Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Angående åpent inntak til alle studier: Det vil ikke være mulig å få dette gjennomført, uansett. NHH hadde 3600 søkere i år, og kan ta inn i overkant av 10% av disse. Miljøet for økonomi og administrasjon som akademiske fag er rett og slett ikke stort nok i Norge til at det går an å drive utdannelse av alle som vil på et høyt nivå, det samme gjelder hauger av andre fagområder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(Jeg har fått rapporter fra diverse styremøter som har blitt holdt i løpet av morgentimene i dag, riktignok ikke fra enorme selskaper, men vi snakker godt over 1000 arbeidsplasser til sammen, utflaggingen er satt i gang...)

Ha det :D:D

Det er som sagt ikke meg som taper, men mange norske arbeidere som nettopp har mistet godt over 500 millioner kroner i årlige inntekter.

Lenke til kommentar
Nei, men eksamen er en god måte å kvalitetssikre faglærers vurdering på.

Men ikke nødvendigvis en god måte å kvalitetssikre elevens kompetansenivå. Eksamener kan også fort bli *sitte hele natta og pugge hele boka* - noe de også fort blir! Poenget er ikke at man skal pugge ting, men BRUKE de, og der er mapper enerådende.

Hva synes du om vurderingene mine? Gjør det noe at det står et tall nederst?

Lenke til kommentar
Men ikke nødvendigvis en god måte å kvalitetssikre elevens kompetansenivå. Eksamener kan også fort bli *sitte hele natta og pugge hele boka* - noe de også fort blir! Poenget er ikke at man skal pugge ting, men BRUKE de, og der er mapper enerådende.

Elevene oppmuntres ikke akkurat til å anvende kunnskapen fremfor å skrive av boken når de kan bruke bok i arbeidet. På eksamen må de klare seg på egen hånd, noe som gjør at de blir nødt til å reflektere over hvordan de kan anvende kunnskapen på praktiske eksempler.

Ulempene med mappevurdering er for mange til å overses. De kan fungere som et hjelpemiddel for faglærer til å vurdere elevens standpunktkarakter, men samtidig bør man ha eksamen for å kvalitetssikre faglærers vurdering. Det bør ikke være slik at faglærer på egen hånd kan avgjøre en elevs fremtid ved å sette karakteren ut fra trynefaktor. Eksamen er det viktigste og beste virkemiddelet man har for å sikre at det ikke skjer.

Lenke til kommentar
(Jeg har fått rapporter fra diverse styremøter som har blitt holdt i løpet av morgentimene i dag, riktignok ikke fra enorme selskaper, men vi snakker godt over 1000 arbeidsplasser til sammen, utflaggingen er satt i gang...)

Ha det :D:D

Det er som sagt ikke meg som taper, men mange norske arbeidere som nettopp har mistet godt over 500 millioner kroner i årlige inntekter.

Når du kommer med slike påstander,bør de kunne dokumenteres før det skal vere et snev av troverdighet i disse.

jeg kunne også sette meg ned å fortelle at jeg snakket med folk som var fortvilet da de borgelige overtok og at dette gikk kraftig utover arbeidsplasser, men uten å dokumentere dette så hadde det da blitt en stor ståhei fra dere om nettop dokumentasjon, derfor er det en fordel at dere gjør slikt selv også :hmm:

Lenke til kommentar

Valla har fått viljen sin og nå begynner kravene fra folkemordhylleren å komme.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle1113837.ece

Nå skal man ikke lengre bare ha puter under armene, man skal også ha det i ræva!. Vi har bare 750 000 personer i arbeidsdyktig alder allerede utenfor arbeidslivet, la oss gi de enda færre incentiver for å komme seg tilbake i arbeid. Velferdsstaten kan komme til å ryke, men samma faen, ikke stem på de egoitstiske partiene som har en realistisk økonomisk politikk.

Lenke til kommentar
Valla har fått viljen sin og nå begynner kravene fra folkemordhylleren å komme.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle1113837.ece

Nå skal man ikke lengre bare ha puter under armene, man skal også ha det i ræva!. Vi har bare 750 000 personer i arbeidsdyktig alder allerede utenfor arbeidslivet, la oss gi de enda færre incentiver for å komme seg tilbake i arbeid. Velferdsstaten kan komme til å ryke, men samma faen, ikke stem på de egoitstiske partiene som har en realistisk økonomisk politikk.

Om du og aftenposten hadde fulgt lit med i politikken ville dere visst at disse punktene var tatt med i Jens sitt budsjett før Valla krevde dem .

Dessuten er dette temmelig viktige krav som Høyre tok fra arbeiderne for å styrke kapitalistene, Skjønner godt at Hagen & co tviholder på Høyre som bla ville gi dem mulighet til å PÅLEGGE sine arbeidere 13 timers dag og i tillegg slippe å betale dem overtid.

Jeg ville gjerne snakket med deg den dagen du selv ble pålagt noe sånt.

Slike ting er jo å tilbakeføre arbeidernes rettigheter til 1930 tallet

Velferdsstaten kan komme til å ryke, men samma faen, ikke stem på de egoitstiske partiene som har en realistisk økonomisk politikk.

Du fortsetter her din ensidige og usaklige argumentasjon,men du tok ikke med følgende:

Eldre og uføre

Den største gruppen trygdede i Norge er eldre og uføre. I dag lever 625 000 nordmenn av alderspensjon og 315 000 av uførepensjon.

Til sammen utgjør utgjør alders- og uførepensjonistene 73,8 prosent av de trygdede, skriver BT.

Hvem er disse? Jo det er din mor, din far, din onel og tante osv osv.

Dette er de som bygget landet, dette er de som er resultatet av at på 40-50 og 60 tallet var det vanlig med 6-10 barn, disse har jobbet og slitt og bygget grunnlaget for den velferden du velter deg i, alikevel er du så fordommsfri at du kaller disse snyltere.

Eier du ikke skam i livet :thumbdown:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Skjønner godt at Hagen & co tviholder på Høyre som bla ville gi dem mulighet til å PÅLEGGE sine arbeidere 13 timers dag  og i tillegg slippe å betale dem overtid.

Føl deg fri, jeg har 13-timers dager allerede. Frivillig sådann, i likhet med en del andre i kongeriket. Jeg har ikke lest gjennom lovforslaget du refererer til, men jeg har en stygg mistanke om at vi ikke snakker om at arbeidsgiveren kan pålegge de ansatte å jobbe 13 timer daglig samtlige 2[0-2] arbeidsdager i måneden.

Endret av sumptrollet
Lenke til kommentar
Skjønner godt at Hagen & co tviholder på Høyre som bla ville gi dem mulighet til å PÅLEGGE sine arbeidere 13 timers dag  og i tillegg slippe å betale dem overtid.

Føl deg fri, jeg har 13-timers dager allerede. Frivillig sådann, i likhet med en del andre i kongeriket. Jeg har ikke lest gjennom lovforslaget du refererer til, men jeg har en stygg mistanke om at vi ikke snakker om at arbeidsgiveren kan pålegge de ansatte å jobbe 13 timer daglig samtlige 2[0-2] arbeidsdager i måneden.

Det har ingenting med saken å gjøre, i Norge har vi 7,5 timers arbeidsdag alt utover dette er overtid, dette er et krav arbeiderklassen slåss for i mange tiår uavhengig av politisk tilhørighet og så skal Hagen & co kunne bestikke Høyre med noen millioner og få dette fjernet med et pennestrøk, og enda kan dere påstå at industriherrene ikke har påvirkning på de politiske partiene, dette er jo nettop et av eksemplene .

Lenke til kommentar

Det har ingenting med saken å gjøre, i Norge har vi 7,5 timers arbeidsdag alt utover dette er overtid,

Si det til polakkene som jobber 12-timers dager til en brøkdel av timelønnen din eller til deg selv når bedriften din går konk fordi du ikke orker/gidder å jobbe mer enn 37.5 timer i uken.

Lenke til kommentar
Si det til polakkene som jobber 12-timers dager til en brøkdel av timelønnen din eller til deg selv når bedriften din går konk fordi du ikke orker/gidder å jobbe mer enn 37.5 timer i uken.

Hvor gammel er du egentlig? Mange drittunger føler seg nemlig udødelige og sier de glatt kan jobbe både 10 og 12-timers arbeidsdager. Men når man får noen år til på baken vil man kjenne det hardt.

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du egentlig? Mange drittunger føler seg nemlig udødelige og sier de glatt kan jobbe både 10 og 12-timers arbeidsdager. Men når man får noen år til på baken vil man kjenne det hardt.

Underlig at mine og dine forfedre samt de fleste i u-landene ikke bare overlevde, men også reproduserte seg selv i stort antall til tross for at de ikke kunne dra hjem og ete Grandis etter å ha tilbrakt 7.5 time på jobben.

Lenke til kommentar

Det har ingenting med saken å gjøre, i Norge har vi 7,5 timers arbeidsdag alt utover dette er overtid,

Hva har dette med polakker å gjøre, at Høyresiden ønsker å bruke polakker i jobber i Norge det vet vi, vi vet jo også hvordan de behandler dem, for selv om disse har krav på en minstelønn på vel 70 kr timen (tror jeg det er ) viser det seg at de får helt ned i 8-9 kr timen.

Regner med at det er dette du vil ha :cry:

Da skal det jo bli bra å leve og jeg ønsker deg lykke til når du skal ha under 10 kr timen og heller ikke overtidstillegg :no::no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...