Simen1 Skrevet 7. september 2007 Rapporter Del Skrevet 7. september 2007 Frp floppet i klimaquiz Fremskrittspartiet kom desidert dårligst ut da miljøorganisasjonen Grønn Hverdag grillet politikerne foran Stortinget i dag. 9441951[/snapback] Etter å ha lest spørsmålene tar jeg resultatet med knusende ro. Ellers så er det jo morsomt at de bruker ordet "grillet" til å beskrive hva miljøorganisasjonen Grønn Hverdag har gjort. Grilling er jo ikke akkurat særlig CO2-vennlig. :!: Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 7. september 2007 Rapporter Del Skrevet 7. september 2007 Er det ikke like farlig med ateister som vil drepe religiøse "for the greater good" som muslimer som vil drepe kristne, eller vica versa, av samme grunn? 9441073[/snapback] Disse ateistene finnes ikke. Jeg har hørt uttalelser fra sterke ateister som mener at religiøse må dø, fordi de er et onde for menneskeheten. 9441129[/snapback] Nei, det har du ikke. Det du har hørt er at RELIGIONER er et onde, og at RELIGION bør utryddes. Det betyr ikke at man dreper de religiøse. Det betyr heller ikke at religion bør forbys. Undervisning er det beste middelet mot religion. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. september 2007 Rapporter Del Skrevet 7. september 2007 Er det ikke like farlig med ateister som vil drepe religiøse "for the greater good" som muslimer som vil drepe kristne, eller vica versa, av samme grunn? 9441073[/snapback] Disse ateistene finnes ikke. Jeg har hørt uttalelser fra sterke ateister som mener at religiøse må dø, fordi de er et onde for menneskeheten. 9441129[/snapback] Nei, det har du ikke. Det du har hørt er at RELIGIONER er et onde, og at RELIGION bør utryddes. Det betyr ikke at man dreper de religiøse. Det betyr heller ikke at religion bør forbys. Undervisning er det beste middelet mot religion. 9444755[/snapback] Ehm. Hvordan kan du si hva jeg har hørt av uttalelser? Du aner da ingenting om hvor jeg har vært og hvor jeg har hørt disse uttalelsene? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 7. september 2007 Rapporter Del Skrevet 7. september 2007 Er da medlem av El&It forbundet, som hører til LO. Men min stemme går absolutt ikke til AP, hvordan kan da LO gjøre som de vil og bruke mine penger på AP sin valgkamp? Vurderer og melde meg ut kun pga av dette, i tillegg er de så frekk og be om et ekstra bidrag (750kr) når det er streik hos andre? Eller må man bare innfinne seg med at om man skal være organisert som arbeider må man støtte AP, som igjen blir litt støtte til SV? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 7. september 2007 Rapporter Del Skrevet 7. september 2007 Ehm. Hvordan kan du si hva jeg har hørt av uttalelser? Du aner da ingenting om hvor jeg har vært og hvor jeg har hørt disse uttalelsene? 9444767[/snapback] Av erfaring vet jeg at kristne liker å krisemaksimere, og snakke om disse myteomspunne terrorist-ateistene som vil drepe religiøse. De peker særlig ofte på Stalin, selv om enhver med litt kunnskap vet at han ikke drepte fordi han var ateist, men fordi ideologien han tilhørte var til forveksling lik de monoteistiske religionene: - Dogmatisk tankegang - Strenge regler - "Ufeilbarlige" ledere som ikke kan stilles spørsmålstegn ved - Ensretting - å sørge for at folk føler "riktig vei" - Svært streng straff hvis du ikke følger denne ene riktige veien Jeg har aldri sett en ateist i et diskusjonsforum argumentere for å drepe religiøse for å gjøre noe med religion heller. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. september 2007 Rapporter Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Det er blitt slettet innlegg hvor man har ytret ønske om at religiøse bør utryddes (slettet på lignende grunner som når vi sletter innlegg hvor man ønsker jødeutryddelse). Så jo, det finner sted. Hvor seriøst det er ment vites ikke. Men det forekommer ytterst sjeldent, både dette og nazisme. Men kan ikke svare for andre forum. Edit: Dømt for å ha Drept baby, fikk 7 års fengsel. Dette er helt utrolig, om vedkommende virkelig har gjort ugjerningen. 7 år for å ha drept et barn? Det vil si at han er ute før fem år er gått. Med slike tafatte dommer som dette så kan man forstå hvorfor enkelte tar loven i egne hender. Endret 7. september 2007 av Dotten Lenke til kommentar
Eurofag Skrevet 7. september 2007 Rapporter Del Skrevet 7. september 2007 Det er blitt slettet innlegg hvor man har ytret ønske om at religiøse bør utryddes (slettet på lignende grunner som når vi sletter innlegg hvor man ønsker jødeutryddelse). Så jo, det finner sted. Hvor seriøst det er ment vites ikke. Men det forekommer ytterst sjeldent, både dette og nazisme. Men kan ikke svare for andre forum. Edit: Dømt for å ha Drept baby, fikk 7 års fengsel. Dette er helt utrolig, om vedkommende virkelig har gjort ugjerningen. 7 år for å ha drept et barn? Det vil si at han er ute før fem år er gått. Med slike tafatte dommer som dette så kan man forstå hvorfor enkelte tar loven i egne hender. 9445748[/snapback] Dette er jo helt sjukt. Denne mannen burde ikke få se dagslys igjen. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. september 2007 Rapporter Del Skrevet 7. september 2007 http://e24.no/makro-og-politikk/article1958956.ece"Jens Stoltenbergs rødgrønne regjering vurderer å stryke hele eller store deler av gjelden til norske rederier. Regjeringen forsøker å skjule skattepakken nå i valgkampinnspurten, skriver Dagens Næringsliv. 9367954[/snapback] Update: Stoltenberg er ute med brannslangen: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle1960708.ece "- Det har i dag versert en del spekulasjoner når det gjelder nytt regime for skatt til norske rederier. Det er ikke aktuelt å ettergi helt eller delvis den skatten rederne skylder staten, fastslo statsminister Jens Stoltenberg i en kort redegjørelse for pressen utenfor regjeringskvartalet sent mandag kveld." 9372300[/snapback] Gikk han muligens tom for vann? -Likevel milliarder til rederne. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. september 2007 Rapporter Del Skrevet 7. september 2007 Jeg har aldri sett en ateist i et diskusjonsforum argumentere for å drepe religiøse for å gjøre noe med religion heller.9445664[/snapback] Så mao DU har ikke sett noen som har gjort det så betyr det ikke at Heilage tar feil og at ikke slike folk ikke eksisterer og har postet noe slikt. Lenke til kommentar
reverto Skrevet 7. september 2007 Rapporter Del Skrevet 7. september 2007 Tidligere i dag da jeg var nede i midtbyen kom det en eller annen (klarte ikke tyde navnet i fanen) studentforening marsjerendes i tog bort til Fremskrittspartiets valgbod å sang Terje Søviknes-sanger til applaus fra det forbipasserende. Noen andre fra NTNU som kjenner igjen denne foreningen? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 7. september 2007 Rapporter Del Skrevet 7. september 2007 (....) Fremskrittspartiets valgbod å sang Terje Søviknes-sanger til applaus fra det forbipasserende. 9446469[/snapback] Hva er Terje Søviknes-sanger? Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 7. september 2007 Rapporter Del Skrevet 7. september 2007 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1980964.ece Noen som har lest denne? Personlig mener jeg at å senke kravene bare for å få kvinner inn i spesial enheter (i Forsvaret og Politiet) er et gigantisk feilsteg. Det vil senke kvaliteten på enheten, IKKE fordi en kvinne kom inn, men fordi kravene ble senket. Hvis en kvinne skal bli med i Beredskapstroppen (eller FSK og MJK) skal hun ha de samme kravene som resten av søkerene. Fordi det er slik Eliten blir Eliten. De har de tøffeste kravene, som svært få klarer. Og hvis en kvinne består kravene, skal hun ikke nektes å jobbe i enheten. For det ville vært diskriminering. Just my 2 cents... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. september 2007 Rapporter Del Skrevet 7. september 2007 MetroN: enig så enig, det blir feil å senke kravene. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. september 2007 Rapporter Del Skrevet 7. september 2007 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1980964.ece Noen som har lest denne? Personlig mener jeg at å senke kravene bare for å få kvinner inn i spesial enheter (i Forsvaret og Politiet) er et gigantisk feilsteg. Det vil senke kvaliteten på enheten, IKKE fordi en kvinne kom inn, men fordi kravene ble senket. Hvis en kvinne skal bli med i Beredskapstroppen (eller FSK og MJK) skal hun ha de samme kravene som resten av søkerene. Fordi det er slik Eliten blir Eliten. De har de tøffeste kravene, som svært få klarer. Og hvis en kvinne består kravene, skal hun ikke nektes å jobbe i enheten. For det ville vært diskriminering. Just my 2 cents... 9447094[/snapback] Selvfølgelig skal ikke kravene senkes. Man skal spørre seg om det er et mål å senke kvaliteten til fordel for flere kvinner. Noe som bør være fullstendig uakseptabelt i jobber hvor liv står på spill. Kvinner får tilfredsstille de krav som stilles til stillingen og så får folk slutte å fokusere på kjønn. Det er ikke så fryktelig vanskelig. Senker man kravene så senker man sikkerheten. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. september 2007 Rapporter Del Skrevet 7. september 2007 Av erfaring vet jeg at kristne liker å krisemaksimere, og snakke om disse myteomspunne terrorist-ateistene som vil drepe religiøse. De peker særlig ofte på Stalin, selv om enhver med litt kunnskap vet at han ikke drepte fordi han var ateist, men fordi ideologien han tilhørte var til forveksling lik de monoteistiske religionene: - Dogmatisk tankegang - Strenge regler - "Ufeilbarlige" ledere som ikke kan stilles spørsmålstegn ved - Ensretting - å sørge for at folk føler "riktig vei" - Svært streng straff hvis du ikke følger denne ene riktige veien Jeg har aldri sett en ateist i et diskusjonsforum argumentere for å drepe religiøse for å gjøre noe med religion heller. 9445664[/snapback] Beklager, jeg er agnostiker og motstander av statskirken. Så jeg er nok ingen kristen dommedagsprofet. Forøvrig, b-real har rett. Du har ikke fasiten på hva alle ateister mener. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 7. september 2007 Rapporter Del Skrevet 7. september 2007 Noen andre fra NTNU som kjenner igjen denne foreningen? 9446469[/snapback] Stalinistisk studenterforening? Forøvrig, b-real har rett. Du har ikke fasiten på hva alle ateister mener. 9447760[/snapback] Nei, men du finner ikke slike meninger i fora som dette. Om det finnes en og annen psykisk syk tulling så er det fortsatt ikke et gyldig argument å trekke frem i denne debatten. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. september 2007 Rapporter Del Skrevet 7. september 2007 Er da medlem av El&It forbundet, som hører til LO. Men min stemme går absolutt ikke til AP, hvordan kan da LO gjøre som de vil og bruke mine penger på AP sin valgkamp? Vurderer og melde meg ut kun pga av dette, i tillegg er de så frekk og be om et ekstra bidrag (750kr) når det er streik hos andre? Eller må man bare innfinne seg med at om man skal være organisert som arbeider må man støtte AP, som igjen blir litt støtte til SV? 9445399[/snapback] LO støtter AP fordi kongressen har stemt for det. Kongressen skal være demokratisk valgt av medlemsmassen. Om du vil at LO skal slå seg selv i trynet og heller støtte FrP så står du fritt til å kjempe for det Ekstra bidrag ved streik er nødvendig fordi streik koster penger. Om ditt forbund går ut i streik så vil du nyte godt av solidariteten LO er tuftet på. Det er ingen som tvinger deg til å være medlem Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. september 2007 Rapporter Del Skrevet 7. september 2007 Nei, men du finner ikke slike meninger i fora som dette. Om det finnes en og annen psykisk syk tulling så er det fortsatt ikke et gyldig argument å trekke frem i denne debatten. 9449290[/snapback] Jeg sa heller ikke at uttalelsen ble observert her, for det ble den ikke. Men la meg spørre, hvis ikke en slik uttalelse er grei å bruke for å omtale ateisme, hvorfor er det greit med ekstreme uttalelser fra religiøse, og bruke det mot hele mengden? (Jeg snakker her om ekstreme ateister, ikke de som debatterer her inne (dog det går på grensen iblant) Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. september 2007 Rapporter Del Skrevet 7. september 2007 Det er ingen som tvinger deg til å være medlem 9449453[/snapback] Men dessverre er det nok av tilfeller hvor det er blitt foretatt organisert mobbing og utfrysing av de som ikke er medlem av fagforening. Organisert av tillitsvalgte, etter at områdetillitsvalgte instruerer om det. Jeg håper den tendensen har stoppet de siste par årene. Hyrlen: Finnes det ikke et alternativt til LO? Det er andre fagforeninger der ute som ikke sender penger til partier. Lenke til kommentar
Plex! Skrevet 7. september 2007 Rapporter Del Skrevet 7. september 2007 Tidligere i dag da jeg var nede i midtbyen kom det en eller annen (klarte ikke tyde navnet i fanen) studentforening marsjerendes i tog bort til Fremskrittspartiets valgbod å sang Terje Søviknes-sanger til applaus fra det forbipasserende. Noen andre fra NTNU som kjenner igjen denne foreningen? 9446469[/snapback] Jeg var med på dette opptoget, som blant annet var innom FrP sin valgbod og sang noen nydelige sanger fremført av koret til De Bergstuderendes Forening (Bergstuderendes Forening er linjeforeningen for Studieprogram for Geofag og Petroleumsteknologi, Geologi Realfag og Studieprogram for Materialteknologi - tidligere Berg A og Berg B). Dette var en del av "opptaksprogrammet" til Berg, som kulminerte i den mer eller mindre kjente Myra etterpå. Noen andre fra NTNU som kjenner igjen denne foreningen? 9446469[/snapback] Stalinistisk studenterforening? Håper dette utsagnet er ment som en spøk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå