Thlom Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 Kan ikke tenke meg at en borgerlig vielse koster mange kronene, så et gebyr (i hvert fall for mennesker som ikke er bosatt i Norge) burde ikke være noe problem å ære for giftesjuke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 Kan ikke tenke meg at en borgerlig vielse koster mange kronene, så et gebyr (i hvert fall for mennesker som ikke er bosatt i Norge) burde ikke være noe problem å ære for giftesjuke. 9580962[/snapback] Vel, før en vet ordet av det ender et gebyr for utført arbeid opp med å skulle finansiere eldreomsorg og svømmebasseng. Personlig ser jeg ikke noe galt i å ta betalt for en vielse, men endel politikere er vel skeptiske til å lovendringer som gjør samboerskap mer attraktivt på bekostning av ekteskap (think of the children...). Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 27. september 2007 Rapporter Del Skrevet 27. september 2007 -Bryter maksprisløftet «Makspris på 1.750 kroner (2005-kroner) innføres når full barnehagedekning er nådd, senest ved utgangen av 2007» Her snakker vi patetisk. For å minne om hva Giske og Djupedal sa i 2005: - Vi vet ikke hva full dekning er før vi har den nye maksprisen, påpeker SVs nestleder Øystein Djupedal. - Det er først når du får makspris to, at du får riktig etterspørsel, mener Arbeiderpartiets familiepolitiske talsmann, Trond Giske. Så de skal da sette ned prisene når de har full barnehagedekning? Gratulerer med selvmotsigelsen og gratulerer med å vinne mange stemmer på en av valgkampens største løgner. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 27. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. september 2007 Nå tøver de jo fælt, disse fyrene. Det finnes ikke noen "riktig" etterspørsel. Etterspørselen vil alltid være avhengig av prisen, og stopper ikke før man betaler folk for å ha barn i barnehagen. Hadde jeg fått en million i året skulle jeg vurdert å skaffet meg et barn til bare av den grunn... Derimot finnes det et kvantifiserbart behov, her som i andre sammenhenger. Så kan man gjøre et enkelt regnestykke og finner etterhvert ut at formelen gir en eksponensiell kurve, nettopp fordi synkende priser gir høyere etterspørsel. Det er ikke noe anderledes enn sykehuskøene, det koster "for mye" å fjerne dem helt fordi det krever overkapasitet. Dette ble da også påpekt klart og tydelig før valget i 2005, så å si at det blir "for dyrt" er en særs dårlig unnskyldning. Geir Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 27. september 2007 Rapporter Del Skrevet 27. september 2007 Lille Georgia "I want to ask our Russian friends - is there not enough territory in Russia? Are there not enough forests in Russia for Russian officers not to die in Georgian territory in Georgian forests?" Er store i kjeften. Lenke til kommentar
reverto Skrevet 27. september 2007 Rapporter Del Skrevet 27. september 2007 Dagens Grødum. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 27. september 2007 Rapporter Del Skrevet 27. september 2007 Kan ikke tenke meg at en borgerlig vielse koster mange kronene, så et gebyr (i hvert fall for mennesker som ikke er bosatt i Norge) burde ikke være noe problem å ære for giftesjuke. 9580962[/snapback] Om selve vielsen koster penger, så har flere korrekt påpekt at turisme gjerne er svært så lønnsomt for et land. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 27. september 2007 Rapporter Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Kan ikke tenke meg at en borgerlig vielse koster mange kronene, så et gebyr (i hvert fall for mennesker som ikke er bosatt i Norge) burde ikke være noe problem å ære for giftesjuke. 9580962[/snapback] Om selve vielsen koster penger, så har flere korrekt påpekt at turisme gjerne er svært så lønnsomt for et land. 9588660[/snapback] Det kan så være, men ser du det egentlig så veldig problematisk om det offentlige tar et selvkostgebyr fra eventuelle utlendinger som ønsker å vies i Norge? En slik vielse tar neppe mer enn 10-15 minutter, så prisen kan umulig bli særlig høy. Jeg tror ikke folk som først vurderer å dra til Norge for å vies, har noe i mot å betale den konkrete kostnaden det er å få en eller annen sekretær (som det vurderes å gi adgang til å foreta vielser) til å vie dem. Endret 27. september 2007 av klilleng Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 28. september 2007 Rapporter Del Skrevet 28. september 2007 Kostnaden på en offentlig handling som tar 10-15 minutter - hva er egentlig den? I følge biltilsynet: Varierer med hvor gammel bilen er - men inntil 11.000 Politiet (utstede nytt pass): 1500,- .................. Synes 1500,- hadde vært en passelig sum. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. september 2007 Rapporter Del Skrevet 28. september 2007 Kostnaden på en offentlig handling som tar 10-15 minutter - hva er egentlig den?I følge biltilsynet: Varierer med hvor gammel bilen er - men inntil 11.000 9592233[/snapback] Dette er bare svada, det er ikke selvkostpris på omregistrering. Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 28. september 2007 Rapporter Del Skrevet 28. september 2007 Dette er bare svada, det er ikke selvkostpris på omregistrering. 9592255[/snapback] Har overhodet ikke sagt at det er selvkost pris heller. Jeg har sagt at det er den prisen som er blitt satt på den tjenesten. Tipper 1500 på pass er nærmere selvkostpris. Dog, forstår jeg virkelig ikke hvorfor i all verden vielser av utenlandske statsborgere skal foregå til selvkost? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. september 2007 Rapporter Del Skrevet 28. september 2007 Dette er bare svada, det er ikke selvkostpris på omregistrering. 9592255[/snapback] Har overhodet ikke sagt at det er selvkost pris heller. Jeg har sagt at det er den prisen som er blitt satt på den tjenesten. Tipper 1500 på pass er nærmere selvkostpris. Dog, forstår jeg virkelig ikke hvorfor i all verden vielser av utenlandske statsborgere skal foregå til selvkost? 9592632[/snapback] Svada-uttrykket var egentlig ment til biltilsynet, som tar X antall tusen for en jobb som tar 10 minutter. (Look to Sweden, dear Biltilsynet..) Selvkost var bare et forslag - kan selvsagt være dyrere også - hvis man ønsker det. Jeg ville dog foretrukket at også omregistrering og pass var til selvkost, samt vielser. Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 28. september 2007 Rapporter Del Skrevet 28. september 2007 For skattebetaler - selvkost. For turister - "noe mer". (eks. selvkost = 995,- turist betaler 1500) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. september 2007 Rapporter Del Skrevet 28. september 2007 Hvorfor skal det offentlige ta mer enn selvkost? De har jo ikke akkurat aksjonærer de må tilfredsstille med utbytte. Utbytte får Norge uansett rikelig av i forbindelse med inntekter fra homoturistene og hele bryllupsarrangementet rundt det. Ellers så kan det godt hende 1500 kr er selvkost i forbindelse med pass, men da ligger det nok langt mer arbeid bak det enn bare lønnsutgiftene til h*n som sitter i skranken og skriver ut pass på 10-15 minutter. Når det gjelder omregistrering av bil så er 11.000 helt vilt og kun mulig fordi det ikke finnes konkurranse på den tjenesten. Når vi først snakker om grovt urettferdige avgifter så må jeg bare dra frem dokumentavgiften. Det er vel kroneksemplet på meningsløst høye avgifter på sannsynligvis over 100 ganger selvkost. Lenke til kommentar
reverto Skrevet 28. september 2007 Rapporter Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Arrestert da de viste sin Burmastøtte Rød Ungdom-lederen reagerte sterkt på at politiet stoppet en fredelig demonstrasjon der målet var å overlevere noen T-skjorter til statsrådene, i solidaritet med demokratiforkjemperne i Burma. Endret 28. september 2007 av reverto Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. september 2007 Rapporter Del Skrevet 28. september 2007 Arrestert da de viste sin BurmastøtteRød Ungdom-lederen reagerte sterkt på at politiet stoppet en fredelig demonstrasjon der målet var å overlevere noen T-skjorter til statsrådene, i solidaritet med demokratiforkjemperne i Burma. 9593701[/snapback] Selvsagt høres dette veldig drøyt ut. Men, vi må huske at Norge er i en relativt utsatt posisjon gjennom den støtten og engasjementet som foregår her, mot diktaturet. Dette kunne jo for alt politiet visste være et attentatforsøk mot norske topp-politikere. Så jeg forstår vel egentlig at politiet stoppet nærkontakt mellom statsråder og "sivile" akkurat i denne situasjonen. Lenke til kommentar
reverto Skrevet 28. september 2007 Rapporter Del Skrevet 28. september 2007 Attentatforsøk? Kristjanson er ikke akkurat en ukjent person. Verken for politiet eller for det politiske toppsjiktet. Å tro han var der for å sprenge noen i lufta blir for drøyt. Og nei, jeg er ikke enig med politikken til RU. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 28. september 2007 Rapporter Del Skrevet 28. september 2007 Demonstrasjoner som ikke er avtalt på forhånd er ulovlig, derfor ble han fjernet. Hvis politier begynner å gi unntak, får vi plutselig all slags søppel som hele tiden tropper opp på improviserte demonstrasjoner. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 28. september 2007 Rapporter Del Skrevet 28. september 2007 Leide inn «rasende islamister» Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 28. september 2007 Rapporter Del Skrevet 28. september 2007 Demonstrasjoner som ikke er avtalt på forhånd er ulovlig, derfor ble han fjernet. Hvis politier begynner å gi unntak, får vi plutselig all slags søppel som hele tiden tropper opp på improviserte demonstrasjoner. 9594318[/snapback] I dette tilfelle ga de vel faktisk unntak, men krevde at RU-gjengen holdt seg på avstand. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå