av sageman
Lenke til kommentar
Du synes ikke det er litt påfallende at det akkurat er Fremskrittspartiet som reagerer og ikke noen av de andre opposisjonspartiene?

De andre partiene er balleløse feiginger som ikke tør å si noe når det handler om folk med en annen hudfarge fordi rasismekortet absolutt skal spilles hver gang.

 

At dette kvinnfolket ble statsråd er en skandale, rett og slett.

Lenke til kommentar

Valla ser ut til å sette spikeren i kista:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=176269

 

Jeg håper ikke sjefene rundt i Norge sitt land tar etter henne og begynner å gi ut bøker hvor de hudfletter og bretter ut personalsaker til tidligere ansatte. Hun viser med boken at hun virkelig ikke var riktig person til å lede LO. Jeg håper hun ikke inspirerer andre til slikt tull.

Lenke til kommentar
Valla ser ut til å sette spikeren i kista:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=176269

 

Jeg håper ikke sjefene rundt i Norge sitt land tar etter henne og begynner å gi ut bøker hvor de hudfletter og bretter ut personalsaker til tidligere ansatte. Hun viser med boken at hun virkelig ikke var riktig person til å lede LO. Jeg håper hun ikke inspirerer andre til slikt tull.

Nå var denne "personalsaken" allerede brettet ut i media, at Valla får presentert sitt syn gjennom en bok skulle bare mangle.

Lenke til kommentar
Valla ser ut til å sette spikeren i kista:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=176269

 

Jeg håper ikke sjefene rundt i Norge sitt land tar etter henne og begynner å gi ut bøker hvor de hudfletter og bretter ut personalsaker til tidligere ansatte. Hun viser med boken at hun virkelig ikke var riktig person til å lede LO. Jeg håper hun ikke inspirerer andre til slikt tull.

Nå var denne "personalsaken" allerede brettet ut i media, at Valla får presentert sitt syn gjennom en bok skulle bare mangle.

 

En personalsak sak sjefene ikke kommentere i media. Av hensyn til HMS, av hensyn til god lederstil og ikke minst av hensyn til hva LO selv har krevd i alle år at sjefer skal forholde seg til.

 

Så jo, det burde så absolutt mangle at hun gjør det hun gjør. LO ville slaktet alle og enhver som hadde prøvd på det samme.

Lenke til kommentar

Altså mener du at Valla bare skulle holdt kjeft? Dama har blitt demonisert i media, hun har blitt utsatt for en heksejakt jeg ikke kan erindre å ha sett maken til noen sinne. At hun ønsker å fortelle sin historie skulle bare mangle, ja. Jeg tviler på at LO ville "slaktet" en annen leder som ble utsatt for en lignende kampanje som ønsket å fortelle sin historie.

Lenke til kommentar
Altså mener du at Valla bare skulle holdt kjeft? Dama har blitt demonisert i media, hun har blitt utsatt for en heksejakt jeg ikke kan erindre å ha sett maken til noen sinne. At hun ønsker å fortelle sin historie skulle bare mangle, ja. Jeg tviler på at LO ville "slaktet" en annen leder som ble utsatt for en lignende kampanje som ønsket å fortelle sin historie.

 

Hun skal ikke uttale seg om en personalsak. Hun har allerede gått ut med fortrolige samtaler i vår og fortsetter nå i bokformat. Fortrolige medarbeidersamtaler er vist en vits. At en medarbeider går ut med kritikk gir ikke grunnlag til at sjefen skal gå ut med fortrolig informasjon i en personalsak. Det holder rett og slett ikke og LO ville aldri tolerert at en sjef hadde gjort noe slik. Det skal jeg garantere deg, fordi LO er faktisk ganske opptatt av arbeidsmiljøloven :)

 

Denne "heksejakten" la hun også godt opp til selv med de pressekonferansene hun holdt når dette startet. Det er jo ikke innholdet i Yssen sin kritikk folk reagerte mot, men måten Valla opptrådte når nyheten kom. Noe mer uprofesjonelt og kritikkverdig skal man lete lenge etter. Slik skal ikke en sjef oppføre seg, spesielt ikke den sjefen som skal fungere som forbilde for alle andre.

Lenke til kommentar
Altså mener du at Valla bare skulle holdt kjeft? Dama har blitt demonisert i media, hun har blitt utsatt for en heksejakt jeg ikke kan erindre å ha sett maken til noen sinne. At hun ønsker å fortelle sin historie skulle bare mangle, ja. Jeg tviler på at LO ville "slaktet" en annen leder som ble utsatt for en lignende kampanje som ønsket å fortelle sin historie.

 

Hun skal ikke uttale seg om en personalsak. Hun har allerede gått ut med fortrolige samtaler i vår og fortsetter nå i bokformat. Fortrolige medarbeidersamtaler er vist en vits. At en medarbeider går ut med kritikk gir ikke grunnlag til at sjefen skal gå ut med fortrolig informasjon i en personalsak. Det holder rett og slett ikke og LO ville aldri tolerert at en sjef hadde gjort noe slik. Det skal jeg garantere deg, fordi LO er faktisk ganske opptatt av arbeidsmiljøloven :)

 

Denne "heksejakten" la hun også godt opp til selv med de pressekonferansene hun holdt når dette startet. Det er jo ikke innholdet i Yssen sin kritikk folk reagerte mot, men måten Valla opptrådte når nyheten kom. Noe mer uprofesjonelt og kritikkverdig skal man lete lenge etter. Slik skal ikke en sjef oppføre seg, spesielt ikke den sjefen som skal fungere som forbilde for alle andre.

Alle ser at saken ble behandlet på en feilaktig måte, det har jo Valla også sagt. Problemet er at Valla ble fanget i en prosess som var hinsides all fornuft. Media, med VG i spissen kjørte en syk kampanje mot Valla, hun ble vurdert av psykiatere(!) og "dømt" i et domstol-lignende utvalg. Hun ble sagt å være psykotisk, mangle selvinnsikt og gudene vet hva. At hun da ønsker å fortelle sin historie er ikke rart.

 

Dama har blitt demonisert i media, hun har blitt utsatt for en heksejakt jeg ikke kan erindre å ha sett maken til noen sinne.

Dama kunne trukket seg eller lagt seg flat med en gang. Men dama ville absolutt klenge seg fast til makten til enhver pris.

Valla mente at hun ikke hadde gjort noe kritikkverdig og valgte å stå rakrygget heller enn å "legge seg flat". Helt greit synes jeg. At hun taklet saken feilaktig er helt klart, men det er ikke så rart når oppsigelsesbrevet til en leder i LO havner på førstesiden i landets største avis.

Lenke til kommentar
Alle ser at saken ble behandlet på en feilaktig måte, det har jo Valla også sagt. Problemet er at Valla ble fanget i en prosess som var hinsides all fornuft. Media, med VG i spissen kjørte en syk kampanje mot Valla, hun ble vurdert av psykiatere(!) og "dømt" i et domstol-lignende utvalg. Hun ble sagt å være psykotisk, mangle selvinnsikt og gudene vet hva. At hun da ønsker å fortelle sin historie er ikke rart.

 

Sin historie som består i å legge ut om fortrolig informasjon, med endel beskyldninger mot enkeltpersoner som er på grensen til injuriende (og hvor er relevansen til denne saken når det kommer til hva hun mener Kolberg er eller ikke er?) samt en konspirasjonsteori som er enda mer absurd enn hva man klarer å dikte opp at USA står bak.

 

Hun fortsetter jo bare å grave og grave sin egen grav. Hennes forsvar når det rettes kritikk er at det er konspirasjon. Jensemann har vistnok igjen slått seg sammen med VG og de har da planlagt å felle henne. Vel vitende om at hun ville gjøre feilene hun gjorde, som var mer enn grov?

 

Det er jo som en keeper som skylder på forsvarsspillerne (og beskylder dem for konspirasjon) når han hiver ballen rett til en motspiller som scorer.

 

 

Something smells fishy og lukten er ikke å finne i VG eller hos Stoltenberg (selv om det er nok av dårlig lukt som kommer derfra til tider også).

 

Begynner å bli oppriktig bekymret for dama. Hun setter seg selv i søkelyset og kan ikke lenger klage over mediepress. Hun skriver en bok hvor hun hudfletter enkelpersoner, beskylder folk for konspirasjon og løgn, samt bedyrer sin egen uskyld. Nå får hun vel nok et medieoppgjør før hun om to-tre uker skriker ut om Tore Tønne saken.

Lenke til kommentar

Skal også ta forbehold om at jeg kun har lest utdrag av boka, men det jeg har lest er ikke annet enn beskyldninger og fraskrivelse av ansvar. Poenget er og forblir at hun i pressekonferanse gikk ut med informasjon som var kommet frem i fortrolige medarbeidersamtaler og i tillegg valgte å gå i detaljer når det kom til en personalsak.

 

Det kan ikke ha vært noen konspirasjon, med mindre de som da stod bak denne konspirasjonen visste at hun ville gjøre de karfinalfeilene hun gjorde i vinter/vår. Hun inntar offerrollen og igjen er det VG som er de som står bak vistnok. Forstår jeg det rett så igangsatte VG flere angrep mot FRP, de har vært med på en konspirasjon for å felle Jagland og nå det samme angående Valla.

 

Media kan kritiseres for mye og det er nok helt sikkert tilfeller i Valla-saken hvor man kan stille spørsmålstegn ved om god presseskikk er blitt fulgt, men jeg kjøper ikke at dette er en stor konspirasjon regissert av Jens Stoltenberg og jeg ser ikke hvorfor hun må sverte enkeltpersoner og komme med grove personkarakteristikker for å kunne forsvare seg selv. Med det vrir hun temaet vekk fra det saklige og over til det personlige. Jeg kan ikke fatte og begripe hva det er godt for, hun bidrar jo bare til å underbygge det negative inntrykket av henne som er kommet frem i media.

 

Det blir litt mye Catch 22 over det hele og de eneste som sikkert setter pris på at de biter hodet av hverandre er vel FRP og Høyre.

Lenke til kommentar

Dette handlet om mye mere enn en personkonflikt, det er ikke så ofte jeg er enig med K.I.Haagen,men her har han nok delvis rett,nemmelig i at Yssen var et redskap brukt for å fjerne en person som var blitt for mektig, dog sier Haagen at det var ap som stod bak,sannheten er vel at både AP, Høyre og flere partier her var godt samsnakkte,i tillegg hadde vi nok mye press fra div næringstopper ,altså NHO folk som var sterkt bekymret for den makt LO hadde fått.

I dag sitter vi med et vingeklippet og nærmest handlingslammet LO som har fått redusert sin innflytelse enormt og alle disse ser nå ut til å være fornøyde :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Vallas fall var kun pga. hennes håndtering av saken.

 

Når fremtredende mennesker kommer med fortrolige medarbeidersamtaler i pressekonferanser, selvfølgelig vil media sirkle over henne som gribber. Jeg hadde blitt mer overrasket over at noe annet hadde skjedd.

 

Hvis ikke Valla hadde gått frivillig, så hadde nok medlemmene i LO protestert kraftig. Dette kunne igjen ført til et splittet, og kanskje enda svakere LO, enn det er i dag. Vet om mange som hadde tenkt å melde seg ut i protest.

 

Dessuten hadde ikke bare LOs omdømme blitt svekket, men også deres integritet i arbeidslivet generelt, om Valla hadde fortsatt. Når arbeidslivets største vaktbikkje bryter aktivt de regler og rtetninglinjer dem selv er laget for å passe på, så er det klart at hoder i toppledelsen ikke bare burde, men også må rulle. Ellers så ville hele LO som sagt mistet enda mer integritet og troverdighet enn det de gjorde.

 

Edit

 

Snekkern:

I dag sitter vi med et vingeklippet og nærmest handlingslammet LO som har fått redusert sin innflytelse enormt og alle disse ser nå ut til å være fornøyde

 

Personlig tror jeg LO hadde blitt enda svakere hvis ikke Valla hadde gått av. Om den nye lederen er værre eller ikke, vil ikke jeg konkludere med. Siden det er helt umulig. Spesielt siden LO er et såpass lukket system som det er.

Endret av KVTL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...