Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Fy faen, Stoltenberg er en løgnaktig orm!

Drittsekken og løgneren Stoltenberg tar det Jensen nettopp sa ut av sammenhengen og "påpekte" at hun "tilstod" at barnehageplasser ble dyrere.

Stoltenberg er en løgnaktig drittsekk av en manipulator. Jeg håper velgerne gjennomskuer dette!

9324476[/snapback]

Alt i alt, en helt vanlig politiker. Jeg har mine tvil på at noen av de andre partilederne er et fnugg bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fy faen, Stoltenberg er en løgnaktig orm!

NRK nå:

Siv Jensen forklarer hvordan foreldrene ikke ender opp med å få dårligere råd med Frps barnehagesystem. Selv om prisen på barnehageplasser går opp, så får foreldrene pengene som skulle blitt brukt til å subsidiere barnehageplasser. Disse kan de så bruke på barnehage, eller de kan være hjemme med barna, osv. Valgfrihet, altså. Og foreldrene ender ikke opp med å betale mer, da de får mer penger i utgangspunktet.

Drittsekken og løgneren Stoltenberg tar det Jensen nettopp sa ut av sammenhengen og "påpekte" at hun "tilstod" at barnehageplasser ble dyrere. Han fokuserte hele tiden på "hva vil det stå på barnehageregningen?", og ignorerte totalt det Jensen forklarte igjen og igjen og igjen.

Jeg så Jensen ble forbannet, og det ble faen meg jeg også. Stoltenberg er en løgnaktig drittsekk av en manipulator. Jeg håper velgerne gjennomskuer dette!

9324476[/snapback]

Hun tilstod jo at barnehager blir dyrere,det sier jo du også.

En annen ting som er uheldig med å heller gi pengene til foreldrene enn å subsidiere barnehageplassene er at de med dårligst råd da velger å si nei til barnehageplass og bruke pengene til andre ting.

Dette rammer barna som muligens ikke får den pedagogiske opplæringen de trenger og spesielt innvandrerbarn med dårlig norskkunnskap .

Det er desverre ikke til å stikke under en stol at barna ikke blir prioritert ved vanskelig økonomi i en familie, men det er vel heller ikke så greit å fatte for folk som ikke har barn selv og lever i det øvre sjikt i samfunnet :hmm:

Lenke til kommentar
Med "VI" mente jeg ikke noen spesifikk bare så det er klart .

Jeg dømmer ikke noen her utifra avisen,men utifra det faktum at han selv har innrømmet dette, saken vil aldrig nå rettslokalene fordi den er foreldet .

Skattesvindel foreldes som kjent etter 10 år,men det gjør ikke saken noe bedre.

Mannen har svindlet uansett  hvordan en snur og vender på det og jeg synest han burde ta sin hatt å gå .

9322776[/snapback]

Juror #8: I just want to talk.

Juror #7: Well, what's there to talk about? Eleven men in here think he's guilty. No one had to think about it twice except you.

Juror #10: I want to to ask you something: do you believe his story?

Juror #8: I don't know whether I believe it or not - maybe I don't.

Juror #7: So how come you vote not guilty?

Juror #8: Well, there were eleven votes for guilty. It's not easy to raise my hand and send a boy off to die without talking about it first.

Juror #7: Well now, who says it's easy?

Juror #8: No one.

Juror #7: What, just because I voted fast? I honestly think the guy's guilty. Couldn't change my mind if you talked for a hundred years.

Juror #8: I'm not trying to change your mind. It's just that... we're talking about somebody's life here. We can't decide it in five minutes. Supposing we're wrong?

Juror #7: Supposing we're wrong! Supposing this whole building should fall down on my head. You can suppose anything!

Juror #8: That's right.

Lenke til kommentar
Hun tilstod jo at barnehager blir dyrere,det sier jo du også.

Nei, nei, nei. Barnehageplass blir IKKE dyrere for foreldrene, fordi de får mer utbetalt i utgangspunktet. "Misforstår" du her med vilje, eller leste du rett og slett ikke hva jeg skrev?

9324568[/snapback]

Jo barnehageprisen blir dyrere når en setter opp prisen, men mellomværet skal hver barnefamilie få utbetalt kontant så de i realiteten ikke betaler mere.

så nei jeg missforstår ikke.

Problemet er bare at for en familie med dårlig økonomi vil dette bety at de kan velge å ta barnet ut av barnehagen og bruke pengene på noe annet og dermed er det barnet som rammes :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Med "VI" mente jeg ikke noen spesifikk bare så det er klart .

Jeg dømmer ikke noen her utifra avisen,men utifra det faktum at han selv har innrømmet dette, saken vil aldrig nå rettslokalene fordi den er foreldet .

Skattesvindel foreldes som kjent etter 10 år,men det gjør ikke saken noe bedre.

Mannen har svindlet uansett  hvordan en snur og vender på det og jeg synest han burde ta sin hatt å gå .

9322776[/snapback]

Juror #8: I just want to talk.

Juror #7: Well, what's there to talk about? Eleven men in here think he's guilty. No one had to think about it twice except you.

Juror #10: I want to to ask you something: do you believe his story?

Juror #8: I don't know whether I believe it or not - maybe I don't.

Juror #7: So how come you vote not guilty?

Juror #8: Well, there were eleven votes for guilty. It's not easy to raise my hand and send a boy off to die without talking about it first.

Juror #7: Well now, who says it's easy?

Juror #8: No one.

Juror #7: What, just because I voted fast? I honestly think the guy's guilty. Couldn't change my mind if you talked for a hundred years.

Juror #8: I'm not trying to change your mind. It's just that... we're talking about somebody's life here. We can't decide it in five minutes. Supposing we're wrong?

Juror #7: Supposing we're wrong! Supposing this whole building should fall down on my head. You can suppose anything!

Juror #8: That's right.

9324704[/snapback]

FEIL; jeg kom frem til at han var skyldig i skatteunndragelse fordi jeg hørt han selv innrømme dette :tease::tease:

Lenke til kommentar
Jo barnehageprisen blir dyrere når en setter opp prisen, men mellomværet skal hver barnefamilie få utbetalt kontant så de i realiteten ikke betaler mere.

så nei jeg  missforstår ikke.

Så det er med vilje at du gir et feilaktig bilde av det forslaget faktisk går ut på?

Forsvarer du Stoltenbergs løgnaktighet?

Lenke til kommentar

Det er fint om pengene kan følge barna og barna ikke følger pengene.

Det er på tide å få slutt på den diskriminerende politikken, hvor enkelte foreldre i praksis får 10.000 kroner i støtte, mens alenemoren som jobber skift (og således ikke kan ha ungen i barnehage) skal bli avspist med en tusenlapp eller to.

Det blir jo enda værre av at rød-grønne vil fjerne kontantstøtten og øke forskjellsbehandlingen.

Jens Stoltenberg ønsker at pengene skal gå til de som har ungen i barnehage, mens alle andre ikke skal få annet enn barnetrygd.

Man blir belønnet for å sende ungen vekk for at andre skal passe den, men skal ikke få noe igjen om man selv tar seg av 2-åringen. Man skal bli belønnet om man har en 8-1600 jobb, men ikke få noe igjen om man jobber kveld, natt og/eller helg (som kjent er ikke barnehager åpne da, så man må ha annen form for barnepass.)

Faktum er at rød-grønne ønsker en forskjellsbehandling av småbarnsfamilier. De vil at barna skal følge pengene og ikke at pengene skal følge barna.

Dette er grunnen til at rød-grønne sin småbarnsfamiliepolitikk ikke holder mål. Jeg har ikke tall på hvor mange bekjente som har gått vekk fra AP etter at de fikk barn. Det er høyst forståelig :)

Lenke til kommentar

så nei jeg  missforstår ikke.

Så det er med vilje at du gir et feilaktig bilde av det forslaget faktisk går ut på?

Forsvarer du Stoltenbergs løgnaktighet?

9324842[/snapback]

Hvilket feilaktig bilde gir jeg.

jeg forholder meg til hva du skrev .

Siv Jensen forklarer hvordan foreldrene ikke ender opp med å få dårligere råd med Frps barnehagesystem. Selv om prisen på barnehageplasser går opp, så får foreldrene pengene som skulle blitt brukt til å subsidiere barnehageplasser.

Altså prisene går opp, men mellomværet mellom dagens pris og den høyere prisen frp ønsker skal utbetales til foreldrene.

Nøyaktig hva jeg skrev i forrige post og hvor jeg forklarte mitt syn på hvor uheldig det kan være :thumbup:

Når det så gjelder stoltenberg og ditt syn på løgnaktighet så tar jeg det med en klype salt.

jeg så ikke innslaget men har svart basert på ditt utsagn.

Det jeg kan si er at jeg støtter Stoltenbergs modell for barnehagepriser dær hele summen går direkte til barnehagen uten at foreldre har mulighet til å bruke disse til noe som ikke gagner barnet .

Lenke til kommentar
FEIL; jeg kom frem til at han var skyldig i skatteunndragelse fordi jeg hørt han selv innrømme dette  :tease:  :tease:

9324830[/snapback]

Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å se filmen 12 angry men. :)

Dotten, så du debatten på NRK? Sitter du igjen med samme inntrykk som meg, nemlig at Stoltenberg med vilje "misforstod" Jensens kommentar om at barnehageplass ble dyrere?

9324945[/snapback]

Så den ikke. Kjenner godt nok til barnehageproblematikken og hvordan rød-grønne ønsker å forskjellsbehandle familier. Dette er jo en av hjertesakene mine og en grunn til at rød-grønne er fullstendig uaktuelle. Forferdelig politikk på området.

Lenke til kommentar
Det er fint om pengene kan følge barna og barna ikke følger pengene.

Det er på tide å få slutt på den diskriminerende politikken, hvor enkelte foreldre i praksis får 10.000 kroner i støtte, mens alenemoren som jobber skift (og således ikke kan ha ungen i barnehage) skal bli avspist med en tusenlapp eller to.

Det blir jo enda værre av at rød-grønne vil fjerne kontantstøtten og øke forskjellsbehandlingen.

Jens Stoltenberg ønsker at pengene skal gå til de som har ungen i barnehage, mens alle andre ikke skal få annet enn barnetrygd.

Man blir belønnet for å sende ungen vekk for at andre skal passe den, men skal ikke få noe igjen om man selv tar seg av 2-åringen. Man skal bli belønnet om man har en 8-1600 jobb, men ikke få noe igjen om man jobber kveld, natt og/eller helg (som kjent er ikke barnehager åpne da, så man må ha annen form for barnepass.)

Faktum er at rød-grønne ønsker en forskjellsbehandling av småbarnsfamilier. De vil at barna skal følge pengene og ikke at pengene skal følge barna.

Dette er grunnen til at rød-grønne sin småbarnsfamiliepolitikk ikke holder mål. Jeg har ikke tall på hvor mange bekjente som har gått vekk fra AP etter at de fikk barn. Det er høyst forståelig :)

9324926[/snapback]

Ordningen burde være slik at alle som hadde barnepass fikk dette dekket, at staten dekket barnehagene slik de gjør nå og i tillegg fikk de som hadde dokumenterte regninger på barnepass disse dekket.

Dermed sikret vi at flest mulig kom i barnehage og vi fikk vekk en god del svart arbeide,da det ikke lengre ville lønne seg med svararbeide her.

I tillegg nærmer vi oss jo 100% barnehagedekning noe som da skulle eliminere problemet helt :hmm:

I tillegg synest jeg at foreldre burde få det samme beløpet fra staten som det barnehagen får om en av foreldrene velger å være hjemme med barnet de 2 første årene .

Om noe parti er i nærheten av dette vet jeg faktisk ikke,men det betyr mindre da dette er min mening i saken .

Lenke til kommentar
Når det så gjelder stoltenberg og ditt syn på løgnaktighet så tar jeg det med en klype salt.

Det var jo nettopp det jeg tok opp her! Kanskje du skal vente med å hoppe til hans forsvar til det blir lagt ut på nrk.no så du kan se det selv?

9325571[/snapback]

Jeg forsvarer ikke noen politiker, jeg ytrer mitt syn og stemmer ved hvert valg etter det jeg menerr er nærmest.

nettop derfor har jeg som kjent stemt på forskjellige partier fra AP og helt til FRP.

For det som skremmer meg mest i politikken er folk som ensporet støtter et parti uansett hvor bra eller ille det de gjør er :hmm:

Lenke til kommentar
Ordningen burde være slik at alle som hadde barnepass fikk dette dekket, at staten dekket barnehagene slik de gjør nå og i tillegg fikk de som hadde dokumenterte regninger på barnepass disse dekket.

Og de som selv passer ungene sine? Skal ikke de få dekket tapt arbeidsfortjeneste? Eller er det kun de som sender ungene vekk til andre som skal får finansiell støtte? Det er et paradoks at det er akseptabelt at naboen passer ens unge, men ikke at en selv gjør det.

Dermed sikret vi at flest mulig kom i barnehage og vi fikk vekk en god del svart arbeide,da det ikke lengre ville lønne seg med svararbeide her.

I tillegg nærmer vi oss jo 100% barnehagedekning noe som da skulle eliminere problemet helt  :hmm:

Hvilket problem? Barnehage er ikke for alle, på langt nær. :)

I tillegg synest jeg at foreldre burde få det samme beløpet fra staten som det barnehagen får om en av foreldrene velger å være hjemme med barnet de 2 første årene .

Det er denne ordningen FRP støtter, men som AP er imot. De vil kun gi pengestøtte til de som har ungen i barnehage og de vil innskrenke den for de som vil være hjemme de to første årene (ved å fjerne kontantstøtten). :)

Trikset er at pengene skal følge barnet, ikke barnet som skal følge pengene.

Lenke til kommentar
Og de som selv passer ungene sine? Skal ikke de få dekket tapt arbeidsfortjeneste?

Om du leste hele innlegget så så du at jeg hadde tatt med den delen, noe du forresten har besvart :)

Det er denne ordningen FRP støtter, men som AP er imot. De vil kun gi pengestøtte til de som har ungen i barnehage og de vil innskrenke den for de som vil være hjemme de to første årene (ved å fjerne kontantstøtten).

Trikset er at pengene skal følge barnet, ikke barnet som skal følge pengene.

men etter mitt syn er den store svakheten at pengene skal følge barnet, nettop fordi dette vil ramme de barna som har foreldre med dårlig råd og store deler av innvandrerbarn, disse vil aldrig komme i barnehage da foreldrene velger å prioritere anderledes . :hmm:

Lenke til kommentar

Simen1: Det der var en litt drøy generalisering :). Ser at mange roper ut på diverse steder i dag om at "nå får ikke foreldre lov til å klage på skoleveiene lengre!" osv.

Jeg tviler på at de som blir tatt i disse dagene er blant de som har ropt høyest om dårlig trafikksikring for barn på veiene.

Lenke til kommentar
Simen1: Det der var en litt drøy generalisering :). Ser at mange roper ut på diverse steder i dag om at "nå får ikke foreldre lov til å klage på skoleveiene lengre!" osv.

Jeg tviler på at de som blir tatt i disse dagene er blant de som har ropt høyest om dårlig trafikksikring for barn på veiene.

9328311[/snapback]

Dær skal vi være enige, men jeg er skremt over å se mange småbarnsforeldre som har lagt igjen vettet hjemme, senest i går kom en kjørende gjennom sentrum med barnet på fanget, litt av en aierbag :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...