Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Joda, jeg skjønner hvem som ikke har fulgt reglene, men gliser litt over at stabukken i den 18-19-20-fots sjarken ikke gir seg for overmakten. Det blir litt sånn at når man står klar til å kaste seg inn i rundkjøringen, så driter man i det 40-tonns tunge vogntoget som kommer dundrende fra høyre. Ikke faen om man skal gi seg, fordi man klarer jo så fint å "slå" vogntogsjåføren med et ubetydelig lite kusehår. At vogntoget dessverre moste petit moi, fordi spetakkelet krever litt mere veibane/tid for å bremse opp, skal vel ikke stoppe en fra å stå på sine rettigheter.

Nå er det en god del treghet i sjøen så jeg ser ikke bort i fra at skipperen av Skarbak kjempet for livet om å unngå kollisjon de siste ~20 sekundene før smellen. Man kommer av og til opp i farlige situasjoner i trafikken også men da har som regel begge parter vett til å prøve å unngå kollisjoner og drap selv om man f.eks ikke har vikeplikt. Noen ganger har man ikke tatt nok høyde mot andres potensielle regelbrudd og det smeller.

 

Over og ut for "herreselskaper"

Dette er jo helt ekstremt. Dette synes jeg grenser til fascisme.

Det er vanvittig. Jeg håper hun ikke bare trekker på skuldrene og overlater ansvaret om å finne gode kandidater til bedriftene men stiller opp med bedre kvalifiserte kvinnelige alternativer enn de som har stillingene i dag. Hvis hun kommer trekkende med kvinner som har en ræva CV så er det jo å betrakte som en dødsdom over selskapene likevel. Tvangsnedgradering av styrer er en irriterende misforstått politikk. La heller bedriftene finne de beste kandidatene selv. De har uansett mye mer peiling på sin egen bransje enn det Karita har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Over og ut for "herreselskaper"

Dette er jo helt ekstremt. Dette synes jeg grenser til fascisme.

 

Statlig kjønnsdiskriminering i praksis. Den godeste Bekemmellem ymtet jo også frempå med ønske om å ødelegge demokratiet.

 

Stem inn flere kvinner, ellers...

 

Forhåpentligvis vil ikke Giske begynne å blande seg ytterligere inn i den kreative prosessen til landets kunstnere som innebærer politisk styring av hva som skal gå på kino, teater, leses osv. Kvotering av hovedroller? Noen som lengter etter sensurpolitikken fra det gamle Øst-Tyskland?

Lenke til kommentar
Mye tyder på at fremtidens kriger og konflikter vil dreie seg om tilgang på rent vann, dyrkbar mark og levelige geografiske områder. I så måte er klimaarbeid også fredsarbeid.

Ja, det kan godt hende. Men man vet egentlig ikke. Da synes jeg faktisk de burde klare å gi prisen til en som har vært "på gølvet" og jobbet for fred i konkrete situasjoner. Så kan heller Gore få prisen om 10-20 år, dersom han faktisk hadde rett.

Lenke til kommentar

Det slo meg som passe ironisk at i store deler av filmen "En ubehagelig sannhet" så satt Gore og så ut vinduet av flyet han satt på, mens han fortalte om at han reiste fra by til by. :wee:

 

"If Al Gore is the world's role model for ecology, the planet is doomed."

 

Følgende påstander om Gore er fremmet (har ikke selv hatt tid til å kildekritikk her):

 

Mannen sitter med to enorme hus

Han hadde ikke signert opp for å bruke "grønn energi" som er tilgjengelig (noe selv Bush har gjort), men når han ble konfrontert så skulle de "sjekke dette opp og se om de kunne bytte".

Har store aksjeinteresser i forurensende virksomheter

Mottok royalties fra et forurensende gruvevirksomhet, frem til 2003 når gruven stengte.

 

Når mannen messer om at vi alle må endre våre holdninger, hvorfor gjør han ikke det samme selv? :)

Lenke til kommentar
Mye tyder på at fremtidens kriger og konflikter vil dreie seg om tilgang på rent vann, dyrkbar mark og levelige geografiske områder. I så måte er klimaarbeid også fredsarbeid.

 

Klima-saken er viktig, og kan godt hende Al Gore & Fn's klimapanel fortjener heder i såmåte, men i såfall burde de mottatt en internasjonal miljøvern-pris. Finnes det ikke en slik, bør det heller etableres. Blir liksom feil å bruke Fredsprisen (med utvidet begrep) som surrogat synes jeg.

 

P.S. Kriger og konflikter har vi hatt "i tusen år" dvs. lenge før menneskeheten i det heletatt hørte ordet "klimaproblemer", så holder vel heller ikke. :)

Lenke til kommentar
Statlig kjønnsdiskriminering i praksis. Den godeste Bekemmellem ymtet jo også frempå med ønske om å ødelegge demokratiet.

