Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er stor forskjell på å mene noe privat og uoppfordret gi uttrykk for det, kontra å bli lurt til å si seg enig i en persons synspunkt på en sak, spesielt et slikt scenario hvor en politiker på stand strekker seg langt for å tekkes potensielle velgere.

Men kansje alt er sort-hvitt :whistle:  :whistle:  :whistle:  :whistle:

9473467[/snapback]

 

Joda det erforskjeller,men er du folkevalgt og skal være med å lage lover og regler for nettop de du ikke liker privat, tror du ikke da at din private holdning smitter over en del?

Jeg er tror faktisk det :hmm:

9473708[/snapback]

ikke liker privat? Hele poenget er liksom at du ikke kan dra den konklusjonen...

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Fiskerstrand valgt inn i Oslo

http://www1.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2...hp?artid=162516

9471927[/snapback]

Det var bra, hadde et håp om at dette skulle skje :) Håper den patetiske provokatørjournalisten får mange takkehilsninger...

9472785[/snapback]

Men er det ikke greit at en får vite sannheten og holdningene til de sopm skal styre landet eller kommunen??

9472812[/snapback]

Så vidt jeg har forstått var det ikke sannheten som kom frem ved hjelp av provokatørens lokking og luring. Hun er tvert om beskrevet som en inkluderende og åpen person. At hun ble lokket til å samtykke på uakseptable holdninger i valgkampens hete og stemmefiske var dumt nok, men ikke representabelt for hennes eller partiets politikk. Det bør følgelig heller ikke få noen konsekvenser for henne. Snakk om heksejakt og gapestokk. Jeg blir oppgitt av slike gjentagende episoder i media. Jeg blir ikke oppgitt over de mindre flausene og dårlige formuleringer men av media som driver heksejakt og blåser sånt fullstendig ut av proposjoner. Så mye at det får alt for store konsekvenser for ellers oppegående og flinke politikere. At Toril Fiskerstrand tok agnet og satt fast på kroken, at Per Ditlev Simonsen fikk et offentlig oppgjør i nasjonal media over en privatsak med ligningskontoret og at Charlotte Finnesand i FRP formulerte seg dårlig burde på ingen måte føre til avskjed fra jobb og karriære. Dette er heksejakt og det har det vært mye av i det siste. Det var jo en periode etter at Tore Tønne ble funnet død at media var forsiktig med slikt, men nå føler jeg at heksejakt har nådd nye høyder i media. Langt over høydepunktet under Tore Tønne-saken.

 

For ordens skyld: Min politiske tilhørighet har ingenting å gjøre med at jeg trekker frem akkurat disse sakene. Det er bare de tre siste store heksejakt-sakene jeg kommer på.

 

- Fikk røykeforbud i egen hage

^^ Nå mener jeg det går for langt. Skal man ikke få lov til å røyke i sin egen hage en gang?

9473810[/snapback]

Den var litt i drøyeste laget ja. Heldigvis er det ikke i Norge. Naboen synes vel ikke h*n overreagerer litt når h*n går til sak på grunn av utendørs siging av røyk inn på tomta? Klarer de virkelig ikke å løse en sånn nabokrangel uten å gå til retten? :no:

Lenke til kommentar
Er du SV-tilhenger og droppet å stemme? Det kan ha avgjort valget i Oslo.
Hehe, manglet 14 stemmer for å få en ekstra mandat.

http://www.nettavisen.no/innenriks/valg07/article1330376.ece

 

Innvandrere kuppet valget i Drammen. (AP)

http://www.nettavisen.no/innenriks/article1330491.ece

 

Det er ingen tvil om at det har foregått en kampanje, og at mange har kumulert fram politikere med samme bakgrunn som dem selv

 

Oslo nest stopp?

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Spekulasjoner om hvem som ønsker å tiltre hydro styret

Næringsdepartementet må fylle Hydro-styret med amatører, frykter Øyvind Korsberg i Fremskrittspartiet.

Med tanke på regjeringens aktive næringspolitikk så er det ikke umulig at gode kandidater kan si nei! Hvem ønsker å bli diktert av klønete eiere!

Litt det samme med tanke på utviklingen i rederibransjen!

Lenke til kommentar
Ordfører fra RV må gi bort lønn.

- Partiets kollektive eiendom, sier partisekretær.

 

( :!: )

9485400[/snapback]

 

Jepp,bra at noen viser solidaritet,det er jo partiet som er den direkte grunn til at han går radikalt opp i lønn så hvorfor skulle ikke også det få noe igjen.

