Boralis Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 Amerikansk senator saksøker Gud Den amerikanske delstatssenatoren Ernie Chambers har fått nok av naturkatastrofer og annen elendighet og saksøker nå den han mener må ta skylden: Gud. Republikanske Chambers, som har sittet i Nebraskas delstatsforsamling siden 1970, anklager Gud for å terrorisere jordas befolkning, og for å ha forårsaket omfattende ødeleggelse og død. I søksmålet som Douglas County District Court nå må ta stilling til, anklager senatoren også Gud for å stå bak «fryktsomme flommer, forferdelige orkaner og skrekkinnjagende tornadoer». Den 70 år gamle senatoren, som har en fortid som borgerrettighetsleder, regnes som en av Nebraskas fremste og mest frittalende svarte ledere. Chambers regnes også som en av delstatsforsamlingens mest kontroversielle og fargerike representanter, og er selv utdannet jurist. Tidligere har han provosert enkelte ved å stå over den obligatoriske morgenbønnen i delstatsforsamlingen, og ved å reise kritikk mot kristne når han har funnet det på sin plass. At det kan virke noe drastisk å trekke Gud for retten, har senatoren ingen problemer med å innse. - Det kan nok tenkes at folk finner dette noe lettsindig, men dersom de leser søksmålet, vil de se at jeg tar opp svært viktige spørsmål, mener Chambers. Formålet med søksmålet er å vise at alle kan saksøke hvem som helst i USA, sier Chambers. Håpet er at domstolen skal plassere skylden for elendigheten der den hører hjemme, og utstede et permanent rettslig pålegg mot Gud, sier han. Jah...får håpe han får en hellig visjon av et eller annet slag og kan få prate med han da 9517814[/snapback] Men en ting jeg lurer på, er det ikke slik at en da må sende sevning til vedkommende? Hvor sender man så den siden posten neppe har rute der han bor,eller legger man den bare i en eller annen kirke og håper at han leser den når han er innom Uansett er det vel slik at en ikke kan gå vidre med saken før stevningen er bekreftet motatt :!: Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 Men en ting jeg lurer på, er det ikke slik at en da må sende sevning til vedkommende?Hvor sender man så den siden posten neppe har rute der han bor,eller legger man den bare i en eller annen kirke og håper at han leser den når han er innom Uansett er det vel slik at en ikke kan gå vidre med saken før stevningen er bekreftet motatt :!: 9520173[/snapback] Gud er jo som kjent Allvitende , så man kan vel trygt anta at han vet at han er saksøkt. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 **** 9517814[/snapback] Jeg syns det var en god måte å forklare hvor teit rettsystemet i USA er. Lurer på om han vinner. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 *snip* Singapore, den mest vellykkede faciststaten ever ... Usj, for et drittland. 9517917[/snapback] Det verste er at Singapore er et hyggelig land å være i. Det er så utrolig rent og pent der. Men mangelen på personlig frihet forstyrrer meg litt. Eller mye. 9518988[/snapback] Noen som vet om de usaklig strenge straffene faktisk fungerer, eller sitter halve befolkningen i fengsel? 9519103[/snapback] Vet ikke sikkert, men mener å huske å ha lest i et eller annet "pålitelig" organ at det fungerer. Det gjør forøvrig Sharialovgivningen også, etter det jeg har lest. Klart som glass at hvis man får kappet av seg huet for å spytte på gaten, så vil det virke effektivt. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 Noen som vet om de usaklig strenge straffene faktisk fungerer, eller sitter halve befolkningen i fengsel? 9519103[/snapback] Vet ikke sikkert, men mener å huske å ha lest i et eller annet "pålitelig" organ at det fungerer. Det gjør forøvrig Sharialovgivningen også, etter det jeg har lest. 9521438[/snapback] Et samfunn med lite kriminalitet, men til hvilken pris? Når staten innskrenker enkeltmenneskets frihet så drastisk er det absolutt ikke en pris som står i forhold til gevinsten. Tør ikke tenke på hvordan jeg hadde reagert på å måtte leve i et land som Singapore. Huff. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 Noen som vet om de usaklig strenge straffene faktisk fungerer, eller sitter halve befolkningen i fengsel? 9519103[/snapback] Vet ikke sikkert, men mener å huske å ha lest i et eller annet "pålitelig" organ at det fungerer. Det gjør forøvrig Sharialovgivningen også, etter det jeg har lest. 9521438[/snapback] Et samfunn med lite kriminalitet, men til hvilken pris? Når staten innskrenker enkeltmenneskets frihet så drastisk er det absolutt ikke en pris som står i forhold til gevinsten. Tør ikke tenke på hvordan jeg hadde reagert på å måtte leve i et land som Singapore. Huff. 9521792[/snapback] Singapore er et ekstremt velordnet samfunn. Veldig fin å besøke, men passer slett ikke meg å bo i. Slik som Heilage har nevnt litt tidligere er begrensningene på personlig frihet i overkant "fremmede" for meg, og kanskje oss som er vant til "ordnung", men ikke for enhver pris. Har også inntrykk av at Singaporianerne er rimelig "high strung". Dem om det. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 Men det blir da betenkelig at Siv sitter i nrk og nettop anngriper Jens for dette,slikt er ikke mindre enn dobbeltmoral. 9505884[/snapback] Hva angriper hun Jens for? Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 Singapore er et ekstremt velordnet samfunn. Veldig fin å besøke, men passer slett ikke meg å bo i. Slik som Heilage har nevnt litt tidligere er begrensningene på personlig frihet i overkant "fremmede" for meg, og kanskje oss som er vant til "ordnung", men ikke for enhver pris. Har også inntrykk av at Singaporianerne er rimelig "high strung". Dem om det. 9521878[/snapback] Det er umulig å si om Singapore fungerer pga. de strenge straffene. Det er mye annet som påvirker kriminaliteten; arbeidsledighet, sannsynligheten for å bli tatt, tilgjengelighet på våpen, hvor mange unge det er i befolkningen osv. I USA brukes avskrekkingsargumentet for å ha dødsstraff, men det er ikke noen klare beviser. (Tilhengerne mener at det fins bevis, mens motstanderne mener at det ikke er det) Om det skulle hjelpe for noe måtte det være at utenlandske kriminelle velger andre land. Men nabolandene er ikke så veldig forskjellige på dette punktet. Kanskje det er derfor de beholder straffene ... Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. september 2007 Rapporter Del Skrevet 19. september 2007 Innrømmer å ha løyet om voldtekt. Forhåpentligvis blir jentene buret vekk i noen år. Men de slipper vell unna med bøter og noen uker? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. september 2007 Rapporter Del Skrevet 19. september 2007 Håper hun må betale erstatning til stakkaren ... Det burde slås hardt ned på sånne folk. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. september 2007 Rapporter Del Skrevet 19. september 2007 Huff, tagisk! Håper hun må betale oppreisning for: - Psykisk belastning for offeret (den påståtte voldtektsmannen) og familien. - Undergraving av ekte voldteksofre sin troverdighet. - Saksomkostninger for alle involverte parter, også politi og rettsvesen. .. og at hun får noen måneders samfunnstraff. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 19. september 2007 Rapporter Del Skrevet 19. september 2007 Så hun beskyldte to menn for å utføre en av de verste handlingene man kan gjøre mot noen, og løy? Derfor er jeg skeptisk til å automatisk bure inne alle som er beskyldt for voldtekt. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. september 2007 Rapporter Del Skrevet 19. september 2007 Men det blir da betenkelig at Siv sitter i nrk og nettop anngriper Jens for dette,slikt er ikke mindre enn dobbeltmoral. 