Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Kanskje de vil vise at de er bare vanlige dødelige ...? Bølgen med å bøye hodet, presse frem noen støvete krokodilletårer, har fortapt seg. Nå vil vi heller ha litt skikkelig underbuksetraumatisme, kanskje fordi det passer med været for tiden ...? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Månedskortbedrageriet til NSB er sannsynligvis svært innbringende. På tide at alle ofrene for tåpelighetene deres går sammen og saksøker svina?

9049579[/snapback]

Er det ikke bare enklere å lese skiltet om at vognen er berettiget for mennesker med månedskort?

9051659[/snapback]

Hvis man ikke er ute og reiser så mye og har alt mulig annet å tenke på, som for eksempel å finne riktig tog og komme seg på, så legger man ofte ikke merke til slikt.

Lenke til kommentar
Hvis man ikke er ute og reiser så mye og har alt mulig annet å tenke på, som for eksempel å finne riktig tog og komme seg på, så legger man ofte ikke merke til slikt.

9061137[/snapback]

Alternativt er jo å gjør alle vognene permanent bemannet, og skur opp prisen pga økte utgifter eller kutte andre utgifter som komfort/avganger.

Vognene er tydelig merket både ute og inne, så om man faktisk ikke er i stand til å få det med seg, så er det jo nesten bemerkelsesverdig at man faktisk finner toget. :)

Lenke til kommentar
Jeg visste ikke engang at det var noe som het "månedskortvogner". Kunne lett funnet på å sette meg ned i en slik vogn om jeg tilfeldigvis var i Oslo på ferie.

9062358[/snapback]

Men du ville sannsynligvis ganske raskt legge merke til alle de gule lappene som er klistret overalt med "Kun Månedskort", og flytte deg over i en betjent vogn. :)

Lenke til kommentar
Jeg visste ikke engang at det var noe som het "månedskortvogner". Kunne lett funnet på å sette meg ned i en slik vogn om jeg tilfeldigvis var i Oslo på ferie.

9062358[/snapback]

Men du ville sannsynligvis ganske raskt legge merke til alle de gule lappene som er klistret overalt med "Kun Månedskort", og flytte deg over i en betjent vogn. :)

9062650[/snapback]

 

Tenkte det samme. Det er rimelig åpenbart uansett hvor du sitter at du sitter i en månedskortvogn...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Dagbladet.no): Da de bankansatte kom på jobb Dar Es Salaam-banken onsdag morgen, stod døra åpen og hvelvet tomt. I løpet av natten hadde tyver tømt banken for 300 millioner dollar – eller ca 1,6 milliarder kroner – fra en bank i Irak, melder Reuters.

 

Det er trolig de tre sikkerhetsvaktene som jobbet ved den private banken i Karrada-distriktet i Bagdad, som har stukket av med pengene.

 

Sikkerhetsvaktene, som normalt sov i banken om natten, var da borte sammen med pengene. Det er det største tyveriet i det krigsherjede landet siden amerikanske styrker invaderte i 2003.

'

 

Mitt mere fredløse alter ego fryder seg over slike gladnyheter. Åssen i det hule heite får man med seg et slikt volum, og det uten spor? Nokastantene kan gå å henge seg ... :!:

Linken.

Lenke til kommentar
Hvis man ikke er ute og reiser så mye og har alt mulig annet å tenke på, som for eksempel å finne riktig tog og komme seg på, så legger man ofte ikke merke til slikt.

9061137[/snapback]

Alternativt er jo å gjør alle vognene permanent bemannet, og skur opp prisen pga økte utgifter eller kutte andre utgifter som komfort/avganger.

Nei, alternativet er å ikke være mafia og kreve store summer av folk som tilfeldigvis tar feil.

 

Vognene er tydelig merket både ute og inne, så om man faktisk ikke er i stand til å få det med seg, så er det jo nesten bemerkelsesverdig at man faktisk finner toget.  :)

9061628[/snapback]

Så spørs det om man vet hva månedskort går ut på. Igjen, ikke alle er ute og reiser til stadighet.

Lenke til kommentar
Hvis man ikke er ute og reiser så mye og har alt mulig annet å tenke på, som for eksempel å finne riktig tog og komme seg på, så legger man ofte ikke merke til slikt.

9061137[/snapback]

Alternativt er jo å gjør alle vognene permanent bemannet, og skur opp prisen pga økte utgifter eller kutte andre utgifter som komfort/avganger.

Nei, alternativet er å ikke være mafia og kreve store summer av folk som tilfeldigvis tar feil.

9064337[/snapback]

Så hvordan skiller man da mellom folk som tar feil og folk som faktisk sniker?

Vognene er tydelig merket både ute og inne, så om man faktisk ikke er i stand til å få det med seg, så er det jo nesten bemerkelsesverdig at man faktisk finner toget.  :)

9061628[/snapback]

Så spørs det om man vet hva månedskort går ut på. Igjen, ikke alle er ute og reiser til stadighet.

