Konnis Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Jeg synes det er tull. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Jeg vil anta at det er en mer generell forbud for å forby de ekstremtilfellene.. Personlig så hadde jeg ikke hatt noe imot litt trusekant eller kløft i hverdagen Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Så du mener at alle med barn skulle få utbetalt ca 10 000 pr mnd pr barn??hadde ikke blitt mange barn i barnehagene da nei 9334372[/snapback] Jeg mener at alle midlene som går til barnehage, kontantstøtte og barnetrygd samles til en styrket barnetrygd ja. Jeg er for likebehandling på området. Merkverdig at du ler av noe som i dag er praksis. Du ler av et ønske om å likebehandle og ikke forskjellsbehandle. En som har sin 2-åring i barnehagen mottar i dag normalt godt over 10.000 kroner i støtte. Mens rød-grønne ikke vil at andre familier skal se en krone, utenom dagens barnetrygd. For all del, bare le du. Det er nok ikke så morsomt for alle de med småbarn som blir ofre for forksjellsbehandlingen. Logikken er at man skal få betalt for å la andre passe ens unge, men ikke skal få noe støtte om man selv gjør dette eller lar en dagmamma/barnepasser passe ungene. Dvs det er ingen logikk. Kun forskjellsbehandling. Men det er jo ikke noe nytt med regjeringen. De ønsker jo at foreldrene skal sende ungen etter pengene fremfor å gi familien mulighet til å velge den løsning som er best for barnet og familien. 9334561[/snapback] Det jeg ler til er at folk skal få utbetalt 10 000 kr pr barn istedenfor slik som nå at disse pengene går til barnehager. For hva blir konsekvensen? Konsekvensen er at familier ikke blir forskjellsbehandlet. Du får det til å høres negativt ut om en mor eller far selv tar seg av ungen fremfor å sende ungen avgårde til andre. Per tar seg av sitt barn og skal få 0,-. Mona sender ungen til barnehagen og skal få 10.000+ Makan til tull. Å oppdra barn er ikke gratis. Å oppdra barn er nødvendig fordi barna et vår viktigste resurs og investering for at samfunnet skal fungere. Og så ler du av om noen skal være hjemme og ta seg av dette barnet og få betalt for det? Du ler av alle de som legger ned en ufattelig viktig jobb for samfunnet skal få støtte til dette? De som sørger for at vi i fremtiden har leger, politimenn, forsvarfolk, rørleggere osv? Jeg håper virkelig ikke det. Barnehagen er ikke for alle. Selvfølgelig bør de som selv tar seg av ungen eller bruker andre enn barnehagen få samme støtte som de som benytter barnehage. Noe annet er ikke annet enn skitten diskriminering av en gruppe mennesker. Og det er ikke noe å le av. 9335188[/snapback] Her hopper du over en del viktige ting jeg har sagt, nemmelig bla at foreldre som velger å være hjemme med sine barn de 2 første årene bør få tilskudd til dette, dog bør det dokumenteres at de er hjemme da og ikke jobber full tid med svart dagmamma. det andre er at disse ikke bør få 10 000 pr barn,dette fordi det i de 10 000 en barnehageplass koster også er inkludert driften av barnehagen og du mener vel ikke at de som ikke har barn i barnehagen skal få driftstønad Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Britiske Green Party tar til orde for at folk skal kjøre til jobb og butikk i stedet for å gå. Hvorfor? Jo, for å spare jorda for klimautslipp! Les artikkelen og argumentene. Utrolig hvordan ting kan snus på hodet ved å bare tenke litt mer vidtrekkende.9335506[/snapback] Dette kom jo opp i media for ikke så lenge siden også, og syns jeg husket Bellona og Fremtiden i Våre Hender sto i kø for å fortelle oss hvor latterlig dette var. Edit: Var samme artikkelen ja 9335679[/snapback] De pleier normalt å være veldig opptatt av miljøet, men har en tendens til å gå over til fanatisme og religiøs tilbeding av gamle argumenter. Jeg synes det er urovekkende at de ikke heller hadde sagt "Interessant, det er faktor vi bør se nærmere på og evt. ta høyde for i senere analyser". Den "det er blasfemi å mene noe annet"-holdningen vitner bare om at de ikke gidder å sette seg bedre inn i saken, men heller styre etter gammel tro. Noe som kan få de til å styre i feil retning og faktisk ende med å skade saken de opprinnelig kjempet for: miljøet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Oslo-ordfører trekker seg (VG Nett) Per Ditlev-Simonsen (H) trekker seg som ordfører i Oslo. Han går av med virkning fra i morgen klokken 12. http://www1.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2...hp?artid=154842 Så i morgen har Oslo en ordfører fra FRP . Endret 22. august 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Det er slik statlig disponering som gjør at vi ikke klarer å tilby de eldre skikkelig omsorg. Pengene er der, men brukes på den kulturelle eliten som allerede flyter i penger. Ikke noe nytt der. 9335736[/snapback] Mulig det ...? Egen erfaring med sløsing i det offentlige går på litt andre ting. Fra forsvaret husker jeg med ikke så lite humør alle kreative krumspring for å melke budsjettene, men det begynner å bli såpass tid siden så det er bare fornøyelige minner. Nå er jeg tilbake i den delen av offentlig forvaltning du peker mot, og etter det jeg kan se så har systemet ikke beveget seg en mm mot noe bedre. Har vært så "heldig" å få forsøke egen funksjon i både det private, samt det offentlige, og erfaringene til nå er: Det private tar de tyngste klientene på anbud, mens det offentlige tar de litt mere "behagelige" oppdragene, og det med det dobbelte av ansatte som det private ser seg råd til. Uten at det vises i resultater. Pengene "florerer" hos begge parter, men i det private slipper en i hvert fall å jobbe ræva av seg for at en "nisse" oppover i systemet skal få rettferdiggjort sin eksistens. Så det er kanskje ikke slik at de syke må fortsatt lide for at fiffen kan få nyte sitt velfortjente otium. Det har muligens mere med helt latterlig tungdrevne systemer. Systemer som er utviklet mest for den ansattes behag, enn levering av et produkt ...? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Det har muligens mere med helt latterlig tungdrevne systemer. Systemer som er utviklet mest for den ansattes behag, enn levering av et produkt ...? Om du her omtaler sykehjem så kan jeg underskrive på at du tar feil, det er ikke lagt opp til de ansattes behag. Hvorfor tror du mange slutter der? Hvorfor tror du sykefraværet er stort? jo grunnet store arbeidsmengder,underbemanning osv osv, dog er dette med underbemanning blitt litt bedre etter at vi fikk den nye regeringen, da den forrige kun kuttet i bevildningene. jepp jeg snakker av erfaring, har flere i familien som er hjelpepleiere eller sykepleiere til og med min samboer . Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Så i morgen har Oslo en ordfører fra FRP . 9337432[/snapback] Blir spennende om han også vil støtte opp om andre skattesnytere, som f.eks fremmedkulturelle drosjesjåfører? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Så i morgen har Oslo en ordfører fra FRP . 9337432[/snapback] Blir spennende om han også vil støtte opp om andre skattesnytere, som f.eks fremmedkulturelle drosjesjåfører? 9338806[/snapback] Med tanke på hva en får utført så betyr det vel lite hvem som styrer,det er tross alt valg om et par uker og da blir det klart hvem som overtar roret, det som skjer i mellomtiden annser jeg som formalia . Uansett synest jeg det var riktig av orføreren å trekke seg, ikke først og fremst pga partiet høyre,men pga det faktum at han her brutt Norsk lov selv om han ikke blir dømt for det i denne saken. Mannen har gjordt en bra jobb, men det unnskylder ikke slike ting som dette, så får vi håpe at det sender signaler til andre uansett politisk tilhøriget eller stand i samfunnet Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Det har muligens mere med helt latterlig tungdrevne systemer. Systemer som er utviklet mest for den ansattes behag, enn levering av et produkt ...? Om du her omtaler sykehjem så kan jeg underskrive på at du tar feil, det er ikke lagt opp til de ansattes behag. Hvorfor tror du mange slutter der? Hvorfor tror du sykefraværet er stort? jo grunnet store arbeidsmengder,underbemanning osv osv, dog er dette med underbemanning blitt litt bedre etter at vi fikk den nye regeringen, da den forrige kun kuttet i bevildningene. jepp jeg snakker av erfaring, har flere i familien som er hjelpepleiere eller sykepleiere til og med min samboer . 9338670[/snapback] Det er ubehagelig for "alle" ... Og det mest ubehagelige er at det finnes ikke "underbemanning". Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Uansett synest jeg det var riktig av orføreren å trekke seg, ikke først og fremst pga partiet høyre,men pga det faktum at han her brutt Norsk lov selv om han ikke blir dømt for det i denne saken.Mannen har gjordt en bra jobb, men det unnskylder ikke slike ting som dette, så får vi håpe at det sender signaler til andre uansett politisk tilhøriget eller stand i samfunnet 9339260[/snapback] Anser det også som riktig å trekke seg, noe han burde innsett umiddelbart. Mener generelt at en som skal være med å styre i landet må kunne stille med en ren historie. Husker ikke hvem som sa det, foruten at det var en Frp'er som ikke mente at et slikt krav var nødvendig fordi man da ikke ville ha så mange å velge mellom.... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Det har muligens mere med helt latterlig tungdrevne systemer. Systemer som er utviklet mest for den ansattes behag, enn levering av et produkt ...? Om du her omtaler sykehjem så kan jeg underskrive på at du tar feil, det er ikke lagt opp til de ansattes behag. Hvorfor tror du mange slutter der? Hvorfor tror du sykefraværet er stort? jo grunnet store arbeidsmengder,underbemanning osv osv, dog er dette med underbemanning blitt litt bedre etter at vi fikk den nye regeringen, da den forrige kun kuttet i bevildningene. jepp jeg snakker av erfaring, har flere i familien som er hjelpepleiere eller sykepleiere til og med min samboer . 9338670[/snapback] Det er ubehagelig for "alle" ... Og det mest ubehagelige er at det finnes ikke "underbemanning". 9339330[/snapback] Ikke?? Om det er for at det er mest kvinner som jobber der så finnes der faktisk også menn. Så ordet underbemanning kan godt brukes eller om du foretrekker for få ansatte . Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hvordan noen klarer å stemme på AP, etter den sniken Stoltenbergs oppførsel på debatten på tv2 i dag, fatter jeg bare ikke. Det var faktisk få ganger han hadde ordet hvor han ikke påpekte dette med "10000 for en barnehageplass", og debatten skulle være om eldreomsorgen. Helt utrolig. Og selv om Hagen faktisk forklarte til Stoltenberg at dette hadde han fått forklart før gang etter gang, så fortsatte Stoltenberg som om ingenting hadde skjedd. At vi nordmenn har kultur for politikerforakt er ikke noe rart med slike politikere. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hvordan noen klarer å stemme på AP, etter den sniken Stoltenbergs oppførsel på debatten på tv2 i dag, fatter jeg bare ikke. Det var faktisk få ganger han hadde ordet hvor han ikke påpekte dette med "10000 for en barnehageplass", og debatten skulle være om eldreomsorgen. Helt utrolig. Og selv om Hagen faktisk forklarte til Stoltenberg at dette hadde han fått forklart før gang etter gang, så fortsatte Stoltenberg som om ingenting hadde skjedd. At vi nordmenn har kultur for politikerforakt er ikke noe rart med slike politikere. 9340781[/snapback] Tja det er øynene som ser vet du, jeg så og hørte programmet, men sitter igjen med et annet syn enn ditt Sånn er det bare vettu Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 @Dotten: Jeg kan ikke se diskrimineringen. Du blir ikke diskriminert om du ikke får tilgode penger fordi du ikke ønsker å benytte deg av et statlig tilbud. 9336889[/snapback] Floskelen måtte virkelig komme. Rent personlig så har jeg hatt begge mine unger i barnehagen (minstemann er der fortsatt), så jeg har fått fordelene med den latterlige ordningen. Men så selger jeg ikke sjelen så billig for den uretten de andre blir utsatt for. Staten betaler de som vil ha andre til å passe ungene, men vil ikke betale de som selv passer sine egne unger. Hvis de rød-grønne får sin vilje. La oss forholde oss til det og ikke floskler. En gruppe foreldre blir diskriminert fordi de ikke får statlig støtte, pga at de selv oppdrar ungene sine fremfor å sende ungene vekk til andre. Det er ikke så vanskelig Her hopper du over en del viktige ting jeg har sagt, nemmelig bla at foreldre som velger å være hjemme med sine barn de 2 første årene bør få tilskudd til dette, dog bør det dokumenteres at de er hjemme da og ikke jobber full tid med svart dagmamma. det andre er at disse ikke bør få 10 000 pr barn,dette fordi det i de 10 000 en barnehageplass koster også er inkludert driften av barnehagen og du mener vel ikke at de som ikke har barn i barnehagen skal få driftstønad 9337212[/snapback] Jeg mener at alle foreldre skal få samme støtten. En som er hjemme med ungen sin taper en månedslønn som utgjør langt mer enn 10.000 kroner. Det er faktisk en viktig jobb å oppdra barn. Så selvfølgelig er jeg for at foreldre får støtte til dette og ikke forskjellsbehandles på den måten du skisserer og de rød-grønne skisserer. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hvordan noen klarer å stemme på AP, etter den sniken Stoltenbergs oppførsel på debatten på tv2 i dag, fatter jeg bare ikke. Det var faktisk få ganger han hadde ordet hvor han ikke påpekte dette med "10000 for en barnehageplass", og debatten skulle være om eldreomsorgen. Helt utrolig. Og selv om Hagen faktisk forklarte til Stoltenberg at dette hadde han fått forklart før gang etter gang, så fortsatte Stoltenberg som om ingenting hadde skjedd. At vi nordmenn har kultur for politikerforakt er ikke noe rart med slike politikere. 9340781[/snapback] Bah. Endelig noen andre som reagerer! Stemmer ikke FRP selv, men ble så irritert at jeg holdt på å sprekke når Jens og Kristin satt og løy under folkemøte i Bergen, og Siv Jensen ikke fikk komme med motsvar en gang Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 @Dotten: Jeg kan ikke se diskrimineringen. Du blir ikke diskriminert om du ikke får tilgode penger fordi du ikke ønsker å benytte deg av et statlig tilbud. 9336889[/snapback] Floskelen måtte virkelig komme. Rent personlig så har jeg hatt begge mine unger i barnehagen (minstemann er der fortsatt), så jeg har fått fordelene med den latterlige ordningen. Men så selger jeg ikke sjelen så billig for den uretten de andre blir utsatt for. Staten betaler de som vil ha andre til å passe ungene, men vil ikke betale de som selv passer sine egne unger. Hvis de rød-grønne får sin vilje. La oss forholde oss til det og ikke floskler. En gruppe foreldre blir diskriminert fordi de ikke får statlig støtte, pga at de selv oppdrar ungene sine fremfor å sende ungene vekk til andre. Det er ikke så vanskelig 9337212[/snapback] Jeg kan fremdeles ikke se noen automatikk i at den som blir hjemme med ungen din skal få like mye i tilskudd per unge som et barn i barnehage koster staten. En slik løsning, hvor alle får tildelt like mye penger vil garantert ha innvirkning på barnehageprisen, det vil garantert ha negativ innvirkning på arbeidslivet fordi terskelen for å jobbe i stedet for å være hjemme med barna heves dramatisk. Så nei, jeg kan ikke se at noen blir diskriminert. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 http://www.ba.no/nyheter/article2944262.ece Kom vel kanskje ikke som en overraskelse, dessverre.... Etter opplysninger som har kommet frem i media de siste dagene så virket det mer og mer tydelig at det var noe muffins omkring hele saken. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg kan fremdeles ikke se noen automatikk i at den som blir hjemme med ungen din skal få like mye i tilskudd per unge som et barn i barnehage koster staten. En slik løsning, hvor alle får tildelt like mye penger vil garantert ha innvirkning på barnehageprisen, det vil garantert ha negativ innvirkning på arbeidslivet fordi terskelen for å jobbe i stedet for å være hjemme med barna heves dramatisk. Så nei, jeg kan ikke se at noen blir diskriminert. 9341443[/snapback] Å være hjemme med barn er en jobb. Kari som passer barn i barnehagen får betalt for det, men Per som er hjemme med sin sønn og passer han blir ikke betalt. Det er ingen logikk i det. Per gjør samme jobben som Kari. Og selvfølgelig vil det få innvirkning, for dette vil jo medføre at familiene i større grad har mulighet til selv å velge den beste løsning for familie og barn, fremfor å sende ungene etter pengene. Å samle alt i en styrket barnetrygd er den rettferdige løsningen som ikke forskjellsbehandler. Legger man vekt på at trygden er størst når ungen er 0-2 år, for så å være litt mindre i alderen 3-6 for så å bli det den er i dag fra 7 år og opp. Altså at kontantstøttemidlene og barnehagemidlene samlest til å styrke barnetrygden for barn mellom 0-6 år. De rød-grønne (minus SP) ønsker ikke å verdsette de som selv oppdrar barna sine. Hvorfor må man nesten spørre dem om. Men et barn i barnehagen er vistnok mer verdt enn et barn som er hjemme eller som blir passet av dagmamma. Nå er ikke barnehage obligatorisk, så da kan de gjerne slutte å behandle de som ikke velger barnehage som om de gjør en dårligere jobb som foreldre og ikke fortjener støtte for jobben de gjør for samfunnet. Tross alt er det ingen viktigere jobb for samfunnet enn det å oppdra barn. Det er samfunnets viktigste investering. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Tja det er øynene som ser vet du, jeg så og hørte programmet, men sitter igjen med et annet syn enn ditt Så du mener ikke det er galt hvis Stoltenberg bevisst går inn for å gi et feil inntrykk av barnehagepolitikken til Frp? Hele tiden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå