Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Og en nylig test viste at det var ingenbetydelig forskjell på å snakke i telefonen med hands-free og det å holde den mot øret. Utrolig nok er det snakkingen som forstyrrer, ikke det at du holder hånden ved siden av hodet.

9007275[/snapback]

Når det gjelder snakkingen i seg selv har det jo ingen betydning. Forskjellen ligger i når det ringer - du begynner kanskje å rote etter telefonen i lomma, eller lete etter den andre steder i bilen. Det er vel da du er mest utsatt. Når du først har mobilen til øret har det ingen betydning om du har handsfree eller ikke. Derfor er det ulovlig å ha telefon med handsfree som ligger og slenger. Du må ha telefonen fastmontert slik at du ikke trenger å ta blikket fra veien.

 

Men har du handsfree eller ikke tar jo allikevel samtalen noe av oppmerksomheten din, men det er jo akkurat det samme om du snakker med passasjerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De to må også betale til sammen 6410 kroner i erstatning og oppreisning til voldsofferet.

 

Hahaha... er ikke det en ny fornærmelse mot offeret fra 'rettsstaten' så vet faen ikke jeg.

 

Nei, det er best å holde kjeft gitt, om du ikke er to meter, har svart belte eller går rundt med samekniv og glock. Må innrømme at jeg personlig er ganske direkte mot slike drittunger, men akkurat som de dyrene de er, så går de ganske sikkert bare etter gamle, unge eller syke individer.

 

Fy faen for et land vi er iferd med å få... og iom. at det skjer på tid, sted og måte som det gjør er det alltid et aktuelt spørsmål hvilket opphav disse unge mennene har. Fant dog ikke ut noe ifra nyhetsmediene.

Lenke til kommentar
De to må også betale til sammen 6410 kroner i erstatning og oppreisning til voldsofferet.

 

Hahaha... er ikke det en ny fornærmelse mot offeret fra 'rettsstaten' så vet faen ikke jeg.

 

Nei, det er best å holde kjeft gitt, om du ikke er to meter, har svart belte eller går rundt med samekniv og glock. Må innrømme at jeg personlig er ganske direkte mot slike drittunger, men akkurat som de dyrene de er, så går de ganske sikkert bare etter gamle, unge eller syke individer.

 

Fy faen for et land vi er iferd med å få... og iom. at det skjer på tid, sted og måte som det gjør er det alltid et aktuelt spørsmål hvilket opphav disse unge mennene har. Fant dog ikke ut noe ifra nyhetsmediene.

9008665[/snapback]

 

Dette har ikke noe direkte å gjøre med topicen, men heller det du sa.

 

Hjemme er det en del skogsveier. De fleste eies av en privatperson, som av sin egen lomme, betaler for veiens vedlikehold. Disse veiene ligger i ett område som blir regnet for utmark. De som har lov til å kjøre på disse veiene, er de som har hytter oppi området (gamle støler, sel.) Langt oppi området ligger en damm. Dammen blir brukt som ferskvann til kommunen, men den eies strengt tatt av grunneiger. (den er og stappfull av fisk, satt ut av grunneigerens bestemor, back in the days.) De eneste som har lov til å fiske i dammen, er grunneiger og hans familie. Forvist til en 1/6 av dammens vestlige del. (altås så langt vekke fra vannuttaket som mulig.)

 

I forrige uke tok grunneiger 4 personer på ferske ved dammen, de hadde med seg fiskestenger og hadde kjørt opp med moped, noe grunneigeren er kjent for å misslike sterkt. De 4 ble selvsagt meldt til politiet.

 

Der fikk grunneiger beskjed om han virkelig burde anmeldte dette forholdet ,siden det var så utbredt å kjøre ulovlig der alikvel. Omlagt 20nøkler til bommen opp det eksisterer, disse er i så godt som fritt omløp, ettersom de fleste låner de ut i hytt og pine til alle de kjenner (noe de ikke har lov til) uten å informere grunneiger.

 

Litt morsomt, at vi ser ut til å utvikle oss mot et rettsystem, der vi rett og slett ikke gidder å bry oss om noe, Unskyldinger som "alle andre gjør det", ser endelig ut til å kunne fungere i rettsligs praksis aswell.

Lenke til kommentar
USA er iferd med å presse irakiske myndigheter til å vedta en ny olje-lov som vil medføre at 2/3 av Iraks oljereserver nå blir en lukurativ pengebinge for amerikanske oljeselskaper. Goggle-søk; us iraq oil law

 

 

9011276[/snapback]

 

Kan ikke tenke meg at det kommer overraskende på noen, uten oljen hadde ikke Irak blitt innvadert av usa så enkelt er det .