SVfolk gir jo også en bestemt del til partiet.

Synest dette viser ekte tilhørighet og annsvar for det partiet du er med i og bekrefter at du ikke bare bruker politikken som en taburett til makt og penger :thumbup:

Lenke til kommentar
http://www.blogging.no/blog.php/dirdemoc/post/19502  <- ganske bra artikkel om dagens aviser/media :)

9487074[/snapback]

Godt skrevet, men den bærer preg av å ha blitt skrevet i litt hastverk. Jeg er sikker på at bloggen kunne blitt mye mer innholdsrik enn det der. Jeg tror at så mye som annenhver sak i de nasjonale nettavisene kunne blitt plukket fra hverandre på samme måte, dessverre. Avisene og nettavisene er så gjennomsyret patetiske at jeg lurer på om ikke god journalistikk er utrydningstruet.

Lenke til kommentar
Godt skrevet, men den bærer preg av å ha blitt skrevet i litt hastverk. Jeg er sikker på at bloggen kunne blitt mye mer innholdsrik enn det der. Jeg tror at så mye som annenhver sak i de nasjonale nettavisene kunne blitt plukket fra hverandre på samme måte, dessverre. Avisene og nettavisene er så gjennomsyret patetiske at jeg lurer på om ikke god journalistikk er utrydningstruet.

9487233[/snapback]

Enig så enig. Forfallet på norske aviser og nettaviser er så synlig..smertelig synlig dessverre :(
Lenke til kommentar
(.....) Avisene og nettavisene er så gjennomsyret patetiske at jeg lurer på om ikke god journalistikk er utrydningstruet.

9487233[/snapback]

Enig så enig. Forfallet på norske aviser og nettaviser er så synlig..smertelig synlig dessverre :(

9487258[/snapback]

Alt er ikke likevel svart! De store (VG og DB) mister opplag. Mens mer 'opppegående' publikasjoner som Morgenbladet øker!

Det er markedskrefter på sitt beste, man bruker penger på kvalitet!

Lenke til kommentar
Hehe  RV-ordføreren må jo få en litt sur bismak av å følge den røde ideologien så slavisk. :!:

 

Eller kanskje han ikke ser på økt lønn som motiverende eller nyttig i det hele tatt og gir det gladelig bort? :ph34r:

9485862[/snapback]

 

Syntes dette vitner om flott integritet. Er uenig i politikken, men mannen viser med dette at han i hvert fall har integriteten i behold på dette området. En sjelden egenskap hos politikere.

Lenke til kommentar

Det er vanlig politikk i RV. Når Erling Folkvord satt på tinget så gikk mye av lønna til RV og diverse solidaritetsprosjekter. Årsaken er ikke bare at lønna er "partiets kollektive eiendom", men at man driver symbolpolitikk mot høye politikerlønninger. Man ønsker ikke at politiker skal bli en mulig karrièrevei slik det tildels har blitt i dag.

Lenke til kommentar
Hehe  RV-ordføreren må jo få en litt sur bismak av å følge den røde ideologien så slavisk. :!:

 

Eller kanskje han ikke ser på økt lønn som motiverende eller nyttig i det hele tatt og gir det gladelig bort? :ph34r:

9485862[/snapback]

 

Syntes dette vitner om flott integritet. Er uenig i politikken, men mannen viser med dette at han i hvert fall har integriteten i behold på dette området. En sjelden egenskap hos politikere.

9487650[/snapback]

 

RV og SV er vel de eneste , så meld deg inn :cool:

Lenke til kommentar
Det er vanlig politikk i RV. Når Erling Folkvord satt på tinget så gikk mye av lønna til RV og diverse solidaritetsprosjekter. Årsaken er ikke bare at lønna er "partiets kollektive eiendom", men at man driver symbolpolitikk mot høye politikerlønninger. Man ønsker ikke at politiker skal bli en mulig karrièrevei slik det tildels har blitt i dag.

9488151[/snapback]

 

Jeg regner med at RV ikke er tilhenger av at en stortingspolitiker så enkelt skal opparbeide seg full pensjon (var vel 8 år før, men er ikke det utvidet til 12 eller noe slikt?)

 

Jeg tror nok RV har funnet seg et langt bedre utstillingsvindu med denne ordføreren enn hva FRP maktet med sin første ordfører (Søviknes). Når man ser på suksessen til Søviknes (rent politisk, ikke privat) på tross av skandalen, så kan man fort spekulere i at dette blir en døråpner for RV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...