Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Under Mr. Bondevik's fragile coalition of Christian Democrats, Conservatives and Liberals, Norway experienced a surge in prosperity, with the stock market tripling since early 2003 on the strength of oil exports. Interest rates fell sharply, personal incomes rose and the United Nations Development Program designated Norway the best country in the world in which to live.

But letting the good times roll is not really the Scandinavian way. Even at the cost of moderately higher taxes, most Norwegians on Monday seemed intent on protecting or expanding generous sick-leave, pregnancy-leave and job-security policies along with subsidized day care and free college tuition.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva slags utenrikspolitikk kommer sosialistene til å føre? "Nei til USA"?

Det blir nok sånn at hvis du sniker deg rundt på tinget og lytter ved dørene til grupperommene, så vet du at du i hvertfall har funnet SV's representanter når du hører en gjeng som sitter å dunker i bordet og roper "Hater u-ess! Hater a! Hater hele USA!"

Lenke til kommentar

I utgangspunktet er ikke Aps utenrikspolitikk så vanvittig skremmende at det gjør noe, men, om Jan Egeland får utenriksministerposten, derimot, er saken en ganske annen (dette er mannen som klagde på at USAs bidrag over offentlige budsjetter til nødhjelp i forbindelse med tsunamien, mens det private bidrage var mange ganger det offentlige...).

Lenke til kommentar
Det kommer til å ta lang tid å bygge opp igjen tilliten fra vår viktigste allierte etter at sosialistene har fått fritt spillerom i utenriksdepartementet i fire år. Vi kan nok glemme utviklingsbistand fra amerikanerne når det blir nødvendig etter fire år med økonominoksagten Djupedal som finansminister.

hvorfor trenger vi hjelp fra usa?

Lenke til kommentar
Det kommer til å ta lang tid å bygge opp igjen tilliten fra vår viktigste allierte etter at sosialistene har fått fritt spillerom i utenriksdepartementet i fire år. Vi kan nok glemme utviklingsbistand fra amerikanerne når det blir nødvendig etter fire år med økonominoksagten Djupedal som finansminister.

Latterligste utsagn jeg har hørt på lenge,hvem er det som har bygget sammarbeidet mellom USA og Norge??

Dette startet rett etter krigen og har vart siden og har vi hatt mange sosialistiske regeringer siden da??

Slike påstander blir bare for dumme :no:

Lenke til kommentar
I utgangspunktet er ikke Aps utenrikspolitikk så vanvittig skremmende at det gjør noe, men, om Jan Egeland får utenriksministerposten, derimot, er saken en ganske annen (dette er mannen som klagde på at USAs bidrag over offentlige budsjetter til nødhjelp i forbindelse med tsunamien, mens det private bidrage var mange ganger det offentlige...).

Vet ikke hva dere vet om utenrikspolitikken til de forskjellige partier,men kan jo opplyse at selv høyre sa jo at de på dette punktet var helt rolige fordi de og ap hadde en temmelig lik politikk med stort sett samme syn .

Blir da temmelig rart at noen snakker om at vårt forhold til USA blir ødelagt.

Riktinok er SV skeptisk til enkelte ting som USA driver med , men det er det vitterligen ikke alene om verken her til lands eller i resten av Europa, ser ikke at sammarbeidet ryker av den grunn.

Men registrerer at enkelte kun evner å se ting svart hvitt.

Lenke til kommentar
Latterligste utsagn jeg har hørt på lenge,hvem er det som har bygget sammarbeidet mellom USA og Norge??

Dette startet rett etter krigen og har vart siden og har vi hatt mange sosialistiske regeringer siden da??

Slike påstander blir bare for dumme :no:

Vi har aldri før hatt en regjering der ett av partiene har programfestet anti-amerikanisme.

Lenke til kommentar

Dette er på ingen måte noe jeg liker å spille på, eller fokusere på i det hele tatt, for å si det mildt. Men, når politiske realiteter er som de har blitt, kan jeg ikke annet enn å konstatere en ting; i stunder som denne er jeg glad jeg ikke akkurat sliter økonomisk -- jeg skal alltids klare meg gjennom noen år med litt nedgang, men jeg synes oppriktig synd på lavtlønnede og fattige i Norge.

(Jeg har fått rapporter fra diverse styremøter som har blitt holdt i løpet av morgentimene i dag, riktignok ikke fra enorme selskaper, men vi snakker godt over 1000 arbeidsplasser til sammen, utflaggingen er satt i gang...)

Lenke til kommentar
(Jeg har fått rapporter fra diverse styremøter som har blitt holdt i løpet av morgentimene i dag, riktignok ikke fra enorme selskaper, men vi snakker godt over 1000 arbeidsplasser til sammen, utflaggingen er satt i gang...)

Det var da voldsomt til lettskremte styrer da!

Regner med at dette er gutta som allerede har telt på knappene ang. utflagging så dette er nok arbeidsplasser som hadde flagget ut før eller senere uansett.

"Å nei nå kan vi risikere at lønnsomheten går ned fra 150 til 140% ...kanskje? Vi flagger ut!!"

Regner med at AP får skylda for at renta stiger også, noe den hadde gjort uansett ettersom vi låner alt for mye penger til privatforbruk.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...