Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

De og feks Røkke slår jo ned myten om at bare Høyresiden kan tjene penger og skape verdier

Når verdiene i praksis er skapt ved bruk av høyresidepolitikk så er det jo ikke særlig relevant hva de stemmer ("teorien").

8566203[/snapback]

 

Realiteten er at ved sosialistisk kapital er den for alle,menst ved høyrekapital er den for de få som har mye.

det er dette som er så vanskelig for Høyrefolk å forstå,nemmelig at det å tjene penger kan skje uten å ha en fattigklasse for å fylle opp enda mer hos de få som skal ha alt :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I følge artikkelen er visstnok medlemmene en ren utgift (dvs, driften ihvertfall..). Pengene tjenes i god kapitalistånd på utbytte, renter og aksjer.  :)

8565870[/snapback]

Kan ikke se helt hvor det står jeg.

Nei, det står ikke akkurat slik. Det står at driften kostet 350 mill, mens kontigentinntektene var 295 mill. Ergo er ikke medlemsavgiften nok til å dekke den daglige driften, som jeg antar går med til å sørge for medlemmenes beste. Ergo, medlemmene er en utgiftspost.

 

Finansinntektene redder skuta.

8565966[/snapback]

Vel, de er jo både en inntekts- og en utgiftspost, siden de bidrar med store inntekter. Så en ren utgiftspost er de ikke.

 

Hva er det LO bruker så mye penger på egentlig? Fallskjermer til Valla? :p

Lenke til kommentar
Realiteten er at ved sosialistisk kapital er den for alle, menst ved høyrekapital er den for de få som har mye.

Når de med kapital skal skape penger må de ansette andre for å f.eks bygge fakrikker, skip eller bygninger. Dette kommer andre til gode enn bare de rike, så verdiene faller ikke bare på de rikestes hender slik du gir inntrykk av.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

8565966[/snapback]

Vel, de er jo både en inntekts- og en utgiftspost, siden de bidrar med store inntekter. Så en ren utgiftspost er de ikke.

Ja, det stemmer forsåvidt, og jeg sparker meg selv bak for å ikke skrive "nettoutgift" istedet. ;)

8567181[/snapback]

 

Det sparket vil jeg gjerne se et bilde av. :p

Lenke til kommentar
Realiteten er at ved sosialistisk kapital er den for alle, menst ved høyrekapital er den for de få som har mye.

Når de med kapital skal skape penger må de ansette andre for å f.eks bygge fakrikker, skip eller bygninger. Dette kommer andre til gode enn bare de rike, så verdiene faller ikke bare på de rikestes hender slik du gir inntrykk av.

8567045[/snapback]

 

Det har jeg heller aldig hevdet,det jeg sier er at høyrepolitikk bestandig har sørget for mest mulig av denne kaken til de som har mest og minst mulig til resten,med andre ord et større klasseskille .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Fy fader, der var Bondevik på skjermen igjen.

 

Jeg fatter ikke hvordan den første statsministeren som sender norske soldater til ett annet land uten FN mandat, Nato-traktaten eller godkjennelse fra landet, er leder for Oslo Fredssenter. Noe så kvalmende!

 

Snart ser vi vel at Hitler er æresmedlem i "den Tyske Fredsforening". Merker at jeg blir kvalm når jeg tenker på det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Video: Death Cult Mickey Mouse Teaches Islamic Supremacism

 

Mikke Mus rekruttert av Hamas

 

Med pipende stemme kommer han med oppfordringer til kamp mot USA og Israel på barne-TV hver fredag i den palestinske kanalen Al-Aqsa TV, en stasjon som drives av Hamas. (...)

 

Barn kan ringe inn til programmet, og mange gjør det og synger Hamas-sanger om krig mot Israel.

Send dem mer skattepenger!

 

:ermm:

Lenke til kommentar
Når verdiene i praksis er skapt ved bruk av høyresidepolitikk så er det jo ikke særlig relevant hva de stemmer ("teorien").

8566203[/snapback]

Realiteten er at ved sosialistisk kapital er den for alle,menst ved høyrekapital er den for de få som har mye.

Nei, det som skjer er at "sosialistisk kapital" gjør at det blir mindre til alle, mens kapitalisme fører til mer til alle.

 

det er dette som er så vanskelig for Høyrefolk å forstå,nemmelig at det å tjene penger kan skje uten å ha en fattigklasse for å fylle opp enda mer hos de få som skal ha alt  :cool:

8566840[/snapback]

Høyrefolk har for lengst forstått at det ikke trenger å være noen fattige selv om det finnes rike. Det er bare folk på venstresiden som tror at rike gjør folk fattige.

 

Faktum er at rike investerer pengene sine i prosjekter som fører til nye arbeidsplasser nettopp for vanlige folk som meg.

Lenke til kommentar
Realiteten er at ved sosialistisk kapital er den for alle,menst ved høyrekapital er den for de få som har mye.

8566840[/snapback]

 

Høyrefolk har for lengst forstått at det ikke trenger å være noen fattige selv om det finnes rike

8568591[/snapback]

Rent prinsipielt så higer både de rendyrkede venstresiden og høyresiden etter den samme måloppnåelsen.

I et samfunn hvor markedskreftene fritt får råde, vil man på lang sikt oppleve at ingen aktører får ren profitt, med andre ord at man tjener penger utover det som går til faktisk produksjon. Som tilsammenligning er merkverdig likt den rene sosialismen, hvor alle blir likestilt.

Selvsagt er dette rene teoretiske betraktninger.

 

I praksis opplever kapitalismen problem med å komme til målet, og man vil få kapitaleiere som tjener mer enn "fortjent", mens sosialismen opplever å få et sluttresultat som ikke maksimerer potensialet, fordi private aktører ikke har et intensiv for å gjøre noe bedre.

Lenke til kommentar
Faktum er at rike investerer pengene sine i prosjekter som fører til nye arbeidsplasser nettopp for vanlige folk som meg.

 

En usann myte som jeg skjønner dere prøver å holde på lengst mulig, sannheten er motsatt fordi eierne stadig krever høyere og høyere avkastning og dermed blir det automatisk mindre å innvistere for .

Dette ser en klar i at feks bedrifter som går med overskudd stadig oftere legges ned eller flyttes utenlands fordi overskuddet ikke er stort nok,hvordan dette samsvarer med argumentet "flere arbeidsplasser" er meg uforståelig, det fordi sannheten er så enkel at det kunn blir flere arbeidsplasser om dette gir enda mer til eieren, altså ingen intresse av arbeidsplassen som sådann,men av hvor mye den kan tilføre eieren, er ikke dette høyt nok legges arbeidsplassen ned eller flyttes til et land dær avkastningen kan bli høy nok. Dette viser jo klart at en går etter lavest mulig utgifter til arbeidskraft og høyest mulig profitt .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
En usann myte som jeg skjønner dere prøver å holde på lengst mulig, sannheten er motsatt fordi eierne stadig krever høyere og høyere avkastning og dermed blir det automatisk mindre å innvistere for .

8569429[/snapback]

Så Marxt. Verdier skapes - det finnes ingen konstant, global velferdspott hvor det at Røkke blir rikere gjør andre fattigere.

Lenke til kommentar
En usann myte som jeg skjønner dere prøver å holde på lengst mulig, sannheten er motsatt fordi eierne stadig krever høyere og høyere avkastning og dermed blir det automatisk mindre å innvistere for .

8569429[/snapback]

Så Marxt. Verdier skapes - det finnes ingen konstant, global velferdspott hvor det at Røkke blir rikere gjør andre fattigere.

8569575[/snapback]

 

Det jeg snakker om er politikken til div partier og dær enkelte har som hovedsak å gjøre de rike rikere,menst andre prøver å bremse dette.

