Fin Skjorte Skrevet 4. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 Tidligere Frp-politiker dømt for blotting Han måtte vel bare. 9634472[/snapback] Veldig interessant saksopplysning at det er en "tidligere FrP-politiker".. Not.9634613[/snapback] Dette er jo et kroneksempel på hvordan et venstrevridd media vinkler saker mest mulig til ulempe for høyresiden, og folk biter på, generaliserer og danner seg fordommer mot disse "ekle Frp'erne". 9634712[/snapback] Bare om VG ikke ville ha skrevet "tidligere Ap-politiker" eller "tidligere SVer" eller noe slikt om det fantes en motsvarende sak. Tror du virkelig ikke de ville gjort det? 9635414[/snapback] Det er vel at han var tidligere politikker som gjorde saken interessant. Så da er det jo naturlig at partitilhørigheten kommer frem? Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 4. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 Ja, det er det jeg og mener. Å skylde det på konspirasjon når man kan skylde på hensyn til salgstall er bare dumt. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 4. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 Ja, det er det jeg og mener. Å skylde det på konspirasjon når man kan skylde på hensyn til salgstall er bare dumt. 9635791[/snapback] Det er bemerkelsesverdig at Frp blir dratt frem gang på gang i form av dårlig oppførsel. Jeg har veldig vanskelig å tro på en venstre-vridd-tabloid-konspirasjon. Det er påvist at en større majoritet av journalister er orientert mot venstre siden i politikken. Samtidig så har jeg et større forklaringsproblem med at alle journalistene i norsk skandalepresse, og media forøvrig virkelig vil finne på å holde på hemmeligheter fra venstresiden, spesielt de skribentene som ikke rød-trøyer. Et eksempel på det er jo Valla-saken som VG blåste opp og forsåvidt var mye mer rystende enn en hvilke som helst lokalpolitkker som blotter seg, eller en kommunestyre fyr som er ex-nazi. Om alle mediene faktisk beskytter venstresiden så opptrer de som et kartell omkring informasjonen de sitter på. Eneste er at dette kartellet ikke tjener noe på det. Sett bortsett fra at man kan få en venstre vridning i samfunnet. Men en god forside for de store avisene betyr veldig mye penger. Og den som først smeller skandalen på fremsiden sin vil vinne den dagen og kanskje hele uken fordi de har forberedt føljetongen. Sånn at de som faktisk er lojal til avtalen vil kun tape på den. Men nå er Frp overrepresentert blant skandalene, og helt ærlig så tror jeg det har mer med Frp å gjøre enn journalistenes konspirasjoner. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 4. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Er det bare jeg som begynner å bli lei av feminisme og "likestillings"-manien som herjer? Prinsesse Märtha lynsjes av SV-mobben fordi hun kommer med helt normale meninger i et svensk intervju. Et annet tankekors er dette: Hele 48 prosent av de norske single kvinnene vil ha en økonomisk uavhengig mann. Han bør være utadvendt og lidenskapelig, gjerne eldre og noe mer bemidlet - som Kjell Inge Røkke, som er den single norske kvinnens idealmann nummer én. I disse likelønnsdager er det litt paradoksalt å tenke på at en kvinnes idealmann, sett ifra et partnervalgsperspektiv, er Kjell Inge Røkke. EDIT: Den norske mannen skal ideelt altså tjene mer enn kvinnen, samtidig som lønnen skal være lik. Greit nok dette, da må bare mennene jobbe litt mer enn kvinner. Men når det samtidig er et mål at menn skal være like delaktige i husarbeidet, da blir det skjevheter i regnskapet. Eller hur? Endret 4. oktober 2007 av Kalinken Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 4. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 EDIT: Den norske mannen skal ideelt altså tjene mer enn kvinnen, samtidig som lønnen skal være lik. Greit nok dette, da må bare mennene jobbe litt mer enn kvinner. Men når det samtidig er et mål at menn skal være like delaktige i husarbeidet, da blir det skjevheter i regnskapet. Eller hur?9636697[/snapback] Det heter "lik lønn for likt arbeid". Da holder det at mannen, i gjennomsnitt, har en bedre jobb en kvinnen. Når det gjelder kjønnskvoteringer stopper det på 40%, så det går helt fint. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 Men nå er Frp overrepresentert blant skandalene, og helt ærlig så tror jeg det har mer med Frp å gjøre enn journalistenes konspirasjoner.9636016[/snapback] Den slenger jeg meg med på. Nå virker det kanskje som jeg snur på femøringen her, men det mener jeg at jeg ikke gjør. Det kommentaren min tidligere gikk på at jeg tror Frp ofte henges ut ekstra mye på grunn av at en overrepresentert andel av journalistene stemmer på venstresiden. Det andre er at Frp virker ekstra skandaleutsatt. Dette er to effekter som forsterker hverandre og Frp ser verre ut i media enn de egentlig er. Derfor reagerte jeg med å forsvare Frp mot journalistenes tendensiøse skriving om dem. Men det betyr ikke at jeg har inntrykk av at Frp har like mye/lite skandaler som alle andre partier. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 4. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 Det heter "lik lønn for likt arbeid". Da holder det at mannen, i gjennomsnitt, har en bedre jobb en kvinnen. Når det gjelder kjønnskvoteringer stopper det på 40%, så det går helt fint. 9637285[/snapback] Men menn kommer ikke til å ha bedre jobber enn kvinner i fremtiden, ikke sånn som utdanningsstatistikkene ser ut nå. Flere kvinner tar høyere utdanning, og kvinner er overrepresentert på de mest attraktive studiene, altså de som sikrer mest innbringende jobb i framtiden. Kanskje kommer kvinnenes preferanser til å tilpasse seg forholdene? Hvem vet. Men jeg tror ihvertfall at det i uoverskuelig framtid vil være genetiske kjønnsforskjeller, som f.eks. partnerpreferanser, som dikterer atferd som ikke stemmer overens med det likestilte samfunnet. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 4. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 Det heter "lik lønn for likt arbeid". Da holder det at mannen, i gjennomsnitt, har en bedre jobb en kvinnen. Når det gjelder kjønnskvoteringer stopper det på 40%, så det går helt fint. 9637285[/snapback] Men menn kommer ikke til å ha bedre jobber enn kvinner i fremtiden, ikke sånn som utdanningsstatistikkene ser ut nå. Flere kvinner tar høyere utdanning, og kvinner er overrepresentert på de mest attraktive studiene, altså de som sikrer mest innbringende jobb i framtiden.9637549[/snapback] Har en rimelig god jobb, så jeg bekymrer meg ikke. Hva er egentlig problemet generelt sett? Lavere fødselsrate? Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 4. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 Jeg begynner å grine Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 Jeg begynner å grine9638129[/snapback] Jeg begynner å smile på vegne av alle pokeravhengige/nettpokeroffere i Norge. Regner med det er pengespill-paragrafen som er årsaken. Pokerforeninga kunne jo omgått det om de ville. F.eks ved å spille om ære og berømmelse i stedet for penger. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 5. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) I den første amerikanske rettssaken om ulovlig nedlasting av musikk er en alenemor fra Minnesota dømt til å betale 1,2 millioner kroner. Jeg må si jeg ble litt ... skremt når jeg leste det der. Det ligger sikkert en god forklaring på hvorfor det ble så mye, men jeg klarer ikke å se *hvordan* de kan få noe slikt til å være fornuftig. Vi ser jo stadig eksempler på ting som det ikke ligger fornuft bak, men det burde være grenser. Edit: redigerte link ... tror jeg. Endret 5. oktober 2007 av notalive Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 5. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2007 I den første amerikanske rettssaken om ulovlig nedlasting av musikk er en alenemor fra Minnesota dømt til å betale 1,2 millioner kroner.Jeg må si jeg ble litt ... skremt når jeg leste det der. Det ligger sikkert en god forklaring på hvorfor det ble så mye, men jeg klarer ikke å se *hvordan* de kan få noe slikt til å være fornuftig. Vi ser jo stadig eksempler på ting som det ikke ligger fornuft bak, men det burde være grenser. 9639598[/snapback] Nå er jo amerikanske erstatningssummer kjent for å være helt hinsides hva vi her i Norge anser som rimelig. Jeg tror og håper dette ankes, og at summen settes betydelig ned i neste runde. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 5. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg tror VG har oppdatert artikkelen, er ganske sikker på at det stod at det var snakk om 26 sanger i det jeg lagde første posten om artikkelen. Det er nå oppdatert til 1705 sanger. Noe som er litt mer. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2007 Vesterålen Online ringte styreleder i stiftelsen Hurtigrutemuseet på Stokmarknes fredag formiddag for å høre hans reaksjon på statsbudsjettet, der altså Hurtigrutemuseet ikke får pengene de trenger. - Dette er en ren bløff fra kulturminister Trond Giske, sier en tydelig trist Sten Magne Engen. – Staten kan være med på et spleiselag med lokale og regionale myndigheter. Den gangen båten ble tatt på land, var forutsetningen at vi skulle være med å få den opp, så skulle de lokale ta ansvaret. Det har de ikke klart, og da må staten inn igjen og være med på å bidra, men vi kommer ikke til å overta ansvaret, sa kulturministeren på NRK Nordland, tidlig i september. I fremleggingen av statsbudsjettet er det altså ikke nevnt ett ord om ekstrabevilgninger til Hurtigrutemuseet. - Trond Giske føyer seg inn i en rekke av politikere, med Hill-Martha Solberg og Odd Eriksen, som har lovet lovet støtte, uten at det har skjedd etter at de er kommet i posisjon. - Hva gjør dere nå? - Det vet jeg virkelig ikke. Nå må vi bare få tid på oss til å fordøye dette, avslutter styreleder Sten Magne Engen. Vel DØØØH... Når dere er så IDIOTER å tror at det å sette en hurtigrute på land skal være en turistattraksjon og når prosjektet går til helvette fordi at de ikke tjenere noe på det og innser at hey..det å putte ei hurtigrute på land vil koste mye vedlikehold og annet fjas. Så gå til staten å forvente at de skal spytte inn penger fordi at de har igjennomført et IDIOT-prosjekt og at kommunen selv ikke har midler til det. Jeg er glad at dette prosjektet ikke får noen midler...håper den skuta står der å ruster bort. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 5. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2007 Så gå til staten å forvente at de skal spytte inn penger fordi at de har igjennomført et IDIOT-prosjekt og at kommunen selv ikke har midler til det. 9640673[/snapback] Da bør jo ikke Giske faktisk love å hjelpe dem, hvis han ikke har tenkt å gjøre det. Forøvrig enig i at dette var et veldig merkelig prosjekt... Lenke til kommentar
reverto Skrevet 5. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) WJNWco_A3dM Haha. :!: Legger til teksten samtidig. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Country-norge trenger midler, trenger kapital. Du bygger opera, støtter rockefestival. Men hvilke rock går på opera i Drangedal. Ikke Sputnik. Du lover gull og grønne skoger fra din talerstol. Men hvem forklarer Giskes skulder eller monopol. Til et publikum drita full på metanol. Ikke Sputnik. Et på turne, spiser berne, fetter. Spiller en låt, en jente blir kåt, hva så. Så hør på meg nå, Giske baby. For alle danseband du overså. For alle oss som aldri satt på skuldran. For alle penger jeg på underslå. Ja. Du har glemt meg, gjemt deg, brukt meg, fuck deg. For alle oss som liker julebrus. For Rune Rudberg går på Heidi Hauge. For alle oss som kjøper ferdighus. Ja. Du har glemt meg, gjemt deg, brukt meg, fuck deg. Så fuck deg. Baby. Nå må vi stå opp alle vi som liker Tore Strømøy. Hva mener Hanne Østavik er en forbaska røy. Vi ruller røyk og spiser masse laks og sukkertøy. Nå er det vår tur. Country er best, ingen protest. Nei, nei. Dressing er godt. Bettan er flott. Kom hånd. Så hør på meg nå, Giske baby. For alle danseband du overså. For alle oss som aldri satt på skuldran. For alle penger jeg på underslå. Ja. Du har glemt meg, gjemt deg, brukt meg, fuck deg. For alle oss som liker julebrus. For Rune Rudberg går på Heidi Hauge. For alle oss som kjøper ferdighus. Ja. Du har glemt meg, gjemt deg, brukt meg, fuck deg. Så fuck deg. Endret 5. oktober 2007 av b-real Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2007 Så gå til staten å forvente at de skal spytte inn penger fordi at de har igjennomført et IDIOT-prosjekt og at kommunen selv ikke har midler til det.9640673[/snapback] Da bør jo ikke Giske faktisk love å hjelpe dem, hvis han ikke har tenkt å gjøre det. Forøvrig enig i at dette var et veldig merkelig prosjekt... 9641297[/snapback] Vel..det er bare litt av hva en sliter med lokalpolitisk. Er heldigvis ikke min kommune men Hadsel kommune som har dette pågående. Sortland kommune har sin egen idioti med å male hele byen blå.Idèen kom fra en gammel soppspisende kunstner ved navn Bjørn Elvenes som ikke er helt på sine fulle fem for å si det slik. Type fyr som går i sine egne tanker og koliderer med glassdører på kjøpesentret fordi han er så borte.. Så vi har et sentrum som ser slik ut: Her har politikerene heller valgt å bruke penger på gratis maling til folk som vil være like spacet istede for å bruke penger på helse, skole og vei som forfaller i sortland kommune. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2007 Maling (uten arbeid) er vel å regne som lommerusk selv for en liten kommune. Kanskje en dårlig prioritering, men den eventuelle besparelsen ville trolig ikke gjort mye fra eller til på f.eks skole eller helse likevel. For alt jeg vet mener folk at kostnaden står i stil til det de fikk ut av malingsprosjektet (en samlende "atmosfære" og identitet i Sortland) Jeg har ikke noen mening om det er dårlig prioritert men utelukker ikke at det kan ha vært en god prioritet heller. Hva Bjørn Elvenes spiser eller gjør bør vel ikke ha noen betydning så lenge det er politikernes avgjørelse å bruke noen tusenlapper på maling. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2007 Maling (uten arbeid) er vel å regne som lommerusk selv for en liten kommune. Kanskje en dårlig prioritering, men den eventuelle besparelsen ville trolig ikke gjort mye fra eller til på f.eks skole eller helse likevel. For alt jeg vet mener folk at kostnaden står i stil til det de fikk ut av malingsprosjektet (en samlende "atmosfære" og identitet i Sortland) Jeg har ikke noen mening om det er dårlig prioritert men utelukker ikke at det kan ha vært en god prioritet heller. Hva Bjørn Elvenes spiser eller gjør bør vel ikke ha noen betydning så lenge det er politikernes avgjørelse å bruke noen tusenlapper på maling. 9642346[/snapback] Vel..småpenger å småpenger...en kan for eksempel ta de 10.000 kronene ordføreren helt plutselig fant før valget for å fikse de utallige hull å sprekkene på veidekke her i distriktet, og det ble faktisk ganske bra..de få skarve kronene var nok til å fikse ganske så mye rundt om kring på veiene her. Så de kronene kunne så absolutt ha vært brukt til noe fornuftig som vi alle trenger...utbedring og vedlikehold av vei for eksempel. Nei sant, en skal vel kanskje ikke kritisere matvanene hans. Stakkars fyren. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 6. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2007 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=173560 En ungdomsgjeng skal ha plaget en familie i Rødeby i Sverige i lengre tid. I natt rant det over for familiefaren: Han tok frem hagla og skjøt og drepte en 15 år gammel gutt.' Hva kaller man dette? En desperat handling som følge av å ikke bli hørt av politiet? Tre anmeldelser, ingen handling. Resultatet leser vi om i avisene. Hvor er politiet, hvor er barnevernet, hvor er foreldrene. Hadde politiet letta ræva av stolene i denne saken kunne alt vært unngått. SLIK går det når en ikke blir hørt av det offentlige. They all had it coming. Fysj! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå