Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Inga Marte Thorkildsen er igjen ute og forteller om konspirasjonen mot kvinner:

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=150712

9053262[/snapback]

 

Jeg har flere ganger opplevd å bli klådd på på by'n uten at jeg ønsker det. Har til og med opplevd en jente som krøp oppi sengen min når jeg sov og var beruset som jeg måtte jage ut når jeg våknet. Utifra dette kan jeg konkludere med at kvinner må helt klart endre sine holdninger og skjerpe seg når det kommer til slikt. De trakasserer og vi har en lang vei å gå slik at kvinner kan slutte med trakasseringen sin. Skal jeg ringe VG i morgen? Slik at min historie kan lette byrden for de som er blitt voldtatt?

 

[/sarkasme]

 

 

Jeg finner Inga sitt utspill som useriøst og flåsete i et tema som er alvorlig og som bør bli behandlet deretter. Men den dama der konkurerer jo med Per Sandberg når det gjelder å komme med malplasserte utspill. Hun har jo tunnelsyn i alt som har med likestilling og kjønnsrollemønster.

9071528[/snapback]

 

Jeg har inntrykket av at vedkommende nærmest gjør seg til en vits ved å fremstille dette temaet på den måten.

 

Vedkommende burde omformulere dette innlegget og legge det her, For etter det jeg har sett så er diskusjon.no et ti ganger mer seriøst forum enn det vg sitt debattforum noen gang vil bli.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
klilleng, jeg kan ikke si at det der er noe jeg ville brydd meg om hvis jeg hastet inn på toget for å rekke det f.eks.

Mulig det, men du ser det nok tydelig når du er vel innenfor. Da er det bare å spasere gjennom vognen, og inn til en betjent vogn ved siden av.

 

Står det med stor skrift og klart og tydelig at man blir utsatt for mafiavirksomhet hvis man ikke har månedskort? :)

9071581[/snapback]

Hehe. Nei, mafiavirksomhet blir ikke nevnt. :p

Det står så vidt jeg kan huske ikke noe om størrelsen på en eventuell bot heller.

Lenke til kommentar
Fortsatt er det heldigvis slik at når direktør-datteren og jernverksarbeiderens sønn blir syke, havner de på samme barneavdeling på det lokale sykehuset, og blir tilgodesett den samme kvalifiserte lege-ekspertisen, (de fleste oppfatter vel det som helt naturlig?)

8964733[/snapback]

 

Ehm nei..

 

Om mine barn blir syke og jeg ikke er fornøyd med det offentlige tilbudet så anser jeg det som rett og rimelig å velge et privat tilbud uten at staten skal nekte meg det. Det samme går for skole og barnehage. Jeg forbeholder meg retten til å sende ungene mine i andre sin varetekt enn det offentlige, om jeg ikke er fornøyd med det offentlige tilbudet. Dette handler tross alt om mine barn, jeg sender ikke dem til hvem som helst.

 

Dette mener jeg du har rett til..

 

Det er direkte skremmende om staten skal nekte Per en BMW fordi naboen kun har råd til en Lada.

 

Det hadde vært helt rart om likestilling skulle nå frem på alle plan.

Sett at famillien Andersen ikke hadde råd til annet enn en middag bestående av grovbrød og skinke, Skulle alle i Norge hatt den samme middagen da?

Det tviler jeg på.

 

Prinsippet til endel på venstresiden om at man skal nekte noen å velge annet enn offentlig er skremmende. Eldre skal nektes å finne et bedre eldrehjem enn det kommunale tilbud, foreldre skal nektes bedre helsetilbud enn det offentlige. Når jeg selv var syk så ser jeg det som en selvfølge at jeg kunne velge noe annet enn det offentlige tilbudet, om jeg ikke var fornøyd med det. Og nåde den som skulle nektet meg det fordi "alle skal ha samme tilbud".

Dette er tull fra regjeringen sin side.

 

Halvorsen og co kan takke private barnehager for at de noenlunde klarer å oppnå ønsket om nesten full dekning.