Lenke til kommentar

Grunnen til invasjonen var at USA sine folkevalgte stemte over og godkjente denne resolusjonen;

 

http://www.whitehouse.gov/news/releases/20...20021002-2.html

 

 

Om så dette ikke var tilfellet men oljen er årsaken, så kan vi vel benytte samme argument til å fastslå at grunnen til at Russland og Frankrike var imot en invasjon og også ønsket å heve endel av sanksjonene mot Irak var fordi de ville ha Irak sin olje.

 

Eller er det kun USA som er konspiratoriske i sin jakt på olje og det faktum at en invasjon av Irak ville medføre store tap for Russland og Frankrike som ville miste sine olje-avtaler med Saddam? Samt at sanksjonene hindret de samme avtalene å tre i kraft?

 

Jeg bare spør :)

Lenke til kommentar

Jeg så en Google Talk om menneskerettighetskrisen i Nord-Korea, og jeg må si situasjonen og mangelen på initiativ til å redde disse menneskene fra en direkte unødvendig død (problemet er ikke manglende nødhjelp, for å si det slik) er både trist og skremmende. At den politiske viljen er ikke-eksisterenede (enten av frykt for konsekvensene til inngrep eller ignorering) én ting, men at kinesiske myndigheter sender Nord-Koreanske flyktninger tilbake til sin sikre død, samtidig som eventuelle hjelpeoperasjoner kriminaliseres - vel, det er rett og slett skandaløst. Noe må gjøres!

Lenke til kommentar
Grunnen til invasjonen var at USA sine folkevalgte stemte over og godkjente denne resolusjonen;

http://www.whitehouse.gov/news/releases/20...20021002-2.html

Om så dette ikke var tilfellet men oljen er årsaken, så kan vi vel benytte samme argument til å fastslå at grunnen til at Russland og Frankrike var imot en invasjon og også ønsket å heve endel av sanksjonene mot Irak var fordi de ville ha Irak sin olje.

Begge deler kan være sant. Motiv og begrunnelse er ikke nødvendigvis samme ting. Oljen kan utmerket godt ha vært et motiv for at resolusjonen ble fremmet for Kongressen i det hele tatt, selv om resolusjonen legger vekt på andre (og mer spiselige) argumenter. Sier ikke at det var sånn, men det kan ha vært det. Det behøver ikke være enten eller.

 

Eller er det kun USA som er konspiratoriske i sin jakt på olje og det faktum at en invasjon av Irak ville medføre store tap for Russland og Frankrike som ville miste sine olje-avtaler med Saddam? Samt at sanksjonene hindret de samme avtalene å tre i kraft?

9012583[/snapback]

Nei, det er ikke bare USA som er konspiratoriske, "alle" land er det. Det er interessant at mine konservative amerikanske venner la vekt på nettopp det argumentet for Russland og Frankrikes stillinstagen den gangen, samtidig som de avviste olje som et motiv for USA. Det er nok øynene som ser som avgjør her. Men at noen skal være uskyldsrene her tror jeg ikke noe på.

 

Det er som Jahn Otto Johansen rapporterte (eller kommenterte, husker ikke om han var der nede) fra Jugoslavia: "Hvis bare Kosovo hadde hatt olje, hadde verdenssamfunnet brydd seg nok til å gripe inn."

 

Ikke at det nødvendigvis hadde vært noe enklere enn det har vært i Irak...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Rep. Dennis Kucinich: Stealing Iraq's Oil "Is a War Crime!"

 

 

I olje-avtalen, Iraq The Hydrocarbon Act, bruker Bush & Co trussel om tilbakeholdelse av $1 Billion til gjennoppbygginga av Irak, hvis ikke regjeringa i Bagdad gir fra seg Irak's selvråderett over oljeressurserne (2/3) og går med på privatisering! Noen ganger er kanskje privatisering kun et penere ord for tyveri..

Lenke til kommentar

DROSJEJUKSET

 

Ifølge Aftenposten er Velferds-Norge nærmest støvsugd av en næring som har utnyttet så å si alle offentlige støtteordninger som finnes.

 

- Ikke nok med at de har unndratt skatt, men de har også hatt et sugerør ned i stat- og kommunekasse, sier kontrollsjef Jan-Egil Kristiansen ved Oslo ligningskontor til avisen.

900 kjørte svart

 

Det er fra før kjent at over 900 personer i næringen har kjørt for til sammen over 500 millioner kroner svart.

 

Ferske tall fra NAV viser at 600 drosjeeiere og sjåfører har mottatt over 100 millioner kroner i trygd, samtidig som de har kjørt svart. 116 av disse er politianmeldt, mens 20 er dømt. 99 sjåfører er politianmeldt for å ha kjørt svart og samtidig mottatt sosialstønad. Av disse er om lag halvparten dømt.

Jeg koster på meg en liten tilføyelse til det VG skriver, som enten er bevisst eller ubevisst utelatt: 80% av de siktede er norsk-pakistanere.

 

Jeg fryder meg over at Kristin Halvorsen dro ned til Pakistan for å fortelle pakistanerne hvor mye hun satte pris på at de "bidro" til fellesskapet her hjemme. :rofl:

 

EDIT: De bidrar ihvertfall i Pakistan, ser det ut til: Bygger store luksushus i Pakistan

Endret av HilRam
Lenke til kommentar

http://vol.no/nyhet.asp?F=F&N=18559

Saken ble tatt opp da Elderådet i Øksnes hadde sitt siste møte. Det var stor enighet om å reagere mot kombinasjonen av barn og lekeapparat i parken.

«Ønsket fra de eldre vil være et rolig sted hvor en kan løse alle verdens problemer blant venner og kjente», heter det blant annet i henvendelsen til rådmannen i Øksnes.

 

Og Eldrerådet legger til:

«Det er greit at det er barn i parken, men er der også lekeapparat kan det bli en trend til at det blir tildels store ansamlinger av barn som støyer og leker ved disse apparatene.

Det vil således ikke bli det stedet man har sett frem til, når det gjelder et sted for å slappe av i rolige omgivelser. Vi eldre har ikke noe imot barn i nærområdene, men i en så liten park vil det skape mye støy dersom det blir montert lekeapparat i parken».

Og Eldrerådet ber om at henvendelsen blir tatt hensyn til.

 

Vally Berg, leder for «Trivsel & Miljø», blir overrasket når hun hører om innsigelsen fra Eldrerådet. Kommunen har allerede gitt grønt lys til prosjektet og miljøgruppa er snart i gang med å finne finansiering til lekeapparatene, opplyser hun.

- Det er bare en liten del av parken som skal benyttes. Vi ønsker å lage et samlingssted for småbarnsforeldre, derfor vil vi ikke få noen ansamling av store barn. Og så lenge kommunen har gitt klarsignal, må vi bare se hva som skjer videre, sier Berg.

 

Assisterende rådmann Erland Elvenes bekrefter at kommunen har gitt klarsignal til å benytte deler av parkområdet sør for Rådhuset til lekeapparater.

- Vi ønsker å få litt aktivitet inn på området, slik at det ikke bare ligger der som et «dødt» areale, sier han.

Innsigelsen fra Eldrerådet vil bli referert for formannskapet på neste møte.

Så blir det en sak politikerne må ta stilling til videre.

 

:rofl:

 

Her har du bygdepolitikk på sitt beste!

Lenke til kommentar
15 gutter anmeldt over 400 ganger

 

Jøss, her fungerer systemet ser jeg. At samtlige har innvandrerbakgrunn (2 er etniske nordmenn med ikke-etniske foreldre) gir vel enkelte enda mer vann til mølla. =)

9022147[/snapback]

 

:angry:

 

Jeg tar meg i å være en av de "enkelte" merker jeg.. Samtidig klandrer jeg ikke disse guttene, det er det Norkse straffesystemet jeg vil ha dødt og begravet. Maken til idioti skal man leite lenge etter.

 

Jeg er privat med på at spleiselag på enveisbiletter til disse guttene. Hell, la oss spleise på biletter til de taxisjåførene også! Hiv de til h*****e ut av landet, vi har nok kriminelle etniske Nordmenn om vi ikke skal samle på all verdens avskum i tillegg. Bryter de loven mer enn 4-5 ganger, ja så er det på hue og ræva ut spør du meg. La meg ikke komme inn på hva som burde vært gjort når de brøt den for 25. gang..

 

*deilig meg en skriftlig/verbal utblåsning* ..og jeg er ikke FRPer engang..

 

 

Det er helt latterlig at den Norske stat (som vi fôrer med skattepenger dag ut og dag inn btw) skal sponse kriminelle drittsekker som dette. Vi har mer enn nok med "våre egne" rasshøl, det er tross alt flere av dem enn det er kriminelle innvandrere. Men når fengslene våre er stappfulle og vi må la angivelige voldtektsforbrytere slippe varetekt osv, ja så får vi sende vekk de vi strengt tatt ikke er tvunget til å sperre inne og betale for.

Lenke til kommentar

Vil reagere hardt mot drosjejukserne

 

- Vi må ta beslag i penger, eiendom og løyver. Justisminister Knut Storberget synes det enorme omfanget av velferds- og skattesvindel som er avdekket i drosjesaken er skremmende.

Mere skremmende at noe så trivielt og selvfølgelig blir regnet som å "reagere hardt". Dersom jeg må gi fra meg (litt av) det jeg har tatt, er det å "reagere hardt" mot meg..? :ermm:

 

Disse som grovt har misbrukt offentlige velferdsordninger burde miste retten til all offentlig trygd og stønad for resten av livet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...