Simen1 Skrevet 1. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg tror man trenger et eget regelverk for personer som har sex i søvne. Hvis man er klar over at man har en slik søvnforstyrrelse(?) men likevel oppsøker situasjoner hvor andre kan bli utsatt for ens nattlige eskapader så bør man i mine øyne bli straffet for det. Straff for å oppsøke en ubevisst situasjon? Interessant vinkling. Men jeg ser ikke for meg noen stor straff for sånt. Det må jo i så fall være oppsøkingen av situasjonen som straffes og ikke selve handlingen. Videre så er det fare for at personer med et slikt problem kan bruk dette problemet som forklaring selv i tilfeller hvor det ikke er tilfelle.9611967[/snapback] Det er mulig ja, men det blir et vanskelig problem som ofte er ord mot ord. Voldtekter kan jo også diktes opp, noe som kom ble tilstått i media for ikke så lenge siden. Her blir det opp til retten å finne ut om det var overveidende sannsynlig at det var en bevisst eller ubevisst handling. Ellers: Hva synes dere om det nye forslaget om å la gjerningsperson møte offer i et slags meklingsmøte? Jeg tror det kan fungere spesielt bra i voldtektssaker. Både i saker med og uten en fellende dom. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2007 Hvis du er klar over at du i søvne påtvinger deg andre seksuelt og likevel sover i samme seng som en annen person så mener jeg at du bør straffes for det, ja. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 2. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 Dagbladet skriver i dag (02. oktober 2007) om forslaget som er fremmet om å sette opp en gigantisk Jesus statue i Kristiansand. - www.sinna.no lørdag 22. september 2007: Syke mennesker, syke påfunn… For det er vel liten tvil om at man ikke kan være helt riktig skrudd sammen når man helt seriøst mener at en gigantisk Jesus statue er det riktige for byen vår. Bare fordi Netthandelen sjefen, Einar Øygrey Brandsdal har personlighets forstyrrelser så er det ikke det samme som at resten av byens befolkning har mistet kontakten med virkeligheten… Les hele artikkelen på sinna.no >> Hva mener dere? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 Hva mener dere?9620284[/snapback] Enig! Jeg vemmes av tanken og håper virkelig ikke et vanligvis opplyst land som Norge vil godta noe sånt. Hvis han absolutt vil bygge noe sånt så får han søke om byggetillatelse på sin egen tomt og holde seg innenfor de høydekravene som andre byggverk i området må rette seg etter. Teknisk etat bør på ingen måte drive noen forskjellsbehandling på om det er jesus, profeten mohammed, abstrakt kunst eller et fallos-symbol. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 Hva mener dere?9620284[/snapback] Enig! Jeg vemmes av tanken og håper virkelig ikke et vanligvis opplyst land som Norge vil godta noe sånt. Hvis han absolutt vil bygge noe sånt så får han søke om byggetillatelse på sin egen tomt og holde seg innenfor de høydekravene som andre byggverk i området må rette seg etter. Teknisk etat bør på ingen måte drive noen forskjellsbehandling på om det er jesus, profeten mohammed, abstrakt kunst eller et fallos-symbol. 9620535[/snapback] Hehe, "vanligvis opplyst land" Lurer på om andre fantaster gjennom historien giddet å skape underverker etter at de har forholdt seg til det "vanlige"? Ja til en megaJesus på Sørlandet sier petit moi! Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 2. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Hva mener dere? 9620284[/snapback] At hvis man først skal gå til det skritt å beskylde navngitte personer for å ha psykiske lidelser, så bør man ihvertfall ha rettskrivingen i orden.. Nå ser det mer ut som noen halvskolerte fjortiser som prøver å være tøffe i trynet ved å slenge rundt seg med useriøse fornærmelser. Endret 2. oktober 2007 av klilleng Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 2. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 At hvis man først skal gå til det skritt å beskylde navngitte personer for å ha psykiske lidelser, så bør man ihvertfall ha rettskrivingen i orden..9621096[/snapback] *LOL* Vi skal altså anse hele saken som en stavefeil da? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 2. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 At hvis man først skal gå til det skritt å beskylde navngitte personer for å ha psykiske lidelser, så bør man ihvertfall ha rettskrivingen i orden..9621096[/snapback] *LOL* Vi skal altså anse hele saken som en stavefeil da? 9621184[/snapback] Nei? Derimot kan man utmerket godt skrive kritiske artikler uten å kalle folk mentalt forstyrret. Det gjelder bare å komme på noen gode argumenter. En ekstra fordel er at det er lettere å bli tatt seriøs. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 2. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 Nei? Derimot kan man utmerket godt skrive kritiske artikler uten å kalle folk mentalt forstyrret. Det gjelder bare å komme på noen gode argumenter. En ekstra fordel er at det er lettere å bli tatt seriøs. 9621330[/snapback] Helt riktig det ja, men hva har det med rettskrivning å gjøre?? Og visst du føler du har lyst til å argumentere saklig med en som mener dette er en selvfølge for byen, lykke til.... Dette blir bare så utrolig dumt at jeg nesten ikke klarer å sette ord på det en gang, eneste jeg kan finne naturlig for å beskrive slike ting er "mentalt forstyrret" Du står selvfølgelig fritt til å finne det naturlig, det er et fritt land... Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 2. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 Du står selvfølgelig fritt til å finne det naturlig, det er et fritt land...9621453[/snapback] Ja. Og man står fritt til å mene, som killeng så korrekt sa, at "Nå ser det mer ut som noen halvskolerte fjortiser som prøver å være tøffe i trynet ved å slenge rundt seg med useriøse fornærmelser." Det er vel stort sett bare halvskolerte fjortisser ute av stand til å legge merke til skrivefeilene som kan ta den "artikkelen" seriøst i hvert fall. Joda, man kan ha meninger, men det hjelper lite om man ikke kan gi uttrykk for dem på en noenlunde oppegåede måte. Selvfølgelig er det godt å skrive av seg sinne og frustrasjon, men det er ikke nødvendigvis en verdifull blogpost. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 2. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 Selvfølgelig er det godt å skrive av seg sinne og frustrasjon, men det er ikke nødvendigvis en verdifull blogpost. 9621502[/snapback] Var ikke dette såpeboksen da For jeg innbiller meg da for all del ikke at noen skal ta det jeg skriver på sinna så ekstremt seriøst da... sinna.no er en blanding av spydigheter, syk humor, og et skråblikk på hvordan jeg ser ting og verden rundt meg... Jeg håper jeg har noen gode poenger her og der, men navnet på siden "sinna" legger jo visse føringer på hvordan det blir..... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 2. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 Nei? Derimot kan man utmerket godt skrive kritiske artikler uten å kalle folk mentalt forstyrret. Det gjelder bare å komme på noen gode argumenter. En ekstra fordel er at det er lettere å bli tatt seriøs. 9621330[/snapback] Helt riktig det ja, men hva har det med rettskrivning å gjøre?? For meg er dårlig rettskriving et tegn på at forfatteren ikke tar sine lesere på alvor. Jeg forventer kvalitet, både i form og innhold. Og visst du føler du har lyst til å argumentere saklig med en som mener dette er en selvfølge for byen, lykke til.... Dette blir bare så utrolig dumt at jeg nesten ikke klarer å sette ord på det en gang, eneste jeg kan finne naturlig for å beskrive slike ting er "mentalt forstyrret". Du står selvfølgelig fritt til å finne det naturlig, det er et fritt land... 9621453[/snapback] Kan komme på en rekke med gode argumenter både for og mot en slik statue, jeg. Men nå var det ikke jeg som linket til en ufin artikkel til å begynne med, så de argumentene kan du få lov til å snuse frem på egen hånd. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 Dette blir bare så utrolig dumt at jeg nesten ikke klarer å sette ord på det en gang, eneste jeg kan finne naturlig for å beskrive slike ting er "mentalt forstyrret"9621453[/snapback] Forslag til alternative kraftuttrykk: "innavlede holdninger" "religionsdiktatur" "krigserklæring mot religiøst og kulturelt mangfold" "inndoktrineringens maktsymbol" "en hån mot byens stolte ateister" "kunnskapens tre er hugget, for her skal det jammen bygges" Jeg er forresten enig med de andre her. Språket kan med fordel brukes mer moderat. Flørting og erotikk er pene formuleringer for et seksuelt språk. Formulerer man seg for kraftig blir det vulgært. Det samme gjelder andre temaer også. Det kan bli usmakelig mye språklig krydder. Forslagene mine går jo langt i å nå nye høyder av krydring. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 2. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 For meg er dårlig rettskriving et tegn på at forfatteren ikke tar sine lesere på alvor. Jeg forventer kvalitet, både i form og innhold. 9622437[/snapback] Vi får håpe du ikke blir "skuffet" i fremtiden da... Men jeg må være helt lam eller noe, for jeg klarte ikke finne disse skrivefeilene når jeg lette etter dem... Vel.... nok om den saken, har et par andre såpesaker på lur, så vi skal nok krangle mye om rettskrivning og slikt utover høsten.... Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 2. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 Dagbladet skriver i dag (02. oktober 2007) om forslaget som er fremmet om å sette opp en gigantisk Jesus statue i Kristiansand. - www.sinna.no lørdag 22. september 2007: Syke mennesker, syke påfunn… For det er vel liten tvil om at man ikke kan være helt riktig skrudd sammen når man helt seriøst mener at en gigantisk Jesus statue er det riktige for byen vår. Bare fordi Netthandelen sjefen, (hvorfor komma her?) Einar Øygrey Brandsdal har (burde være et komma her i såfall) personlighets forstyrrelser så er det ikke det samme som at resten av byens befolkning har mistet kontakten med virkeligheten… Les hele artikkelen på sinna.no >> Hva mener dere? 9620284[/snapback] Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 2. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 9623591[/snapback] ahaaaa.. da så,,, var det ikke værre en det nei..... Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 2. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 9623591[/snapback] ahaaaa.. da så,,, var det ikke værre en det nei..... 9623820[/snapback] Orddeling er utrolig plagsomt, spesielt hvis det kommer 3 av de i samme setning (nesten). Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 3. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2007 9623591[/snapback] ahaaaa.. da så,,, var det ikke værre en det nei..... 9623820[/snapback] Jo, nemlig det at vi ikke bruker orddeling på norsk i det hele tatt. En kommafeil skal jeg alltids overleve, det er orddelingsfeilene jeg reagerte på. Eksempler: "Jesus statue", "Netthandelen sjefen", "Netthandel selskapet", "personlighets forstyrrelser". For å diskutere _litt_ sak også, så kan jo en slik statue bli en skikkelig turistmagnet, om ikke annet. Tror uansett ikke det blir noe av, men det er jo litt gøy at folk tør å komme med slike .. hm.. spesielle ideer. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 3. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2007 http://www.na24.no/propaganda/media/article1366304.ece "NRK trenger flere lisenskroner for å drifte sine nye tilbud. ... - Vi er jo veldig konkrete i våre forventninger til statsbudsjettet. Vi har levert inn et lisensønske med en økning på 90 kroner..." ARGH! Jeg vil ikke ha "nye tilbud" fra NRK! NRK burde holde seg til å være en nyhetsformidler og produsere norske programmer. Ikke spenne ut hundrevis av millioner på å lage diverse nye kanaler som sender tull og tøys og overprisede sportssendinger. Det kan folk som er interessert i det kjøpe hos Canal+! Det er helt latterlig at man ikke skal kunne velge vekk NRK og lisensen i det hele tatt! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2007 TV-lisensen burde for lengst vært avskaffet og NRK burde fått sine midler gjennom statsbudsjettet/skatteseddelen og ikke via den nåværende usosiale tilleggskatten. NRK på statsbudsjettet hadde også gjort det lettere for politikerne å prioritere hvor våre penger skal brukes i samfunnet. Om de så vil legge ned noen sykehjemsplasser for å utvidet tilbudet til NRK så får de stemme over det, og hvis de vil ha flere sykehusplasser på bekostning av NRK så får de heller stemmer over det. Det er uansett fra skattebetalernes lommebøker (og vår store felles lommebok i nordsjøen) det kommer fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå