Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Kolberg vil legge ned Norge.

9512273[/snapback]

Hehe, morsom vinkling, men jeg skjønner hva han tenker på. Økonomisk vekst er en forutsetning for dagens samfunn. Den økonomiske veksten forutsetter kontinuerlig økende forbruk. Dette er på kollisjonskurs med at verden har begrensede ressurser. En eller annen gang vil hele det økonomiske samfunnet kollapse omtrent som i Maya-riket i mellomamerika. Han famler etter en måte å avvikle dagens system på uten at jeg ser noen god løsning på det. Dette kommer nok til å gå sin naturlige gang i en kollaps og er ikke noe AP kan styre.

9512455[/snapback]

Bare som en tanke, men vil ikke den økonomiske veksten, pga av teknologiske nyvinninger bidra til lavere befolkningsvekst, og etterhvert vil medføre at befolkningstallet i verden går ned som igjen gjør at vi har mer ressurser tilgjengelig per hode?

9513075[/snapback]

Spørs bare hva som kommer først. Global kollaps, eller teknologiske redningsvester. Høres ut som gambling på høyt nivå ... :yes:

Lenke til kommentar
Kolberg vil legge ned Norge.

9512273[/snapback]

Jeg venter fremdeles på at AP og LO skal gå i bresjen for lavere lønninger. Om de da er opptatt av miljøet. Det blir vel heller dobbeltmoralsk om de snakker om å begrense forbruket men samtidig kreve mer penger til de som forbruker så "miljøfiendtlig" mye.

NHO er jo den store miljøforkjemperen, skal man vinkle det på denne måten :wee:

Lenke til kommentar

Gidder ikke å skrive dette på nytt, så jeg siterer meg selv fra en annen del av forumet:

ser på brillereklamen på tv, og det står at hvis du er 50 år, så får man 50 % kuttet vekk fra prisen, er man 67 år, får man 67 % kuttet vekk fra prisen osv.

9513793[/snapback]

Disse tilbudene er noe av det mest latterligste jeg vet. Er ikke dette i prinsippet diskriminering?

Jeg lette fram diskrimineringsloven og fant ut at:

Direkte og indirekte diskriminering på grunn av etnisitet, nasjonal opprinnelse, avstamning, hudfarge, språk, religion eller livssyn er forbudt.
Er det bare meg som synes at det er rart at ikke alder og legning er nevnt i formuleringen?

9513995[/snapback]

.... og som jeg korrigerte senere i tråden, dette med at det burde vært forbudt med aldersdiskriminering gjelder selvfølgelig de som er myndige.

Lenke til kommentar

- Jeg kommenterer ikke mine egne private samtaler. Er du fornærmet? Stakkar deg, er det du som er såret nå?

http://www.na24.no/propaganda/media/article1340078.ece

Dakas Ørnhøi. Jeg som fikk inntrykk (av andre) at det var Frp som pleide å skylde på konspirasjonsteorier og at media var ute etter dem. PFU får det glatte lag også.

Så kraftige anklager mot journalister er det sjelden man ser fra en politiker.

Lenke til kommentar

En ganske overraskende historie dette her. Fakta eller konspirasjonsteori?

http://www.buzzflash.com/articles/contributors/1309

Det hevdes at den irakiske sheiken, som håndhilste på Bush i Irak, og som tydeligvis var så viktig for fremgangen i Anbar provinsen, men som kort etter ble drept av Al Qaida, i virkeligheten var en lilleputt i Anbar provinsen

( "There are some real sheiks in Anbar, such as Ali Hathem of the dominant Dulaimi tribe, who told Rick that Abu Risha was a con man. Where was his tribe, this tribal leader? "The Americans like to create characters like Disney cartoon heroes." Then Ali Hathem added, "Abu Risha is no longer welcome" in Anbar." )

Og hvem tok livet av ham? Her hevdes det at ingenting skjer i Anbar med mindre de sheikene som virkelig har makt godtar det

("Who got Abu Risha? Nothing -- NOTHING -- moves in Ramadi without the approval of the REAL tribal sheiks. They were none-too-happy, as Hathem noted, about the millions the U.S. handed to Risha. The sheiks either ordered the hit -- or simply gave the bomber free passage to do the deed." )

Og disse sheikene er det altså som har kastet Al Qaida ut Anbar... Eller var det dem som *var* Al Qaida i Anbar?

("So who are these guys, the sheiks who lead the Sunni tribes of Anbar -- (...) ? Think of them as the Sopranos of Arabia. They are also members of the so-called "Awakening Council" -- getting their slice of the millions handed out -- which they had no interest in sharing with Risha.

But creepy and deadly or not, these capi of the desert were effective in eliminating "Al Qaeda in Mesopotamia." Indeed, as U.S. military so proudly pointed out to Rick, the moment the sheiks declared their opposition to Al Qaeda -- i.e., got the payments from the U.S. taxpayers -- Al Qaeda instantly diappeared.

This miraculous military change, where the enemy just evaporates, has one explanation: the sheiks ARE al Qaeda in Mesopotamia. Just like the Sopranos extract "protection" payments from New Jersey businesses, the mobsters of Anbar joined our side when we laid down the loot.

(...)

