Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Kommer litt an på hvordan man definerer en trend. Det ser ut til at den gjengse definisjonen i tabloide medier er at en trend er noe trendnissene maser høyt om. Mens jeg er av den oppfatning at noe et mindretall bedriver generelt ikke kan kalles en trend.

8558480[/snapback]

 

Kanskje ikke den mest interessante diskusjonen jeg har begitt meg utpå, men jeg synes det er svært begrensende å si at det må være et flertall for at noe skal kalles en trend...

 

...f.eks. jeg mener en trend er noe som gjentar seg, eventuelt er økende...f.eks. om RV skulle få ett prosent poeng mer i oppslutning for hver måned som hadde gått, så hadde det vært en trend lenge før de hadde kommet over 50%...

 

...og om Venstre hadde lagt under sperregrensen i mange valg på rad, så hadde det vært en trend, selvom det ikke hadde vært tilfelle i over 50% av valgene som noengang har vært...

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Er Raja blitt Norge sin største medieklovn? Makan til form for debatt den fyren holder, jeg undres hvorfor man gir vedkommende tid på tv-skjermen.

8558462[/snapback]

Har blitt?

 

Jeg synes han har vært en klovn lenge. Jeg er forundret over at han er advokat...

 

Hva har han gjort nå?

 

Nå vil ikke jeg kalle det mindretallet gjør for en trend.

8557581[/snapback]

 

Kanskje ikke, men hvis du slenger på denne figuren, så begynner vi å nærme oss, vel ...?

 

Og hvor stort skal mindretallet være før trenden er blitt det?

8558264[/snapback]

Herregud for et bilde da... :no:

 

Kommer litt an på hvordan man definerer en trend. Det ser ut til at den gjengse definisjonen i tabloide medier er at en trend er noe trendnissene maser høyt om. Mens jeg er av den oppfatning at noe et mindretall bedriver generelt ikke kan kalles en trend.

 

For å være litt seriøs, poenget mitt er at det tidvis snakkes om at ett eller annet er trend, og man får inntrykk av at det er noe alle driver med. Men hvis man åpner øynene og ser seg om, så er det ofte slik at det bare er slik at det er en liten gjeng selvhøytidelige mennesker som er opptat av denne 'trenden', og lager mye oppstyr rundt det, mens flertallet egentlig gir ganske så f..n.

8558480[/snapback]

 

For meg blir en trend den gjengse oppfatningen/væremåten. Den er gjerne bestemt av mine nærmestes opplevelse av hva som er oppfylleslse av sine behover (egoistiske/basale/avanserte). Så når eks. David Beckham blir et av symbolene for en av de mere populære behovene (15 min. of fame) i dag, så krymper det seg ikke bare på min barberte skalle, men også på min umoderne pung. det er ikke bare en liten selvhøytidelig gjeng som bedriver denne sporten, det er faktisk litt for mange rundt deg, eller?

 

Hva er det som svirrer rundt i hodet på folk i dag? Jo, vi skal ha, skal ha! Akkurat som måkene til Odd Børretzen. ikke så rart at mannen hater disse krypa når man får øye på de gapende nebb, og ser ned i deres skamløse innvoller ...

 

Nå ble jeg litt aspirert til å skrive en masse svada, men lar heller være, avslutter med å si at jeg er sjeleglad for at jeg slipper å gå veien nå som jeg har gått, og misunner ikke ungdommen annet enn en trang mus. :love:

Lenke til kommentar

http://e24.no/makro-og-politikk/article1775562.ece

 

"For første gang har LO over 3 milliarder kroner i egenkapital. Pengene er plassert i bank, fond, bygninger og enkelte aksjeselskaper.

...

Resultatet berges nok en gang av store finansinntekter. LO bokfører en verdiøkning på sine aksjer med 53 millioner kroner. I tillegg kommer utbytte fra selskaper LO eier på nesten 50 millioner kroner. På toppen kommer renteinntekter på 47 millioner."

 

Kapitalist? Javisst! :wee:

Lenke til kommentar
En ting er sikkert, den nye vil også spille på frykt.

8548534[/snapback]

Mao. uansett hvordan en amerikansk president opptrer, så vil mange på forhånd ha bestemt seg for å være negativt. :thumbdown:

 

Og i frankrike har høyresiden vunnet presidentvalget, og fra venstresiden svares det med bråk og opptøyer. Hvorfor er det så mange på venstresiden som har problem med å respektere demokratiet? :thumbdown:

8554293[/snapback]

Så mange? Slike unødvendige generaliseringer er ikke godt for noe som helst. Det er forøvrig også "mange" langt ute på høyresiden som også tyr til voldelige løsninger.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
http://e24.no/makro-og-politikk/article1775562.ece

 

"For første gang har LO over 3 milliarder kroner i egenkapital. Pengene er plassert i bank, fond, bygninger og enkelte aksjeselskaper.

...

Resultatet berges nok en gang av store finansinntekter. LO bokfører en verdiøkning på sine aksjer med 53 millioner kroner. I tillegg kommer utbytte fra selskaper LO eier på nesten 50 millioner kroner. På toppen kommer renteinntekter på 47 millioner."

 

Kapitalist? Javisst! :wee:

8560764[/snapback]

 

plagsomt lærenemme disse helsikes sosialistene ... :mad:

Lenke til kommentar
http://e24.no/makro-og-politikk/article1775562.ece

 

"For første gang har LO over 3 milliarder kroner i egenkapital. Pengene er plassert i bank, fond, bygninger og enkelte aksjeselskaper.

...

Resultatet berges nok en gang av store finansinntekter. LO bokfører en verdiøkning på sine aksjer med 53 millioner kroner. I tillegg kommer utbytte fra selskaper LO eier på nesten 50 millioner kroner. På toppen kommer renteinntekter på 47 millioner."

 

Kapitalist? Javisst! :wee:

8560764[/snapback]

 

Det gjør ingenting,bare de ikke blir høyrefolk :D

De og feks Røkke slår jo ned myten om at bare Høyresiden kan tjene penger og skape verdier :D:D

Lenke til kommentar
http://e24.no/makro-og-politikk/article1775562.ece

 

"For første gang har LO over 3 milliarder kroner i egenkapital. Pengene er plassert i bank, fond, bygninger og enkelte aksjeselskaper.

...

Resultatet berges nok en gang av store finansinntekter. LO bokfører en verdiøkning på sine aksjer med 53 millioner kroner. I tillegg kommer utbytte fra selskaper LO eier på nesten 50 millioner kroner. På toppen kommer renteinntekter på 47 millioner."

 

Kapitalist? Javisst! :wee:

8560764[/snapback]

Jeg forstår ikke poenget ditt. Må man være mørkeblå for å ha penger på bok?

Lenke til kommentar
http://e24.no/makro-og-politikk/article1775562.ece

 

"For første gang har LO over 3 milliarder kroner i egenkapital. Pengene er plassert i bank, fond, bygninger og enkelte aksjeselskaper.

...

Resultatet berges nok en gang av store finansinntekter. LO bokfører en verdiøkning på sine aksjer med 53 millioner kroner. I tillegg kommer utbytte fra selskaper LO eier på nesten 50 millioner kroner. På toppen kommer renteinntekter på 47 millioner."

 

Kapitalist? Javisst! :wee:

8560764[/snapback]

Jeg forstår ikke poenget ditt. Må man være mørkeblå for å ha penger på bok?

8562089[/snapback]

 

3 milliarder er da litt mer enn bare "penger på bok".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

LO vil lovfeste norsk i styrene

– Vi merker at stadig flere selskaper bruker engelsk som styrespråk. Det er et demokratisk problem, fordi det utelukker en stor del av befolkningen fra å være styrerepresentanter, sier Ellen Stensrud i LO-ledelsen til Dagsavisen.

Så totalt latterlig.

Lenke til kommentar
LO vil lovfeste norsk i styrene
– Vi merker at stadig flere selskaper bruker engelsk som styrespråk. Det er et demokratisk problem, fordi det utelukker en stor del av befolkningen fra å være styrerepresentanter, sier Ellen Stensrud i LO-ledelsen til Dagsavisen.

Så totalt latterlig.

8562793[/snapback]

Haha!

 

Det beste er vel om LO får overta alle styrene selv, da blir det vel "ordnung"? :p

Lenke til kommentar

Ikkje ert dei som snakkar nynoregsk!

 

Engelsk som universalspråk?

 

Mmmmmhm...

Hvorfor pokker har vi ikke et universalspråk enda egentlig?

 

Jeg er villig til å forsake alt jeg har lært av norsk dersom det gjør at jeg kan snakke med kinesere, koreanere, israelere, indere, islendinger, russere, tyskere, spanjoler, portugisere og mennesker fra kongo.

Lenke til kommentar
Det gjør ingenting,bare de ikke blir høyrefolk  :D

De og feks Røkke slår jo ned myten om at bare Høyresiden kan tjene penger og skape verdier  :D  :D

8561917[/snapback]

Skape? Har LO skapt disse pengene? Trodde mesteparten av pengene kom fra medlemmene som betaler 3% (?) avgift jeg. Det blir det penger av.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Det gjør ingenting,bare de ikke blir høyrefolk  :D

De og feks Røkke slår jo ned myten om at bare Høyresiden kan tjene penger og skape verdier  :D  :D

8561917[/snapback]

Skape? Har LO skapt disse pengene? Trodde mesteparten av pengene kom fra medlemmene som betaler 3% (?) avgift jeg. Det blir det penger av.

8565658[/snapback]

I følge artikkelen er visstnok medlemmene en ren utgift (dvs, driften ihvertfall..). Pengene tjenes i god kapitalistånd på utbytte, renter og aksjer. :)

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
I følge artikkelen er visstnok medlemmene en ren utgift (dvs, driften ihvertfall..). Pengene tjenes i god kapitalistånd på utbytte, renter og aksjer.  :)

8565870[/snapback]

Kan ikke se helt hvor det står jeg.

 

LOs medlemmer sørget med sine kontingenter for inntekter på over 295 millioner kroner. Tar man med alle andre typer inntekter fikk organisasjonen inn knappe 340 millioner kroner i løpet av 2006.

 

Men driften av LO er ikke gratis. I løpet av 2006 ble det brukt nesten 350 millioner kroner på å drive arbeidet i organisasjonen. Litt under halvparten av dette går med på lønn til de 270 ansatte.

 

Altså: "Bare" 45 millioner kommer fra andre ting enn medlemskontigent. ;)

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
I følge artikkelen er visstnok medlemmene en ren utgift (dvs, driften ihvertfall..). Pengene tjenes i god kapitalistånd på utbytte, renter og aksjer.  :)

8565870[/snapback]

Kan ikke se helt hvor det står jeg.

Nei, det står ikke akkurat slik. Det står at driften kostet 350 mill, mens kontigentinntektene var 295 mill. Ergo er ikke medlemsavgiften nok til å dekke den daglige driften, som jeg antar går med til å sørge for medlemmenes beste. Ergo, medlemmene er en utgiftspost.

 

Finansinntektene redder skuta.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
LO vil lovfeste norsk i styrene
– Vi merker at stadig flere selskaper bruker engelsk som styrespråk. Det er et demokratisk problem, fordi det utelukker en stor del av befolkningen fra å være styrerepresentanter, sier Ellen Stensrud i LO-ledelsen til Dagsavisen.

Så totalt latterlig.

8562793[/snapback]

Haha!

 

Det beste er vel om LO får overta alle styrene selv, da blir det vel "ordnung"? :p

8563690[/snapback]

 

Jeg får spontane frysninger når jeg på forhånd vet at nå skal en av våre "topper" uttrykke seg på engelsk. Kjell Magne: Thank you for the mess (I Brasil, etter en gudstjeneste). Odd Grythe: Dont you hav pigs in your decks? (intervju med amerikansk gjest på "Husker du" .... kan man glemme??)

 

Sist men ikke minst: Thor Heyerdal: And næw we ar kåming to the påske ailænd.

 

Det skal mere enn et par kurs til for å beherske de finere nyanser i et språk, og ser ikke helt nytten i at vi må endre språket bare for et lite styremøte.

 

Men hvis det nå likevel bare må være sånn, så forlanger jeg i det minste å bli underholdt av de som virkelig behersker en særegen teknikk.

Lenke til kommentar

EN REKKE aggressive utspill har kommet fra russiske myndigheter de siste ukene, i forbindelse med flyttingen av Bronsestatuen i Tallin.

 

Estlands ambassade i Moskva ble angrepet av voldelige ungnasjonalister i flere dager. En delegasjon fra Russland krevde at den estiske regjeringen måtte gå av.

 

Ordkrigen har blitt stadig hardere.

 

NATO, EU og flere europeiske land har nylig protestert mot den uvanlige innblandingen i den tidligere sovjetrepublikkens indre anliggender.

 

MEN DEN RUSSISKE nasjonalismen er på fremmarsj, og president Putin spiller bevisst på det russiske folkets følelse av at de ble ydmyket og forfordelt ved Sovjetunionens sammenbrudd. Hans harde linje har stor støtte hos en befolkning som vil gjenreise russisk storhet.

 

Utspillene overfor Estland ligner på presset som tidligere er rettet mot Ukraina og Georgia, og mange uttrykker nå forferdelse over det som skjer i det store nabolandet i øst.

 

Ikke minst er mange uroet av utviklingen bort fra demokrati og over mot et autoritært regime der opposisjon og frie stemmer tvinges til taushet.

http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/05/08/500066.html

 

Hva er Russlands fremtid?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...