Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Etter å ha sett forfatteren av den boken i debatt så slår det meg som at det vil være som å lese en bok om FRP skrevet av Martin Kollberg eller Kristin Halvorsen. Altså lite aktuelt. :)

8488609[/snapback]

Marsdal er venstreradikal, men tror hverken Kolberg eller Halvorsen har så jævlig mye til overs for fyren. Kolberg har vel kalt skriveriene til Marsdal for intellektuelle snurrepiperier eller noe i den retning. Marsdal kritiserer tross alt DNA rimelig kraftig i boka etter hva jeg har forstått. Hagen har derimot sagt at det står mye riktig i boka :)

 

Personlig ser jeg frem til å lese boka, men forventer ikke all verdens.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RandomFrust:

 

Vi har heldigvis friere åpningstider i mange butikker.

 

Men slike ting som posten, vinmonopol, osv. er tilpasset et utdatert samfunnssystem der kvinnen er hjemme og kan handle inn varer.

 

Hvorfor pusher venstresiden på for begrensede åpningstider, når det bare motvirker kvinnenes rett til et yrkesliv?

Lenke til kommentar
RandomFrust:

 

Vi har heldigvis friere åpningstider i mange butikker.

 

Men slike ting som posten, vinmonopol, osv. er tilpasset et utdatert samfunnssystem der kvinnen er hjemme og kan handle inn varer.

 

Hvorfor pusher venstresiden på for begrensede åpningstider, når det bare motvirker kvinnenes rett til et yrkesliv?

8490228[/snapback]

Det var da litt av en kobling, mellom likestillingskamp og salgsbegrensninger for alkohol!

Jeg kan garantere deg at hvilke som helst parti eller organisasjon som arbeider for restriktiv alkoholpolitikk eller for å beholde postens åpningstider har helt andre formålshensikter enn å holde kvinner tilbake på kjøkkenbenken!

Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke spesielt om alkoholpolitikk, men om dette med åpningstider generelt. Du merket kanskje at jeg også nevnte Posten?

 

Begrensede åpningstider er tilpasset en tid da kvinnen var hjemme hele dagen og kunne utføre ærender. Men nå er vi i 2007. Vi må ikk i 24-timers-samfunnet. Alt skal kunne kjøpes 24 timer i døgnet, 365 dager i året.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
RandomFrust:

 

Vi har heldigvis friere åpningstider i mange butikker.

 

Men slike ting som posten, vinmonopol, osv. er tilpasset et utdatert samfunnssystem der kvinnen er hjemme og kan handle inn varer.

 

Hvorfor pusher venstresiden på for begrensede åpningstider, når det bare motvirker kvinnenes rett til et yrkesliv?

8490228[/snapback]

 

Du har en rørende omsorg for kvinnemennesket du. :love:

 

Kan det være at "samfunnet" basert på verdier ikke vil at hverken kvinnen eller mannen skal brenne seg ut ved å være tilgjengelige til enhver tid på døgnet?

 

:)

Lenke til kommentar
Du merket kanskje at jeg også nevnte Posten?

8492185[/snapback]

Det gjorde jeg! La du merke til at jeg også nevnte det?

 

For noen ville det være til gunst at Hennes & Mauritz hadde åpent kl 03 (vi antar her at det er et kundegrunnlag for det), likefullt så ser samfunnet på det som en så pass stor uting at det ikke lar seg gjøre. Eksempelvis arbeidernes interesser!

Uten å kjenne grunnlaget for Postens åpningstider så vil det nok være rimelig å tro at deres arbeidersorganisasjon har holdt igjen for at ikke posten skal være åpen fra 07-22.

Når det kommer til polets åpningstider, så er det opplest og vedtatt for lenge siden at tilgang og konsum har en positiv korrelasjon, og for å forhindre økt bruk av varen så settes åpningstidene tilsvarende!

Ønsker du å drive likestillingskamp så er nok yrkesaktives kvinners tilgang for å kjøpe brennevin og hente TV-Shop ordrer noe feil arena å kjempe på!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg som enhver liten lykkelig gris får bare en ekstra krøll på halen av glede når jeg leser slike fleskete nyheter.

Tidligere ga man den dødsdømte fangen fire støt av ulik strømstyrke for å stoppe hjerte og skape hjernedød. Men etter den nye metoden brukes én strømstyrke i lengre tid. Ronald Wright som er legen som står bak den nye metoden, mener den straks forårsaker hjernedød.

 

Eksperter advarer nå mot at hjertet sannsynligvis begynner å slå etter det elektriske støtet. I Nebraska er det hjerteslaget som avgjør om en person kan erklæres død.

 

Men doktor Ronald Wright er temmelig sikker på at fangen ikke merker noe, fordi vedkommede er hjernedød.

 

Nebraska er en av få stater som ennå henretter fanger i den elektriske stol. 37 av USAs delstater har innført giftsprøyten som metode. I fjor ble 53 mennesker henrettet i USA. Alle unntatt én var med giftsprøyte.

 

Carey Dean Moore er dømt til døden for å ha skutt og drept to taxisjåfører under et ransforsøk i 1979.

Gode nyheter

Lenke til kommentar

Denne skulle jeg sett tidligere, for jeg har vegret meg for å starte tråder om det jeg nå interresserer meg for. Jeg prøvde meg så smått pånytt i dag, men tviler på at de blir besvart noe særlig.