At en grunnlegger av en bedrift skal tjene penger på sitt livsverk skulle bare mangle, men spørsmålet er hvor mye skal ytbyttet være og hvor mye skal de som gjør jobben få, skal det være slik at ytbyttet må være i maneg titalls millioner pr år før en eier ser det lønnsomt å føre bedriften vidre?

Så har vi de som aldrig har løftet en finger eller egentlig ikke satset en krone,men kunn har sittet og spekulert med andre sine penger og tjent grovt på dette, skal slike folk fortsatt bæres frem?

De har ikke skapt en arbeidsplass,de har tvert om melket fra de arbeidsplasser/berdirfter som andre har bygget opp . :hmm:

Lenke til kommentar
Faktum er at rike investerer pengene sine i prosjekter som fører til nye arbeidsplasser nettopp for vanlige folk som meg.

En usann myte som jeg skjønner dere prøver å holde på lengst mulig, sannheten er motsatt fordi eierne stadig krever høyere og høyere avkastning og dermed blir det automatisk mindre å innvistere for .

Hvor har du det fra?

 

Dette ser en klar i at feks bedrifter som går med overskudd stadig oftere legges ned eller flyttes utenlands fordi overskuddet ikke er stort nok,

Hvilke bedrifter da?

 

Og er du motstander av at folk i fattige land skal få arbeidsplasser? Hvis du ikke er egoistisk, burde ikke du være veldig glad for at norske bedrifter bidrar med arbeidsplasser til fattige land?

Lenke til kommentar
Dette ser en klar i at feks bedrifter som går med overskudd stadig oftere legges ned eller flyttes utenlands fordi overskuddet ikke er stort nok,hvordan dette samsvarer med argumentet "flere arbeidsplasser" er meg uforståelig, det fordi sannheten er så enkel at det kunn blir flere arbeidsplasser om dette gir enda mer til eieren, altså ingen intresse av arbeidsplassen som sådann,men av hvor mye den kan tilføre eieren, er ikke dette høyt nok legges arbeidsplassen ned eller flyttes til et land dær avkastningen kan bli høy nok. Dette viser jo klart at en går etter lavest mulig utgifter til arbeidskraft og høyest mulig profitt .

8569429[/snapback]

For hvilke grunner er norske kapitaleiere moralsk forpliktet til å holde pengene i Norge?

Om du kun ser situasjonens ut ifra arbeidstakernes vinkel så er det jo en uting. Men alle arbeidstakere er også forbrukere og fra en forbrukes synspunkt er profittmaksimering til det bedre. Rett og slett at bedre utnyttelse av ressursene gir relativt billigere priser på ting vi importerer slik at vi kan få mer for mindre. Og alt i alt er det nettopp det som teller. Det hjelper ikke om norske bønder får subsidier slik at de tjener 500 kr pr time, om en kopp kaffe koster 200. Da er det bedre å tjene 200, og at kaffen kun koster 20!

Hvilke bedrifter da?

8570687[/snapback]

Hele den norske tekstilindustrien som var forholdsvis stor frem til 70-tallet eksisterer ikke lengre, men derimot har den blitt flyttet til lav-kost land i Asia.

Lenke til kommentar
Video: Death Cult Mickey Mouse Teaches Islamic Supremacism

 

Mikke Mus rekruttert av Hamas

 

Med pipende stemme kommer han med oppfordringer til kamp mot USA og Israel på barne-TV hver fredag i den palestinske kanalen Al-Aqsa TV, en stasjon som drives av Hamas. (...)

 

Barn kan ringe inn til programmet, og mange gjør det og synger Hamas-sanger om krig mot Israel.

Send dem mer skattepenger!

 

:ermm:

8568539[/snapback]

Det er vel helst det som blir resultatet, ja. En av komponentene i Oslo-avtalen som ble fremforhandlet allerede på begynnelsen av 90-tallet, var jo at palestinerne skulle slutte å oppfordre barna til krig mot Israel, samt anerkjenne staten Israel.

 

Heia nisseberget Norge, som som eneste land i vesten har valgt å støtte denne terrorguppen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...