9064337[/snapback]

Vognene er jo tydelig merket! Klarer man faktisk ikke se at man sitter uberettiget i en feil vogn, så er avgiften kanskje en liten sum å betale for å bli obs på at man må følge bedre med i hverdagen! :whistle:

Lenke til kommentar
Hvis man ikke er ute og reiser så mye og har alt mulig annet å tenke på, som for eksempel å finne riktig tog og komme seg på, så legger man ofte ikke merke til slikt.

9061137[/snapback]

 

Alternativt er jo å gjør alle vognene permanent bemannet, og skur opp prisen pga økte utgifter eller kutte andre utgifter som komfort/avganger.

Nei, alternativet er å ikke være mafia og kreve store summer av folk som tilfeldigvis tar feil.

 

 

Voldsomt så mye mafia-spekulasjoner du slenger fra deg om dagen, virker som du har misforstått selve mafiabegrepet en hel del.

 

Jeg synes faktisk at man i 2007 kan forvente at mennesker forstår hva "kun månedskort" betyr.

Endret av String-Emil
Lenke til kommentar
Men er det egentlig noen forskjell på vognene?

 

Og blir ikke alle sjekket?(månedskortvogner og andre vogner)

9061677[/snapback]

 

Quoter meg selv siden jeg ikke har tatt tog de siste 5-7 årene(eller mer).

9066184[/snapback]

 

Tror ikke det er noen fysisk forskjell på vognene, men det er veldig godt merket at vognene kun er for månedskort. Greia er at i månedskortvognene er det kun sporadiske kontroller, slik at det i teorien er mulig å sette seg der uten billett, for heller ikke å bli sjekket.

Lenke til kommentar
Dagbladet.no): Da de bankansatte kom på jobb Dar Es Salaam-banken onsdag morgen, stod døra åpen og hvelvet tomt. I løpet av natten hadde tyver tømt banken for 300 millioner dollar – eller ca 1,6 milliarder kroner – fra en bank i Irak, melder Reuters.

 

Det er trolig de tre sikkerhetsvaktene som jobbet ved den private banken i Karrada-distriktet i Bagdad, som har stukket av med pengene.

 

Sikkerhetsvaktene, som normalt sov i banken om natten, var da borte sammen med pengene. Det er det største tyveriet i det krigsherjede landet siden amerikanske styrker invaderte i 2003.

'

 

Mitt mere fredløse alter ego fryder seg over slike gladnyheter. Åssen i det hule heite får man med seg et slikt volum, og det uten spor? Nokastantene kan gå å henge seg ... :!:

Linken.

9064198[/snapback]

Et ekstra kveldsskift hos U.S. Federal Reserve og man trykker opp nye.. :innocent:

Lenke til kommentar
Så hvordan skiller man da mellom folk som tar feil og folk som faktisk sniker?

Man sjekker om de har billett, og har de ikke det så må de kjøpe, og sette seg i en annen vogn.

 

Vognene er jo tydelig merket!

Du synes det ja? Kanskje ikke alle synes det samme. Har du noen bilder av denne merkingen?

Lenke til kommentar
Så hvordan skiller man da mellom folk som tar feil og folk som faktisk sniker?

Man sjekker om de har billett, og har de ikke det så må de kjøpe, og sette seg i en annen vogn.

Men hele poenget med å ha egne månedskortvogner er å spare konduktørene for å sjekke _alle_. Det er såpass mange som har månedskort, at det ville ta mye lengre tid og mange flere konduktører dersom man skulle sjekke alle, hele tiden. Dette vil medføre mer bryderi for de reisende, og klart dyrere billettpriser.

 

Vognene er jo tydelig merket!

Du synes det ja? Kanskje ikke alle synes det samme. Har du noen bilder av denne merkingen?

9070880[/snapback]

Lette litt rundt og fant dette:

 

1.2208977!img2208877.jpg

 

På alle de gule feltene du ser, står det spesifisert månedskortvogn. Store felter på døren, pluss klistremerke i alle vinduer. I tillegg er det noen større plakater inne i vognen som man ikke ser på bildet her.

Lenke til kommentar
Inga Marte Thorkildsen er igjen ute og forteller om konspirasjonen mot kvinner:

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=150712

9053262[/snapback]

 

Jeg har flere ganger opplevd å bli klådd på på by'n uten at jeg ønsker det. Har til og med opplevd en jente som krøp oppi sengen min når jeg sov og var beruset som jeg måtte jage ut når jeg våknet. Utifra dette kan jeg konkludere med at kvinner må helt klart endre sine holdninger og skjerpe seg når det kommer til slikt. De trakasserer og vi har en lang vei å gå slik at kvinner kan slutte med trakasseringen sin. Skal jeg ringe VG i morgen? Slik at min historie kan lette byrden for de som er blitt voldtatt?

 

[/sarkasme]

 

 

Jeg finner Inga sitt utspill som useriøst og flåsete i et tema som er alvorlig og som bør bli behandlet deretter. Men den dama der konkurerer jo med Per Sandberg når det gjelder å komme med malplasserte utspill. Hun har jo tunnelsyn i alt som har med likestilling og kjønnsrollemønster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...