Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men så er det greit med noen økonomer som kolleger. De er noen kløppere på å komme med tips.

8496119[/snapback]

 

Ikke alltid. Har en kompis selv som maser så inne i helvete på alt jeg kan trekke av på skatten. Jeg bryr meg vel ikke om jeg kan unngå å betale 200 mindre skatt! Men takket være BSU slipper jeg unna skatten i år, og kan glede meg til å tjene 10,000 mer i år uten å måtte betale skatt! (Jippi, studentlivet...)

Lenke til kommentar
Men så er det greit med noen økonomer som kolleger. De er noen kløppere på å komme med tips.

8496119[/snapback]

 

Ikke alltid. Har en kompis selv som maser så inne i helvete på alt jeg kan trekke av på skatten.

8496133[/snapback]

 

I know the feeling. Mas om alt av reiseregninger osv som kunne trekkes fra gadd jeg rett og slett ikke stresse med. Jeg har nesten dårlig samvittighet for å betale så lav andel av lønnen i forhold til hva eksempelvis madammen gjør. Jeg tjener langt mer men betaler mindre andel av lønnen i skatt.

 

Fortsetter det slik så ender jeg vel opp som sosialist :wee:

 

Og når man snakker om sosialister så fikk jeg svarmail fra en SV kar jeg for flere uker siden diskuterte SV sin Afghanistanpolitikk. Ut fra intet tar altså denne Thomas Johansen meg mail lenge etter at jeg trodde jeg skulle høre noe mer fra denne kanten. Imponerende må jeg si og kudos til SV for å ta seg tid til plutselig å sende en mail til en som er uenig. Fikk takk for grundige innspill og må si det er flott å se politikere som tar seg tid til slikt.

Lenke til kommentar
Du har en rørende omsorg for kvinnemennesket du. :love:

Ja, og det er greit å peke på hvor inkosekvent og selvmotsigende venstresiden kan være.

 

Kan det være at "samfunnet" basert på verdier ikke vil at hverken kvinnen eller mannen skal brenne seg ut ved å være tilgjengelige til enhver tid på døgnet?

Ingen sier at man må være tilgjenglig til enhver tid. Det er ditt eget valg.

 

 

Du merket kanskje at jeg også nevnte Posten?

8492185[/snapback]

Det gjorde jeg! La du merke til at jeg også nevnte det?

Det du skriver i dette innlegget beviser jo at du enten ikke skjønner hva jeg sier, eller at du er ute etter å bruke hersketeknikker for å avfeie det jeg skriver og umyndiggjøre meg:

 

For noen ville det være til gunst at Hennes & Mauritz hadde åpent kl 03 (vi antar her at det er et kundegrunnlag for det), likefullt så ser samfunnet på det som en så pass stor uting at det ikke lar seg gjøre. Eksempelvis arbeidernes interesser!

Det er allerede mange som jobber på natten. Det er til og med mange som liker eller foretrekker dette.

 

Ønsker du å drive likestillingskamp så er nok yrkesaktives kvinners tilgang for å kjøpe brennevin og hente TV-Shop ordrer noe feil arena å kjempe på!

8493075[/snapback]

Spar meg for hersketenkikker og forsøk på latterliggjøring. Du lager en karikatur av det jeg skriver og angriper det i stedenfor å utvise et minimum av saklighet.

Lenke til kommentar
Du merket kanskje at jeg også nevnte Posten?

8492185[/snapback]

Det gjorde jeg! La du merke til at jeg også nevnte det?

Det du skriver i dette innlegget beviser jo at du enten ikke skjønner hva jeg sier, eller at du er ute etter å bruke hersketeknikker for å avfeie det jeg skriver og umyndiggjøre meg:

Du spør meg om jeg merket kanskje at du nevnte posten. Det gjorde jeg, og svarer tilbake med samme retorikk. Synes du det var et forsøk på hersketeknikk så må du feie for din egen dør.

 

For noen ville det være til gunst at Hennes & Mauritz hadde åpent kl 03 (vi antar her at det er et kundegrunnlag for det), likefullt så ser samfunnet på det som en så pass stor uting at det ikke lar seg gjøre. Eksempelvis arbeidernes interesser!

Det er allerede mange som jobber på natten. Det er til og med mange som liker eller foretrekker dette.

Det er allerede noen som jobber om natten. Leste en undersøkelse forleden som avdekket at få av de som gikk inn i disse type yrkene foretrakk det. Finner den dessverre ikke igjen, men skal fortsatt lete og henvise den om jeg finner den.

Foruten så har nattarbeid endel negative konsekvenser.

Stadig flere mennesker i den vestlige verden jobber i dag skift eller permanent nattarbeid. Dette er på ingen måte uproblematisk. - Mange undersøkelser viser at skift- og nattarbeid kan føre til en rekke helseproblemer hos de ansatte. De vanligste plagene er forstyrrelser av søvnrytmen og mer eller mindre konstant tretthet. På lengre sikt øker også risikoen for ulykker, mageproblemer og hjerte-/karsykdommer, sier Torbjørn Åkerstedt som er professor ved Statens institutt for psykososial miljømedisin, avdeling for stressforskning ved Karolinska sjukhuset i Stockholm.

Link

Ønsker du å drive likestillingskamp så er nok yrkesaktives kvinners tilgang for å kjøpe brennevin og hente TV-Shop ordrer noe feil arena å kjempe på!

8493075[/snapback]

Spar meg for hersketenkikker og forsøk på latterliggjøring. Du lager en karikatur av det jeg skriver og angriper det i stedenfor å utvise et minimum av saklighet.

8497790[/snapback]

Jeg må innrømme at jeg har problemer med å ta innspillet seriøst, da kontra argumentet mot venstresidens ønske om å ivareta arbeiderens interesser og å ha en restriktiv alkohol politikk er at begrensinger i åpningstidene motarbeider likestilling. Videre var innlegget mitt kun ment som en oppfordring om å videre bekjempe kjønnsdiskriminering, samtidig som jeg illustrert hvor tullete forslaget ditt var.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har selv jobbet flere år i nattearbeid, og jeg samt alle mine kollegaer valgte dette kun ut fra pengene. Ingen ved sine fulle fem ønsker nattearbeid, fordi det blir helt unaturlig, og over tid fucker man opp helsen.

Lenke til kommentar
Jeg har selv jobbet flere år i nattearbeid, og jeg samt alle mine kollegaer valgte dette kun ut fra pengene. Ingen ved sine fulle fem ønsker nattearbeid, fordi det blir helt unaturlig, og over tid fucker man opp helsen.

8498207[/snapback]

I den undersøkelsen jeg henviste til overfor, som jeg selvsagt ikke finner igjen, muligens det var i et trykt media, ga uttrykk for at ca 1/10 som startet med nattarbeid foretrakk det. 7/10 (ca) likte det ikke men fortsatte en lengre periode og resterende (2/10) gav opp mer eller mindre umiddelbart.

Lenke til kommentar
Jeg har selv jobbet flere år i nattearbeid, og jeg samt alle mine kollegaer valgte dette kun ut fra pengene. Ingen ved sine fulle fem ønsker nattearbeid, fordi det blir helt unaturlig, og over tid fucker man opp helsen.

8498207[/snapback]

 

 

Nå har jeg jobbet mye natt, helg og andre ugunstige tidspunkt. Og det er ikke pengene som var grunn til det. Så jeg tror det er litt mer nyansert det bildet der :)

 

Men selvfølgelig, de fleste forventer å få betalt for ugunstig arbeidstid.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg har selv jobbet flere år i nattearbeid, og jeg samt alle mine kollegaer valgte dette kun ut fra pengene. Ingen ved sine fulle fem ønsker nattearbeid, fordi det blir helt unaturlig, og over tid fucker man opp helsen.

8498207[/snapback]

 

 

Nå har jeg jobbet mye natt, helg og andre ugunstige tidspunkt. Og det er ikke pengene som var grunn til det. Så jeg tror det er litt mer nyansert det bildet der :)

 

Men selvfølgelig, de fleste forventer å få betalt for ugunstig arbeidstid.

8498307[/snapback]

 

Greit nok, og når jeg vet hvilken etat du jobber i så antar jeg du får adekvat tid til å omstille/normalisere det biologiske uret ...?

 

Ville det kanskje da blitt annerledes hvis du var nødt til å ha denne ubekvemme arbeidstiden, samtidig som du ikke fikk ladet opp, og årene går, og med den blir terskelen for hvor hurtig du klarer å hente deg inn stadig lavere?

Lenke til kommentar
Greit nok, og når jeg vet hvilken etat du jobber i så antar jeg du får adekvat tid til å omstille/normalisere det biologiske uret ...?

 

Ja stort sett. Men slit til tider er det så absolutt. En helg hjemme går stort sett til soving når man har jobbet 6 timer på, 6 timer av.

 

Ville det kanskje da blitt annerledes hvis du var nødt til å ha denne ubekvemme arbeidstiden, samtidig som du ikke fikk ladet opp, og årene går, og med den blir terskelen for hvor hurtig du klarer å hente deg inn stadig lavere?

8498384[/snapback]

 

Å ha slik arbeid i flere år tror jeg ikke ville vært godt hverken for helse eller familieliv. Det sliter nok helt klart på helsen over tid.

Lenke til kommentar
Du spør meg om jeg merket kanskje at du nevnte posten. Det gjorde jeg, og svarer tilbake med samme retorikk. Synes du det var et forsøk på hersketeknikk så må du feie for din egen dør.

Når du prøver å latterliggjøre innlegget mitt ved å late som det kun handler om å kjøpe alkohol så sier det seg selv at du er mer interessert i å krangle enn å komme med noe saklig.

 

Jeg må innrømme at jeg har problemer med å ta innspillet seriøst, da kontra argumentet mot venstresidens ønske om å ivareta arbeiderens interesser og å ha en restriktiv alkohol politikk er at begrensinger i åpningstidene motarbeider likestilling.

Du har ikke klart å argumentere mot dette, men har kun kommet med usakligheter.

 

Videre var innlegget mitt kun ment som en oppfordring om å videre bekjempe kjønnsdiskriminering, samtidig som jeg illustrert hvor tullete forslaget ditt var.

8498158[/snapback]

Hvis du vil bekjempe kjønndiskriminering så er det rart at du ikke bruker dette som argument, men at du i stedet uten videre avfeier problemet med restriktive åpningstider. Faktum er at slike jo nettopp er tilpasset en samfunnsform der kvinnen er hjemme og dermed kan utføre ærender i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
:sick:

 

Vi tar imidlertid skarp avstand fra at Norge driver med opplæring av politioffiserer og såkalte sikkerhetsstyrker, som er en direkte støtte til bøddelregimet i Bagdad. Dette må umiddelbart opphøre.

Hvem er bødlene i Irak?

 

http://www.lo-oslo.no/2007_05_01_Grunnlag.html

Document.

8516886[/snapback]

For noen sjuklinger. Det verste mener jeg kommer noen setninger lenger nede når bl.a USAs " innblanding i andre lands indre anliggender" må motarbeides.

 

Å kalle undertrykkelse av en befolkning for "indre anliggender" viser hvor virkelighetsfjerne denne gjengen er.

Lenke til kommentar

Enig i det. LO har tråkket veldig feil der. Regner med det er en eller annen revolusjonær tulling som har skrevet det og at det på ett eller annet mystisk vis har sluppet gjennom selvsensuren hos LO. Dette sier jo litt om hvilke holdninger som ligger under overflaten der. Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor LandsOrganisasjonen driver å blander seg bort i utenrikspolitikken.

 

Men jeg er ikke enig i all kritikken som står der. "De Norske okkupasjonssoldatene" er jo et berettiget utsagn, uten at det definerer det som negativt. "Bøddelregimet" er etter min mening over hodet ikke berettiget.

Lenke til kommentar
Hvis du vil bekjempe kjønndiskriminering så er det rart at du ikke bruker dette som argument, men at du i stedet uten videre avfeier problemet med restriktive åpningstider. Faktum er at slike jo nettopp er tilpasset en samfunnsform der kvinnen er hjemme og dermed kan utføre ærender i løpet av dagen.

8502571[/snapback]

Grunnen til at jeg ikke vil bruke et slikt argument er at koblingen mellom kjønnsdiskriminering og åpningstider er bortimot ikke eksisterende.

 

Når det kommer til debatten om åpningstider så hører den til en arena om hvorvidt det krenker arbeidernes interesser, eller hvorvidt alkoholkonsumet hadde sprengt i været om vi kunne handlet brennevin frem til kl. 18 også på lørdag, eller om hvor mye bedre vi får det om vi kan sende en pakke kl 21 fredags kveld.

Når det kommer til likestillingskampen, så er det omkring hvorvidt kvinner faktisk bør bli kvotert inn i styrene, eller om de ikke er i stand til å ta drittjobbene, eller at halvparten av mennene mener at jenter som blir voldtatt kan ta skylden for det selv, eller at fedre ofte stiller med et dårligere kort på hånden når det kommer til barnefordelingssaker.

Slikt som har blitt debattert massevis her på forumet.

 

Avslutningsvis så har jeg ikke avfeid noe som helst når det kommer til åpningstider, hverken kalt det en bra eller dårlig ting! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...