Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Hvor skal jeg begynne...

 

Om det er fullt ut foreldrene som har ansvar for barna sine, så kan vi vel bare legge ned skolen og la foreldrene ta seg av opplæringen også?

8879181[/snapback]

Alle foreldre har kompetanse til å tilberede en matpakke. Langt fra alle har tilsvarende kompetansenivå til å undervise.

Å lage en matpakke tar kun minutter. Å gi kunnskap til et barn tar år. Det er da innlysende at foreldre i sin helhet ikke har anledning til det da!

Det finnes mange foreldre som ikke følger opp ansvaret de har for barna 100%, og da er det flott om resten av samfunnet, deriblandt skolen, gjør det de kan for barna, f.eks. ved å gi de mat på skolen.

8879181[/snapback]

Dessverre så finnes slike foreldre. Å gi barna matpakke bøter ikke på det problemet. Det gir derimot enda en grunn for å slakke med oppdragelsen for foreldrene.

Om man ønsker å komme kjipe foreldre til livs, så kreves annen lut enn litt mat kl 11 hver dag.

Mat i skolen fører trolig til bedre læremiljø, noe som er skolens ansvar.

8879181[/snapback]

Den som først og fremst har egen interesse for et godt læremiljø er elevene, deretter foreldrene, som også har et stort ansvar for at barna får den kunnskapen de trenger i livet.

Å si at det utelukkende skolens ansvar (muligens jeg leser deg feil her omkring 'utelukkende'), er en enorm ansvarsfraskrivelse fra foreldrenes sin side.

Men som vi begge erkjenner så finnes det foreldre som ikke ivaretar sine barn optimalt. Da må problemet angripes fra et helt annet hold enn å gi ungen mat. Barn av dårlige foreldre vil jeg sterkt anta vil være så miljø påvirket, at skolemat ikke vil rette opp den skaden, hverken for barnet selv eller for det kollektive læringsmiljøet.

 

Videre så er det viktigere å få frem innholdet i skolen, enn en niste pakke.

Det er mangel på kompetente lærere, om ikke nødvendigvis faglig dyktige, men særlig lærer med utvidede pedagogiske og sosiale evner. Å videre utvikle disse vil har en mye større betydning for læringsmiljøet enn hva matpakke vil, og det er skolens ansvar!

Og ser en dyktig lærer at samme elev kommer flere dager uten mat på skolen, så vil vedkommende nok ta en telefon til foreldrene, hvor oppmuntringen til å forpleie sine barn i skoletiden blir sterkt understreket! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Makan til trangsynthet  :cry:
Kritisert for amming på Stortinget

Heidi Sørensen (SV) fikk anmerkning fra visepresident Carl I. Hagen (Frp)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=141339

8879408[/snapback]

For det første så var det jo deltakere på møtet som henvendte seg til visepresidenten om dette, ikke han som tok initiativet.

 

For det andre synes jeg godt man kan spare seg å ta med ammetrengende og støyende babyer på denne typen møter..

Lenke til kommentar
Makan til trangsynthet  :cry:
Kritisert for amming på Stortinget

Heidi Sørensen (SV) fikk anmerkning fra visepresident Carl I. Hagen (Frp)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=141339

8879408[/snapback]

For det første så var det jo deltakere på møtet som henvendte seg til visepresidenten om dette, ikke han som tok initiativet.

 

For det andre synes jeg godt man kan spare seg å ta med ammetrengende og støyende babyer på denne typen møter..

8879448[/snapback]

 

Her driter jeg i politisk tilhørighet og er klar over at de som henvendte seg til Karl godt kan tilhøre andre partier, det er ikke den politiske tilhørigheten som her er av intresse men folks trangsynthet.

 

Som du ser var møte lagt til ettermiddag og det var ikke mulig å få avlasting.

Det som forundrer meg er at det finnes folk som i 2007 kan reagere på værdens mest naturlige ting,nemmelig at en mor ammer sitt barn . :no::no::no:

 

 

støyende babyer

 

Du har tydeligvis ikke lest innlegget :)

 

På opptaket kan man se at Sørensen har barnet til brystet en halvtime ut i høringen. I store deler av høringen om klimakvoteloven, sitter lille Oda på mammaens fang eller ligger og pludrer stille på bordet foran henne.

 

Mens høringen går sin gang med representanter fra LO, NHO og norsk industri, kan man iblant høre en liten lyd fra babyen på videoopptaket.

 

Hva er støy i dine ører :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Som du ser var møtet lagt til ettermiddagen og det var ikke mulig å få avlastning.

Det som forundrer meg, er at det finnes folk som i 2007 kan reagere på verdens mest naturlige ting, nemlig at en mor ammer sitt barn.

8879574[/snapback]

Det er også naturlig å rape, prompe, pille seg i nesen og gjespe. Det betyr ikke at man nødvendigvis må gjøre det hele tiden, i alle sammenhenger.

 

Hva er støy i dine ører.

Støy kan være lyder som forstyrrer fokuset.

 

F.eks. kan klassisk musikk være støy i et bibliotek. Samejoik kan være støy på en Mozart-konsert. Babylyder kan være støy i et politisk møte. Det kommer an på sammenhengen.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Som du ser var møtet lagt til ettermiddagen og det var ikke mulig å få avlastning.

Det som forundrer meg, er at det finnes folk som i 2007 kan reagere på verdens mest naturlige ting, nemlig at en mor ammer sitt barn.

8879574[/snapback]

Det er også naturlig å rape, prompe, pille seg i nesen og gjespe. Det betyr ikke at man nødvendigvis må gjøre det hele tiden, i alle sammenhenger.

 

Hva er støy i dine ører.

Støy kan være lyder som forstyrrer fokuset.

 

F.eks. kan klassisk musikk være støy i et bibliotek. Samejoik kan være støy på en Mozart-konsert. Babylyder kan være støy i et politisk møte. Det kommer an på sammenhengen.

8879593[/snapback]

 

Herregud for en sammenligning :cry:

Det er vel en viss forskjell på dette og at et 6 mnd gammelt barn ha mat til faste tider .

Du har tydeligvis aldrig hat barn :hmm:

 

F.eks. kan klassisk musikk være støy i et bibliotek. Samejoik kan være støy på en Mozart-konsert. Babylyder kan være støy i et politisk møte. Det kommer an på sammenhengen.

 

Nok en håpløs sammenligning :nei:

Hvorfor begynne å sammenligne en ammende baby som ikke ga lyd fra seg med at noen skulle begynne å joike på en Mozart konsert :!:

Den møtedeltakern som ikke er istand til å takle noen få svake lyder fra en baby, er ikke egnet til sin jobb, det første en leder bør kunne takle er stress og uvante situasjoner og vi er ikke i nærheten av det her en gang.

Nei her snakker vi om folk som er trangsynte og ikke evner å se andres situasjon .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Herregud for en sammenligning.

Det er vel en viss forskjell på dette og at et 6 mnd gammelt barn ha mat til faste tider. Du har tydeligvis aldri hatt barn.

8879623[/snapback]

Jeg har ihvertfall vokst opp med mindre søsken, og opplevd hvordan det er å ha en baby i huset.

 

Dersom barnet må ha mat akkurat der og da, så kan man enkelt og greit gå ut av møtet. Eller er karriere så viktig for denne personen, at man ikke kan unnvære et eneste møte?

 

Det koker egentlig ned til respekt for sine omgivelser:

Er det viktigst at én person får være til stede på møtet, og alle de andre blir distrahert og forstyrret, eller er det viktigst at alle de andre får ro og fokus, mens den ene personen må være borte fra møtet?

 

Den møtedeltakern som ikke er istand til å takle noen få svake lyder fra en baby, er ikke egnet til sin jobb, det første en leder bør kunne takle er stress og uvante situasjoner og vi er ikke i nærheten av det her en gang.

Nei her snakker vi om folk som er trangsynte og ikke evner å se andres situasjon.

Whatever.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Herregud for en sammenligning.

Det er vel en viss forskjell på dette og at et 6 mnd gammelt barn ha mat til faste tider. Du har tydeligvis aldri hatt barn.

8879623[/snapback]

Jeg har ihvertfall vokst opp med mindre søsken, og opplevd hvordan det er å ha en baby i huset.

 

Dersom barnet må ha mat akkurat der og da, så kan man enkelt og greit gå ut av møtet. Eller er karriere så viktig for denne personen, at man ikke kan unnvære et eneste møte?

8879646[/snapback]

 

Så du mener at kvinnen skal gi opp sin karriere fordi hun har fått barn??

har man ikke hørt den før :hmm:

Og hva er mest forstyrrende et barn som ikke gir lyd fra seg og en mor som stille og diskre ammer dette, eller en mor som vandrer ut og inn av møtet :hmm:

Du henger deg veldig opp i dette med støy til tross for at artikkelen forteller deg at det ikke var støy fra barnet .

 

Det koker egentlig ned til respekt for sine omgivelser:

Er det viktigst at én person får være til stede på møtet, og alle de andre blir distrahert og forstyrret, eller er det viktigst at alle de andre får ro og fokus, mens den ene personen må være borte fra møtet?

 

Hvor leste du at alle de andre blir distrahert og forstyrret, ??

Det leste ikke jeg, hvem er det som "koker" noe her ??

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Så du mener at kvinnen skal gi opp sin karriere fordi hun har fått barn??

har man ikke hørt den før  :hmm:

Nei, men hun har valgt å få et barn, og da følger det med visse forpliktelser, og både fordeler og ulemper. En av ulempene er at man kanskje av og til må prioritere barnet fremfor å være med på ethvert politisk møte.

 

Og hva er mest forstyrrende et barn som ikke gir lyd fra seg og en mor som stille og diskre ammer dette, eller en mor som vandrer ut og inn av møtet.

8879670[/snapback]

En mor som vandrer ut en gang og forblir ute resten av møtet, vil jeg si er minst forstyrrende.

Lenke til kommentar
Så du mener at kvinnen skal gi opp sin karriere fordi hun har fått barn??

har man ikke hørt den før  :hmm:

Nei, men hun har valgt å få et barn, og da følger det med visse forpliktelser, og både fordeler og ulemper. En av ulempene er at man kanskje av og til må prioritere barnet fremfor å være med på ethvert politisk møte.

 

Og hva er mest forstyrrende et barn som ikke gir lyd fra seg og en mor som stille og diskre ammer dette, eller en mor som vandrer ut og inn av møtet.

8879670[/snapback]

En mor som vandrer ut en gang og forblir ute resten av møtet, vil jeg si er minst forstyrrende.

8879680[/snapback]

 

Hva vet du om dette, her sitter du å fabulerer om ting du ikke vet noe om.

Hvor står det at "hun ofrer" barnet som du nærmest sier??

Hvor står det at hun må være på ethvet møte??

Og er det ikke nettop baarnet hun prioriterer hær?

Hva om det var møteplikt for de som var på dette møtet??

 

 

Det står at dette var spesielt,fordi det ikke var mulighet å skaffe barnepass til nettop dette møtet, det står at hun diskret ammet barnet, det står at barnet ikke laget støy, ingen klaget på støy fraa barnet, men enkelte reagerte på at barnet ble ammet.

Det er de faktiske opplysningene vi har så får vi forholde oss til dem .

Lenke til kommentar
Det står at dette var spesielt,fordi det ikke var mulighet å skaffe barnepass til nettop dette møtet, det står at hun diskret ammet barnet, det står at barnet ikke laget støy, ingen klaget på støy fraa barnet, men enkelte reagerte på at barnet ble ammet.

Det er de faktiske opplysningene vi har så får vi forholde oss til dem .

8879719[/snapback]

Hehe. Det er så morsomt å provosere deg. :cool:

 

Tror jeg har gjort det klart at jeg synes amming og babyer ikke har noe å gjøre i politiske møter nå.

Lenke til kommentar
Det står at dette var spesielt,fordi det ikke var mulighet å skaffe barnepass til nettop dette møtet, det står at hun diskret ammet barnet, det står at barnet ikke laget støy, ingen klaget på støy fraa barnet, men enkelte reagerte på at barnet ble ammet.

Det er de faktiske opplysningene vi har så får vi forholde oss til dem .

8879719[/snapback]

Hehe. Det er så morsomt å provosere deg. :cool:

 

Tror jeg har gjort det klart at jeg synes amming og babyer ikke har noe å gjøre i politiske møter nå.

8879749[/snapback]

 

Provosere meg?

Nei det skal mere til enn som så for det.

Men jeg blir fortvilet over at vi faktisk skriver 2007 på kalenderen og at det fortsatt finnes folk som blir provosert av at noen ammer et barn :cry::cry:

 

Og ja du har gjordt det klart at amming og babyer ikke har noe på et politisk møte å gjøre,noe jeg er sterkt uenig i.

Dette er nemmelig et av argumentene som brukes av de som helst ser at kvinnen forblir med kjøkkenbenken :whistle:

 

Og bare for å presisere: Jeg sier IKKE at det er din mening .

Lenke til kommentar
Dette er nemmelig et av argumentene som brukes av de som helst ser at kvinnen forblir med kjøkkenbenken  :whistle:

Og bare for å presisere: Jeg sier IKKE at det er din mening .

8879804[/snapback]

Takk. :). For jeg er nemlig sterk tilhenger av likestilling (i betydningen likebehandling, likhet for loven, etc), både på kjøkkenet og i arbeidslivet. Men jeg ser også at i "the real world" må man av og til innrette seg litt etter omgivelsene, og ta visse hensyn. At vi er uenige er bare morsomt, ellers hadde det jo ikke blitt noen diskusjon..

Lenke til kommentar

Interessant! Jeg tror jeg må tenke litt over det og se den en gang til før den kritiske sansen min kan uttale seg, men det er i hvert fall en god del sammenhenger og poenger de fikk satt godt ord på. Jeg bet meg spesielt merke i noe som ble sagt i 28. minutt:

 

"More and More stuff has to go from natural rescources to garbage every year, forever, just to keep the system from collapsing."

 

Eksponensiell vekst i en verden av begrensede ressurser kan naturligvis ikke fortsette i det uendelige.

 

Ellers så har jeg lenge vært tilhenger av multiple pengesystemer (For Norges del: EU-penger + nasjonale penger + regionale "byttelapp"-penger). Denne videoen ga meg et par nye argumenter for hvorfor det er bra.

 

Hva mener dere andre om videoen? Kritikk, ros?

Lenke til kommentar
Hvor skal jeg begynne...

 

Om det er fullt ut foreldrene som har ansvar for barna sine, så kan vi vel bare legge ned skolen og la foreldrene ta seg av opplæringen også?

8879181[/snapback]

Alle foreldre har kompetanse til å tilberede en matpakke. Langt fra alle har tilsvarende kompetansenivå til å undervise.

Å lage en matpakke tar kun minutter. Å gi kunnskap til et barn tar år. Det er da innlysende at foreldre i sin helhet ikke har anledning til det da!

Helt enig. Det er innlysende at de aller fleste foreldre ikke har anledning til å gi barna sine utdanning. Men, jeg synes det også er innlysende at svært mange foreldre ikke sørger for å gi de mat heller.
Det finnes mange foreldre som ikke følger opp ansvaret de har for barna 100%, og da er det flott om resten av samfunnet, deriblandt skolen, gjør det de kan for barna, f.eks. ved å gi de mat på skolen.

8879181[/snapback]

Dessverre så finnes slike foreldre. Å gi barna matpakke bøter ikke på det problemet. Det gir derimot enda en grunn for å slakke med oppdragelsen for foreldrene.

Om man ønsker å komme kjipe foreldre til livs, så kreves annen lut enn litt mat kl 11 hver dag.

Mat i skolen fører trolig til bedre læremiljø, noe som er skolens ansvar.

8879181[/snapback]

Den som først og fremst har egen interesse for et godt læremiljø er elevene, deretter foreldrene, som også har et stort ansvar for at barna får den kunnskapen de trenger i livet.

Å si at det utelukkende skolens ansvar (muligens jeg leser deg feil her omkring 'utelukkende'), er en enorm ansvarsfraskrivelse fra foreldrenes sin side.

Men som vi begge erkjenner så finnes det foreldre som ikke ivaretar sine barn optimalt. Da må problemet angripes fra et helt annet hold enn å gi ungen mat. Barn av dårlige foreldre vil jeg sterkt anta vil være så miljø påvirket, at skolemat ikke vil rette opp den skaden, hverken for barnet selv eller for det kollektive læringsmiljøet.

 

Videre så er det viktigere å få frem innholdet i skolen, enn en niste pakke.

Det er mangel på kompetente lærere, om ikke nødvendigvis faglig dyktige, men særlig lærer med utvidede pedagogiske og sosiale evner. Å videre utvikle disse vil har en mye større betydning for læringsmiljøet enn hva matpakke vil, og det er skolens ansvar!

Og ser en dyktig lærer at samme elev kommer flere dager uten mat på skolen, så vil vedkommende nok ta en telefon til foreldrene, hvor oppmuntringen til å forpleie sine barn i skoletiden blir sterkt understreket! ;)

8879356[/snapback]

 

To ting:

 

1. Jeg er enig i at det er mange ting som kan gjøres for å forbedre skolen, og det ene utelukker ikke det andre.

 

2. Uansett hvordan man vrir og vender på det, så vil det være en del barn som ikke har med seg matpakke på skolen og som ikke spiser en god frokost. Det mener jeg er et relativt stort problem. og den eneste reelle løsningen jeg ser på dette er å tilby elevene måltid på skolen.

 

Er usikker på om du/dere er uenig i at dette er et relativt stort problem, eller om du/dere ser andre bedre løsninger på dette...

Lenke til kommentar

klilleng og Snekker`n: Morsomt å følge med på munnhuggeriet, sammenlingningene og diskusjonsteknikkene som brukes. :)

 

__

 

Men over til hva jeg synes om saken: Hvis babyen virkelig forstyrret møtet og folk ble distrahert av babylydene, puppen eller hva det nå var de ble så brydd for så burde hun kanskje tatt litt mer hensyn og matet babyen på gangen eller en annen plass og latt møtet fortsette 5-10 minutter uten henne. Likeledes burde kanskje de som ble brydd, konsentrert seg litt mer om saken det gjalt.

 

Men nå er det sånn at det Carl i Hagen gjorde, sa i fra om at det forstyrret, tydeligvis er tabu. Babyer skal tydeligvis gå foran hva som helst. Hagen tok vel som vanlig litt hardt i når han slang kritikken så det fikk vel rygghårene til å stritte ennå mer på rødstrømpene.

Rødstrømpene fekter med sine spissformuleringer og forsvarer seg med babyen som skjold for et hvert motargument. Det er tydeligvis uhørt å fekte tilbake mot et skjold av babyer. Det er liksom en menneskerett at ammende mødre skal slippe å ta hensyn til omgivelsene uansett situasjon. En hver som måtte mene noe annet blir stemplet som nedkjemper av menneskerett og babyer. Utrolig at selv rikspolitikere ikke vokser av seg sånn barneskoleoppførsel.

 

Carl I Hagen burde påpekt at det forstyrret på en pen måte, mens Heidi Sørensen burde tatt til seg at det kunne være best om hun tok en tur på gangen neste gang det skjedde. Dramatiseringen i media er bare totalt lavmål.

 

Apropos dette så burde kanskje politikerne snart åpne for lengre åpningstider i barnehager. Folk jobber jo på ulike tider av døgnet og da bør det også være et barnehagetilbud utenfor 8-17. Bønder kan tilkalle avløser når som helst og gjerne flere dager i slengen. Uten sammenligning forøvrig burde det også vært mulig å få barnehagepass mer enn 9 timer i slengen og på hvilket som helst tidspunkt på døgnet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Simen1. ang politisk tilhørighet i denne saken så driter jeg i det, noe jeg har sagt tidligere.

Det jeg reagerer på er at noen gidder lage en sak av at en kvinne diskret ammer sitt barn i et møte og at noen virkelig er så trangsynt at de reagerer på dette.

Hadde barnet skreket og bråket og vært til hinder for møtet,ja da hadde saken vært en annen,men da er jeg temmelig sikker på at moren hadde tatt med seg barnet ut.

Vi lever i en moderne verden dær ting skjer fort og endringer i tidsplaner,forskyving av møter osv osv skjer daglig, da må vi også ta høyde for at det kan forekomme ting som dette .

Er vi ikke villige til det,ja da mener jeg at en heller ikke er villige til å se kvinner i høyere stillinger her til lands .

Men uansett så gremmes jeg virkelig at noen i det hele tatt gidder ta opp noe slikt som dette og lage en sak av det, uten at jeg dermed mener det skal være fritt frem i enhver sammenheng .

Og med det mener jeg at det ikke skal være en selvfølge å feks amme sine barn på ethvert møte, eller til enhver tid på ethvert sted, men en må prøve å se sammenhengen før en roper ulv . :cool:

Lenke til kommentar
Helt enig. Det er innlysende at de aller fleste foreldre ikke har anledning til å gi barna sine utdanning. Men, jeg synes det også er innlysende at svært mange foreldre ikke sørger for å gi de mat heller.

8879181[/snapback]

Vet ikke hvor mange barn det gjelder, men uansett så er det synd!

To ting:

 

1. Jeg er enig i at det er mange ting som kan gjøres for å forbedre skolen, og det ene utelukker ikke det andre.

 

2. Uansett hvordan man vrir og vender på det, så vil det være en del barn som ikke har med seg matpakke på skolen og som ikke spiser en god frokost. Det mener jeg er et relativt stort problem. og den eneste reelle løsningen jeg ser på dette er å tilby elevene måltid på skolen.

 

Er usikker på om du/dere er uenig i at dette er et relativt stort problem, eller om du/dere ser andre bedre løsninger på dette...

8879954[/snapback]

Det første først- Om det ene ikke utlukker det andre, så blir det uansett en avveining om hva som kan bli prioritert.

Ganske banalt, så enten bygger man firefelts motorvei over hele landet eller så gir man unge fullt stipend til høyere utdanning. Et stupid eksempel, men vi kan dessverre(?) ikke få til alt.

Det andre, så vil det være en mer optimal løsning at foreldrene blir oppmuntret/irettesatt til å lage matpakken. Å dumpe det over på skolen er bare ansvarsfraskrivelse.

Hvorvidt det er et stort problem, for helheten vet jeg ikke. Jeg tror ikke det, da. Det er mange år siden jeg gikk på grunnskolen, og hvor mange som hadde med seg matpakken eller ikke husker jeg ikke. Og uansett så var ikke skolen min nødvendigvis representativ.

For den enkelte elev så kan det sikkert være, om ikke nødvendigvis et opplevd, stort problem. Skal vel ikke bastant si at mangel av matpakke antyder omsorgssvikt, men jeg vil nok være tilnærmet til å tro det, og da er det andre faktorer som kanskje er vel så alvorlige om ikke enda mer skjerpende.

 

 

 

*edit; ja til Grupper med Pupp og Politikk, ofte kalt GPP! ;)

Endret av Montgomery
Lenke til kommentar
Helt enig. Det er innlysende at de aller fleste foreldre ikke har anledning til å gi barna sine utdanning. Men, jeg synes det også er innlysende at svært mange foreldre ikke sørger for å gi de mat heller.

8879181[/snapback]

Vet ikke hvor mange barn det gjelder, men uansett så er det synd!

 

...

 

Det første først- Om det ene ikke utlukker det andre, så blir det uansett en avveining om hva som kan bli prioritert.

Ganske banalt, så enten bygger man firefelts motorvei over hele landet eller så gir man unge fullt stipend til høyere utdanning. Et stupid eksempel, men vi kan dessverre(?) ikke få til alt.

Det andre, så vil det være en mer optimal løsning at foreldrene blir oppmuntret/irettesatt til å lage matpakken. Å dumpe det over på skolen er bare ansvarsfraskrivelse.

Hvorvidt det er et stort problem, for helheten vet jeg ikke. Jeg tror ikke det, da. Det er mange år siden jeg gikk på grunnskolen, og hvor mange som hadde med seg matpakken eller ikke husker jeg ikke. Og uansett så var ikke skolen min nødvendigvis representativ.

For den enkelte elev så kan det sikkert være, om ikke nødvendigvis et opplevd, stort problem. Skal vel ikke bastant si at mangel av matpakke antyder omsorgssvikt, men jeg vil nok være tilnærmet til å tro det, og da er det andre faktorer som kanskje er vel så alvorlige om ikke enda mer skjerpende.

 

 

 

*edit; ja til Grupper med Pupp og Politikk, ofte kalt GPP! ;)

8880205[/snapback]

 

Jada, enig i at det blir en avveining, men jeg mener dette er en av mange viktige ting man bør prioritere. Tall jeg har hørt/lest sier at 1/4 ikke har med seg matpakke, og bare halvparten av de som har med seg spiser opp. Om disse tallene stemmer er det et stort problem som jeg ikke tror lar seg løse i nevneverdig grad av at foreldre blir oppmuntret/irettesatt.

 

Mat i skolen er ikke snakk om ansvarsfraskrivelse, men å finne en god løsning på dette problemet.

Lenke til kommentar
Jada, enig i at det blir en avveining, men jeg mener dette er en av mange viktige ting man bør prioritere. Tall jeg har hørt/lest sier at 1/4 ikke har med seg matpakke, og bare halvparten av de som har med seg spiser opp. Om disse tallene stemmer er det et stort problem som jeg ikke tror lar seg løse i nevneverdig grad av at foreldre blir oppmuntret/irettesatt.

 

Mat i skolen er ikke snakk om ansvarsfraskrivelse, men å finne en god løsning på dette problemet.

8880265[/snapback]

1/4 var mer enn hva jeg hadde trodd!

Men om halvparten ikke spiser maten sin uansett, altså 35-40% av alle elevene, så vil ikke gratis mat gjøre noe med det. Om man kaster medbrakt eller ikke forsyner seg så er jo resultatet det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...