Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig enig med deg, Simen1. Lovlig og organisert prostitusjon gjør det tryggere for alle. Men mange politikere er mer opptatt av å fremstå som handlekraftige enn å faktisk gjøre det som nytter.

 

Man ser jo det når mange politikere ukritisk gir bort penger til fattige land og tror det skal hjelpe.

 

 

Fordi det får være opptil hver enkelt å avgjøre hvorfor man skal ha sex. Så lenge det er to voksne, samtykkende personer, så har staten ingen verdens ting med sexlivet.

9189000[/snapback]

Si det til trafficing og slave industrien din klovn.

9193585[/snapback]

Hva har de med det jeg skrev å gjøre, lille venn?

 

Er det fremmedordene "voksne" og "samtykkende" som forvirret deg? ;)

9195343[/snapback]

 

Det er iallefall det for de som ikke har noen valg og blir tvunget til å bedrive den aktiviteten de gjør. Ingen uten mentale vansker av det som forekommer av denne aktiviteten sier frivillig ja til slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
– Jeg synes det er naturlig med de spørsmål som ble stilt fra BA-HR, som er et velrenommert juristselskap, at styret nå tar tak i saken. Det er ikke unaturlig at styret får et kontrollorgan til å foreta en vurdering. Jeg syns det er kjempebra at styret tar tak i saken så fort, sier næringsminister Dag Terje Andersen til NTB.

"...så slipper jeg å selv gjøre noe med det..."

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/08/04/507975.html

Lenke til kommentar

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/6932710.stm

 

The US military cannot account for 190,000 AK-47 assault rifles and pistols given to the Iraqi security forces, an official US report says.

 

About $19.2bn has been spent by the US since 2003 on Iraqi security forces.

GAO, the investigative arm of the US Congress, said at least $2.8bn of this money was used to buy and deliver weapons and other equipment.

Correspondents say it is now feared many of the weapons are being used against US forces on the ground in Iraq.

 

Wicked kontroll de har..

Lenke til kommentar
Er irritert over deler av moderatorteamet :wallbash:  :hm:

 

Edit: Gått 50 min nå, ingen som skal spørre hvorfor? :dontgetit:

9222292[/snapback]

 

Du er i fullstendig feil sted av forumet. Denne tråden er ikke til for å diskutere moderering, enkeltavgjørelser eller moderatorteamet. Til dette har man Tilbakemeldinger om forumet, evt. tråden Hva ønsker du å si til moderatorene?

 

 

Er det snakk om en enkeltavgjørelse så ta det på pm med den aktuelle moderator eller send en e-post til forumstyret for å klage på avgjørelsen ([email protected]).

 

Så kan vi bruke denne tråden til det den er til for og ikke off-topic :)

 

Edit: Og det betyr at man ikke diskuterer videre etter dette innlegget, om det var uklart.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Merkelig at ingen har kommentert hydro-saken enda (eller har jeg bare ikke fått det med meg?)

 

Nå er ihvertfall herr næringsminister fornøyd med at opsjonsutbetalingene er redusert med 20 millioner kroner. Det kompenserer jo nesten for de mangfoldige milliardene firmaet har tapt i verdi i forbindelse med saken :ermm:

 

Jeg har inntrykk av at de fleste i samfunnet støtter oss i kampen mot urimelig høye lederlønninger og opsjoner. Sånn sett mener jeg at jeg representerer flertallet i folket, sier Andersen.

Kanskje det, men "flertallet i folket" representerer allikevel bare 44% av aksjepostene.

Endret av cp-nilsen
Lenke til kommentar
Merkelig at ingen har kommentert hydro-saken enda (eller har jeg bare ikke fått det med meg?)

 

Nå er ihvertfall herr næringsminister fornøyd med at opsjonsutbetalingene er redusert med 20 millioner kroner. Det kompenserer jo nesten for de mangfoldige milliardene firmaet har tapt i verdi i forbindelse med saken :ermm:

 

Jeg har inntrykk av at de fleste i samfunnet støtter oss i kampen mot urimelig høye lederlønninger og opsjoner. Sånn sett mener jeg at jeg representerer flertallet i folket, sier Andersen.

Kanskje det, men "flertallet i folket" representerer allikevel bare 44% av aksjepostene.

9224449[/snapback]

 

Har sittet å tenkt på det jeg også...

 

De kunne tatt de 110 millionene å fikset opp Norges fattighet, politiet, skolene (Tenker da på bedre lærere) sykehus kan altids bli bedre.

Lenke til kommentar
Har sittet å tenkt på det jeg også...

 

De kunne tatt de 110 millionene å fikset opp Norges fattighet, politiet, skolene (Tenker da på bedre lærere) sykehus kan altids bli bedre.

Eller så kunne de bare akseptert at de fikk de 110 millionene, slik som avtalen faktisk sa. Hvorfor skal staten kreve at de leverer tilbake penger de allerede har avtalt de skal ha? Og det er jo fantastisk at de sitter og syter over de 110 millionene, når det fører til at selskapets verdi synker med flere milliarder.

Lenke til kommentar
Har sittet å tenkt på det jeg også...

 

De kunne tatt de 110 millionene å fikset opp Norges fattighet, politiet, skolene (Tenker da på bedre lærere) sykehus kan altids bli bedre.

Eller så kunne de bare akseptert at de fikk de 110 millionene, slik som avtalen faktisk sa. Hvorfor skal staten kreve at de leverer tilbake penger de allerede har avtalt de skal ha? Og det er jo fantastisk at de sitter og syter over de 110 millionene, når det fører til at selskapets verdi synker med flere milliarder.

9225261[/snapback]

 

Trodde det var snakk om opsjoner som skulle fordeles til neste år. Tror det er der det ligger. Jeg syns uansett at det er tafatt å gi ut 28mill til personer som allerede tjener en utrolig sum penger...

Lenke til kommentar
Trodde det var snakk om opsjoner som skulle fordeles til neste år. Tror det er der det ligger. Jeg syns uansett at det er tafatt å gi ut 28mill til personer som allerede tjener en utrolig sum penger...

Det ble inngått en avtale i 2002. Opsjonsavtaler går ut på at man får utbetalt etter hvordan aksjekursen utvikler seg. Dette er for at lederne skal yte en ekstra innsats. Men vi har uansett en egen tråd om dette nå :)

Lenke til kommentar

Allskog: Skogen bidrar til å dempe global oppvarming!

 

Denne pressemeldingen har blitt sitert litt i media de siste dagene. I medias sensasjonsjag biter de på og sluker både kroken og snøret fra skogeierne.

 

Skogeierne blander epler og pærer og snakker om "CO2" og "klimabidrag" som om det var en og samme ting, som om det var et faktum at CO2 og klimabidrag er uløselig knyttet til hverandre. Det er slike feilkoblinger som gjør at Norges befolkning blir hjernevasket av media. Det finnes ikke noe bevis for at CO2 og klima er knyttet til hverandre og forskerne er i tvil. De er ganske delt på midten slik jeg har skjønt. Jeg er derfor lei av slile beviste forsøk på å undergrave debatten med å si "Vi vet ikke hvorfor men det bare er sånn, gå hjem og legg deg hvis du tror noe annet" omtrent som kristendommen forkynte av jorda var flat og alle som trodde noe annet ble fengslet/drept frem til for noen få hundre år siden. Heldigvis har noen hatt mot til å si i fra og knuse etablerte myter.

Lenke til kommentar
Allskog: Skogen bidrar til å dempe global oppvarming!

 

Denne pressemeldingen har blitt sitert litt i media de siste dagene. I medias sensasjonsjag biter de på og sluker både kroken og snøret fra skogeierne.

 

Skogeierne blander epler og pærer og snakker om "CO2" og "klimabidrag" som om det var en og samme ting, som om det var et faktum at CO2 og klimabidrag er uløselig knyttet til hverandre. Det er slike feilkoblinger som gjør at Norges befolkning blir hjernevasket av media. Det finnes ikke noe bevis for at CO2 og klima er knyttet til hverandre og forskerne er i tvil. De er ganske delt på midten slik jeg har skjønt. Jeg er derfor lei av slile beviste forsøk på å undergrave debatten med å si "Vi vet ikke hvorfor men det bare er sånn, gå hjem og legg deg hvis du tror noe annet" omtrent som kristendommen forkynte av jorda var flat og alle som trodde noe annet ble fengslet/drept frem til for noen få hundre år siden. Heldigvis har noen hatt mot til å si i fra og knuse etablerte myter.

9225721[/snapback]

 

Tja, det menes at global oppvarming er noe vi må stoppe, ved å minke utslippet av CO2, og om det sant, så bidrar jo trærne (Fotosyntese) med å minke utslippet av karbondioksid.

 

Om global oppvarming fører til at nordpolen smelter, vil verden gjennomgå en ny istid.

Lenke til kommentar
Tja, det menes at global oppvarming er noe vi må stoppe, ved å minke utslippet av CO2, og om det sant, så bidrar jo trærne (Fotosyntese) med å minke utslippet av karbondioksid.

Jepp, men meningene er delte. Store deler av forskerne mener jo det motsatte. Så hvem skal vi tro på? Eller skal vi i det hele tatt handle før vi har forsket mer på det så vi finner mer ut om hvem som trolig har rett?

 

Om global oppvarming fører til at nordpolen smelter, vil verden gjennomgå en ny istid.

9225775[/snapback]

En global nedkjøling med andre ord? Det må jo være en fin kompensasjon for den globale oppvarminga som har skjedd i det siste :p

 

Poenget mitt er at mange blander sammen ordene klima og CO2 fordi media har skapt en folkemyte om at det er bevist at disse har en kobling. Nå bør media rydde opp i myteskapingen sin og komme med litt motvekt i debatten så man får et mer balansert syn på debatten om CO2 har noen innvirkning på klimaet eller ikke.

Lenke til kommentar
Tja, det menes at global oppvarming er noe vi må stoppe, ved å minke utslippet av CO2, og om det sant, så bidrar jo trærne (Fotosyntese) med å minke utslippet av karbondioksid.

Jepp, men meningene er delte. Store deler av forskerne mener jo det motsatte. Så hvem skal vi tro på? Eller skal vi i det hele tatt handle før vi har forsket mer på det så vi finner mer ut om hvem som trolig har rett?

 

Om global oppvarming fører til at nordpolen smelter, vil verden gjennomgå en ny istid.

9225775[/snapback]

En global nedkjøling med andre ord? Det må jo være en fin kompensasjon for den globale oppvarminga som har skjedd i det siste :p

 

Poenget mitt er at mange blander sammen ordene klima og CO2 fordi media har skapt en folkemyte om at det er bevist at disse har en kobling. Nå bør media rydde opp i myteskapingen sin og komme med litt motvekt i debatten så man får et mer balansert syn på debatten om CO2 har noen innvirkning på klimaet eller ikke.

9225915[/snapback]

 

Nordpol vannet fører til at Golfstrømmen (Den varme havstrømmen i atlanteren) stopper, og da vil ikke jorda klare å holde tempen oppe.

Lenke til kommentar
Nordpol vannet kan føre til at Golfstrømmen (Den varme havstrømmen i atlanteren) stopper, og da vil kanskje ikke jorda klare å holde tempen oppe.

9225952[/snapback]

*Fikset*

 

Det er fortsatt snakk om teorier og ikke udiskutable fakta. Forskerne er vist ganske delte på dette spørsmålet også selv om det med høy sannsynlighet har skjedd før.

 

Men tilbake til den andre debatten vi pratet om: Er det ikke flere som savner å høre den siden av saken som norsk media holder skjult for oss? I det minste for å få litt mer oversikt over vektbalansen i debatten om CO2 og klima?

Lenke til kommentar
Men tilbake til den andre debatten vi pratet om: Er det ikke flere som savner å høre den siden av saken som norsk media holder skjult for oss? I det minste for å få litt mer oversikt over vektbalansen i debatten om CO2 og klima?

9226170[/snapback]

Jeg leser om klimaet og CO2 i flere utlandske medier (Economist, Scientific American, BCC, for å nevne de viktigste). Jeg kan ikke se at norske medier divergerer i nevneverdig grad når det gjelder meninger i vitenskapelig miljøer. Forskning har i den siste tiden økt bevismengden ikke svekket den, og flere forskere støtter teorien enn tidligere. Det jeg savner i media er helt andre ting:

- Mer saklig fremstilling, f.eks. slutte med å late som om det aldri har vært dårlig vær tidligere.

- Mer skepsis mot tiltak som foreslås. Mange av de gode forslagene er ikke så gode om man ser på helheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...