 

Jeg mener vi ser for enkelt på korrupsjonsteori som jeg nesten må velge å kalle det. Enkelt-episoder blir avfeid av samfunnet og vi tror vi lærer av historien. Problemet (primært vestens, men også resten av verden indirekte) tror jeg ligger dypt i kapitalismen og vestens holdninger og bør ses på i en større sammenheng. Og denne sammenhengen mener jeg er farlig dersom den ikke får et tilsvarende fokus som global oppvarming. Innerst inne tror jeg ikke "flertallet" liker alt det ille vi står for, men vi aksepterer det som en del av kapitalismen - bit for bit.

 

Visste du at Al Gore skal få vise sin dokumentar i Engelsk skole og at 38 forskere forsøker å sensure deler av Global Warming Swindle i samme land. Oppstyret rundt dette er beviser for min del. Menneskeskapt-CO2 er jo nesten allerede "historisk korrekt" i vårt kjære demokrati. Vi må sensure dokumentarer som Global Warming Swindle for vi har for mange idioter i samfunnet som lar seg påvirke.

 

Det er vel tegn på at kapitalismen forsøker å sensure internett også? Eller er det bare enkeltepisoder vi ikke skal bry oss om?

 

"A press that is free to investigate and criticize the government is absolutely essential in a nation that practices self-government and is therefore dependent on an educated and enlightened citizenry. On the other hand, newspapers too often take advantage of their freedom and publish lies and scurrilous gossip that could only deceive and mislead the people. Jefferson himself suffered greatly under the latter kind of press during his presidency. But he was a great believer in the ultimate triumph of truth in the free marketplace of ideas, and looked to that for his final vindication."

 

http://etext.virginia.edu/jefferson/quotations/jeff1600.htm

Lenke til kommentar
Denne skulle jeg sett tidligere, for jeg har vegret meg for å starte tråder om det jeg nå interresserer meg for. Jeg prøvde meg så smått pånytt i dag, men tviler på at de blir besvart noe særlig.

 

Jeg mener vi ser for enkelt på korrupsjonsteori som jeg nesten må velge å kalle det. Enkelt-episoder blir avfeid av samfunnet og vi tror vi lærer av historien. Problemet (primært vestens, men også resten av verden indirekte) tror jeg ligger dypt i kapitalismen og vestens holdninger og bør ses på i en større sammenheng. Og denne sammenhengen mener jeg er farlig dersom den ikke får et tilsvarende fokus som global oppvarming. Innerst inne tror jeg ikke "flertallet" liker alt det ille vi står for, men vi aksepterer det som en del av kapitalismen - bit for bit.

 

Visste du at Al Gore skal få vise sin dokumentar i Engelsk skole og at 38 forskere forsøker å sensure deler av Global Warming Swindle i samme land. Oppstyret rundt dette er beviser for min del. Menneskeskapt-CO2 er jo nesten allerede "historisk korrekt" i vårt kjære demokrati. Vi må sensure dokumentarer som Global Warming Swindle for vi har for mange idioter i samfunnet som lar seg påvirke.

 

Det er vel tegn på at kapitalismen forsøker å sensure internett også? Eller er det bare enkeltepisoder vi ikke skal bry oss om?

 

"A press that is free to investigate and criticize the government is absolutely essential in a nation that practices self-government and is therefore dependent on an educated and enlightened citizenry. On the other hand, newspapers too often take advantage of their freedom and publish lies and scurrilous gossip that could only deceive and mislead the people. Jefferson himself suffered greatly under the latter kind of press during his presidency. But he was a great believer in the ultimate triumph of truth in the free marketplace of ideas, and looked to that for his final vindication."

 

http://etext.virginia.edu/jefferson/quotations/jeff1600.htm

8495832[/snapback]

Man skal ikke være naiv hverken når det gjelder tilstedeværelsen av korrupsjon eller medias motiver i samfunnet. Men når det kommer til klimaspørsmålet, så lurer jeg litt på hvem som skulle ha midler nok og motiv til å sette i sving det kostebinderiet vi ser i dag, om menneskeskapte klimaendringer er bare tøv og tant.

Lenke til kommentar
Man skal ikke være naiv hverken når det gjelder tilstedeværelsen av korrupsjon eller medias motiver i samfunnet. Men når det kommer til klimaspørsmålet, så lurer jeg litt på hvem som skulle ha midler nok og motiv til å sette i sving det kostebinderiet vi ser i dag, om menneskeskapte klimaendringer er bare tøv og tant.

 

Politikk?

 

Kritikk skal jo være så bra for demokratiet, men jeg tviler på at dokumentarer som The Great Global Swindle, Who killed the electric car mf. når et like stort publikum som Al Gore med sinn upassende sannhet. Det er vel kanskje fordi vi har gjort oss opp en mening om saken før vi har sett dem?

Endret av vanedyret
Lenke til kommentar

Må si jeg skjønner lite av skattenivået her til lands. Etter å ha gått gjennom selvangivelsen (ja slikt gjør man alltid i siste liten ^^) så kommer jeg frem til at jeg betaler under 25% skatt av min totale inntekt. Etter foreldrefradrag, minstefradrag, sjømannsfradrag og fradrag grunnet lån. Paradoksalt nok betalte jeg godt vel 10% mer av lønnen når jeg tjente halvparten av hva jeg gjør nå.

 

Syntes det blir litt vel merkelig system som åpner for slik. Er jo i hovedsak sjømannsfradraget som gjør det, men jeg syntes det er litt vel urettferdig i forhold til meg a la 4 år siden. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...