Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

http://www.ta.no/nyheter/grenland/article3017424.ece

– Vi har ikke folk, ring senere!

Det var beskjeden en vettskremt Frode Nilsen fikk da han ringte politiet mens noen dundret løs på døra hans med brekkjern natt til søndag.

http://www.ta.no/nyheter/grenland/article3011883.ece

- Ta fingeravtrykk selv!

Det var beskjeden Reza Azizi fikk av politiet, etter at tyver hadde robbet huset hans for alt fra toalettet til varmtvannstanken. Politiet ville ikke engang ta med seg tyvenes brekkjern.

Er det noe rart folk ikke stoler på at de får hjelp fra politiet?

Du skal nok ikke se bort i fra at politibetjentene var opptatt med trafikkontroller og trimmede mopeder :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe må gjøres med prioriteringene også. Alt løses ikke med "mer penger".

Skjønt, mer operativt personell - og færre som "råner" rundt på motorveien for å ta de som ligger 20km/h over er en god begynnelse.

Edit:

Eksempel: Noen (meg) opplever at en annen (tyven) bryter seg inn i bilen. Jeg reiser da til politistasjonen for å anmelde forholdet. Får da til svar - at dette er en forsikringssak - så jeg får mine utlegg dekket av forsikringsselskapet mitt. Saken vil bli henlagt / ikke prioriert. Greit nok tenker jeg, helt til jeg på veien hjem oppdager at det ligger 1 stk. sivil politibil (kjent i distriktet) bak meg hele veien hjem ca 25 minutter. Stakkars den politimann som hadde forsøkt å påpeke at det var noe galt med bilen min / kjøringen min.

Endret av KRZT
Lenke til kommentar
Eksempel: Noen (meg) opplever at en annen (tyven) bryter seg inn i bilen. Jeg reiser da til politistasjonen for å anmelde forholdet. Får da til svar - at dette er en forsikringssak - så jeg får mine utlegg dekket av forsikringsselskapet mitt. Saken vil bli henlagt / ikke prioriert. Greit nok tenker jeg, helt til jeg på veien hjem oppdager at det ligger 1 stk. sivil politibil (kjent i distriktet) bak meg hele veien hjem ca 25 minutter. Stakkars den politimann som hadde forsøkt å påpeke at det var noe galt med bilen min / kjøringen min.

9570040[/snapback]

Er dette en historie fra virkeligheten, eller bare en fantasi på ressurssløsing? :)

Lenke til kommentar

Eksempel fra virkeligheten.

Sansynligheten for at bilen som lå bak meg var en sivilbil var om lag 70%. Kjent sivil politibil, men det finnes jo andre biler av samme merke/modell/farge i byen. Det skal også legges til at bilen min på det tidspunktet var en typisk ungdomsbil, store felger - grov eksos og klistermerker på sidene. Dog var alt godkjent av biltilsynet...

Endret av KRZT
Lenke til kommentar
Noe må gjøres med bevilningene i det norske politiet, og det raskt. Det kan ikke fortsette slik.

9569999[/snapback]

Problemet er vel heller at vi har en trang til å kriminalisere alt for mye i dette landet. Når politiet må bruke resurser på å storme hjem hvor det foregår pokerspilling m.m så vitner det om at politiet er pålagt for mye, fremfor at de har for lite midler.

Når vi så sitter på en regjering som forby/påby som løsning på "alt" så vil ikke dette akkurat bedre seg. Så da får vel man leve med risikoen om at politiet ikke kommer når man blir ranet, fordi de er opptatt med å etterforske et eller annet lovbrudd på en idiotisk lov.

Løsningen er vel å stemme på et mer liberalt parti fremfor forkjemperne for A4 samfunnet. :)

Lenke til kommentar
Er det noe rart folk ikke stoler på at de får hjelp fra politiet?

9569980[/snapback]

Politiet i norge er faen meg dødt.

En bekjent av meg fikk bilen sin stjelt, så de fikk tak i en annen bil for å lete etter den og så fant de bilen kjørende rett forran seg så de ringte politiet, men de hadde ikke folk som kunne komme. WTF er et for en behandling?

De kan plage driten av folk som kjører 5km/t over fartsgrensen men å bruke resurser på det politiet egentlig skal, nei det kan de ikke gjøre.

Lenke til kommentar
Forskjellige typer AK-47er, en type MP4 og jeg ser en M16 baki der.

9573317[/snapback]

Fant en videosnutt nå som ikke lå der tidligere. Jeg så i tillegg til det som er nevnt en madsen, en AG3, PPS, Remington 870, Uzi pluss en eller to jeg ikke fikk med meg.

Og så kommer jo alle pistolene/revolverne i tillegg da...

Skremmende arsenal for å si det mildt

Lenke til kommentar
Noe må gjøres med bevilningene i det norske politiet, og det raskt. Det kan ikke fortsette slik.

9569999[/snapback]

Problemet er vel heller at vi har en trang til å kriminalisere alt for mye i dette landet. Når politiet må bruke resurser på å storme hjem hvor det foregår pokerspilling m.m så vitner det om at politiet er pålagt for mye, fremfor at de har for lite midler.

Eller når de stormer en leilighet med et par hasjplanter.

Er det noen her som har god kjennskap til politiet, og vet hvor fritt de kan prioritere saker?

(Forøvrig viser jo mange eksempler at oppegående folk bør skaffe seg skytevåpen.)

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

http://www.crooksandliars.com/2007/09/25/s...est-pipe-dream/

Webb: We are about to vote on something that may fundamentally change the way that the United States views the Iranian military, and we haven't had one hearing. This is not the way to make foreign policy. It's not the way to declare war, although this cleverly worded sense of the Congress could be interpreted that way.

Those who regret their vote five years ago to authorize military action in Iraq should think hard before supporting this approach, because in my view, it has the same potential to do harm where many are seeking to do good. The constant turmoil that these sorts of proposals and actions are bringing to the region is counterproductive. They are regrettable substitute for a failure of diplomacy by this Administration.

I do not believe that any serious student of foreign policy could support this amendment as it now exists.

This proposal is Dick Cheney's fondest pipe dream. It's not a prescription for success. At best, it's a deliberate attempt to divert attention from a failed diplomatic policy. At worst, it could be read as a back door method of gaining congressional validation for action with one hearing or without serious debate.

Fyren har et poeng...

Lenke til kommentar

DB: Frykter homoturisme til Norge

VG: Frykter homoturisme til Norge

Hvis det er så byråkratisk kostbart å gifte folk så må de jo bare å innføre et gebyr for den offentlige behandlingen av giftemål. (I dag er borgerlig vielse gratis) Kan ikke skjønne at det skal være noen juridisk eller byråkratisk forskjell om parene er homofile eller heterofile om denne nye kjønnsnøytrale ekteskapsloven trer i kraft.

Ser man på den økonomiske helheten (ikke bare underprisede offentlige tjenester) så tror jeg det vil gi Norge et glimrende positivt regnskap grunnet turistnæringa. Tenk hva hoteller, festlokaler og lokale tjenestetilbydere som blomsterbutikker, frisører, klesbutikker, gavebutikker osv kan tjene på bare ett eneste bryllup med mange gjester. Dette er jo en kjempesjanse for turistnæringa.

Lenke til kommentar
DB: Frykter homoturisme til Norge

VG: Frykter homoturisme til Norge

Hvis det er så byråkratisk kostbart å gifte folk så må de jo bare heve gebyrene for den offentlige behandlingen av giftemål. (I dag er borgerlig vielse gratis) Kan ikke skjønne at det skal være noen juridisk eller byråkratisk forskjell om parene er homofile eller heterofile om denne nye kjønnsnøytrale ekteskapsloven trer i kraft.

9579681[/snapback]

Ja, man kan jo enkelt innføre et gebyr for alle som er bosatt i utlandet som ønsker vielse i Norge. Uansett kjønn.

Det er jo så enkelt å løse at man nesten lurer på om det ligger noe annet bak.. :ph34r:

Lenke til kommentar

Jeg tok en kjapp sjekk av hvem det var som kom med utsagnet. Jeg fryktet det var en litt for kjapp uttalelse fra en KrF'er, men det var det ikke. Det var Knut Storberget fra Ap som sa det. Kilde. Når jeg først sjekket kilden så leste jeg følgende:

Justisdepartementet og justisminister Knut Storberget er sterkt tilhenger av en felles ekteskapslov for heterofile og homofile. For at en slik lov skal bli best mulig, mener Justisdepartementet i sin høringsuttalelse at det er viktig å påpeke at et slikt lovforslag kan få administrative og økonomiske konsekvenser, og at dette derfor bør utredes nærmere.

<..>

Justisdepartementet mener imidlertid at det må være et mål at også andre land likestiller heterofile og homofile.

Med andre ord har avisene klart å vri saken på hodet og gir inntrykk av at Justisdepartementet er negativ til en felles ekteskapslov og begrunner det med kostnader. Media har svindlet oss for sakens fakta nok en gang. Hvor går jeg for å kreve tilbake de 15 minuttene jeg kastet bort på saken og disse innleggene? :hrm:

Lenke til kommentar
Er det noe mer kostbart byråkrati å gifte folk fra utlandet enn å gifte folk fra Norge? Hvis ikke så ser jeg ingen grunn til å ha noen prisdifferensiering.

9580025[/snapback]

I dag er det jo gratis å vie seg, altså sponser det offentlige denne reelle kostnaden med et ukjent antall kroner. Jeg ser derfor ikke at det er særlig problematisk å ta et selvkostgebyr for utlendinger - uansett legning - som ønsker å benytte seg av et norskt offentlig tilbud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...