Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men etter mitt syn er den store svakheten at pengene skal følge barnet, nettop fordi dette vil ramme de barna som har foreldre med dårlig råd og store deler av innvandrerbarn, disse vil aldrig komme i barnehage da foreldrene velger å prioritere anderledes .  :hmm:

9327988[/snapback]

Det er ikke en svakhet. Barnehage er ikke for alle. Og en familie med dårlig råd vil få en langt sterkere barentrygd.

Slik AP ønsker det så vil familier med dårlig råd som ikke har ungen i barnehagen få enda mindre. Fordi nesten all støtte går til familier med ungene i barnehage.

Så mødre/fedre som jobber i helsevesen, forsvaret, politi, oljesektoren osv blir taperne. For de opplever ikke akkurat arbeid innenfor normalarbeidstiden, som barnehagene er åpne i.

Den rettferdige og riktige løsningen er at pengene følger barna. Om foreldrene blir tvunget til å sende ungene etter pengene så medfører det at man ikke kan ta hensyn til barnets beste.

Derfor har, på papiret, FRP den mest rettferdige og minst diskriminerende familiepolitikken på området. De rød-grønne har den desidert værste. Noe de fleste som får barn innser ganske så fort. Med mindre de sitter på en kommunal 8-1600 jobb da. De får jo hele kaka og gir sikkert en god beng i at andre familier blir avskåret med "nada" i de rød-grønnes politikk på området.

Så de rød-grønne kan glemme støtte fra flere foreldre. Når de i tillegg er motstander av fritt skolevalg og ikke ønsker at foreldre skal kunne velge skole til sine barn, vel så taper de enda mer terreng.

Som far anser jeg det som uansvarlig å stemme på rød-grønne. Jeg kan aldri gjøre det, av hensyn til mine og andres barn. Med mindre de endrer politikk på området. Så enkelt er det. :)

Lenke til kommentar
men etter mitt syn er den store svakheten at pengene skal følge barnet, nettop fordi dette vil ramme de barna som har foreldre med dårlig råd og store deler av innvandrerbarn, disse vil aldrig komme i barnehage da foreldrene velger å prioritere anderledes .  :hmm:

9327988[/snapback]

Det er ikke en svakhet. Barnehage er ikke for alle. Og en familie med dårlig råd vil få en langt sterkere barentrygd.

Slik AP ønsker det så vil familier med dårlig råd som ikke har ungen i barnehagen få enda mindre. Fordi nesten all støtte går til familier med ungene i barnehage.

Så mødre/fedre som jobber i helsevesen, forsvaret, politi, oljesektoren osv blir taperne. For de opplever ikke akkurat arbeid innenfor normalarbeidstiden, som barnehagene er åpne i.

Den rettferdige og riktige løsningen er at pengene følger barna. Om foreldrene blir tvunget til å sende ungene etter pengene så medfører det at man ikke kan ta hensyn til barnets beste.

Derfor har, på papiret, FRP den mest rettferdige og minst diskriminerende familiepolitikken på området. De rød-grønne har den desidert værste. Noe de fleste som får barn innser ganske så fort. Med mindre de sitter på en kommunal 8-1600 jobb da. De får jo hele kaka og gir sikkert en god beng i at andre familier blir avskåret med "nada" i de rød-grønnes politikk på området.

Så de rød-grønne kan glemme støtte fra flere foreldre. Når de i tillegg er motstander av fritt skolevalg og ikke ønsker at foreldre skal kunne velge skole til sine barn, vel så taper de enda mer terreng.

Som far anser jeg det som uansvarlig å stemme på rød-grønne. Jeg kan aldri gjøre det, av hensyn til mine og andres barn. Med mindre de endrer politikk på området. Så enkelt er det. :)

9328494[/snapback]

vel nå er jeg nå engang barnefar og har oppdratt ikke mindre en 5 stk,dvs jeg er ikke helt ferdig med de to yngste enda :)

Samtidig kommer jeg fra en barnerik familie,vi var 11 søsken og de fleste av disse har flere barn.

Jeg kan ikke se at FRPs modell er så forferdelig bra, du sier at noen faller utenom i dagens system men det gjør de vitterligen med FRPs system også.

Det jeg er redd for er at barn fra fattige familier ikke får barnehageplass fordi foreldrene bruker pengene anderledes, det samme gjelder innvandrerbarn.

At disse får enormt mye mer i barnetrygd er feil fordi barnetrygden er lik for alle.

Dermed får vi et gap dær de som trenger det mest blir de som rammes negativt og jeg tror faktisk det er viktigere å ta hånd om disse enn barn til feks folk i oljesektoren som ofte tjener fett.

For hverken barnehagestøtten eller barnetrygden var vel i utganspunktet tiltenkt de godt bemidlede selv om de nyter godt av dette i dag :hmm:

Lenke til kommentar
For det som skremmer meg mest i politikken er folk som ensporet støtter et parti uansett hvor bra eller ille det de gjør er  :hmm:

9326236[/snapback]

Da er jo din støtte til Stoltenberg interessant ;)

9330467[/snapback]

Om du begynner å lese mine innlegg istedenfor å forfølge de her på forumet og vri på det jeg sier så ville vi nok få et betydelig bedre klima her .

Det jeg sa var følgende:

Når det så gjelder stoltenberg og ditt syn på løgnaktighet så tar jeg det med en klype salt.

jeg så ikke innslaget men har svart basert på ditt utsagn.

Det jeg kan si er at jeg støtter Stoltenbergs modell for barnehagepriser dær hele summen går direkte til barnehagen uten at foreldre har mulighet til å bruke disse til noe som ikke gagner barnet .

Men jeg har også sagt:

Jeg forsvarer ikke noen politiker, jeg ytrer mitt syn og stemmer ved hvert valg etter det jeg menerr er nærmest.

nettop derfor har jeg som kjent stemt på forskjellige partier fra AP og helt til FRP.

Men dette hopper du glatt over.

jeg må ærlig talt si det begynner å bli vel slitsomt med slike omformuleringer/forvregninger .

Lenke til kommentar

Ordføreren utsatt for voldsomt press

Frps ordførerkandidat i Oslo, Svenn Kristiansen, advarer mediene mot å presse Oslo-ordfører Per Ditlev-Simonsen, for hardt.

Når jeg står på valgstand, kommer mange bort og sier at dette er rene heksejakten, sier Kristiansen.

http://www1.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2...hp?artid=154714

Men hvor var han under Vallasaken?

Eller var det ikke valgstemmer å hente da :hmm:

Lenke til kommentar
Det jeg er redd for er at barn fra fattige familier ikke får barnehageplass fordi foreldrene bruker pengene anderledes, det samme gjelder innvandrerbarn.

Men er barnehageplass nødvendigvis så utrolig nødvendig hvis foreldrene ønsker å ha barna hjemme? Må ikke det bli opp til foreldrene? Ser forsåvidt poenget ditt med innvandrerbarn til en viss grad, men hvis vi begynner å forskjellsbehandle så blir det nok balluba og rasismeanklager i øst og vest ;)

Lenke til kommentar
Vet hva begrunnelsen til de rød-grønne er for denne barnepolitikken?

9329955[/snapback]

Jepp. Som nevnt, det er få områder jeg er mer opptatt av i politikken. Jeg setter meg tross alt inn i politikk som vedrører mine barn.

Begrunnelsene deres er syltynne. Stoltenberg selv er instruert til stort sett å si "vi betaler ikke mennesker for ikke å benytte seg av et velferdssamfunn" (typpisk mediestrategi), i tillegg til at de fjaser om integrering og mangel på arbeidskraft. Om dette får de til å sove bedre om natten og de føler det unnskylder forskjellsbehandlingen og diskrimineringen så syntes jeg synd i dem. Likeverd bør ikke være på billigsalg, noe regjeringen bør lære seg.

Men men, la dem grave sin egen grav. Rød-grønne er et dårlig alternativ for de som er opptatt av familipolitikken. Jeg får håpe de endrer seg i fremtiden, jeg kjenner flere AP-velgere og politikere som har sett seg lei av denne delen av politikken, så det finnes heldigvis noen i partiet som kjemper mot ufornuften.

Lenke til kommentar

Eller var det ikke valgstemmer å hente da  :hmm:

9330633[/snapback]

Litt merkelig sammenlikning. Dette var ordføreren og "nestordføreren". Han har da slett ikke noe med Valla å gjøre. Får være grenser for beskyldninger her. :thumbdown:

9331593[/snapback]

Her er årsaken til at jeg stiller spørsmålet:

- Vi må ikke glemme at det kan går for langt noen ganger. Der er Tore Tønne-saken et eksempel, sier Kristiansen til VG Nett.

Tønnesaken var betimelig å trekke inn fordi den kunne gi sympati :cry:

Lenke til kommentar
- Vi må ikke glemme at det kan går for langt noen ganger. Der er Tore Tønne-saken et eksempel, sier Kristiansen til VG Nett.

9332454[/snapback]

Du er virkelig storforbruker av gråtesmilies..

Forøvrig tror jeg ikke Svenn Kristiansens uttalelser fører til noen spesiell sympati i forhold til ordføreren, verken den ene eller andre veien.

Lenke til kommentar

Men er barnehageplass nødvendigvis så utrolig nødvendig hvis foreldrene ønsker å ha barna hjemme? Må ikke det bli opp til foreldrene? Ser forsåvidt poenget ditt med innvandrerbarn til en viss grad, men hvis vi begynner å forskjellsbehandle så blir det nok balluba og rasismeanklager i øst og vest ;)

9331756[/snapback]

Om barnehageplass er nødvendig?

ja jeg mener faktisk det, og jeg snakker ikke her om de foreldrene som ønsker å ha sine barn hjemme og har ressursjer7overskudd til det, men jeg snakker om de som har så dårlig økonomi at de ved å få pengene utbetalt velger å ta barna ut av barnehagen.

Barna har som kjent ikke noe å si,men blir taperne :hmm:

Lenke til kommentar

9332454[/snapback]

Du er virkelig storforbruker av gråtesmilies..

Forøvrig tror jeg ikke Svenn Kristiansens uttalelser fører til noen spesiell sympati i forhold til ordføreren, verken den ene eller andre veien.

9332483[/snapback]

Ja for billige poenger er til å gråte av :thumbup:

Lenke til kommentar

9330633[/snapback]

Hvor er Valla i Ditlev-Simonsen saken?

Hvorfor skal de blande seg i hverandres saker?

9331629[/snapback]

De skal ikke blande seg, ei heller skal en nestleder prøve å slå politisk mynt på dette og det er det jeg reagerer på , Simonsen har meg bekjent ikke dratt sammenligning med Tønnesaken .

Eller ser jeg at FRP trolig tjener på denne saken.

Spillerne rømmer Høyre

http://e24.no/makro-og-politikk/article1950330.ece#VG

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Vet hva begrunnelsen til de rød-grønne er for denne barnepolitikken?

9329955[/snapback]

Jepp. Som nevnt, det er få områder jeg er mer opptatt av i politikken. Jeg setter meg tross alt inn i politikk som vedrører mine barn.

Begrunnelsene deres er syltynne. Stoltenberg selv er instruert til stort sett å si "vi betaler ikke mennesker for ikke å benytte seg av et velferdssamfunn" (typpisk mediestrategi), i tillegg til at de fjaser om integrering og mangel på arbeidskraft. Om dette får de til å sove bedre om natten og de føler det unnskylder forskjellsbehandlingen og diskrimineringen så syntes jeg synd i dem. Likeverd bør ikke være på billigsalg, noe regjeringen bør lære seg.

Men men, la dem grave sin egen grav. Rød-grønne er et dårlig alternativ for de som er opptatt av familipolitikken. Jeg får håpe de endrer seg i fremtiden, jeg kjenner flere AP-velgere og politikere som har sett seg lei av denne delen av politikken, så det finnes heldigvis noen i partiet som kjemper mot ufornuften.

9331954[/snapback]

Diskriminering? Kan du utdype?

Lenke til kommentar

9333445[/snapback]

Må jeg utdype noe som allerede er gjort det mer enn en gang i de foregående innleggene?

Kort og godt: Gruppen foreldre som ikke kan eller vil benytte barnehage diskrimineres ved at de ikke vil få økonomisk støtte hos de rød-grønne. Mens gruppen foreldre som vil/kan benytte seg av barnehage kan få mer enn 10.000 kroner måneden i støtte. Gruppen foreldre som enten selv tar seg av ungen eller som benytter annet barnepass enn barnehage blir da avspist med null i den sammenheng.

Med det håper jeg at jeg slipper å gjenta meg selv i nærmeste fremtid :)

Lenke til kommentar

9333445[/snapback]

Må jeg utdype noe som allerede er gjort det mer enn en gang i de foregående innleggene?

Kort og godt: Gruppen foreldre som ikke kan eller vil benytte barnehage diskrimineres ved at de ikke vil få økonomisk støtte hos de rød-grønne. Mens gruppen foreldre som vil/kan benytte seg av barnehage kan få mer enn 10.000 kroner måneden i støtte. Gruppen foreldre som enten selv tar seg av ungen eller som benytter annet barnepass enn barnehage blir da avspist med null i den sammenheng.

Med det håper jeg at jeg slipper å gjenta meg selv i nærmeste fremtid :)

9333935[/snapback]

Så du mener at alle med barn skulle få utbetalt ca 10 000 pr mnd pr barn??

hadde ikke blitt mange barn i barnehagene da nei :D

Lenke til kommentar

Så på folkemøtet eller hva det var i går, og Stoltenberg satt igjen og løy rett opp i trynene på de andre deltakerne. Stoltenberg sier gang på gang at med FRPs modell vil en barnehageplass koste foreldre 10000 per barn, selv om prisen foreldrene må betale av egen lomme faktisk bare blir 2000 med FRPs modell. Når Siv Jensen prøver å rette på Jens blir hun selvfølgelig avbrutt. Hvorfor skal Jens i det hele tatt få lov til å sitte å lyve det norske folk rett opp i fjeset?? Greit nok at politikere liker å vri og vende litt men dette er jo ren skjær løgn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...