 

Stem inn flere kvinner, ellers...

 

Forhåpentligvis vil ikke Giske begynne å blande seg ytterligere inn i den kreative prosessen til landets kunstnere som innebærer politisk styring av hva som skal gå på kino, teater, leses osv. Kvotering av hovedroller? Noen som lengter etter sensurpolitikken fra det gamle Øst-Tyskland?

 

"Kvotering inn i kommunestyrene" Jaja, kan vi kalle det frie valg lengre? :whistle: .

Lenke til kommentar

Vi er frie til å stemme på de som våre Høyt Aktede og Opphøyde Opplyste ønsker. :)

 

Og så kom jeg over denne:

For mange kvinner i formannskapet i Asker gjør at menn må kvoteres inn.

 

- Trist med firkantede regler

 

Dette er trist at en kvinnelig førstekandidat må kastes ut, sier Lene Conradi, som i dag blir ny ordfører i Asker kommune.

 

- Jeg synes det er litt trist at vi har kvoteringsregler som er så firkantede at et partis førstekandidat ikke får plassen i formannskapet på grunn av kvoteringshensyn, sier Conradi.

Det hadde du sikkert også syntes dersom det var et mannebein som ble kvotert ut, lille venn. :D:rofl:

Lenke til kommentar

Det er skikkelig trist, uavhengig av hvem som rammes. Landets største parti har jo også føringer som bygger på kvotering når det kommer til ledelsen og det samme har regjeringen når det gjelder sammensetning av regjering (selv om Jens ikke fulgte den helt).

 

Aldri tidligere har jeg sett en såpass intens kamp for å gjøre kjønn til en faktor og kvalifikasjon. Det er helt absurd og min sympati går ut til alle de som har gjort seg fortjent til en utdannelse, jobb eller verv, men som er blitt nektet det grunnet kvotering.

 

Det er en skam. Og det er en skam at så mange av landets befolkning stemmer så ukritisk på partier som fremmer kvotering.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det er skikkelig trist, uavhengig av hvem som rammes. Landets største parti har jo også føringer som bygger på kvotering når det kommer til ledelsen og det samme har regjeringen når det gjelder sammensetning av regjering (selv om Jens ikke fulgte den helt).

 

Aldri tidligere har jeg sett en såpass intens kamp for å gjøre kjønn til en faktor og kvalifikasjon. Det er helt absurd og min sympati går ut til alle de som har gjort seg fortjent til en utdannelse, jobb eller verv, men som er blitt nektet det grunnet kvotering.

 

Det er en skam. Og det er en skam at så mange av landets befolkning stemmer så ukritisk på partier som fremmer kvotering.

 

Ja, det er jo helt grufullt.

 

Hvilke andre forslag har du heller i stedet for gammelmannsmantra om feminisme som truer?

Lenke til kommentar
Ja, det er jo helt grufullt.

 

Hvilke andre forslag har du heller i stedet for gammelmannsmantra om feminisme som truer?

 

Å ikke diskriminere. For meg er det revnende likegyldig om det er 100% kvinner i styret eller 100% menn, så lenge de som er der er det fordi de er best kvalifisert.

 

Er det, i dine øyne, riktig å bli diskrimert av staten, men ikke av en privatperson?

 

Kvotering er ikke bekjempelse av diskriminering, det er å gjøre seg til en del av problemet. Det er som å ha sex for å bli jomfru. Det er ikke akkurat noen trøst der ute for en som har slitt seg til gode karakterer på skolen at han/hun ikke skal få skoleplassen hun/han ønsker fordi "det er for å bedre en prosentsats". Man er blitt diskriminert og målet helligjør ikke midlene. Eller nå en mann/kvinne mister styreplassen fordi man ikke tilhører riktig kjønn for å oppnå en meningsløs prosentsats. Like patetisk som mannsjåvinistene som mente kvinnene skulle være på kjøkkenet.

 

Kjønn er så og si aldri en kvalifikasjon.

 

Men ikke overaskende er dobbeltmoralens høyborg tilstede når man det ene øyeblikket kritiserer når noen blir diskriminert i det private, men ikke når det er staten selv som står bak.

 

Samme ulla og de kan dra dit pepper'n gror. På tide å behandle folk som mennesker og ikke ta utgangspunkt i hva man har mellom bena.

 

Både mannsjåvinistene og kvoteringstilhengerne har sine unnskyldninger og mener de kan forsvare ondet. De kan messe seg ihjel, forhåpentligvis mister de stemmen etterhvert :wee:

Lenke til kommentar

Virkelig skremmende blir det om man bedriver kvotering i yrker som forsvaret og helsetjenesten. Da leker man med liv. Jeg vil helst at de mest kvalifiserte personene behandler meg på sykehuset. Litt dumt om noen bedre kvinner er blitt ofret fordi man har kvotert inn menn for å nå en prosentsats.

Lenke til kommentar
Vi må huske at likestillingskampen ikke handler om "jobbene på gulvet". Det er i styrene og maktposisjonene en ønsker likestilling. Feminister flest er jo høyt hevet over "gutta på gulvet"...

 

Hehe, jeg får omformulere:

 

Jeg vil helst bli behandlet på et sykehus som har et styre bestående av de mest kvalifiserte styremedlemmene. :wee:

Lenke til kommentar

Hva blir det neste? kvotering av mørkhudede for å unngå rasediskriminering? Minst 10% mørkhudede og vice verca om hvite? Deretter minst 20% overvektige og 20% undervektige for de kan jo heller ikke diskrimineres. Deretter minst 30% over 50 år og 20% under 25 år så det ikke aldersdiskrimineres heller. Til slutt må det vel være minst 5% homofile og 5% lesbiske i alle styrer og offentlige stillinger.

 

Da kan vi vel ende opp med stillingsannonser som:

"Pilot søkes, må være lesbisk muslim over 50 år og undervektig." eller bare

"Undervektig lesbisk muslim over 50 år søkes. Instruksjoner om hva stillingen går ut på fås senere"

Lenke til kommentar
Da kan vi vel ende opp med stillingsannonser som:

"Pilot søkes, må være lesbisk muslim over 50 år og undervektig." eller bare

"Undervektig lesbisk muslim over 50 år søkes. Instruksjoner om hva stillingen går ut på fås senere"

:rofl:

 

Perle!

 

Forresten, det ble ikke ansett som et problem av Karita (som forøvrig dater en normalvektig heterofil pilot under 50) at over 98% av de ansatte i likestillingsdepartementet var kvinner...

Endret av HilRam
Lenke til kommentar

Jeg skal starte ett vikarbyrå som tilbyr kortere / lengre leie av slikt personell. De skal ikke ha noen annen kompetanse enn den de er født med. Firmaet skal bestå av:

 

1 overvektig homofil farget mann på 50 år

1 overvektig homofil farget kvinne på 50 år

1 undervektig homofil farget mann på 50 år

1 undervektig homofil farget kvinne på 50 år

1 overvektig homofil farget mann på under 25 år

1 overvektig homofil farget kvinne på under 25 år

1 undervektig homofil farget mann på under 25 år

1 undervektig homofil farget kvinne på under 25 år

 

Sammen skal vi bygge det nye Norge.

Lenke til kommentar
"staheten til begge parter"? Det er klare vikepliktsregler på sjøen så det kan bare ha vært en av partene som var urettmessig sta. Sta nok til å begå uaktsomt eller forsettlig drap. Her lukter det lang fengselstraff for skipperen av "Doris". (Så fremt det er han som brøt vikeplikten)

 

 

Joda, jeg skjønner hvem som ikke har fulgt reglene, men gliser litt over at stabukken i den 18-19-20-fots sjarken ikke gir seg for overmakten. Det blir litt sånn at når man står klar til å kaste seg inn i rundkjøringen, så driter man i det 40-tonns tunge vogntoget som kommer dundrende fra høyre. Ikke faen om man skal gi seg, fordi man klarer jo så fint å "slå" vogntogsjåføren med et ubetydelig lite kusehår. At vogntoget dessverre moste petit moi, fordi spetakkelet krever litt mere veibane/tid for å bremse opp, skal vel ikke stoppe en fra å stå på sine rettigheter.

 

 

Nå er det en god del treghet i sjøen så jeg ser ikke bort i fra at skipperen av Skarbak kjempet for livet om å unngå kollisjon de siste ~20 sekundene før smellen. Man kommer av og til opp i farlige situasjoner i trafikken også men da har som regel begge parter vett til å prøve å unngå kollisjoner og drap selv om man f.eks ikke har vikeplikt.

 

 

Lei for å si det (siden det gikk et menneskeliv) men det fremstår som ei "meningsløs" ulykke. Det er dratt sammenligning til biltrafikk, jeg står liksom ikke på forskjørsretten min hvis det kryssende kjøretøyet er en semi-trailer (som trenger lang bremsestrekning). På sjøen er det trossalt lett å unna-manøvrere en liten sjark i forhold til en tankbåt på 16 000 tonn. Han kunne vel bare slakket/reversert farta og passert bak, slik selv en vanlig, gentleman båtturist ville gjort.

 

Mulig han hadde juridisk rett, men det er vel liten trøst når man dauer av det.. :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...