 

Har du ikke rett i dette da begynner jeg å lure! mange barnehager her er i såkalte midlertidige barnehager som blir brukt som Permanente(!) barnehager!

 

 

Så hvis en "riking" betaler skolegangen til sine to barn så vil da staten ha to barn mindre å betale skolegang for, og således mer penger på resten av barna. Eller hva? :)

8964471[/snapback]

 

Kanskje?

Igjen, her tas effekten ned på mikronivå, noe som er lite interessant. Hva nå om plutselig 20-30% sender barna sine på privatskole? Den ene effekten er at disse barna tas ut av den offentlige skolen, det kan ha visse negative effekter men ok, la oss ignorere de. Det dette også kan føre til er at de som sender sine barn til privatskole ikke lenger har noen interesse av å opprettholde en sterk og godt finansiert offentlig skole; de benytter jo seg selv ikke av tilbudet. Samme logikk kan spores for private helseløsninger osv. Når dette blir en betydelig gruppe står fellesskapsløsningene under press.

8965015[/snapback]

 

Sant nok..

 

Om det ikke er interessant for deg, så ignorer det. Når det går for resten av synsingen din så finner jeg ingenting håndfast der. At jeg har min unge i privat barnehage betyr ikke at jeg ikke er interessert i å bidra til felleskapet. Det offentlige betaler sine utgifter ved å ta inn skatter og avgifter og jeg har enda til gode å se et parti som vil gi fradrag for eksempelvis å ha unger i privat skole. Det er en utrolig tynn spekulasjon du fremmer.

 

Det er ikke mer enn å se mot barnehagene for å se hvor ypperlig privat og kommunalt tilbud fungerer som en kombinasjon. Desverre så likebehandles de ikke, men men. Om det er offentlig som driver det eller om det offentlige finansierer et privat tilbud er fullstendig likegyldig.

 

Det essensielle og det som er poenget her er at ingen skal nektes å benytte seg av et helsetilbud/skoletilbud eller hva det nå skal være bare fordi naboen ikke har råd.

Likestilling på alle plan er som sagt helt tullete..

 

Jeg trodde IA-avtalen ble inngått under forutsetning av at noen mål for sykefravær skulle nåes, innen et gitt tidspunkt ...?

 

Så hvis ikke målene ble nådd, så var kanskje Jensemann i sin rett til å rasle med sablene.

8965911[/snapback]

 

Han kunne godt rasle med sablene, men IA avtalen inneholdt et punkt som blant annet innebar at regjeringen ikke bare kunne si opp avtalen, det i seg selv er et avtalebrudd av regjeringen.

 

Det er en fordel at vi har en regjering hvor signaturen faktisk betyr noe. Denne regjeringen viste klart at så ikke var tilfelle. Det var en stor skandale i mine øyne. Helt utrolig at Arbeiderpartiet kunne prøve å være så svikefull. Så spørs det om regjeringen har lært da, nå er jo ikke Valla der for å riste dem i fremtiden om de skulle prøve seg igjen. :)

 

Men det er jo en fin ting å huske på om man noensinne inngår skriftlig avtale med Jens. Ikke ta det for gitt at det er verdt noe. Det er feil mann (eller kvinne) som er statsminister i den regjeringen.

8966330[/snapback]

Sant..

 

hva gjør jeg feil?

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Vel, klilleng, jeg er uansett ikke imponert over informasjonen på denne vognen.

9071991[/snapback]

Det skal du få lov til.

 

Personlig synes jeg merkingen er helt kurant. Men, jeg tar toget nesten hver dag, så jeg er også ganske vant til at det er forskjell på vognene. Kan derfor ikke sies å være 100% upartisk. ;)

Lenke til kommentar
Fortsatt er det heldigvis slik at når direktør-datteren og jernverksarbeiderens sønn blir syke, havner de på samme barneavdeling på det lokale sykehuset, og blir tilgodesett den samme kvalifiserte lege-ekspertisen, (de fleste oppfatter vel det som helt naturlig?) I enkelte andre land er denslags ikke en selvfølge, siden private sykehus stikker av gårde med de beste legene/spesialistene, og kun er åpne for de med lommeboka i orden.

Hvorfor er det slik at det kun er direktør-datteren som skal tvinges til å få lik standard på legebehandlingen som jernverksarbeiderens sønn, og ikke alle nordmenn som skal tvinges til å få like dårlig behandling som de fattigste i Afrika? Alle bør jo få tilgang på den samme kvalifiserte legebehandling må vite.

 

La oss anta at direktørdatteren blir syk og den eneste som kan redde henne er en ny metode som koster 100 millioner kroner og derfor er for dyr for norsk helsevesen. Skal man ta dine idèer i ytterste konsekvens bør hun ikke få kjøpe seg behandlingen for da forskjellsbehandler man folk, men må heller bruke norsk helsevesen der de altså ikke kan gi henne behandlingen fordi privat sykehusdridt er ulovlig. Har jeg forstått deg rett?

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
La oss anta at direktørdatteren blir syk og den eneste som kan redde henne er en ny metode som koster 100 millioner kroner og derfor er for dyr for norsk helsevesen. Skal man ta dine idèer i ytterste konsekvens bør hun ikke få kjøpe seg behandlingen for da forskjellsbehandler man folk, men må heller bruke norsk helsevesen der de altså ikke kan gi henne behandlingen fordi privat sykehusdridt er ulovlig. Har jeg forstått deg rett?

9074032[/snapback]

Nei.

 

I særtilfeller der det ikke finnes medisinsk ekspertise i Norge, har jeg selvsagt ikke noe imot at staten betaler for adekvat behandling i utlandet.

Lenke til kommentar

hør her, vi skjønner alle hva du prøver å si, men la meg gi deg litt fakta på hvorfor.

 

innvandere er i de fleste samfunn taperne, og de som ligger på bunnen, de har skjønner ikke språket, det er vanskelig og lære, og det nye samfunnet er ikke så åpen for at de skal få lov til å lære seg det heller, mange av de du ser på bildet der er innvandrere som sikkert noen kom med foreldrene sine for mange år siden, og andre sikkert ikke vært i Sverige så lenge, men hvem har fortalt dem hva som er riktig og galt i det nye samfunnet?

 

som en utenforstående er det lett å si at ting fungerer så enkelt, men for dem som kanskje kommer fra områder der ting som lov og orden ikke fungerer og det du kan kalle for Anarki, er det som bestemmer, så er det jævla vanskelig å sette seg inn i det Norge språk, den norske lov, soiale antennene og hvordan du skal kunne lyktes, og hvordan du må tenke grundig gjennom hva du bruker pengene dine på, mange i Norge har foreldre som kan støtte dem økonimisk i de første årene, men når de ikke har det? hva gjør de da når de ryker på en smell.

 

Og i Sverige er det ikke mangel på rasister, og ikke minst hverdagsrasisme, og jo mer vi utestenger utlendinger, og lar dem være i isolerte grupper, vekke fra å bli lært språk, normer, lover og holdninger. de får seg ikke en jobb, og i forhold til deres eget land der hvor hånden kappes av for tyveri, så får de kanskje bo gratis under tak i norsk fengsel uten å bli slått.

 

ja, jeg forstår grunnen til at de voldtar og stjeler, men vi må kanskje av og til spørre oss om hvorfor, og jeg vil si fordi vi aldri ga dem sjansen.

Lenke til kommentar
han spurte om faren kunne få benytte seg av en behandling staten ikke hadde råd til eller ikke ville betale for.

Dette er vel en ikke-eksisterende problemstilling. Kan du nevne en alvorlig sykdom som passer inn her?

9076753[/snapback]

Vi leser da stadig vekk om folk som må dekke diverse typer behandling i utlandet av egen lomme, eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...