Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Og her snakker vi om et helt irrasjonelt forbud. Det finnes ikke rasjonalitet bak det å forby noen å kjøpe en øl etter klokka åtte på kvelden.

 

8579381[/snapback]

 

Du får lov til å kjøpe øl etter klokka åtte. Du må gå ut av butikken og bort i en bar. Trolig er politikerne kjøpt opp av bareierne som tjener grovt på at kundene ikke får kjøpe sin daglige pils i butikken. :ph34r:

 

Litt mer seriøst så skulle jeg gjerne sett at det er lov å kjøpe alkohol i butikkene like lenge som det er lov å kjøpe det i baren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Tyvenes drømmebudsjett

 

I revidert nasjonalbudsjett foreslår regjeringen økt innsyn i skattelistene. Postnummer skal synes, og ikke bare poststed som i dag. I våre største byer blir det lettere å kartlegge hvor de rike bor og hvor de fattige bor.

 

I tillegg skal pressen få utlevert fullstendige skattelister. I dag må pressen gjøre enkeltsøk.

Skeptiiiisk.

Lenke til kommentar
Tyvenes drømmebudsjett

 

I revidert nasjonalbudsjett foreslår regjeringen økt innsyn i skattelistene. Postnummer skal synes, og ikke bare poststed som i dag. I våre største byer blir det lettere å kartlegge hvor de rike bor og hvor de fattige bor.

 

I tillegg skal pressen få utlevert fullstendige skattelister. I dag må pressen gjøre enkeltsøk.

Skeptiiiisk.

8618415[/snapback]

 

Hmm...ser ikke helt problemet her...

 

om postnummer synes eller ei kan vel ikke ha så mye å si? Er ikke såå vanskelig å finne ut hvor rike personer bor...

 

Når det gjelder fullstendige skattelister eller ei, så ser jeg heller ikke der problemet. Det er vel bare en praktisk løsning for å hindre at alle avisene må lage programmer som automatisk kjører søk etter søk for å bygge opp sine egne lister...

 

 

Synes forøvrig at man burde gått tilbake til skattelister som er åpne hele året...(kanskje det de gjør nå når pressen får egne lister)...det brukes riktignok til mye tull (i aviser f.eks.) og til å sniktitte på naboens inntekt....

 

...men, det er veldig nyttig for f.eks. banker og andre rapporteringspliktige etter hvitvaskingsloven å gjøre bakgrunnsundersøkelser og rapportere mistenkelige ting...personer som Frank Murud og B-gjengen kan da rapporteres når de håndterer pengesummer langt over det som står i skattelistene...

Lenke til kommentar

Forøvrig registrerer jeg at Høyre og FRP, som muligens utgjør høyresidens fremtidige regjeringsalternativ, begge er oppskriftsmessig missfornøyd med revidert nasjonalbudsjett.

 

kilde

 

Høyre mener at regjeringen bruker for mye penger, mens FRP mener de bruker for lite. Kanskje de rett og slett har funnet en bra balanse?

Lenke til kommentar

Nå er e faen meg nok! Orker ikke mer om Irak og all faenskapen der nede :no:

 

Nå har tydeligvis noen dansker biltt drept der nede også, og et par irakere ble observert leende av danskene.

 

Skal vi noen gang bruke atomvåpen så se tel h.... å spreng det landte bort fra vårt kontinent for ALLTID!

Lenke til kommentar
Forøvrig registrerer jeg at Høyre og FRP, som muligens utgjør høyresidens fremtidige regjeringsalternativ, begge er oppskriftsmessig missfornøyd med revidert nasjonalbudsjett.

8619393[/snapback]

Vel, hvis opposisjonen hadde vært fornøyd med posisjonens budsjett, så hadde det vært noe _veldig merkelig_ på gang. :)

Lenke til kommentar
Forøvrig registrerer jeg at Høyre og FRP, som muligens utgjør høyresidens fremtidige regjeringsalternativ, begge er oppskriftsmessig missfornøyd med revidert nasjonalbudsjett.

8619393[/snapback]

Vel, hvis opposisjonen hadde vært fornøyd med posisjonens budsjett, så hadde det vært noe _veldig merkelig_ på gang. :)

8619930[/snapback]

Det er helt sant.

 

Selvom jeg til tider at opposisjonen (hvem det enn måtte være) er altfor opptatt av å finne ting å klage på, selv når det ikke er noen sak. F.eks. i artikkelen jeg linket til å påpeker Sanner at renten har steget 8 ganger etter Halvorsen ble finansminister. Men, seinere sier han at renteoppgangen er helt naturlig.

 

 

Men, jeg synes dette er en av mange saker som illustrerer den store forskjellen på Høyre og FRP...et samarbeid de imellom er vanskelig å se for seg...

Lenke til kommentar
Men, jeg synes dette er en av mange saker som illustrerer den store forskjellen på Høyre og FRP...et samarbeid de imellom er vanskelig å se for seg...

8619971[/snapback]

Hm, ja, det var kanskje dét som var hovedpoenget. :)

 

På én side er Høyre + FrP den mest realistiske konstellasjonen på "borgerlig side" (hva nå det er..), men likevel er de (tilsynelatende) uenige på en rekke områder.

 

Jeg får vel være såpass partisk at jeg synes Høyre bør følge med tiden, og svelge de største kamelene, dersom det eventuelt skal bli et samarbeid. ;)

Lenke til kommentar
Men, jeg synes dette er en av mange saker som illustrerer den store forskjellen på Høyre og FRP...et samarbeid de imellom er vanskelig å se for seg...

8619971[/snapback]

 

 

Når SV og AP klarer å samarbeide så bør virkelig Høyre og FRP klare å samarbeide også. Men det blir nå en litt merkelig kombinasjon. Næringslivstoppene som slår seg sammen med gutta på gulvet. De kan jo like godt bytte navn til AP..... :wee:

Lenke til kommentar

Jeg synes det mangler et alternativ på høyresiden:

- Et alternativ for oss som hverken er direktører, aksjemeglere eller bedriftseiere

- Et alternativ for oss som hverken liker å rulle tobakk, drikke oss dritings på Gran Canaria eller grisekjøre.

- Et alternativ som ikke mener at jesus skal sitte ved det politiske roret.

- Altså et ikke-religiøst alternativ i laget mellom fiffen og harryfolket, men som har tro på kapitalismen og markedskreftene. Rettere sagt, et parti for vanlige folk som ligger politisk til høyre.

 

Midten og venstresiden ser ikke ut til å ha troen på kapitalisme og markedskrefter, men mer på statlig styring, overformynderi og subsidier.

Lenke til kommentar
Simen: Hva med Venstre?

8620193[/snapback]

 

venstre var vel et alternativ en gang,dette forsvant imidlertid da den smellfeite krøllsauen overtok dær, en ren løpegutt for storkapitalen på høyresiden,noe som tydelig viste seg under forrige valg dær de gikk ut og kjøpte han stemmer :nei:

Lenke til kommentar
Jeg synes det mangler et alternativ på høyresiden:

- Et alternativ for oss som hverken er direktører, aksjemeglere eller bedriftseiere

- Et alternativ for oss som hverken liker å rulle tobakk, drikke oss dritings på Gran Canaria eller grisekjøre.

- Et alternativ som ikke mener at jesus skal sitte ved det politiske roret.

- Altså et ikke-religiøst alternativ i laget mellom fiffen og harryfolket, men som har tro på kapitalismen og markedskreftene. Rettere sagt, et parti for vanlige folk som ligger politisk til høyre.

 

Midten og venstresiden ser ikke ut til å ha troen på kapitalisme og markedskrefter, men mer på statlig styring, overformynderi og subsidier.

8620166[/snapback]

 

FrP, med et unntak?

Lenke til kommentar
Jeg synes det mangler et alternativ på høyresiden:

- Et alternativ for oss som hverken er direktører, aksjemeglere eller bedriftseiere

- Et alternativ for oss som hverken liker å rulle tobakk, drikke oss dritings på Gran Canaria eller grisekjøre.

- Et alternativ som ikke mener at jesus skal sitte ved det politiske roret.

- Altså et ikke-religiøst alternativ i laget mellom fiffen og harryfolket, men som har tro på kapitalismen og markedskreftene. Rettere sagt, et parti for vanlige folk som ligger politisk til høyre.

8620166[/snapback]

Fremskrittspartiet passer jo til alt dette, i og med at både personer som liker å rulle tobakk og ta seg en real fest, samt folk som ikke gjør det, er hjertelig velkomne. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...