Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Du slenger fra deg noe som at "dette var ikke riktig", uten å si noe mer. Det duger ikke.

9135203[/snapback]

Nei, jeg skrev at han ga inntrykk av at Nessa og Knutsen kunne finne på å gjøre noe slikt, siden diskusjonen handlet om terrorisme, og Nessa og Knutsen ble spesielt nevnt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Godt innslag det, i mine øyne i hvertfall. Er vel noen på dette forumet som ikke er enig vil jeg tro, eller?

9145715[/snapback]

Enig med hvem? Jeg er i hvert fall en av de som er kritisk mot store deler av klimahysteriet. Noe vi forsåvidt har diskutert heftig andre steder i forumet. Jeg er bare litt lei av enkelte brukeres holdning om at kritikk mot medias fremstilling av klimasaken er å regne som blasfemi og lei av forutinntatte og nedlatende uttalelser som "Du bør vel vite bedre enn å være kritisk mot slikt?"

 

Synd at mange ikke har hatt et nok åpent sinn til å gidde å sette seg inn i kritikernes argumenter for å forstå helheten bedre. Noe jeg gjorde for ikke så lenge siden når jeg så noen kritiske dokumentarer som avslørte hull etter hull i de mediaetablerte "sannhetene". Resultatet ble at jeg endret oppfatning i klimasaken.

Lenke til kommentar

HilRam: For klimasakens del ser jeg ikke noe stort problem i at du og alle andre kjøper V6-motorer, men nå er jo ikke klima den eneste siden ved miljø. Motorer slipper ut mye annet rart som er skadelig for miljøet uten å være mistenkt for klimasynder. F.eks NOx, PAH og ikke minst veistøv fra bilen generelt. Slike miljøfaktorer ser ut til å ha druknet helt i klimahysteriet.

 

Satt på spissen så dumper folk gjerne kadmiumbatterier, bly og diesel i fjæra, bruker fosfatvaskemidler, spraybokser med freon, og gir båtskroget en runde med arsenikkmaling, men kaller seg miljøvennlige fordi de betaler CO2-kvote, CO2-avgift på fly og bytter ut den CO2-produserende bensinbilen med en elektrisk bil med hundre kilo bly i seg.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg ser poenget, og er enig. Miljøpolitikk er ikke noe jeg har noe i mot på prinsipielt grunnlag, men det er KLIMAhysteriet jeg bare får helt noia av.

 

Selvsagt er jeg for katalysator og partikkelfilter på biler. Jeg ønsker jo ikke MER forurensing. I tillegg så har jeg ingenting i mot å ta toget til bergen i stedet for fly - hvis bare tiden hadde kommet ned mot 3 - 3,5 timer. Noe som kunne vært oppnådd med moderate investeringer (ca 7 mrd i følge Jernbanedirektøren).

 

I stedet for en sunn debatt med progresjon og realisme, så har vi nå et hysteri som det virker på meg har som eneste hensikt å gi folk nok dårlig samvittighet til at de blar opp lommeboka og pliktskyldigst betaler sin "miljøavgift". CO2 har blitt vår nye avlatshandel. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Har jeg grunn til å mene at jeg er overrasket over at global oppvarming ikke er nevnt i denne artikkelen?

 

Kjempeblekksprutene overtar kysten

http://www.aftenposten.no/viten/article1905251.ece

9145018[/snapback]

"En årsak til at antallet kjempeblekkspruter har økt i omfang, kan skyldes at bestanden av dens naturlig fiender og konkurrenter - som tunfisk, hai og sverdfisk - er kraftig redusert på grunn av rovfiske."

Lenke til kommentar

Dette er artikkelen Aftenposten siterer:

 

Voracious Jumbo Squid Invade California

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/conte...7072500355.html

 

Et raskt søkt og de kunne funnet denne:

 

California's attack of the jumbo squid

http://environment.newscientist.com/articl...umbo-squid.html

 

"I think we're seeing the combined results of climate change and overfishing,"

 

Det jeg ikke forstår er hvor ikke Aftenposten kaster seg over klimavinkelen når de har muligheten. Er det ikke in å være hysteriker lenger?

Lenke til kommentar

The Whitehouse Coup

 

Document uncovers details of a planned coup in the USA in 1933 by a group of right-wing American businessmen.

 

The coup was aimed at toppling President Franklin D Roosevelt with the help of half-a-million war veterans. The plotters, who were alleged to involve some of the most famous families in America, (owners of Heinz, Birds Eye, Goodtea, Maxwell Hse & George Bush’s Grandfather, Prescott) believed that their country should adopt the policies of Hitler and Mussolini to beat the great depression.

 

Mike Thomson investigates why so little is known about this biggest ever peacetime threat to American democracy.

 

http://www.bbc.co.uk/radio4/history/document/document.shtml

Endret av vanedyret
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...