But there's something deeply, horribly wrong with dealing with these killers. They still kill. With new U.S. protection, weapons and cash, they have turned on the Shia of Anbar. Fifteen thousand Shia families from a single district were forced at gunpoint to leave Anbar. Those moving too slowly were shot. Kids and moms too.

(...)

So the great "success" of the surge is our arming and providing cover for ethnic cleansing in Anbar. Nice, Mr. Bush."

Lenke til kommentar

Amerikansk senator saksøker Gud

Ernie-Chambers.jpg

Den amerikanske delstatssenatoren Ernie Chambers har fått nok av naturkatastrofer og annen elendighet og saksøker nå den han mener må ta skylden: Gud.

Republikanske Chambers, som har sittet i Nebraskas delstatsforsamling siden 1970, anklager Gud for å terrorisere jordas befolkning, og for å ha forårsaket omfattende ødeleggelse og død.

I søksmålet som Douglas County District Court nå må ta stilling til, anklager senatoren også Gud for å stå bak «fryktsomme flommer, forferdelige orkaner og skrekkinnjagende tornadoer».

Den 70 år gamle senatoren, som har en fortid som borgerrettighetsleder, regnes som en av Nebraskas fremste og mest frittalende svarte ledere.

Chambers regnes også som en av delstatsforsamlingens mest kontroversielle og fargerike representanter, og er selv utdannet jurist.

Tidligere har han provosert enkelte ved å stå over den obligatoriske morgenbønnen i delstatsforsamlingen, og ved å reise kritikk mot kristne når han har funnet det på sin plass.

At det kan virke noe drastisk å trekke Gud for retten, har senatoren ingen problemer med å innse.

- Det kan nok tenkes at folk finner dette noe lettsindig, men dersom de leser søksmålet, vil de se at jeg tar opp svært viktige spørsmål, mener Chambers.

Formålet med søksmålet er å vise at alle kan saksøke hvem som helst i USA, sier Chambers.

Håpet er at domstolen skal plassere skylden for elendigheten der den hører hjemme, og utstede et permanent rettslig pålegg mot Gud, sier han.

Jah...får håpe han får en hellig visjon av et eller annet slag og kan få prate med han da :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
De folkevalgte i Singapore vurderer å oppheve forbudet mot oral- og analsex, men gjør unntak for homofile.Et lovforslag som nå er til behandling, vil avkriminalisere oral- og analsex blant voksne heterofile, som til nå har vært totalforbudt, selv innenfor hjemmets fire vegger.

Lovforbudet mot «simpel usømmelighet» mellom personer av samme kjønn vil derimot bestå, selv om myndighetene ikke har trukket homofile for retten de siste årene.

Myndighetene vil også prostitusjon og sexturisme til livs. Selv om prostitusjon er lovlig i Singapore, foreslås det et forbud mot kjøp av sex fra personer under 18 år med en strafferamme på inntil sju års fengsel.

Bare det å snakke med en prostituert under 18 år, i den hensikt å kjøpe sex, vil kunne gi to års fengsel.

Strafferammen er den samme for menn fra Singapore som blir funnet skyldige i samme forbrytelser i andre land.

Turoperatører som legger til rette for dem som jakter på mindreårige prostituerte, risikerer opptil ti års fengsel dersom den nye loven blir vedtatt.

Singapore, den mest vellykkede faciststaten ever ... :yes:

Usj, for et drittland. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hahaha! Jeg skulle til å poste den samme saken etter å ha hørt den på radioen i morges. Amerikanere er ekstreme til å saksøke alt og alle for alt mulig rart. Amerikanere er også ofte svært troende så denne kombinasjonen måtte jo bare komme. Jeg lurer på hva bevisets stilling blir. (Bevisførselen for hvem/hva som forårsaket ødeleggelsene osv)

Lenke til kommentar

Idag kan vi lese i BT at Høyre, som vel gikk til valg på å fjerne eiendomsskatten i Bergen, ikke mener de vil klare dette i løpet av de neste 4 årene. Det gir om ikke annet, god grobunn for ytterligere politikerforakt (har ikke funnet artikkelen på nettet enda dessverre).

Endret av Aldrack
Lenke til kommentar

Hahaha! Jeg skulle til å poste den samme saken etter å ha hørt den på radioen i morges. Amerikanere er ekstreme til å saksøke alt og alle for alt mulig rart. Amerikanere er også ofte svært troende så denne kombinasjonen måtte jo bare komme. Jeg lurer på hva bevisets stilling blir. (Bevisførselen for hvem/hva som forårsaket ødeleggelsene osv)

9518112[/snapback]

Hensikten var visst å vise at man kan saksøke hvem som helst i USA. Og å få Gud dømt, selvsagt :p

Lenke til kommentar
*snip*

Singapore, den mest vellykkede faciststaten ever ... :yes:

Usj, for et drittland. :thumbdown:

9517917[/snapback]

Det verste er at Singapore er et hyggelig land å være i. Det er så utrolig rent og pent der. Men mangelen på personlig frihet forstyrrer meg litt. Eller mye.

9518988[/snapback]

Noen som vet om de usaklig strenge straffene faktisk fungerer, eller sitter halve befolkningen i fengsel?

Lenke til kommentar

9518112[/snapback]

Hensikten var visst å vise at man kan saksøke hvem som helst i USA. Og å få Gud dømt, selvsagt :p

9518940[/snapback]

Syns det hele er glimrende :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...