9505884[/snapback] Hva angriper hun Jens for? 9523372[/snapback] Hva følger ikke du med i politikken og spes når det er valg?? Merkelige greier du som er så optatt av dette Jo det skal jeg si deg godeste Siv Jensen har flere ganger gått ut og kritisert Jens og AP for å være uredelige og holde velgerne for narr,siden de sammarbeider med andre partier slik at det største partiet da ikke vil få makt. Det hun her kritiserer dem for er Nøyaktig det samme som FRP selv gjør rundt omkring,bla i min kommune der de samarbeider med AP og SP. Ja Siv sa Jens burde be velgerne om unnskyldning, mulig hun da brude gå foran med et godt eksempel da :!: :!: fikk du det med deg nå Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. september 2007 Rapporter Del Skrevet 19. september 2007 Snekkern: Har Siv uttalt seg på sentralt eller lokalt plan da? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. september 2007 Rapporter Del Skrevet 19. september 2007 Snekkern: Har Siv uttalt seg på sentralt eller lokalt plan da? 9529760[/snapback] Hun anngrep Jens og AP på NRK like etter valget,det var vel i samme sending som SV ble utspurt etter å ha gjordt et dårlig valg Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. september 2007 Rapporter Del Skrevet 19. september 2007 Snekkern: Har Siv uttalt seg på sentralt eller lokalt plan da? 9529760[/snapback] Hun anngrep Jens og AP på NRK like etter valget,det var vel i samme sending som SV ble utspurt etter å ha gjordt et dårlig valg 9530491[/snapback] Vakkert! Men spørsmålet gjenstår, dessverre Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 19. september 2007 Rapporter Del Skrevet 19. september 2007 Det ligger vel litt i sakens natur at det dreier seg om lokale forhold? AP samarbeider jo ikke i hytt og gevær på riksnivå Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. september 2007 Rapporter Del Skrevet 19. september 2007 Det ligger vel litt i sakens natur at det dreier seg om lokale forhold? AP samarbeider jo ikke i hytt og gevær på riksnivå 9532038[/snapback] spørsmålet gjennstår ikke lengre Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. september 2007 Rapporter Del Skrevet 19. september 2007 Ap-politiker fulgte folk inn i stemmeavlukker http://www1.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2...hp?artid=166748 (VG Nett) To valgfunksjonærer forteller til NRK Østafjells at de så Ap-politikeren Yousuf Gilani, som er beskyldt for valgfusk, følge innvandrervelgere helt inn i stemmeavlukkene på valgdagen. Om beskyldningene om valgfusk stemmer så er dette skremmende,vedkommende bør da utestenges fra alle politiske verv for all fremtid. Slike overtramp må tas svært alvorlig om de stemmer, viser det seg at dette er noen som har gjordt for å sværte vedkommende håper jeg virkelig at de blir tatt og straffet for dette . Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Eg nyttar denne tråden til å utbasunere mi meining om den såkalte "mobbinga" som førekjem i underhaldningsprogrammet Idol. Fleire, deriblant sakkyndige, meiner at dommarane sine tilbakemeldingar ber preg av å vera rein mobbing. Eg må nok sei meg ueinig i denne påstanden. Mobbing, slik eg ser det, vert (som oftast) utøvd ovanfor tilfeldig valgte offer, over tid og i utprega omfang. I Idol veit derimot deltakarane kva som kan lure bak neste sving, og lev dei ikkje opp til krava må dei forvente å måtte høyre det. No kan eg forsåvidt gå med på at nokre av tilbakemeldingane er krasse og uretta (og heller ikkje særleg konstruktive), men at det er rein mobbing; neppe. Når ein frivillig stiller opp på TV, og uvitande går rundt med den oppfatning at ein er flink til å synge, ligg risikoen for sårande tilbakemeldingar på deltakaren si side. Hadde eg vore ein av Idol-deltakarane som stilte opp med det som kan betraktast som talentlaust, hadde eg berre vorte glad for å få høyre den ærlege meininga om kor ræva eg eigentleg var. Då hadde eg i alle fall ikkje kasta vekk tid og midlar på å jakte ein uoppnåeleg draum. Ikkje alle kan bli lege, astronaut eller statsminister. Ei heller musikkartist. Synspunkt? Endret 20. september 2007 av olavrv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå