co2 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Heh, er vel omtrent akkurat det de sier i "Enemy of the state." http://www.nettavisen.no/verden/article1252987.ece EnormtOmrådet Russland gjør krav på er 1,2 millioner kvadratkilometer stort. Til sammenligning er Norge, inkludert Svalbard, omtrent 385.000 kvadratkilometer stort. Området skal inneholde 10 milliarder tonn olje og gass, ifølge Time Magazine. Gah, forbanna russere. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Russland begynner å ekspandere ja, som andre store og små kapitaliststater! Snart kommer Kina også....nei vent, de har jo allerede begynt å "samle interesser" i Afrika! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Ser ut som de har rett. Bruker delelinje-prinsippet? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Om størrelsen er rett vet jeg ikke, men det er logisk at de eier sjø som går lands landet deres. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Oki, bare for å understreke at Norge er virkelig en del av verden. Jeg sitter her på jobb i oslo sentrum og observerer mange folk som tuter, og sitter med flagg ut av biler osv osv. Klassisk Norge vant over Brasil stemning. Etterhvert som div biler suser forbi får jeg endelig sett flagget. Det viser seg at det er det iranske. Jeg hopper så på cnn.com for å sjekke hva som skjer, og hva står det? jo, irak slo saudia-arabia og vant Asian Cup. (Fotball altså) Folk er jo helt i hundre. De danser i gatene, parkerer 4 biler i bredden, hopper og danser og veiver med flag. Eneste som mangler nå er at noen tar frem AKen og tømmer noen magasin i lufta. Så sant du ikke heier på Saudia-arabia så er det party i oslo i kveld Og hva skjer i Irak? jo du kan jo lese selv http://www.cnn.com/2007/WORLD/meast/07/29/...r.ap/index.html Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Dømt til å opptre som kylling En noe original amerikansk dommer dømte nylig tre horekunder til å ikle seg en kyllingdrakt og demonstrere mot sexkjøp. Dommer Cicconetti har også tidligere gitt originale dommer som inkluderer dyr. En mann som hadde kalt en politimann for en gris, ble dømt til å stå ved siden av en levende gris på gaten med en plakat pålydende «Dette er ikke en politibetjent». Et par ble dømt til å kle seg ut som Maria og Josef og vandre i gatene med et esel, etter at de stjal en Jesus-statue i miniatyr. +Respekt til den dommeren. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 HAHA, det skulle ha vært flere slike dommere *le* Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Samferdselspolitiker på Stortinget Jan Sahl (KrF) ønsker seg alkoholforbud på fly for å bedre flysikkerheten. Link Kan vi heller ikke bare sette håndjern på alle reisende, bare for å være på den helt sikre siden! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Større risiko for å oppleve fylletrøbbel i helgene i Oslo enn det er totalt på flyreiser over hele verden hver uke tipperjeg. Ergo må vi forby drikking i helgene, det kan jo være farlig! Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Den tullingen Overreagerer! Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Større risiko for å oppleve fylletrøbbel i helgene i Oslo enn det er totalt på flyreiser over hele verden hver uke tipperjeg. Ergo må vi forby drikking i helgene, det kan jo være farlig! 9168992[/snapback] Ser du feilen i analogien din? Forskjellen på fyll ombord i et fly, og fyll på Sportsbaren? Forskjellen på kniver på Ikea, og kniver ombord på en Airbus? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Samferdselspolitiker på Stortinget Jan Sahl (KrF) ønsker seg alkoholforbud på fly for å bedre flysikkerheten. Link Kan vi heller ikke bare sette håndjern på alle reisende, bare for å være på den helt sikre siden! 9168927[/snapback] Slutt å dum deg. Fins ikke noe værre enn å være "fanget" på et fly eller tog der du ikke kommer vekk fra fulle og jævlige siddiser(vel, egen erfaring.) Drikking kan man gjøre på fest og byen, faen ikke noe poeng på slike transporter. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 For noen er det faktisk et poeng i det co2.... Enkelte i familien min (uten å spesifisere nøyere...) har faktisk flyskrekk, da hjelper det faktisk med "bedøvelse" ombord i flyet. Tar du bort muligheten til å ta et par konjakk, mister de antakeligvis denne kunden ihvertfall ;-) Skal vedde på at det er flere som gjør det samme.... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Decline: Fly er ikke akkurat miljøvennlig heller så det gjør vel ikke så mye at en og annen flyskrekk-passasjer slutter å ta fly. Ellers så kan jeg tenke meg til at det kan være like mange som sliter med fulle og ekle folk om bord i fly som det er folk som sliter med flyskrekk om bord. Særlig på charter-turer der alkohol er fyll problem. Jeg ser ikke på det som noen menneskerett å drikke seg full på en hver plass. Men jeg ser derimot på det som en rettighet å slippe å få omgås ekkelt fulle mennesker på steder som fly. Det blir litt som røykeloven. Skal det være en menneskerett å røyke eller skal det være en menneskerett å slippe passiv røyking på offentlige steder? Jeg er ikke noe i mot alkohol generelt og skjønner at enkelte ser på det som nok et "krf-forslag", men jeg ser mer på det som røykeloven og at det ikke bør være en rett å få lov til å drikke seg full hvor som helst. Enkelte plasser passer det svært dårlig med fyll. For å ta noen andre eksempler som folk generelt forstår: skoler, i førersetet på biler, på talerstolen på stortinget, på jobb, og ved sportslige aktiviteter. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Så er det da VITTERLIG en forskjell på å drikke seg drita på flyte å være beruset og ta en alkoholholdig drink og nyte den. Få heller bedre kontroll av folk som er beruset og få de bort fra flyene så en tar de som er problemmakerene. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Det får nå være opp til flyselskapet å avgjøre hva de ønsker å servere om bord. Ser ikke hvorfor det er nødvendig for staten å blande seg inn i dette. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Så er det da VITTERLIG en forskjell på å drikke seg drita på flyte å være beruset og ta en alkoholholdig drink og nyte den. Få heller bedre kontroll av folk som er beruset og få de bort fra flyene så en tar de som er problemmakerene. 9171260[/snapback] Dette er vel noe problematisk i 30000 fots høyde? "Få kontroll å" betyr der (og dette fra faktiske hendelser med.... trøndere på vei til Spania...) å binde passasjeren fast til setet, "bort fra flyet" betyr nødlanding på nærmeste flyplass. På en pub henter man 2m høye og 1m brede Brutus, og skitter dem ut. Det lar seg ikke gjøre i det delikate sikkerhetsmiljøet som eksisterer om bord i et fly. Det får nå være opp til flyselskapet å avgjøre hva de ønsker å servere om bord. Ser ikke hvorfor det er nødvendig for staten å blande seg inn i dette. 9171510[/snapback] Sikkerhet om bord er ikke en sfære hvor flyselskapene opererer utenfor statens myndighet. Heldigvis. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Det får nå være opp til flyselskapet å avgjøre hva de ønsker å servere om bord. Ser ikke hvorfor det er nødvendig for staten å blande seg inn i dette. 9171510[/snapback] Sikkerhet om bord er ikke en sfære hvor flyselskapene opererer utenfor statens myndighet. Heldigvis. 9171659[/snapback] Men så ser jeg fint lite som tyder på at dette er et nevneverdig problem om bord. Det er vel ikke snakk om en promille engang av flyvningene hvor dette er et tema. Vil påstå det utgjør et langt større problem til sjøss (Danskebåten osv) og ikke minst når det kommer til bilpassasjerer. Inntil noen kan vise til at alkoholservering om bord utgjør noe nevneverdig utfordring for sikkerheten så er det et ikke-tema. - Vi har ti millioner passasjerer hvert år, og bare rundt ti saker i året hvor det er bråk i forbindelse med fyll. Derfor opplever vi ikke at det er behov for et alkoholforbud, sier informasjonssjef i SAS Norge, Kenneth Vikse, til VG. Ti personer av ti millioner som utgjør bråk i forbindelse med fyll? Det er langt fra godt nok til at staten skal komme med noe forbud. Med slike tall kan de med god samvittighet bruke tiden sin på andre viktige ting. Jeg vil tro flygerne er de mest kompetente til å a agjøre dette her. Så noen kan gjerne vise til hva kompetansen (eksempelvis flykapteiner) på området mener. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Hmm.. det var lave tall. Hvor mange prosent av kontrollerte nødlandinger (gå ned på feil flyplass) skyldes fulle folk? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Hmm.. det var lave tall. Hvor mange prosent av kontrollerte nødlandinger (gå ned på feil flyplass) skyldes fulle folk? 9172077[/snapback] Er nok ikke ofte, jeg kan aldri huske å lese om en kontrollert nødlanding. Har lest et par tilfeller om at et fly går inn for landing underveis for å hive noen av, men det defineres vel ikke som "kontrollert nødlanding"?. Er vel mer effektivt å nekte kjendiser å komme om bord da Om ikke flygerne har gitt uttrykk for at dette er et nevneverdig problem (dette aner jeg ikke), så er det synd KRF politikeren kaster bort verdifull spalteplass på en ikke-sak, hvis man ser på tallene som er blitt presentert. Nå er det jo SAS som hevder dette, så litt klype salt må man vel ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå