Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Det er ubehagelig for "alle" ... Og det mest ubehagelige er at det finnes ikke "underbemanning". 9339330[/snapback] Ikke?? Om det er for at det er mest kvinner som jobber der så finnes der faktisk også menn. Så ordet underbemanning kan godt brukes eller om du foretrekker for få ansatte . 9339643[/snapback] Jeg satte bare på spissen forskjellen mellom det private og det offentlige systemet. Ved den private institusjonen jeg har jobbet hadde vi samme antallet klienter, men klarte oss med 1/3 av antallet ansatte, i forhold til den offentlige institusjonen hvor jeg virker nå. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg er blir så irritert og oppgitt hver gang jeg hører noen pro-miljøfolk og SV-ere uttale seg om bilkjøring og at denne må kuttes ned p.g.a. miljøet. Rushtidsavgift osv. Høyere bensinpris. Dyrere biler, men billigere elbiler. Dere skjønner tegninga, de vil ha oss til å kjøre minst mulig og helst ta bussen, trikken og toget. Vil man likevel kjøre bil skal det koste dyrt. Skjønner ikke disse blåøyde folkene at vi VIL kjøre bil? Uansett hvor dyrt det er. Vi ønsker den enorme friheten det er å kunne kjøre sin egen bil akkurat når og hvor man vil. Slik det er i dag må mange ofte vente timevis på en buss og i tillegg gå en halvtime for å komme dit man vil. Da er det jo selvsagt at man vil kjøre selv. Og det er jo nettopp de som bor utilgjengelig som er mest ivrige etter å få lappen. Så hvorfor tenker disse "aktivistene" så ensidig? De tenker bare på å fordyre bilkjøringen i stedet for å gjøre noe med den. Hvorfor ikke åpne mer for alternative drivstoffer? Gi enorme avgiftsletter på slike biler slik at det blir TYDELIG for oss at de bryr seg om miljøet. Altså store prisforskjeller på miljøbiler og vanlige biler. Og nå tenker jeg ikke på el-biler. Ærlig talt, ingen vil ha de. De er alt for små og upraktiske rett og slett. Målet må jo være å skape en bil som er like praktisk, stor, rommelig, komfortabel, ha like lang rekkevidde og ikke minst samme ytelser som en vanlig bil, MEN med minimale utslipp. Først da vil folk bry seg, og slik det er i dag så tenker ikke folk at det er miljøvennlig å betale "bøter" for å kjøre bil. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 En fortviltet mann prøver å finne ut hvordan han lovlig kan bli kvitt måsen: http://vol.no/magasin/?N=8571 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Takk for dagens gladhistorie, I går hadde han slått seg sammen med to ungdommer fra naboens tak. Så nå har vi en fjærkledt ungdomsgjeng hengende i inngangspartiet. Snart begynner de vel å røyke også. :!: Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Now this is a new vending ... Hører på radioen at vårt kjære FRP så gjerne vil hjelpe på med enda flere polske håndverkere i fremtiden ...!? Barnetrygden skal nemlig sikre en jevn flyt av friske hender. Tror jeg skal stemme på dette "nye" FRP. Nå kan slagordet bli: FRP Partiet for Kåtskap Og Glede Edit: Jaggu ble det tilfeldigvis en verdig post nr. femtusen ... Endret 24. august 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Trikkedrapsmannen krever erstatning 43-åringen mener helsevesenet har skylden for at han ble drapsmann. Nå vil han ha erstatning for tapt livskvalitet. Vil vi ha det slik at drapsmenn kan søke om erstatning for tapt livskvalitet fordi de mener det er samfunnets skyld at de er blitt drapsmenn? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Minner meg på en viss Monty Python-sketsj: Society is to blame! Arrest society! I stedet for å få den straffen han fortjener skal vi nå 1) Synes synd på han 2) Betale han masse millioner Det er til å bli syk av! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 En fortviltet mann prøver å finne ut hvordan han lovlig kan bli kvitt måsen:http://vol.no/magasin/?N=8571 9347317[/snapback] Stakkars! Men det finnes heldigvis løsninger. Som han skriver så har de prøvd med nylon-tråder. Det kan det ikke bli for lite av. Det er bare å pøse på med nylon over alt de kan finne på å sitte og fly forbi. Gjerne grovmaskede garn over verandaer osv. Da fjerner man i hvert fall måsen fra det aktuelle bygget, men det vil fortsatt være et problem at de er i nærområdet. Det må løses ved at andre følger det samme eksemplet. Dette har fungert utmerket i havneområdet av Trondheim (Nyhavna, gammelhavna, Dora) Et annet triks er å ta fra de næringsgrunnlaget. Hvilke måser gidder vel å bygge reir en plass som man ikke finner mat? I Tromsø har dette vært prøvd ut med suksess. Byens befolkning har fått forbud mot å mate fugler i parkene. Befolkninga er oppfordret til å bidra til å fjerne matgrunnlaget til måsen i sentrum gjennom forsøpling. I tillegg er det ryddemannskaper hver ettermiddag og hver natt til lørdag og søndag som fjerner kebabrester og annet matsøppel før måsene kommer til matfatet. Det har redusert måsebestanden i sentrum drastisk. Nå er ikke måsen lengre et problem. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Nå er ikke jeg for å drepe måker, men får det ikke an å bruke "sovepiller" i maten som du plasserer på en litt høy plass? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 I Danmark har man jo "øllebrød". Hvorfor ikke late som man har misforstått litt, og helle øl på brød? Evt. litt sterkere saker. Har som regel en drastisk effekt... Kræsjlanding i fjera med påfølgende kvestelse. Så må man jo avlive (u)dyret ut av ren barmhjertighet, selvsagt... Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Før i tiden trodde jeg det var skuddpremie på måker. Typisk fikk en fem'er for hvert par med føtter man leverte inn. Det var tross alt i Sandnes, hvor søppelfyllingen lå bortimot midt i by'n. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Nå er ikke jeg for å drepe måker, men får det ikke an å bruke "sovepiller" i maten som du plasserer på en litt høy plass?9348134[/snapback] Jeg har hørt en historie om noen som hadde skjenket en måse full med rødspritdynket loff. Måsa ble selvfølgelig full og fikk dårlig blande der den satt mett og uvitende på mønet av et naust. Måsa mistet etter hvert balansen helt og trillet ned taket og ned i busker/høyt gress e.l. Jeg vet ikke hvordan det gikk med den til slutt, om f.eks rev/hund/katt tok den eller om den overlevde eller døde av overdose. Men jeg synes ikke det var noen særlig dyrevennlig måte å gjøre det på. Jeg tipper sovepiller kan føre til en lignende effekt. Før i tiden trodde jeg det var skuddpremie på måker. Typisk fikk en fem'er for hvert par med føtter man leverte inn. Det var tross alt i Sandnes, hvor søppelfyllingen lå bortimot midt i by'n.9348230[/snapback] Det kan godt hende. Det har i hvert fall vært en sånn ordning for kråker tidligere. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Frps Stortingsrepresentant Jan Henrik Fredriksen sier Samens innflytelse i Finnmark er apartheid Frp er og forblir usmakelige... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Frps Stortingsrepresentant Jan Henrik Fredriksen sier Samens innflytelse i Finnmark er apartheidFrp er og forblir usmakelige... 9349327[/snapback] Men du er også betenkt over situasjonen han beskriver, eller? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Trikkedrapsmannen krever erstatning43-åringen mener helsevesenet har skylden for at han ble drapsmann. Nå vil han ha erstatning for tapt livskvalitet. Vil vi ha det slik at drapsmenn kan søke om erstatning for tapt livskvalitet fordi de mener det er samfunnets skyld at de er blitt drapsmenn? 9347523[/snapback] Nix.. blir nok ikke noen erstatning her, tipper jeg. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Men du er også betenkt over situasjonen han beskriver, eller? 9349409[/snapback] Nå var det vel ikke situasjonen han omtaler jeg ønsket å omtale, men måten han populistisk omtaler det på. Samespørsmålet i Finnmark er etter min forståelse etter samtale med norske finnmarkinger ganske betent, hvor en stor del av nordmennene har sterke følelser mot urbefolkningen. Jeg skal ikke her komme med noe synspunkter for eller mot nettopp den saken, foruten om å erkjenne at konflikten nok eksisterer. Likefullt må man kunne forvente seg at Stortingsrepresentanter unnlater å bruke så billig retorikk for å fyre opp under et nærmest hat, for uansett om etniske nordmenn er forfordelt i Finnmark så er det ikke apartheid. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 http://www1.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2...hp?artid=155115 Wow! Dette må jo føles ut som julaften og nyttårsaften på en gang for AP... Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 http://www1.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2...hp?artid=155115 Wow! Dette må jo føles ut som julaften og nyttårsaften på en gang for AP... 9349812[/snapback] why? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 why? 9349853[/snapback] Kall meg kynisk, men en slik ulykke dagen før han ankommer stedet er en gavepakke slik at de kan vise hvor mye "de bryr seg". Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Kall meg kynisk, men en slik ulykke dagen før han ankommer stedet er en gavepakke slik at de kan vise hvor mye "de bryr seg". 9349871[/snapback] Det er tross alt media som formidler gavepakken da, men kan være tilbøyelig om at det kan være kalkulert. Men på den andre siden hva skulle han ha gjort? Stoltenberg sitter litt i klem for hadde han drevet valgkamp så hadde det vært ufint. Hadde han droppet å møte opp hadde det også fort blitt noe ufølsomt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå