Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 Sånne er vi mennesker, veldig flotte men heldigvis ikke perfekte. Det gir lyst, og muligheter for forbedringer. Folk flest kan ikke bare være fornuftige. Vi er mer eller mindre styrt av våre følelser, som endrer seg i interaksjon med alle disse "ukjente" individer rundt oss som ikke har vår erfaring. Så derfor blir utfordringen å være åpne nok for andres meninger (selv om de er helt på viddene) til vi har den graden av relasjon til at vi kan enes i forståelse uten sjenanse. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 Jeg har lyst til å starte "Logikkpartiet", der jeg samler alle logiske og fornuftige standpunkter i de forskjellige sakene. Så får det bli opp til andre å plassere partiet på skalaen. Men jeg er vel ikke alene om det. Det vil si, det er sikkert mange som vil ha litt av hvert, men ikke på samme måte som akkurat meg. Det irriterer meg så at alle partier liksom har ett eller annet dårlig med seg. 9378250[/snapback] Har du et logisk svar på alle politiske saker? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 Jo, men samtidig så er store deler av politikken til de andre partiene, særlig FrP, uspiselig for meg. 9377850[/snapback] Isåfall kan du jo finne ut hvem du er mest uenig med, og så stemme motsatt? Eller holde deg til prinsippene, og stemme det du er mest enig med, selv om de akkurat nå er med i en konstellasjon du ikke synes noe om. Venstre får jo ihvertfall ingen innflytelse om alle skulle velge noe annet, fordi de for tiden er et lite parti.. (stemmer ikke venstre selv) Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 Jeg har lyst til å starte "Logikkpartiet", der jeg samler alle logiske og fornuftige standpunkter i de forskjellige sakene. Så får det bli opp til andre å plassere partiet på skalaen. Men jeg er vel ikke alene om det. Det vil si, det er sikkert mange som vil ha litt av hvert, men ikke på samme måte som akkurat meg. Det irriterer meg så at alle partier liksom har ett eller annet dårlig med seg. 9378250[/snapback] Har du et logisk svar på alle politiske saker? 9378410[/snapback] Nei, det jeg mente var egentlig bare å hente de ferdiglagede svarene fra de forskjellige partiene, samle de sammen til det som selvfølgelig, JEG synes er logisk. Og til klilleng: Ja, jeg vet at det bare ville vært rett for meg. Men det ville vært det optimale, men også umulig. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 Jeg har lyst til å starte "Logikkpartiet", der jeg samler alle logiske og fornuftige standpunkter i de forskjellige sakene. Så får det bli opp til andre å plassere partiet på skalaen. Men jeg er vel ikke alene om det. Det vil si, det er sikkert mange som vil ha litt av hvert, men ikke på samme måte som akkurat meg. Det irriterer meg så at alle partier liksom har ett eller annet dårlig med seg. 9378250[/snapback] Har du et logisk svar på alle politiske saker? 9378410[/snapback] Nei, det jeg mente var egentlig bare å hente de ferdiglagede svarene fra de forskjellige partiene, samle de sammen til det som selvfølgelig, JEG synes er logisk. Og til klilleng: Ja, jeg vet at det bare ville vært rett for meg. Men det ville vært det optimale, men også umulig. 9378555[/snapback] Minner meg litt om egne "våte" drømmer for styringen av landet. Hvorfor traske til "slaktehuset" oppildnet av "løgnene", for så å legge det lett brekende hodet sitt på hoggestabben basert på kåte tilrop av et eller annet parti? Hvorfor må man holde ut med "svinene" i fire år av gangen? Hvorfor ikke binde opp styringen til levert proukt? Hvorfor ikke "kaste" de udugelige ved første korsvei? Hva med å heller ha et system som er basert på kvartalsvise valg, og hvor ledelsen da byttes ut asap? Så kan de nye "slubbertene" få bevise fantasiene sine like asap? Hvis hvem som helst av disse partiene våre kunne være like på alerten som vi andre tullinger er, så blir forlangende av levert produkt at de i det minste leverer dette før stengetiden, som kommer uheldigvis ca. hvert fjerde år. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 Sikkert noen som var ute etter å svekke AP som kastet den brannfakkelen 9372507[/snapback] Det kan godt være. Lurer på hvordan det er for AP å smake sin egen medisin Trenger bare å vite hva Arbeiderpartiet står for/vil. De vil det motsatte av det de sier. Når de sier "vi vil ikke ha eiendomsskatt i Oslo" så betyr det at de vil det. Større løgnere enn AP skal du lete lenge etter. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 Trenger bare å vite hva Arbeiderpartiet står for/vil. De vil det motsatte av det de sier. Når de sier "vi vil ikke ha eiendomsskatt i Oslo" så betyr det at de vil det. Større løgnere enn AP skal du lete lenge etter. 9379156[/snapback] Useriøst fjas! Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 Fulgte du linken? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Floskebingo! Dagbladet spiller bingo på flosker sagt under politisk debatt! Synes dette var en festlig vri, og faktisk positivt overrasket av avisen! Trykk av flosklene etter hvert som de triller ut av politikerne under NRKs folkemøte i kveld - trykk deretter på knappen «Bingo?» hvis du får fem på rad. Endret 28. august 2007 av Montgomery Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 Artig tiltak fra dagbladet Men de kunne gjerne lagt litt mer flid i å finne mer brukte floskler. F.eks "klimakrise", "ramme de fattigste", "vil gi mer til de rikeste", "usosiale avgifter". Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. august 2007 Rapporter Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Nederland har bedt om hjelp fra norske styrker i den urolige Uruzgan-provinsen Sør-Afghanistan. Regjeringen vurderer nå saken som skaper dyp splid mellom SV og de andre regjeringspartiene. Så har det kommet en direkte forespørsel. Hva blir det endelige svaret? Første umiddelbare er Njet! (hørt på radioen). Kanskje vi heller skal få et salig sirkus. Noe som kan tjafse det til for de rødgrønne rett før valget nå. Barnet i meg håper så klart på Sirkus. Trapeskunst er spesielt fasinerende. vg.no Edit: Knotete formulert Endret 29. august 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 29. august 2007 Rapporter Del Skrevet 29. august 2007 Artig tiltak fra dagbladet Men de kunne gjerne lagt litt mer flid i å finne mer brukte floskler. F.eks "klimakrise", "ramme de fattigste", "vil gi mer til de rikeste", "usosiale avgifter". 9380707[/snapback] Eller den verste av de alle, "valgfrihet" :!: Lenke til kommentar
notalive Skrevet 29. august 2007 Rapporter Del Skrevet 29. august 2007 I dag var de lokale politikerne på besøk og informerte om hva de forskjellige partiene tenkte å gjøre, og deretter hadde de en partidebatt ... Hvis det var det det het. Uansett. En jente spurte om hva de hadde tenkt å gjøre med forurensning/utslipp av diverse som ikke er bra, både i fylket og kommunen. Politikeren begynte å snakke om Kina og deres utslipp. Jeg ble irritert. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 29. august 2007 Rapporter Del Skrevet 29. august 2007 I dag var de lokale politikerne på besøk og informerte om hva de forskjellige partiene tenkte å gjøre, og deretter hadde de en partidebatt ... Hvis det var det det het. Uansett. En jente spurte om hva de hadde tenkt å gjøre med forurensning/utslipp av diverse som ikke er bra, både i fylket og kommunen. Politikeren begynte å snakke om Kina og deres utslipp. Jeg ble irritert. 9385001[/snapback] Jeg kan skjønne hvorfor det er irriterende hvis du henger deg opp i den lille detaljen om at det skal være kutt i fylke og kommune, men hvis vi ikke fokuserer på symbolpolitikk, så er det faktisk mye mer effektivt å kutte utslipp i land som Kina enn i Norge. Klimaet er en global sak, ikke en lokal sak, og klimaet gir blanke faen i hvor CO2-utslippene kommer fra Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 29. august 2007 Rapporter Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Trekker tilbake statlige barnehagetilskudd En stikkontroll av 25 norske kommuner viser at 57 millioner kroner øremerket til drift av barnehager i 2005, har blitt brukt til andre formål. – Det er ikke akseptabelt at norske kommuner misbruker øremerkede midler til andre formål en det de er ment for. Brudd på betingelsene for bruk av skjønnsmidler til drift av barnehager vil ikke bli godtatt, sier kunnskapsminister Øystein Djupedal. – Telemarksforskning har på oppdrag fra Kunnskapsdepartementet, gjennomført en stikkprøvekontroll i 25 kommuner for å se om kommunene har oppfylt forutsetningene for tildeling av skjønnsmidler i 2005. Kontrollen viser at 18 av de 25 kommunene har brukt til sammen 57 millioner kroner på andre formål enn drift av barnehager. På bakgrunn av dette har Kunnskapsdepartementet bestemt seg for å trekke tilbake 20 prosent av skjønnsmidlene brukt på andre formål enn drift av barnehager. Dette tilsvarer 11,5 millioner kroner. – Vi har denne gangen valgt en mild reaksjonsform siden det er første gang kontrollopplegget brukes, men vi vil ved neste kontroll reagere sterkere overfor kommuner som ikke oppfyller forutsetningene for tildeling av skjønnsmidler, sier Djupedal. En av forutsetningene i barnehageforliket var at kommunenes samlede bruk av frie inntekter til barnehager skulle videreføres på samme nominelle nivå som da forliket ble inngått. All økning i offentlig finansiering skulle komme gjennom økning i statstilskuddene. Kommuner som nominelt reduserer sitt eget bidrag til barnehagesektoren i forhold til nivået i 2003, skal ikke få dette kompensert gjennom økte statlige overføringer. Skjønnsmidlene ble tildelt første gang i 2004. Formålet med skjønnsmidlene er å kompensere for kommunenes merutgifter knyttet til innføring av maksimalpris, kommunal plikt til økonomisk likeverdig behandling og drift av nye barnehageplasser. En kontroll av midlene tildelt i 2004 ble gjennomført ved bruk av nøkkeltall fra KOSTRA. Departementet erfarte at disse tallene ga et ufullstendig bilde av kommunenes ressursbruk på barnehager. http://www.regjeringen.no/nn/dep/kd/Presse....html?id=479455 Edit: Glemte link såklart. Endret 29. august 2007 av smoothie Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 29. august 2007 Rapporter Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Klimaet er en global sak, ikke en lokal sak, og klimaet gir blanke faen i hvor CO2-utslippene kommer fra 9385396[/snapback] Nettopp, og ett tonn klimagass fra Norge er like ille som ett tonn klimagass i Kina! For all del, jeg er enig med at du har et godt poeng, men at Kina er mye verre enn oss må ikke bety at vi ikke kan ta ansvar her også! *edit; dessuten slik jeg forsto notalive var spørsmålet om miljøvern i hans nærområde, ikke i kina! Endret 29. august 2007 av Montgomery Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 29. august 2007 Rapporter Del Skrevet 29. august 2007 Klimaet er en global sak, ikke en lokal sak, og klimaet gir blanke faen i hvor CO2-utslippene kommer fra 9385396[/snapback] Nettopp, og ett tonn klimagass fra Norge er like ille som ett tonn klimagass i Kina! For all del, jeg er enig med at du har et godt poeng, men at Kina er mye verre enn oss må ikke bety at vi ikke kan ta ansvar her også! *edit; dessuten slik jeg forsto notalive var spørsmålet om miljøvern i hans nærområde, ikke i kina! 9385835[/snapback] Men det er derimot vanskeligere å kutte en gitt mengde her i Norge, enn det er å kutte den samme mengden i Kina. Grunnen er at renseteknologien i Norge er mye høyere, så ved å for eksempel gi denne tekologien vidre til Kina vil være et billigere kutt, enn å bruke enda mer penger og ressurser på å kutte enda mer i Norge. Husk at det er resultatene som teller, men det betyr ikke at vi ikke kan jobbe smart mot resultatene Forøvrig ser jeg ikke helt hvorfor noen lokalpolitikere skal gå til sak på å kutte klimagasser i en kommune. Det er strengt talt helt andre ting å fokusere på i et kommunevalg. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. august 2007 Rapporter Del Skrevet 29. august 2007 Men det er derimot vanskeligere å kutte en gitt mengde her i Norge, enn det er å kutte den samme mengden i Kina. Grunnen er at renseteknologien i Norge er mye høyere, så ved å for eksempel gi denne tekologien vidre til Kina vil være et billigere kutt, enn å bruke enda mer penger og ressurser på å kutte enda mer i Norge. Husk at det er resultatene som teller, men det betyr ikke at vi ikke kan jobbe smart mot resultatene 9385903[/snapback] Det mener jeg er å se på klimakutt som et slag Monopol. Hvis vi bare skal smøre klimaverstinger, og ikke samtidig ta mere smertefulle tiltak hjemme, så gir vi et inntrykk av å kjøpe oss fri. dermed oppmuntrer vi ikke til samarbeidet som trengs for å virkelig gjøre noe med problemet. Hva med å gjøre begge tingene samtidig? Ja, det kan få konsekvenser for den eksisterende behagelighet som vi er lullet inn i, men tenk heller på mulighetene for at en hel planet virkelig gjør sitt beste ...? Lenke til kommentar
notalive Skrevet 29. august 2007 Rapporter Del Skrevet 29. august 2007 Det som gjorde meg irritert, var at han fokuserte mer på kina enn på hva vi i norge kan gjøre for å minke på våre utslipp. Det at kina forurenser skummelt mye, betyr ikke at vi skal fortsette med det samme. Kinas forurensning har helt sikkert økt fra lite til mye, og det samme vil bli å skje i norge også, dersom vi ikke gjør noe. Uansett. De andre politikerne nevnte forskjellige ting som alternative varmemetoder og biobrensel etc. - det gjorde ikke kina-duden Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 30. august 2007 Rapporter Del Skrevet 30. august 2007 Og mens den rødgrønne regjeringen fremdeles ikke lar de eldre velge hvor de vil få hjelp, må de betale av egen lomme. http://www.fvn.no/valg/article508657.ece Men Jens og Kristin har jo tross alt bestemt at sykepleiere i det private ikke har "varme hender". "Jeg skjønner ikke hvorfor Jens Stoltenberg ikke vil at vi skal ha denne hjelpen som vi får fra Trygg Hjemme. Det er sosialisme på sitt verste, sier Frithjof Jensen." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå