Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unge Høyre klistret plakater over hele inngangspartiet til Fagforbunet i Moss.

1.3359652!img3359617.jpg

- Jeg blir forbannet og oppgitt. Dette er helt unødvendig og barnslige barnestreker, sier leder for Fagforbundet i Moss, Hilde Torgesen.

- Vi kommer på jobb mandag, og da er alle vinduer og dører klistret over med store plakater fra Unge Høyre.

Skadeverket har skjedd natt til søndag.

Ment som en skøyerstrek

- Jeg må ærlig innrømme at det var ment som en skøyerstreker fra Unge Høyre som prøvde å vekke litt liv i Fagforbundet under valgkampen, sier leder i Østfold Unge Høyre, Fredrik Punsvik.

Punsvik deltok selv under aksjonen natt til mandag.

- Jeg blir litt oppgitt. Hvis de ønsker å komme til makta så inviterer ikke dette til samarbeid. Dette blir for barnslig for meg, sier lederen for Fagforbundet.

Vurderte anmeldelse

- Dette er hærverk på en privat eiendom. Hvis politiet sier vi bør anmelde dette, gjør vi det. Folk får lære seg å oppføre seg, sier Torgesen.

Politiet og Fagforbundet gjorde en avtale med Unge Høyre om at hvis det ble ryddet opp før klokken ti, ville det ikke bli aktuelt med politianmeldelse.

Har Fagforbundet gjort noe som skulle fortjene dette?

- Nei, vi har ikke gjort annet enn at vi er ute i valgkampen og anbefaler medlemmene våres å stemme på de partiene som er med oss, og ikke mot oss.

- Vi har tidligere hatt ryddige valgkamper i Moss. Jeg har aldri opplevd noe slikt før, sier leder for Fagforbundet i Moss, Hilde Torgersen.

Blomsterbuket som beklagelse

- Jeg forstår at Fagforbundet reagerer og derfor har vi nå ryddet opp, og vi vil overrekke en liten blomsterbuket som beklagelse, sier leder i Østfold Unge Høyre, Fredrik Punsvik.

- Jeg håper Fagforbundet har glimt i øye og ser at det var med god tro og med humor i bakgrunn, sier Punsvik.

Blir det flere slike aksjoner fra Unge Høyre?

- Vi får nok legge den slagplanen på is nå, sier Punsvik.

- Vi går gjerne i diskusjoner og argumenterer med dem, men dette syns jeg er tåpelig, og vi trenger ikke noen blomster fra Unge Høyre etter dette.

Bra jobbet...virkelig..

Lenke til kommentar

Dobbeltmoral er bedre enn ingen moral :)

Synes nå ærlig talt at Fagforbundet kunne tatt dette med et lite glimt i øyet. Tydeligvis noen som hadde en dårlig mandag :p

Men litt overrasket over at Unge Høyre, som alltid har trakassert og hatet andre aksjonister som gjør lignende, nå tydeligvis synes det er greit å tapetsere andres bygg med plakater.

EDIT: Også en gladsak:

Kommunisten og kapitalisten i hyggelig samarbeid:

malmXykalvX858_1188857289_1188857317.jpg

Erling burde kanskje tatt av seg hjelmen og hevet geipen :)

(Saken omhandler anmeldelsen av Rune G. og P. Stordalen; http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/09/03/510932.html )

Endret av olsen
Lenke til kommentar
Frps skatteadvokater tar opptil 3100 kroner timen - pluss moms. Regningen går til skattebetalerne.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=161534

9422870[/snapback]

Dette er jo (dessverre?) ganske standard takster for de gode advokatene.

Forøvrig er det jo ikke helt korrekt å si at "regningen går til skattebetalerne". Regningen har allerede gått til skattebetalerne via den alminnelige støtten, afaik. Akkurat hva FrP velger å bruke pengene på bør da være opp til dem?

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

Aftenpostens leder i morgen..

"Vi finner det underlig at et parti som i årevis har stilt svært strenge krav til åpenhet fra andre, velger en så uklar strategi når det foreligger mistanke om skattesnusk i egne rekker.

(...)

I denne saken rammes Frp hardt av sin egen retorikk. Partiet er vanligvis svært opptatt av hvordan skattebetalernes penger forvaltes. Og det gjør krav på å representere folk flest bedre enn noe annet parti. Da fremstår det som uforståelig at Frp ikke er villig til å fortelle folk flest hva ligningsmyndighetene mener om partiets forvaltning av skattebetalernes penger."

Lenke til kommentar

Jeg håper virkelig ikke man kaster bort politiets dyrebare tid på å anmelde noen for å henge opp plakater....

Det har allerede tatt opp dyrebar spalteplass, noe som burde vært unødvendig. Skulle tro det var viktigere ting å skrive om.

Som for eksempel mer om FRP og dobbeltmoralens høyborg. De sitter litt i klemma nå.

Lenke til kommentar
Er det en fredelig demonstrasjon å redekorere annen manns FRIE eiendom?

9422575[/snapback]

Fagforbundets lokaler var nok offentlig eiendom du. Og jeg vil kalle det fredelig sammenlignet med venstresidens ungdomspartiers aksjoner, som gjerne går ut på å ødelegge eiendom eller menneskekropper.

EDIT: For å presisere litt, jeg har alltid vært motstander av hærverksaksjoner, og UHs aksjon er i en moralsk gråsone (grenser til dobbeltmoralsk), men når sant skal sies så er disse plakatene ren reklame, og jeg vil heller kalle det en omtenksom reklamekampanje når de henger opp plakatene med teip som ikke setter igjen merker på vinduene når de blir tatt ned igjen. UH har vist et standpunkt her, på det jeg vil kalle en fredelig måte. Jeg synes fagforbundet er i overkant dobbeltmoralsk når de støtter venstresidens voldelige/voldsfremmende aksjoner indirekte ved økonomiske støtte til blant annet AUF mens de fordømmer Unge Høyres aksjoner som tilgrising av eiendom og hærværk for noen plakater.

Endret av Heilage
Lenke til kommentar
b-real, sa Moore noe om sykehuskøene våre?

9411325[/snapback]

Du kan da selv se artikkelen mann...

9411545[/snapback]

Så ikke noe om det der. Så da lurer jeg på om han har utelatt litt fakta for å gi et noe feilaktig bilde av situasjonen?

Men regner med det var den som gikk på Møller.

Glemte den, men her er den!

Åtte av ti-påstanden var visst basert på tall fra SSB. Hva er feil med å gjengi slike tall?

Lenke til kommentar

Skattefusk og roing i debatter.. FRP gjør et FANTASTISK valg i år

http://www1.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2...hp?artid=161648

Forresten så har jeg jobbet i en komune som er klasisk eksempel på FRP sin bompenge politikk..

Tønsberg for 4årsiden.. FRP gikk til stor angrep med Nei til bomring ! og de vant..

Tønsberg i dag! .. FRP holder fortsatt makten, bomringen er fortsatt oppe, og nå er den dyrere og skal stå lengre enn for 4 årsiden..

FRP.. sier en ting gjør det nøyaktig motsatte!

Lenke til kommentar

Og svaret er.

Det var allerede flertall i bystyret for det desidert dyreste alternativet. Vi er misfornøyde med bompengefinansieringen, men det er bedre enn vegprising og rushtidsavgift, hvor det kunne kostet 80 kroner å kjøre gjennom Oslo, sier Myhre.

Det er råttent av Jens og Kristin og bruke slike avstemninger for å tillegge FRP holdninger de ikke har.

De stemte for bompenger der alternativene bar bompengefinansiering vs. veiprising.

Sammenhengen er viktig, noe regjeringspolitikere ser ut til å glemme i svertekampanjene sine.

Synes det er godt at slike skittne triks blir avslørt slik at vi vet hvem vi virkelig stemmer på.

Når det kommer til motsattpolitikk så er jo regjeringen skoleeksemplet på det.

De lovet i soriamoriaerklæringen at de ikke skulle røre kontantstøtten, noe de var snare med å kutte ned på i første budsjettet. :roll:

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

http://www1.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2...hp?artid=161669

"- Høyre vant skolevalget.

Høyre gikk fram 5,8 prosentpoeng og ble vinneren i skolevalget. SV og Frp gikk mest tilbake, mens Ap ble største parti."

... Eller..?

Tallene i følge VG:

AP: 21,4

FrP: 21,0

H: 17,5

SV: 11,0

Resten..

Hvordan klarer de å si at Høyre vant skolevalget? Er det "om å gjøre" å gå mest frem, eller å få flest stemmer?

Merkelige greier.. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...