Aldrack Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/05/28/501882.html <- skammelig. Rett og slett skammelig. 8722507[/snapback] Var de stående der i tre dager før noen så de i det hele tatt, eller foregikk kranglingen i 3 dager? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg ble imponert av Ron Paul etter han var med på Real Time. Det er interessant å se en mann med makt, i den forstand at han er senator og blant de utvalgte i de republikanske debattene, som ytrer de samme meningene som vi har hørt i alle år fra journalister, komikere som Jon Stewart og Bill Maher og ikke minst her på internettforumene. Jeg har alltid følt at det har eksistert flere nivåer med kunnskap og forståelse innenfor politikk, hvor mine og andre på mitt "nivå", om du vil, sine meninger aldri ville nå opp til de mer informerte (de har tross alt mer tilgang til informasjon enn oss) yrkespolitikerne, men i det siste har dette forsvunnet mer og mer. Ron Paul har blitt den store internettkandidaten som et resultat av at han er ærlig og sier det vi andre tenker, og det er synd at han aldri vil bli president. Jeg får bare håpe at det ikke blir Guiliani. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 For en tid tilbake var det oppe i tråden her at Lefdal hadde rett og slett avbrutt et interju fordi en ung mann hadde øreringer. Nå har likestillingsombudet uttalt seg i saken og mener at menn har lovt å gå med øreringer når også kvinner har det! Likestilling er det! Men skjønner godt at Lefdal ikke ønsker å ha menn med rare(?) ting i øre i sine butikker. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 For en tid tilbake var det oppe i tråden her at Lefdal hadde rett og slett avbrutt et interju fordi en ung mann hadde øreringer.Nå har likestillingsombudet uttalt seg i saken og mener at menn har lovt å gå med øreringer når også kvinner har det! Likestilling er det! Men skjønner godt at Lefdal ikke ønsker å ha menn med rare(?) ting i øre i sine butikker. 8729849[/snapback] Jeg hadde muligens vært på lefdals team denne gangen. Er kanskje ikke lov å diskrimenere, men å ikke ansette ham pga. av altfor mye pynt og "ting" synes jeg høres rimelig ut. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 For en tid tilbake var det oppe i tråden her at Lefdal hadde rett og slett avbrutt et interju fordi en ung mann hadde øreringer.Nå har likestillingsombudet uttalt seg i saken og mener at menn har lovt å gå med øreringer når også kvinner har det! Likestilling er det! Men skjønner godt at Lefdal ikke ønsker å ha menn med rare(?) ting i øre i sine butikker. 8729849[/snapback] Gutten så jo ut som en sodomert anarkist jo. Han kan ikke forvente å jobbe som kundebehandler av noe slag når han ser sånn ut. Alt handler om assosiasjoner. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Gutten så jo ut som en sodomert anarkist jo. 8730049[/snapback] Muligens han hadde blitt en racer av en kunde behandler! -Hvor mye koster denne tv'n da? -ikke så farlig med pris og sånt! ikke så fan av privateiendomsrett og kapital jeg, så bare ta den du! Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Muligens han hadde blitt en racer av en kunde behandler! -Hvor mye koster denne tv'n da? -ikke så farlig med pris og sånt! ikke så fan av privateiendomsrett og kapital jeg, så bare ta den du! 8730069[/snapback] Du tror sentralavdelingen hadde blitt storfornøyd med utviklingen etter en måneds tid? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Muligens han hadde blitt en racer av en kunde behandler! -Hvor mye koster denne tv'n da? -ikke så farlig med pris og sånt! ikke så fan av privateiendomsrett og kapital jeg, så bare ta den du! 8730069[/snapback] Du tror sentralavdelingen hadde blitt storfornøyd med utviklingen etter en måneds tid? 8730077[/snapback] Det utvidede marketingsperspektivet handler jo om å overgå konsumentens forventninger så..... Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Det utvidede marketingsperspektivet handler jo om å overgå konsumentens forventninger så..... 8730097[/snapback] Et marked uten inntekt er ikke mulig å gjennomføre. Men om du vil betale for det så er det helt greit for meg. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Religionsfrihet i Malaysia? Blir litt småskremt når jeg leser artikler som dette. Noen som vet om dette er gjengs oppfatning innen Islam? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg er nok redd for det, ja. Har selv hørt om muslimer i Norge som har blitt truet på livet når de har forlatt Islam. Dessverre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 10 unge sto bak 216 lovbrudd i fjor En hard kjerne på 10 ungdommer under 18 år sto i fjor bak 216 tilfeller av ran, voldsbruk og narkotikaforbrytelser. (...) - Denne rapporten forteller oss at vi må bli flinkere til å identifisere enkeltindivider som er i ferd med å falle ut av samfunnet, og at vi må reagere annerledes mot unge som begår gjentatt kriminalitet, sier Meland. Sperr dem inne? Lenke til kommentar
fireofawakening Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg mener å ha hørt syting om at det er for få kvinner som er "toppsjefer" i firmaer osv osv. Jeg ser for meg at dette er fordi menn har bedre lederegenskaper elns. Men, når vi ser de "aktuelle" partiene i disse dager, derimot, som høyre, frp, sv, (det er flere jeg ikke kommer på) så er det slik at mange av dem har en -kvinne- som "frontfigur". Jeg tipper dette er fordi politiske spørsmål er av sensitiv art - hvor det er snakk om bruk og ikke-bruk av fysiske tvangsmidler, og når man da setter en kvinne i fronten vil man lettere kunne skaffe seg "legitimitet", eller lignende, fordi kvinner blir sett på som "myke" og "ønsker alle godt", eller lignende, mens menn lettere kan bli tatt for å være mer "harde" osv. Er det noe i dette? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg tipper dette er fordi politiske spørsmål er av sensitiv art - hvor det er snakk om bruk og ikke-bruk av fysiske tvangsmidler, og når man da setter en kvinne i fronten vil man lettere kunne skaffe seg "legitimitet", eller lignende, fordi kvinner blir sett på som "myke" og "ønsker alle godt", eller lignende, mens menn lettere kan bli tatt for å være mer "harde" osv. 8752870[/snapback] Nå har jo f.eks. FrP hatt en mannlig formann i _mange_ år før Siv Jensen overtok, og det har jo alltid ligget i kortene at hun skulle overta. Jeg tror ikke det ligger noen spesielle fordeler i det å ha kvinnelig leder. Den dyktigste får jobben, enkelt og greit. Lenke til kommentar
5628452 Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Vil berre vise opptaket eg gjorde under ein debatt om Islam og den vestlege verda med blant anna Vidar Kleppe frå Demokratene, Arne Tumyr frå Forum mot islamisering og Heikki Holmås, SV sin stortingsrepresentant. Debatten er klipt ned til høgdepunkta. Ein del skumle holdningar ute og går. http://www.youtube.com/watch?v=ULHrQEa7nIQ Endret 31. mai 2007 av Tykjepelken Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Har ikke noe å si, men syntes dette var svært sant. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Kanskje begynnelsen på en større nedgang? Boligprisene ned i mai. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Kanskje begynnelsen på en større nedgang? Boligprisene ned i mai. 8755702[/snapback] Er ikke mai en normalt rolig måned? Og august en høydare? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Nå har jo først og fremst eiendomsmeglere spunnet opp kjøpekarusellen og prisspiralen på boliger. Bolig er svindyrt og jeg tror ikke nivået kan øke noe særlig de neste årene. Særlig med tanke på renten. Det siste halvåret/året har jo rentene økt samtidig som boligprisene har økt. Det har skapt et en ubalanse i pris vs. rente-forholdet. Jeg har tro på en nedgang i prisene av tre grunner: - Gi balanse i rente-pris-forholdet (kortvarig og liten nedgang). - Prisspiralen vil få en retur (Ingenting vokser inn i himmelen, langvarig nedgang). - Fortsatte renteøkninger de neste 2-5 årene grunnet rødgrønn politikk. (langvarig nedgang) "What goes up must come down" Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Nå har jo først og fremst eiendomsmeglere spunnet opp kjøpekarusellen og prisspiralen på boliger. Bolig er svindyrt og jeg tror ikke nivået kan øke noe særlig de neste årene. Særlig med tanke på renten. Det siste halvåret/året har jo rentene økt samtidig som boligprisene har økt. Det har skapt et en ubalanse i pris vs. rente-forholdet. Selv tror jeg på utflating, ikke noe merkbar nedgang. Prisvekst kommer av gode tider og mangel på boliger. Eiendomsmeglere gjør den samme jobben de alltid har gjort. Men, om prisene flater ut kan vi riktignok få en liten nedgang i realpris. For å ta argument for argument: Jeg har tro på en nedgang i prisene av tre grunner:- Gi balanse i rente-pris-forholdet (kortvarig og liten nedgang). Det er flere ting som spiller inn en rente-pris. F.eks. hvordan det går i økonomien. De økte rentene kommer fordi det er gode tider og derfor stiger boligprisene. Ingen ubalanser her tror jeg.- Prisspiralen vil få en retur (Ingenting vokser inn i himmelen, langvarig nedgang).... "What goes up must come down" Nei, ting må ikke komme ned igjen. Det blir som å si at Oslo Børs skal ned til 0.- Fortsatte renteøkninger de neste 2-5 årene grunnet rødgrønn politikk. (langvarig nedgang) 8756064[/snapback] Renteøkningen vi har nå var varslet under forrige regjering, og skyldes at det er gode tider. Jeg har liten tro på at den rødgrønne regjeringen vil påvirke den videre utviklingen noe særlig i negativ grad. Jeg den vil stabilisere seg rundt 6%. Eneste partiet jeg tror ville påvirket renten i særlig grad er FRP, og det er jo en fare for at de danner regjering med Høyre etter neste valg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå