Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingenting som god, gammel fremmedfrykt i valgkampinnspurten.

9458274[/snapback]

Ja, skummelt med slike fremmedfryktere som f.eks. Kåre Willoch!

 

Fy seg for å ta opp et viktig emne som sosialistene prøver å tie ihjel fordi de er mest opptatt av å få så mye nytt stemmekveg til landet som mulig (innvandrere flest stemmer rødt)!

9461923[/snapback]

Jeg tror ikke han kommer med sånne uttalelser for å demme opp stemmesankingen på venstresiden. Han har jo selv beveget seg mer mot venstre siden han var statsminister. Eller mer nøyaktig: Han har stått ganske stille mens partiet Høyre har beveget seg mer mot høyre. Det er i hvert fall min oppfatning. Ingen kan vel med hånden på hjertet si at innvandring ikke har skapt noen som helst problemer i Norge eller andre land (Frankrike nevnes i artikkelen. Malmø i Sverige er et annet eksempel). Innvandring har skapt problemer og vil skape mer problemer i framtida hvis dagens innvandringspolitikk og integreringspolitikk opprettholdes. Jeg er ikke enig i Willoch sitt utsagn om å stramme inn på innvandringen mest mulig, men en viss reduksjon er jeg åpen for, samtidig som at søknadsprosessen blir strengere. Det tror jeg vil føre til at de som kommer inn virkelig fortjener å komme til Norge.

 

I tillegg bør integreringen fungere langt bedre enn i dag. Få innvandrere inn i Norske miljø og få de i jobb. Vi ser jo hva som skjer hvis de blir gående arbeidsledige og stime rundt hverandre i en eller annen ghetto. Det er ikke akkurat motiverende og gir økt kriminalitet og dårligere kulturell forståelse for Norge.

Lenke til kommentar
Hmm... Lurer på om intiativet til Jens om å samarbeide med KRF og Venstre var for å skape bråk på borgelig side, eller om han faktisk har hatt tro på at Venstre og KRF vil samarbeid med rødt.

9469684[/snapback]

 

Tja ,det ville vel ikke være mere utrolig det enn at Høyre faktisk vurderer å samarbeide med SV på sortland om det kan gi dem makten, og at i min kommune er det faktisk FRPs frierier til AP som gjør at vi har AP ordfører :whistle::whistle:

Dobbelmoralen viser vel Erna her.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/09/10/511620.html

 

der hun nettop kritiserer jens samtidig som Høyre vurderer sv og selv samarbeide med AP i BØ, ja ja dobbeltmoralen lever fortsatt i beste velgående ser jeg :whistle:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Hmm... Lurer på om intiativet til Jens om å samarbeide med KRF og Venstre var for å skape bråk på borgelig side, eller om han faktisk har hatt tro på at Venstre og KRF vil samarbeid med rødt.

9469684[/snapback]

 

 

Det er ikke noe nytt at AP flørter med KRF i hvert fall. Fortsetter det slik som nå vil det være uaktuelt å samarbeide med SV, de blir rett og slett for små. Men AP kan ikke styre alene, om de da ikke makter å øke oppslutning med nærmere 10% de neste årene. Så da er KRF det nærmeste alternativet, som kan fungere som en erstatter for SV.

 

AP er et parti som kunne tenke seg samarbeid med to av de værste partiene vi har; SV og KRF.

 

I tillegg er partiet mot fritt skolevalg, mot å fjerne obligatorisk sidemål, mot å fjerne statskirken, for statlig kjønnsdiskriminering (kvotering), mot å likebehandle småbarnsfamilier og gi dem valgfrihet (fjerne kontantstøtten), og mot at eldre selv skal ha mulighet til å velge eldretilbud. For ikke å nevne at de har gjort seg økonomisk avhengig av LO. Bare for å nevne noe. Det er merkelig at så mange faktisk stemmer på partiet.

 

Det er jo ikke akkurat rart at velgere går fra AP til FRP - som vil skille stat og kirke, som vil likebehandle småbarnsfamilier, som er eneste parti mot kvotering, som er for muligheten til selv å velge skole og eldreomsorg og som vil fjerne obligatorisk sidemålsundervisning.

 

Det er slikt som merkes. Spesielt at de er eneste motstander av kvotering på Stortinget. Det er dette som er FRP koden, folk biter i mindre grad på fordommene som fremmes mot partiet.

Lenke til kommentar

Point being? :p Jeg forklarer hvorfor mange velger FRP fremfor AP (av de som velger mellom de to partiene, jeg stemmer selv ikke FRP om noen tror det)

 

Folk flest er ikke så opphengt i midtøsten-politikk og makroøkonomi. De får kringkastingsavgiften i posten og irriterer seg ofte over den, så ser de at FRP vil fjerne den og AP vil beholde den. Når det kommer til kvotering finnes det mange (heldigvis) som er motstandere av den og ser kun et parti som er motstander mot statlig organisert kjønnsdiskriminering; FRP. For eleven som gjerne vil ha flere timer til Historie, matte, naturfag og andre fag man sliter med, så ser man at AP vil beholde det høye obligatoriske timetallet til sidemål, mens FRP vil gjøre dette valgfritt. Så får man barn og ser at AP kun vil gi deg støtte om du benytter barnehage, noe som faller tusenvis av familier som har andre behov enn barnehageplass tungt for brystet.

 

Dette er saker som FRP ofte står alene om og vinner på. Det handler ikke bare om innvandring (som det virker som så mange tror er det eneste FRP henter velgere på).

 

Når FRP er det eneste partiet som ikke vil forskjellsbehandle småbarnsfamilier og det eneste partiet som tar klar motstand mot kvotering så tjener de voldsomt på akkurat dette. AP må ha skjønt dette, ettersom de fokuserer mer på FRP sin politikk enn sin egen (til det punkt at de til og med leverte ut FRP brosjyrer under valgkampen).

 

Det er slik at de som vil ha vekk kvotering, vil ha vekk kringkastingsavgift, vil skille stat og kirke, ønsker at familier skal støttes selv om de ikke institualiserer ungene sine, selv ønsker å velge eldrehjem osv ikke stemmer AP. Dette er saker som har hundretusenvis av støttespillere og således er det fint lite "FRP gåte" over det hele. Det er innlysende hvorfor så mange velger FRP fremfor AP.

 

For AP gjelder det da om å overbevise om hvorfor vi bør ha statskirke og hvorfor barn og eldre skal sendes på "institusjoner" fremfor at familiene selv skal ha mulighet til faktisk å ta seg av dem og hvorfor det er viktigere å lære sidemål fremfor å styrke norsk, fysisk, fysikk og matte i skolene. Det er ikke saker som er så lett å overtale mange om. Og takk og pris for det. :)

 

Utrolig nok anser AP dette som en gåte. Det er jo temmelig innlysende (og man trenger ikke være enig i den politikken for å skjønne hvorfor.)

Lenke til kommentar
Det er jo ikke akkurat rart at velgere går fra AP til FRP - som vil skille stat og kirke, som vil likebehandle småbarnsfamilier, som er eneste parti mot kvotering, som er for muligheten til selv å velge skole og eldreomsorg og som vil fjerne obligatorisk sidemålsundervisning.

 

Pussig,AP må jo hente enormt med velgere fra feks SV, H og V da siden de lekker så mye til FRP samtidig som de gjør et brakvalg :whistle:

 

Når FRP er det eneste partiet som ikke vil forskjellsbehandle småbarnsfamilier og det eneste partiet som tar klar motstand mot kvotering så tjener de voldsomt på akkurat dette. AP må ha skjønt dette, ettersom de fokuserer mer på FRP sin politikk enn sin egen (til det punkt at de til og med leverte ut FRP brosjyrer under valgkampen).

 

Slikt kalles listebærere og er en lang tradisjon bla i Høyre, en tradisjon de også fulgte opp i år, ja de hadde AP og SV lister også,mulig det er derfor de sammarbeider med AP flere steder i landet og faktis vurerer sammarbeid med SV om det kan gi dem makten

PS: vi får AP ordfører nå takket være FRPs frieri til , ja nettop AP :!:

Så din ensidige kritikk av AP på disse områder slår enorme sprekker :p

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Pussig,AP må jo hente enormt med velgere fra feks  SV, H og V da siden de lekker så mye til FRP samtidig som de gjør et brakvalg  :whistle:

9471148[/snapback]

 

AP har hentet mange velgere fra SV ja. Det er også de velgerne som vingler mellom Høyre og AP.

 

FRP har tradisjonelt stjelt velgere fra KRF, AP og Høyre og vice versa (alt etter hvilken periode og hva som er trenden).

 

Ved dette valget tror jeg nok AP har tatt det meste av de velgerne SV mistet. De forsvant jo ikke til RV og jeg tviler på at de fleste har gått fra SV til FRP og Høyre.

 

Det var vel noe slik som at rundt halvparten av velgerne har stemt noe annet enn ved forrige valg, om jeg hørte riktig på radioen. Så her har man hoppet mye frem og tilbake.

 

Så din ensidige kritikk av AP på disse områder slår enorme sprekker  :p

9471148[/snapback]

 

Nei. Hadde du kommet med noe som tydet på at FRP ikke er motstander av hva jeg listet opp så ja. Men det har du ikke.

Lenke til kommentar
Pussig,AP må jo hente enormt med velgere fra feks  SV, H og V da siden de lekker så mye til FRP samtidig som de gjør et brakvalg  :whistle:

9471148[/snapback]

 

AP har hentet mange velgere fra SV ja. Det er også de velgerne som vingler mellom Høyre og AP.

 

FRP har tradisjonelt stjelt velgere fra KRF, AP og Høyre og vice versa (alt etter hvilken periode og hva som er trenden).

 

Ved dette valget tror jeg nok AP har tatt det meste av de velgerne SV mistet. De forsvant jo ikke til RV og jeg tviler på at de fleste har gått fra SV til FRP og Høyre.

 

Det var vel noe slik som at rundt halvparten av velgerne har stemt noe annet enn ved forrige valg, om jeg hørte riktig på radioen. Så her har man hoppet mye frem og tilbake.

 

Så din ensidige kritikk av AP på disse områder slår enorme sprekker  :p

9471148[/snapback]

 

Nei. Hadde du kommet med noe som tydet på at FRP ikke er motstander av hva jeg listet opp så ja. Men det har du ikke.

9471190[/snapback]

 

Nå tok du bare med en del av hva jeg skrev da, for sannheten er at FRP annser AP og SV som et samfunnsonde og sine hovedmotstandere,derfor blir det pussig at de bla i min kommune har søkt sammarbeid med AP og SP, dette til tross for at det største partiet i kommunen er en tverrpolitisk liste som består av folk fra AP, SV H, FRP,V

Lenke til kommentar
Nå tok du bare med en del av hva jeg skrev da, for sannheten er at FRP annser AP og SV som et samfunnsonde og sine hovedmotstandere,derfor blir det pussig at de bla i min kommune har søkt sammarbeid med AP og SP, dette til tross for at det største partiet i kommunen er en tverrpolitisk liste som består av folk fra AP, SV H, FRP,V

9471267[/snapback]

Lokalpolitisk er det da ikke pussig at man samarbeider litt "uortodokst" hvis det kan få gjennom noen saker man støtter? Det er jo gjerne mindre gnisninger mellom partiene i småkommuner, enn på f.eks. riksplan.

Lenke til kommentar
Nå tok du bare med en del av hva jeg skrev da, for sannheten er at FRP annser AP og SV som et samfunnsonde og sine hovedmotstandere,derfor blir det pussig at de bla i min kommune har søkt sammarbeid med AP og SP, dette til tross for at det største partiet i kommunen er en tverrpolitisk liste som består av folk fra AP, SV H, FRP,V

9471267[/snapback]

 

Det er vel ingen som fremmer en større "motstander" enn hva AP gjør angående FRP. Så det er kjekt at du viser til at AP faktisk kan samarbeide med FRP. De taler jo som om de ikke vil ha noe med partiet å gjøre ^^

 

Men slik vil du vel ikke se det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...