b-real Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 why? 9349853[/snapback] Kall meg kynisk, men en slik ulykke dagen før han ankommer stedet er en gavepakke slik at de kan vise hvor mye "de bryr seg".9349871[/snapback] Neida neida...det viser bare at politikerne har god timing Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Nå var det vel ikke situasjonen han omtaler jeg ønsket å omtale, men måten han populistisk omtaler det på. Åja, så det han faktisk sier er irrelevant? Det er bare måten han sier det på som teller? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Åja, så det han faktisk sier er irrelevant? Det er bare måten han sier det på som teller? 9354522[/snapback] Nei Pricks! Les nå hele innlegget mitt og ikke bare saks en linje så ser du poenget mitt... Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Nå var det vel ikke situasjonen han omtaler jeg ønsket å omtale, men måten han populistisk omtaler det på. Åja, så det han faktisk sier er irrelevant? Det er bare måten han sier det på som teller? 9354522[/snapback] Hvis han er interessert i å få frem et poeng kan han jo for eksempel prøve å være litt saklig. Det pleier å fungere, så sitter ikke folk på diverse nettfora og diskuterer språkbruken i stedet for innholdet Lenke til kommentar
chokke Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Ok, skulle finne frem til testen for å sjekke hvem jeg passer best til å stemme da jeg så dette på aftenposten.no sin hjemmeside. Patetisk... Betale for klimakvoter? Til hvem? Staten så de kan kjøpe litt mer vei, eller gi til politiet så de kan fange slemme folk? Pøh. Og faktisk prøve seg på en liten boikott ved å ikke dra. Merker jeg blir flau av å lese den artikkelen... Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Det er bra det, Montgomery. Bare ignorer det han sier og gå rett på person. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Eks-statsrådens pensjonsfest http://e24.no/makro-og-politikk/article1956872.ece#VG Slike eksempler som dette er direkte skremmende,er det rart folk har politikerforakt Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Et lite tankekors til de som forsvarer enorme lederlønninger Direktørene er ikke verd sin vekt i gull Den som tror disse bedriftenes vel og ve er avhengig av en godtgjørelse til direktøren på flere titalls millioner dollar i året, gjør klokt i å tro om igjen. http://e24.no/kommentar/spaltister/hanness...e1955307.ece#VG Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Synd at Donald ikke husket at med et slikt navn så er man født uheldig ... Vance gjorde derfor det han mente var det riktige, og fortalte om det ulovlige salget av blant annet håndvåpen og landminer. Han samlet dokumenter og foto og informerte en FBI-agent i hjembyen Chicago, ettersom han ikke visste hvem han kunne stole på i Irak. For bryet satt han 97 dager i Camp Cropper, der han var klassifisert som innsatt grunnet sikkerhetsrisiko. Også hans kollega Ethan Ertel ble pågrepet. Han hjalp Vance med å samle den nødvendige dokumentasjonen. Begge har levert inn et føderalt saksmål og hevder de ble fengslet på ulovlig grunnlag, og mener de ble utsatt for fysiske og mentale forhørsteknikker vanligvis brukt på terrorister og såkalte fiendtlig kjempende. Donald får litt velfortjent juling .... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Et lite tankekors til de som forsvarer enorme lederlønninger 9358991[/snapback] Hvorfor skal du eller jeg egentlig blande oss opp i hva bedriftenes eiere betaler sine ansatte? Hvis bedriften vil spenne ut millioner på høye lederlønninger, så kan vi heller kjøpe produktene våre av bedriften som gir moderate lønninger og slik kanskje tilbyr billigere produkter. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Hvorfor skal du eller jeg egentlig blande oss opp i hva bedriftenes eiere betaler sine ansatte? Hvis bedriften vil spenne ut millioner på høye lederlønninger, så kan vi heller kjøpe produktene våre av bedriften som gir moderate lønninger og slik kanskje tilbyr billigere produkter.9361130[/snapback] Tror du virkelig at forbrukere gidde å sette seg inn i hvor mye ledern av..tja...f.eks Elkjøp tjener før de bestemmer seg for å kjøpe varen der? Tviler jeg STERKT på at folk gidder å gjøre. http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article507012.ece VENNESLA: - Politikerne kan knapt snakke seg varm nok om eldreomsorg. Men slik som min mor behandles er den egentlige hverdagen, sier en sint sønn av Malli, Odd Magne Røinås. Han har fått beskjed fra kommunen om at de mener det er faglig forsvarlig at moren bor alene i leiligheten, selv om hun må ha hjelp til å reise seg opp fra både seng og stol. Helt siden nyttår har familien kjempet for at den skrøpelig kvinnen skal få et mer forsvarlig omsorgstilbud i Vennesla, blant annet mer tilsyn enn hun har i dag. Men de har bare fått avslag. Direkte skammelig. Endret 26. august 2007 av b-real Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Hvorfor skal du eller jeg egentlig blande oss opp i hva bedriftenes eiere betaler sine ansatte? Hvis bedriften vil spenne ut millioner på høye lederlønninger, så kan vi heller kjøpe produktene våre av bedriften som gir moderate lønninger og slik kanskje tilbyr billigere produkter.9361130[/snapback] Tror du virkelig at forbrukere gidde å sette seg inn i hvor mye ledern av..tja...f.eks Elkjøp tjener før de bestemmer seg for å kjøpe varen der? Tviler jeg STERKT på at folk gidder å gjøre. Nei, og det trenger man jo heller ikke. Man kan bare gå etter det produktet som gir mest for pengene. Hvis en bedrift klarer å produsere både bedre og billigere enn konkurrentene, så er det vel ett fett hvor mye de betaler lederen sin? Helt siden nyttår har familien kjempet for at den skrøpelig kvinnen skal få et mer forsvarlig omsorgstilbud i Vennesla, blant annet mer tilsyn enn hun har i dag. Men de har bare fått avslag.Direkte skammelig. 9361202[/snapback] Sånn går det når det offentlige skal ta ansvar.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Nei, og det trenger man jo heller ikke. Man kan bare gå etter det produktet som gir mest for pengene. Hvis en bedrift klarer å produsere både bedre og billigere enn konkurrentene, så er det vel ett fett hvor mye de betaler lederen sin Nå er det ikke så enkelt som det,fordi lederlønninger i store firma er med på å presse opp lederlønninger i andre firma som ikke tjener så godt og i tillegg er det med å presse opp lønningene til de ansatte, altså en ond spiral som hele tiden gir størst gevinst til de so har mest fra før Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Nei, og det trenger man jo heller ikke. Man kan bare gå etter det produktet som gir mest for pengene. Hvis en bedrift klarer å produsere både bedre og billigere enn konkurrentene, så er det vel ett fett hvor mye de betaler lederen sin Nå er det ikke så enkelt som det,fordi lederlønninger i store firma er med på å presse opp lederlønninger i andre firma som ikke tjener så godt og i tillegg er det med å presse opp lønningene til de ansatte, altså en ond spiral som hele tiden gir størst gevinst til de so har mest fra før 9361330[/snapback] Joda, det er klart at til en viss grad vil en slik "lønnsspiral" kunne oppstå. Men før eller siden vil en driftig gründer forstå at "Hey, her er det sannelig så unødig høye lederlønninger at det er gode penger å tjene". Det er ihvertfall mitt håp. Konkurranse er altså en forutsetning. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Det jeg synes er litt skremmende Snekker'n, er at det faktisk er folk som synes det er en god idè å bestemme hvordan andre mennesker skal styre sin bedrift. Hvordan en bedrift velger å lønne sine ansatte er helt og holdent den aktuelle bedriften sin sak (så lenge den følger norsk lov), og er overhodet ikke noe styresmakten skal legge seg opp i. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Tror du virkelig at forbrukere gidde å sette seg inn i hvor mye ledern av..tja...f.eks Elkjøp tjener før de bestemmer seg for å kjøpe varen der? Tviler jeg STERKT på at folk gidder å gjøre. Så folk bryr seg ikke egentlig? Hvorfor skråler de om det da? Er det bare syting for sytingens del? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Opprettet MSN Media for å utvide goggle.no Er det dette som best kan kalles en "klegg"? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 "Google ville la Nybråten være i fred så lenge han ikke startet en konkurrerende side." Goggle.no er nå en søkeside... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Hehe.. Hvorfor gjorde ikke jeg det? Over 10.000 kr per måned uten å løfte en finger. Men over til noe annet: E24 Næringsliv Salget av nye boliger faller som en stein Det er også en spørreundersøkelse der stillingen foreløbig er: Tror du boligprisen vil falle i høst? Ja, over 10 prosent 40 % Ja, over 5 prosent 21 % Uendret 22 % Nei, de vil fortsette opp 10 % Bryr meg ikke 4 % (3366 stemmer) Forbløffende få tror boligprisen kommer til å stige eller være uendret, mens hele 40% tror den vil falle med minst 10% i høst. 61% tror den vil falle med 5% eller mer. Det er ganske formidable summer. Håper trenden holder seg til jeg skal inn på boligmarkedet i 2008. (Jepp, jeg haler ut tida nå som det er prisnedgang) Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Når salget av nye boliger faller bremses utbyggingen, og da vil etterspørselen snart være større enn tilbudet igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå